Sivu 3/6
Lähetetty: 03 Loka 2005 19:22
Kirjoittaja DragoN1982
Bensalla täällä ainakin ajetaan niin kauan kuin sitä riittää...
Ja tuosta ohittamisesta, itsellä ei ainakaan tarvitse pykältää ohituksissa koska laatikko huolehtii siitä

Lähetetty: 03 Loka 2005 23:28
Kirjoittaja Monteonisti
Ompa fiksu vekotin!

Minä yleensä vaihdan pienemmän ennen ohitusta, miten toi loota arvaa sen tehdä?

Lähetetty: 04 Loka 2005 01:09
Kirjoittaja DragoN1982
Monteonisti kirjoitti:Ompa fiksu vekotin!

Minä yleensä vaihdan pienemmän ennen ohitusta, miten toi loota arvaa sen tehdä?

Jaa-a, ne on noita henkimaailman juttuja nuo automaatit

Lähetetty: 04 Loka 2005 20:22
Kirjoittaja Bootsi
Monteonisti kirjoitti:Ompa fiksu vekotin!

, miten toi loota arvaa sen tehdä?

Tuo pienemmälle vaihtaminen tunnetaan nimellä,"kick down" ja laatikko tekee sen jos se katsoo sen tarpeelliseksi.

Lähetetty: 04 Loka 2005 23:20
Kirjoittaja Rahnu
Bootsi kirjoitti:
Tuo pienemmälle vaihtaminen tunnetaan nimellä,"kick down" ja laatikko tekee sen jos se katsoo sen tarpeelliseksi.

Voortin automaattilaatikko yleensä ei katso tarpeelliseksi vaihtaa kumpaakaan suuntaan..

Lähetetty: 05 Loka 2005 00:08
Kirjoittaja Monteonisti
Millä se "katsoo"?

Lähetetty: 10 Loka 2005 21:12
Kirjoittaja Tonski
Tähän asti olen aina ollut bensan kannalla, mutta tänään kävin sitten koeajamassa uuden Focuksen diesel-koneella ja samantien tuli tehtyä kaupat... Tuntuu ehkäpä lompakossa tuon Mondeon jäljiltä

Lähetetty: 12 Loka 2005 19:29
Kirjoittaja Bootsi
Monteonisti kirjoitti:Millä se "katsoo"?

Ootko tosissaan, vai koijataanko tässä apinaa??
Nuuskii alipainetta tai kaasuvaijerin liikettä. (riippuen vaihdelaatikosta)
Lähetetty: 12 Loka 2005 19:49
Kirjoittaja VesQ
Apinaa taidettiin koijata

Lähetetty: 13 Loka 2005 21:20
Kirjoittaja Bootsi
Lähetetty: 15 Loka 2005 08:54
Kirjoittaja chevy70
diesel

Lähetetty: 15 Loka 2005 09:30
Kirjoittaja lalli69
Tänään pitäis mennä hieromaan kauppaa Dieselistä...

Lähetetty: 15 Loka 2005 14:43
Kirjoittaja Tonski
lalli69 kirjoitti:Tänään pitäis mennä hieromaan kauppaa Dieselistä...

Onnea kaupoille! Kai nyt kuitenkin merkki pysyy

Lähetetty: 15 Loka 2005 17:39
Kirjoittaja lalli69
Tonski kirjoitti:
Onnea kaupoille! Kai nyt kuitenkin merkki pysyy

Kaupat tuli mutta merkki vaihtui, joskaan se ei tarkoita etteikö veri olisi vielä sinistä.
2 fordia jäi vielä talouteen ja ehkä tulevaisuudessa, kun noilla uusilla 2,2Tdci mondeoilla on ajettu ne kalliit kilometrit pois, niin sellaisen voisi hankkia.
Fordilta ei oikein ole omaan hintaluokkaan odotuksia vastaavaa dieseliä.
Lähetetty: 15 Loka 2005 23:46
Kirjoittaja Monteonisti
Ennen oli mottona: Kaikki alle 2-litraset on mopoja ja kaikki tiisselit on traktoreita!
On vaan tekniikka kehittynyt, ehkä vääräänkin suuntaan kun monimutkaistunut (?), mutta löytyy nykyään tehoja alle 2-litraisistakin ja tiisseleistä, jos siis turbo! 8)
Lähetetty: 17 Loka 2005 15:21
Kirjoittaja Zaarin
^^ Nykyisin motoksi kelpaa seuraava: kun auto käy tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla ja polkaisee kaasua, niin auton pitää heilahtaa ja murinan kuulua.
Vroom! Vroom!

Lähetetty: 17 Loka 2005 16:35
Kirjoittaja Kessi
Zaarin kirjoitti:^^ Nykyisin motoksi kelpaa seuraava: kun auto käy tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla ja polkaisee kaasua, niin auton pitää heilahtaa ja murinan kuulua.
Vroom! Vroom!

Kyllä sen koslan saa heilumaan vähäisilläkin tehoilla kun moottorin puslat vaihtaa "kiviksi"

Lähetetty: 17 Loka 2005 18:00
Kirjoittaja TeRoK
Tai paremminkin oikeen pirun löysiksi niin saa vähän heijausliikettä mukaan
Ja murinathan sai sillä kartioputsarilla ja putkisto modifikaatiolla.
Joo mutta kyllä mulla ainakin on pakko olla harrastevehkeessä bensakone. Ajo/työauto onkin sitte eri asia.
Onhan noi uudet kiisselit ihan messeviä. Toi uus:twisted: avensiskin

170hv ja 400nm. Ihan kivalta kuulostaa.
Lähetetty: 21 Marras 2005 11:28
Kirjoittaja TuningUkkeli
Monteonisti kirjoitti:Millä se "katsoo"?

Hmmm

Lähetetty: 21 Marras 2005 12:35
Kirjoittaja Monkelo
Vuojesta 97 on dieselöity ja vähässä kummassa en bentsiini vehkeisiin vaeha.
Sähköboksi viatkaa ee vaekuta niin pahasti tiisseli vehkeissä, aena on piässy pihhaan asti, jos ee muuten niin kepulj konstilla.

Lähetetty: 26 Marras 2005 05:33
Kirjoittaja mjkr
Dieselillä mennään ja tullaan menemään myös jatkossa.
Eikä tule yhtään syytä mieleen miksi vaihtaisin bensaan.
Lähetetty: 27 Marras 2005 00:24
Kirjoittaja Monteonisti
Bensa on aina tehokkaampi ja kiihtyy paremmin!

Lähetetty: 27 Marras 2005 01:20
Kirjoittaja Monkelo
Tämä kuuluisi varmaankin avautumis osastoon!
Bensamoottereissa on HUONOMPI hyötysuhde kauttalinjan, on kansantaloudellista tuhlausta ajaa bensiinillä.
Turbottomat dielselit pannaan, koska turbo nostaa hyötysuhdetta!
Anteeksi dieseleiden hiukkaspäästöt, mutta lisäsavu lisää vääntöä.
Lisää ääntä, lisää tehoa

.
Vai olikohan se sittenkin humalassa osastoon

Lähetetty: 27 Marras 2005 01:30
Kirjoittaja VesQ
No jos vertaa vapari bensakonetta ja turbodiisseliä niin varmasti on huonompi hyötysuhde
Ihan sama vaikka olisi miten tuhlausta niin bensalla mennään tai sitten ei ollenkaan
Jo pelkästään diisselin pakokaasun haju on lähes oksettava ja se ääni hyi yök. Se kyllä on totta että uudemmat alkaa olla suht hiljaisia mutta silti se pienikin raksutus. Sekä kiisselien moottorin luonne on jotenkin ärsyttävä, ei niillä voi kun kruisailla mummoa hakemaan vanhainkodista ja kaupan kautta kotiin. Vaikka olisi 500Nm kiisselissä niin se on silti samanlaista köröttelyä
Ja siitä "voimasavusta" niin joku kiisseli jettakin työntää mustaa putken täydeltä mutta siinä vaiheessa kun bensaturbo työntää mustaa putken täydeltä niin alkaa olla tehot ja väännöt kohdallaan

Lähetetty: 27 Marras 2005 01:40
Kirjoittaja Jaakko85
Noniin, eiköhän bensakoneessa ole parempi hyötysuhde, ei voi verrata niin että toisessa on turbo ja toisessa ei. Tai voi verrata mutta silloinhan sillä tiedolla ei ole mitään merkitystä.
Ja VesQ kyllä ne kulkee.