Sivu 3/3
Lähetetty: 08 Syys 2005 23:11
Kirjoittaja s.o.h.c
ZyaS kirjoitti: itse olen tykännyt että yli 11puristuksia on siviili koneessa turha nostaa, lisää vaan turhaan nakutus herkyyttä kun viritetyllä moottorilla pitää osata ajaa tietyllä tavalla eli ajetaan ns. veto alueella jolloin esim. seoksien pitäisi pysyä oikeissa rajoissa.
tiedän on avautumisen tarvetta.. menen siis avautumaan

Turhaa tai ei, mutta ei minulla ainakaan ole ollut valittamista 11.2:1 puristuksissa. Nakuttaa toki jos kääntää riskisti ennakkoa koneeseen, mutta siihen ei ole edes tarvetta. Ja seokset on katottu penkissä koko vetoalueen läpi ja pysyy hienosti kohdallaan. Ainoastaan 6800rpm:n jälkeen alko mennä seokset hieman rikkaalle, mutta sillä nyt ei ole käytännössä mitään merkitystä.
Lähetetty: 09 Syys 2005 21:37
Kirjoittaja Bootsi
Kun virittelette niitä kattiloitanne sadoilla euroilla, niin eikö kannattais laittaa myös SEOSMITTARI??
Halpa henkivakuutus kovalla työllä tehdylle koneelle.

Sillä kaikkihan tietää miten käy jos kone "menee laihalle" jostain syystä.
Kröhm.. Siis ainakin mulla on mittari paikoillaan (tai siis valot) 8)
Lähetetty: 10 Syys 2005 09:42
Kirjoittaja turbiiniriesa
kyllähä kun tuo autoa on ajettu penkissä,niin periaatteessa uskaltaa sen jälkeen ajella ilman seosmittaria,ohan ne seokset kaikilla kuormilla siellä penkissä testattu(ainaki pitäs olla,jos penkittäjä osaa asiansa).
ainoo tollasessa tapauksessa on et tuolla seosmittarilla näkee jos tulee jotain "yllättävää"eli esim. suutin prakaa tms.
Lähetetty: 10 Syys 2005 15:26
Kirjoittaja Bootsi
turbiiniriesa kirjoitti: seosmittarilla näkee jos tulee jotain "yllättävää"eli esim. suutin prakaa tms.
Sitähän minä jus tarkoitinkin..
Noita "yllättäviä" prakauksia vaan tapahtuu aina liian usein.

Re: Ford Sierran viritys
Lähetetty: 09 Tammi 2008 04:51
Kirjoittaja iigle
Kertokaas mulle minkä takii 1,6 kansi on parempi ku 2,0? Jos se on tarkotettu pienemmälle moottorille? Vai onko siinä ne kanavien muotoilut/muokkaus mahdollisuudet paremmat?

Re: Ford Sierran viritys
Lähetetty: 09 Tammi 2008 22:08
Kirjoittaja Duzter
iigle kirjoitti:Kertokaas mulle minkä takii 1,6 kansi on parempi ku 2,0? Jos se on tarkotettu pienemmälle moottorille? Vai onko siinä ne kanavien muotoilut/muokkaus mahdollisuudet paremmat?

Puristuksia, enemmän puristuksia...
Re: Ford Sierran viritys
Lähetetty: 12 Tammi 2008 00:19
Kirjoittaja country sedan
iigle kirjoitti: Vai onko siinä ne kanavien muotoilut/muokkaus mahdollisuudet paremmat?
Juurikin näin. Pienempien palotilojen lisäksi.
Re: Ford Sierran viritys
Lähetetty: 12 Tammi 2008 01:44
Kirjoittaja iigle
Selvä... Kiitos tiedoista