Ford Sierran viritys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

ZyaS kirjoitti: itse olen tykännyt että yli 11puristuksia on siviili koneessa turha nostaa, lisää vaan turhaan nakutus herkyyttä kun viritetyllä moottorilla pitää osata ajaa tietyllä tavalla eli ajetaan ns. veto alueella jolloin esim. seoksien pitäisi pysyä oikeissa rajoissa.

tiedän on avautumisen tarvetta.. menen siis avautumaan :?
Turhaa tai ei, mutta ei minulla ainakaan ole ollut valittamista 11.2:1 puristuksissa. Nakuttaa toki jos kääntää riskisti ennakkoa koneeseen, mutta siihen ei ole edes tarvetta. Ja seokset on katottu penkissä koko vetoalueen läpi ja pysyy hienosti kohdallaan. Ainoastaan 6800rpm:n jälkeen alko mennä seokset hieman rikkaalle, mutta sillä nyt ei ole käytännössä mitään merkitystä.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Kun virittelette niitä kattiloitanne sadoilla euroilla, niin eikö kannattais laittaa myös SEOSMITTARI??
Halpa henkivakuutus kovalla työllä tehdylle koneelle. :roll:
Sillä kaikkihan tietää miten käy jos kone "menee laihalle" jostain syystä.

Kröhm.. Siis ainakin mulla on mittari paikoillaan (tai siis valot) 8)
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

kyllähä kun tuo autoa on ajettu penkissä,niin periaatteessa uskaltaa sen jälkeen ajella ilman seosmittaria,ohan ne seokset kaikilla kuormilla siellä penkissä testattu(ainaki pitäs olla,jos penkittäjä osaa asiansa).

ainoo tollasessa tapauksessa on et tuolla seosmittarilla näkee jos tulee jotain "yllättävää"eli esim. suutin prakaa tms.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

turbiiniriesa kirjoitti: seosmittarilla näkee jos tulee jotain "yllättävää"eli esim. suutin prakaa tms.
Sitähän minä jus tarkoitinkin..
Noita "yllättäviä" prakauksia vaan tapahtuu aina liian usein. :wink:
iigle
Viestit: 156
Liittynyt: 30 Joulu 2007 19:06
Paikkakunta: Lohja

Re: Ford Sierran viritys

Viesti Kirjoittaja iigle »

Kertokaas mulle minkä takii 1,6 kansi on parempi ku 2,0? Jos se on tarkotettu pienemmälle moottorille? Vai onko siinä ne kanavien muotoilut/muokkaus mahdollisuudet paremmat? :?
Avatar
Duzter
Viestit: 132
Liittynyt: 11 Kesä 2005 21:05

Re: Ford Sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Duzter »

iigle kirjoitti:Kertokaas mulle minkä takii 1,6 kansi on parempi ku 2,0? Jos se on tarkotettu pienemmälle moottorille? Vai onko siinä ne kanavien muotoilut/muokkaus mahdollisuudet paremmat? :?
Puristuksia, enemmän puristuksia...
Mondeo
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Ford Sierran viritys

Viesti Kirjoittaja country sedan »

iigle kirjoitti: Vai onko siinä ne kanavien muotoilut/muokkaus mahdollisuudet paremmat?
Juurikin näin. Pienempien palotilojen lisäksi.
iigle
Viestit: 156
Liittynyt: 30 Joulu 2007 19:06
Paikkakunta: Lohja

Re: Ford Sierran viritys

Viesti Kirjoittaja iigle »

Selvä... Kiitos tiedoista
Vastaa Viestiin