Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
7,5" on viskolukolla. Normi peräöljyä, viskopaketissa on oma öljynsä sisällä, suljettu järjestelmä. Ei se mikään kitkalukon veroinen ole tuo visko, mutta parempi kuin ei mitään.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
Jos lukkoperän asennuksella ollaan hakemassa hauskempia kurveja, ja kahva edellä menoa, niin asiaan vaikuttaa paljon myös oikea nopeus kaarteesen tultaessa ja poistuessa, olkoon nyt sitten vaikka risteys tms. jyrkkä kulma asfaltilla, eli ratin takana olijallakin on suuri merkitys. Muutoin viskolla pärjää kyllä.
Toisaalta jos tässä nyt haettiin pitoa suoraan kiihdytykseen, niin puuttuisin lukon lisäksi takapyörien camber- kulmiin, varsinkin jos ja kun autoa on madallettu. Takapään camberin korjauksesta, on juttua alustan puolella jonkun verran.
Ja tosiaan samaa öljyä perään mitä perus diffissäkin. Itse olen käyttäny 4wd-cossu-visko-lukko-perässä Mobilin SHC 75w90- litkua.
Toisaalta jos tässä nyt haettiin pitoa suoraan kiihdytykseen, niin puuttuisin lukon lisäksi takapyörien camber- kulmiin, varsinkin jos ja kun autoa on madallettu. Takapään camberin korjauksesta, on juttua alustan puolella jonkun verran.
Ja tosiaan samaa öljyä perään mitä perus diffissäkin. Itse olen käyttäny 4wd-cossu-visko-lukko-perässä Mobilin SHC 75w90- litkua.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
http://www.moottorit.net/galleria/kuva20986/ tuossa on kuva lukkopaketista avasin tuon mötikän niin se on täynnä levyjä niin jäi arveluttamaan kumpi se nyt on 

-
- Viestit: 383
- Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
Viskolukolla on tuo perä mistä kuvan laitoit
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Sierra DOHC -91
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
okei saako sitä kiristettyä millään eri öljyllä ? tai lisäämällä niitä levyjä siihen pakkaan
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
No saahan sitä, cossuissa on vähän erilailla ladottu nuo levyt, kuin normi sierra/scorpio mihin lukkoa myös on saanut, cossujen viskot on vähän kireämpiä. Ja onhan noita kasattu jollain scanian viskotuulettimen öljyillä, RC-auton iskariöljyillä jne..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
no cosusta se on peräsin mutta ei siinä kiitoksia jätkille avustaSierra2.3-16v kirjoitti:No saahan sitä, cossuissa on vähän erilailla ladottu nuo levyt, kuin normi sierra/scorpio mihin lukkoa myös on saanut, cossujen viskot on vähän kireämpiä. Ja onhan noita kasattu jollain scanian viskotuulettimen öljyillä, RC-auton iskariöljyillä jne..
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: 15 Maalis 2014 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
Kysymys kuuluu. Mulla on 90 vm DOHC 4x4 sierra, laippavetareilla. Mikäs malli on kyseessä kun kaikki sanop että siinäpitäisi olla tökättävät.
Ford Sierra 2.0i DOHC 4x4 CLX 1991
ex: Honda Accord 2.0 kaasari CB3 1990
ex: Honda Accord 2.0 kaasari CB3 1990
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
Viskolukollinen 7" perä 3.92 välityksellä, niinkun kuuluukin. Noi dokkinelivedot oli siitä erikoisia, että on laippavetarit ja rumpujarrut, vetarit on samat kuin levyjarrullisissakin, mutta pyörännavat on omansa.
Eli kuuluukin olla noin kun on!
Eli kuuluukin olla noin kun on!
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
Tulipas muuten mieleen että onkos kaikki dohc nelikot varustettu lukkoperällä vakiona? Muistelisin näin joskus lukeneeni.
Sierra 2.3i 16v
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
Kaikki alunperin suomeen tuodut on lukkoperällä, jos on jälkikäteen tuotu niin ei välttämättä ole, kun ei varsinaisesti ollut vakiovaruste, maahantuoja vaan oli viisaasti valinnut sen suomeen tuleviin autoihin varusteeksi.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
tällänen murhe olisi mulla on tuo mun lukkapaketti purettuna ja laakerit vaihettuna jne jne ja ostin sellasen pikkusen pullon jonkin näköistä lukkolisä ainetta niin mihinkä se tulee sotkea sinne lukkopaketin sisälle vai peräöljyn joukkoon
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
Eikös se lisäaine ole tarkoitettu kitkalukolliseen perään?RaivoRape kirjoitti:tällänen murhe olisi mulla on tuo mun lukkapaketti purettuna ja laakerit vaihettuna jne jne ja ostin sellasen pikkusen pullon jonkin näköistä lukkolisä ainetta niin mihinkä se tulee sotkea sinne lukkopaketin sisälle vai peräöljyn joukkoon

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
no sitä en tiiä kun en ole noihin lukkoihin perehtynyt
mutta tota pakettia kun olen purkanut niin jotain rasvaa siel levyjen joukossa on ollu ja suht suljetulta tuo mun mielestä näyttää

Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
tuleeko sierrassa mihin abs anturit takana? näytti olevan taka tukivarressa tulpattu reikä
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
Kerran näin PassionFord- palstalla jonkun laittavan "silicone 100.000"-litkua viskolukkopakettiin, tai niin purkissa ainakin luki. Joku varmaan tietää tuolle sen kutsumanimen ja mistä sitä saa...?RaivoRape kirjoitti:no sitä en tiiä kun en ole noihin lukkoihin perehtynytmutta tota pakettia kun olen purkanut niin jotain rasvaa siel levyjen joukossa on ollu ja suht suljetulta tuo mun mielestä näyttää
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierran / Scorpion perät ja perävälitykset
Se lukko on viscossa suljettu, niin kuin tuolla aikaisemmin jo todettin, eikä se Fordin mielestä kaipaa huoltoa, joten öljynvaihdossa lisättävä lisäaine lienee tarkoitettu pala- tai kitkalukkoon.
Tuo duckin löytämä luokitus on tosiaan RC autojen tasauspyörästön "lukitusöljyn" jäykkyys - mitä suurempi lukema, sitä jäykempi tasauspyörästön lukitus. Ks. oheinen kirjoitus aiheesta.
Hauskaa tuossa on se, että RC autossa tasauspyörästö on täysin avoin rakenne, joka jäykistyy tuolla öljyllä. Sama soveltaen - tulisikohan avoimesta perästä lukkoperä, jos sen normaalin voiteluöljyn korvaisi tuolla samalla öljyllä? Luultavasti tulisi aivan tuhottoman kalliiksi ja keston kanssa sitten ongelmia - mutta hauska ajatus...
Tuo duckin löytämä luokitus on tosiaan RC autojen tasauspyörästön "lukitusöljyn" jäykkyys - mitä suurempi lukema, sitä jäykempi tasauspyörästön lukitus. Ks. oheinen kirjoitus aiheesta.
Hauskaa tuossa on se, että RC autossa tasauspyörästö on täysin avoin rakenne, joka jäykistyy tuolla öljyllä. Sama soveltaen - tulisikohan avoimesta perästä lukkoperä, jos sen normaalin voiteluöljyn korvaisi tuolla samalla öljyllä? Luultavasti tulisi aivan tuhottoman kalliiksi ja keston kanssa sitten ongelmia - mutta hauska ajatus...

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/