Sivu 3/4

Re: sierran viritys

Lähetetty: 20 Elo 2009 10:35
Kirjoittaja fast-man
consuli-72 kirjoitti:Hetkinen.......siis virinokka+kannen lasku????
ei mitää virinokkaa ku pelkkä kannen lasku!

Re: sierran viritys

Lähetetty: 20 Elo 2009 12:26
Kirjoittaja tonskulus
Kannen lasku ei muuta moottorin iskutilavuutta. Sillä saadaan lisättyä puristussuhdetta joka puolestaan lisää moottorin hyötysuhdetta ja saadaan lisätehoa. Kannen lasku ei vaikuta mitenkään siihen miten paljon ilmabensaseosta sinne sylinteriin joutuu. On totta että isommalla palotilalla sinne mahtuisi enemmän mutta silti sinne joutuu ainoastaan se määrä seosta jonka mäntä sinne imee, elikkä maksimissaan noin iskutilavuuden verran.
Asiaa voi kokeilla imemällä vaikka injektioruiskulla vettä kulhosta. Laita i.ruiskun mäntä puoleen väliin asteikkoa ja ime vettä sinne. Täyttyykö koko ruisku vedellä? Ei. Sinne menee vain puolet vettä ruiskun tilavuudesta. Eli sen verran mikä männän iskutilavuus on. Tämä tyhjä puolikas jäi siis hyödyntämättä. Jos asia jää kaivelemaan niin ratkaisuna siihen on paineistettu imusarja elikkä ahdin.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 20 Elo 2009 21:25
Kirjoittaja emax
fast-man kirjoitti: ei mitää virinokkaa ku pelkkä kannen lasku!
Dochissa on aika korkea puristus jo vakionakin (reilu 10:1) ja kannen lämpökestävyyskin on mitä on. Omasta en laskisi ollenkaan, mutta jos ihan pakko on niin ehdottomana maximina pitäisin milliä, ja vain 98E:tä tai shellin v-poweria tankiin sen jälkeen. Niihin pariin heppaan ja newtoniin nähden luotettavuus kärsii paljon enemmän. En suosittele.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 27 Elo 2009 21:50
Kirjoittaja ______
Mistähän sais 2.0 kaasari sierraan sen adapterin että voi laittaa vaparin?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 28 Elo 2009 00:31
Kirjoittaja sierraIS86
Ainakin tuolla myydään DGV/DGAV/DGMS Weberille putsaria.

http://www.freetechnics.fi/

Re: sierran viritys

Lähetetty: 28 Elo 2009 12:00
Kirjoittaja tonskulus
Vois laittaa toho omaan sierraanki huviksee vaparisuodattimen :D

Täytyy vaan leikata konepeltiin joku pieni skuuppi että saa kylmää ilmaa tuo suodatin. Muutoin moottori voi olla hyvin laiska kuumana..

Re: sierran viritys

Lähetetty: 16 Syys 2009 21:21
Kirjoittaja Dogi
Mites tommonen homma kun etuvetosen kone takavetoseen. onko kukaa koskaa kuullu et ois tehty?
Eli RS 2000 mk5 escon kone (2.0i 16v Dohc) dockkilaiseen sierraan.... Vaihteiston kans vissiin tulis
vähä onkelmata. mut ihankun jostain oisin kuullu että noissa ois lohkot samat...
Niin onko mitään toivoo saada tommosta yleensäkkään onnistumaan/toimimaan? :shock: :roll:

Re: sierran viritys

Lähetetty: 16 Syys 2009 22:31
Kirjoittaja Aksu
Dogi kirjoitti:Mites tommonen homma kun etuvetosen kone takavetoseen. onko kukaa koskaa kuullu et ois tehty?
Eli RS 2000 mk5 escon kone (2.0i 16v Dohc) dockkilaiseen sierraan.... Vaihteiston kans vissiin tulis
vähä onkelmata. mut ihankun jostain oisin kuullu että noissa ois lohkot samat...
Niin onko mitään toivoo saada tommosta yleensäkkään onnistumaan/toimimaan? :shock: :roll:
Kyllähän se sinne menee mut muutamat ongelmat tulee vastaan.
-imusarja
- vedenkierto kanteen
noi ensimmäiset jotka taas muistu mieleen. Tuost on aikaisemmin turistu vaik kuin paljon.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 18 Syys 2009 14:34
Kirjoittaja juppeli
Mitkä kaikki alustan osat pitäs vaihtaa 2.0 ohc ruisku sierraan jos ottais sen 200hp irti ja katsastais sen? Jos oletetaan että on abs jarrut ja takanakin levyjarrut. Kestääkö vakio perä/sopiiko cossun perä suoraan kiinni? Vai tuleeko menemään ikinä noista luontohippimittauksista läpi?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 18 Syys 2009 17:14
Kirjoittaja Tekno
Dogi kirjoitti:Mites tommonen homma kun etuvetosen kone takavetoseen. onko kukaa koskaa kuullu et ois tehty?
Eli RS 2000 mk5 escon kone (2.0i 16v Dohc) dockkilaiseen sierraan.... Vaihteiston kans vissiin tulis
vähä onkelmata. mut ihankun jostain oisin kuullu että noissa ois lohkot samat...
Niin onko mitään toivoo saada tommosta yleensäkkään onnistumaan/toimimaan? :shock: :roll:
Luultavasti huomasti helpompaa voisi olla laittaa vain se RS2000 kansi dohcin lohkon kaveriksi.

Eikös 2.0 16V scorpiossa ole juuri tuollainen kokoonpano, eli periaatteessa dohcin lohko mutta RS2000:n kansi.

Onkos sulla muuten punainen RS2000 ? Yks päivä näin tuolla Lahdessa, urheilutalon parkkiksel.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 18 Syys 2009 18:22
Kirjoittaja Aksu
juppeli kirjoitti:Mitkä kaikki alustan osat pitäs vaihtaa 2.0 ohc ruisku sierraan jos ottais sen 200hp irti ja katsastais sen? Jos oletetaan että on abs jarrut ja takanakin levyjarrut. Kestääkö vakio perä/sopiiko cossun perä suoraan kiinni? Vai tuleeko menemään ikinä noista luontohippimittauksista läpi?
Tiputa teho "tavoitetta" 20hv niin ei tarvitse mitään vaihtaa.
Toisulla perä kestää toisilla niitä menee useita.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 18 Syys 2009 18:25
Kirjoittaja duckworth
juppeli kirjoitti:Mitkä kaikki alustan osat pitäs vaihtaa 2.0 ohc ruisku sierraan jos ottais sen 200hp irti ja katsastais sen? Jos oletetaan että on abs jarrut ja takanakin levyjarrut. Kestääkö vakio perä/sopiiko cossun perä suoraan kiinni?
Takaveto-cossun perä ei käy normi Sierran apurunkoon, vaan vaati 7,5" länkiraudan ja 2wd cosan tukivarret, eli koko akseli menee vaihtoon. Puolestaan nelikko-cossun perä ja vetarit sopivat tavalliseen 7" apurunkoon, ja tukivarsiinkin kunhan vaihtaa laakeripukit. Molemmissa tapauksissa suosittelen kyllä akselin vaihtoa, koska sen joutuu kuitenkin pudottamaan alas kun tukivarsia irroittaa.. Vakioperän kestoa epäilen, itsellä ei kestänyt kunnolla edes vakio OHC:n perässä :mrgreen:
juppeli kirjoitti: Vai tuleeko menemään ikinä noista luontohippimittauksista läpi?
Ei paljoa vaikuta VTT- hipit, kun OHC ei ole vähäpäästöinen :wink:

Re: sierran viritys

Lähetetty: 18 Syys 2009 18:48
Kirjoittaja juppeli
Kiitoksia vastauksista. Pitää vissiin tilata ulkomailta joskus ku saa tarpeeks halvalla cossun akseliston. Kelpaakos cossun kytkin suoraa vai pitääkö vaihtaa laatikko/vauhtipyörä? Voi olla tosiaan että pidän siinä 180 hp jos ei kerran tartte päivittää alustaa, joku piraattiturbokin riittää sit hyvin.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 18 Syys 2009 19:04
Kirjoittaja Aksu
juppeli kirjoitti: Kelpaakos cossun kytkin suoraa vai pitääkö vaihtaa laatikko/vauhtipyörä?
Ei sovi ohc:n vauhtipyörään(ollenkaan)/kytkin koppaan ilman muokkausta.
Mut siihen ohc:n vp:n löytyy kyllä vaihtoehtoja monia.
duckworth kirjoitti:Vakioperän kestoa epäilen, itsellä ei kestänyt kunnolla edes vakio OHC:n perässä :mrgreen:
Tätä just meinasin. Mulla on yksi perä levinnyt totaalisesti vuoden 2003 jälkeen kun aloin turboja tekemään. Teho lukemat olleet 285-350 (385-490Nm).
Ekas oli 285hv/490Nm ja siitä ei perä räjähtänyt palasiksi. Se vaan 4kk aikana alkoi pikku hiljaa ääntämään vaan enemmän ja enemmän. Sit tuli 4wn:n murikka tilalle.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 20 Syys 2009 11:55
Kirjoittaja ohc205
Joskus sovittelin Rs2000 escortin kantta Dohc-sierraan ja ongelmaksi tuli virranjakaja ja venakopan kansi, ne kun ei sopinut keskenään. Ja sitten imusarja osoitti väärään suuntaan. Mutta jos ottaisi 16v scorpion kannen, imusarjan yms, niin niillä voisi onnistua.

Mutta olisiko Zetec kuitenkin luotettavampi kuin tuo Rs2000 16v?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 20 Syys 2009 14:07
Kirjoittaja Aksu
ohc205 kirjoitti: Mutta olisiko Zetec kuitenkin luotettavampi kuin tuo Rs2000 16v?
Eiköhän yhtä varmoja ole.
Ainut mikä zetekeissä ollut vaivana on se nostajien "jumittuminen" kun pienen ajan käyttää ja nostajat jää kantamaan=ei lähde käymään.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 20 Syys 2009 23:42
Kirjoittaja ohc205
Onko noissa hydrauli nostajissa muka niin paljon säätövaraa, ettei lähde käyntiin, jos nostaja ei saa öljynpainetta?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 20 Syys 2009 23:45
Kirjoittaja Aksu
ohc205 kirjoitti:Onko noissa hydrauli nostajissa muka niin paljon säätövaraa, ettei lähde käyntiin, jos nostaja ei saa öljynpainetta?
Ei kun sinne jää ilmeisesti yli paine ja venttiilit jää kantamaan.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 21 Syys 2009 10:34
Kirjoittaja ohc205
Aika erikoista. En ole koskaan kuullut moisesta. Miten sinne voi jäädä ylipaine?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 21 Syys 2009 19:51
Kirjoittaja Aksu
ohc205 kirjoitti:Aika erikoista. En ole koskaan kuullut moisesta. Miten sinne voi jäädä ylipaine?
viewtopic.php?f=3&t=24535&p=135600#p135600 tossa aiheesta hieman.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 22 Syys 2009 11:36
Kirjoittaja ohc205
Mielenkiintosta, mutta tuo oli hieman tynkä topikki..

Re: sierran viritys

Lähetetty: 22 Syys 2009 22:04
Kirjoittaja Aksu
ohc205 kirjoitti:Mielenkiintosta, mutta tuo oli hieman tynkä topikki..
viewtopic.php?f=3&t=23937&p=133299&hili ... ty#p133299
Hakuun sanat "zetec" "käynnisty" :wink:

Re: sierran viritys

Lähetetty: 23 Syys 2009 18:03
Kirjoittaja ohc205
Siinähän oli infoa. Pitäisi pikkuhiljaa rueta tuota 2,0 zeteciä mallailemaan sierran keulille, koska tuo dohc-kone taitaa vedellä viimisiään. Tuossa mun koneessa on muovinen imusarja, ja onhan se kevyt, mutta en ole vakuuttunut sen muista ominaisuuksista, niin mikähän olisi paras imusarja zeteciin?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 23 Syys 2009 20:36
Kirjoittaja Aksu
Tuossa olismistä ottaa mallia. Tai sit läppärungoilla jos vaparina teet.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 23 Syys 2009 22:53
Kirjoittaja ohc205
Hieno toteutus. Mutta hakusessa ois fordin valmistama kuitenkin, koska tämä motti ois tulossa vähäpäästöiseen autoon.

1,6CVH Sierran koneenkorvat eivät näköjään sopineetkaan 2,0 zetecin lohkoon. Täytynee metsästää 1,8CVH korvat jostain ja öljypohja.