Sivu 3/3

Lähetetty: 13 Touko 2007 22:58
Kirjoittaja BlackEscort
Öljysuihku toteutetaan coswortin öljypumpulla. Mutta mikäs ero noilla suurteho+suurtuotto pumpulla jota myydään ohc:hen jos vertaa coswortin alkuperäiseen? Tuotot ilmeisesti vaiko sittenkään mitään eroa? Kuorethan on ilmeisesti samat kumpanessaki, pois lukien tuo öljysuihku... :?:

Lähetetty: 23 Touko 2007 19:51
Kirjoittaja BlackEscort
Selvis. Cossun öljypumppu muuten sama sisältä kuin vakio ohc:n, mutta akseli tuettu öljypumpun kanteen. Ei siis kokoeroa.

Muuten oisko tietoo kenelläkään 4wd cossun alkuperäisen turbon koosta? Siivet, aa/ärrät ja putken lähtö???

Lähetetty: 23 Touko 2007 20:41
Kirjoittaja Aksu
BlackEscort kirjoitti:Selvis. Cossun öljypumppu muuten sama sisältä kuin vakio ohc:n, mutta akseli tuettu öljypumpun kanteen. Ei siis kokoeroa.

Muuten oisko tietoo kenelläkään 4wd cossun alkuperäisen turbon koosta? Siivet, aa/ärrät ja putken lähtö???
4wd malleissa on tuo tuki pumpun kannessa,2wd on ihan samanlainen kuin ohc:n.

4wd cossun turboja löytyy 3erillaista(sierra,"iso" esco,"pikku"esco)

Lähetetty: 23 Touko 2007 21:31
Kirjoittaja t5
Sierra Cosworth 2wd:

T03. Kompressoripyörän halkaisija 44,5/60 mm.Trim 55. Kompressorikotelo A/R .42. Turbiinikotelo A/R .48

Sierra Cosworth RS500

T04E/T31. Kompressori- ja pakopyörä 57 mm. Kompressorikotelo A/R .70. Turbiinikotelo A/R .63
Sierra Cosworth 4wd:

T03. Kompressoripyörän halkaisija 46.5/60 mm. Trim 60. Kompressorikotelo A/R .42. Turbiinikotelo A/R .48
Escort Cosworth:

"T35" = TB3403. Kompressoripyörän halkaisija 47,65/69 mm. Kompressorikotelo T04B sarjaa A/R .60. Turbiinikotelo A/R .63
Escort "T25" Cosworth

T28. Auto on pilattu alimittaisella T28 pöhisijällä, joka kuuluisi kauppakasseihin. Muutos tehty "asiantuntevien" autolehtien toimittajien vaatimuksesta. Eli turboautossa ei muka saisi olla viivettä, jolloin autossa ei voi olla ahdintakaan.

Hakua kannattaa käyttää.

Lähetetty: 23 Touko 2007 23:13
Kirjoittaja BlackEscort
Tällä foorumilla haulla löytyy pelkkää teho kyselyitä...googlesta mitä sattuu... :(
"Varsinaista" tietoa joutuu kysymään jos siitäkään on apua.
Kiitos näistä tiedoista, nyt sitten itse turbogurun juttusille...

Mitenkä on tuon pumpun laita? Vakio cosworth ö-pumppu, vai ohc:n suurteho/suurtuotto cossun kotelossa? Ihmettelen miks ei cossussa käytetty isointa ö-pumppua vakiona(vai ihan uus nykyajan keksintö tuo pumppu)? Kaikkien liikkuvien osien nopeamman kulumisen takiakko? Joku maininnu että tehokkaampi pumppu "syö" laakereita etc...

En kysy siksi että olisin tyhmä. Ei ole vaan henkilökohtaista kokemusta ko asiasta...FAKTAA :wink:

Lähetetty: 24 Touko 2007 17:31
Kirjoittaja Aksu
Itsellä oli tuo suurteho pumppu cossun suihkuilla ja ainakin ohc:n kanssa tahtoo tulla jo tuolla eteen että venakopan tiiviste kusee jos ei sitä limaa paikoilleen. Alumiinikoppa voisi olla jolla saisi tuotakin ongelmaa korjattua.