Mäkistartilla auto käynistyi hyvin.
Asentoanturi sijaitsee juuri starttimoottorin päällä, toivotaan että vika löytyisi

edit: Tuo koskee vain dohc-koneita

ralli auto nii ei oo virtalukkoo vaikka niissä yleensä sellnenki on vaa on napilla startti ja muut kytkimestä suoraan akultaDuzter kirjoitti:Hmm, tulipas mieleen jos ois virtalukonpohjassa oikonen, jos ei oo aikaisemmin mainittu
Mulla oli yhdessä Mazdassa aikanaan..ostin latausongelmaisena ja syy oli aluksi löysä kiinnitys koko laturille ja tietysti hihnalle samaten. Kirimisten jälkeen akku purki uusista starttiosista huolimatta edelleen ja tuli sitten hermostuttua ja Scaniasta 24v virtaa että starttas käyntiin..Foorrtti kirjoitti:uudet pultit solenoidiinmuutama vuos sitte edellinen omistaja vaihtanut autoon kokonaan uuden starttimoottorin
itselläni on apukäynnistin joka työnsi normi starttauksen lisäksi 12 volttia ja 60 amppeeria yhdellä napinpainalluksella eikä edes yrittäny vieläjanzamar kirjoitti: Mulla oli yhdessä Mazdassa aikanaan..ostin latausongelmaisena ja syy oli aluksi löysä kiinnitys koko laturille ja tietysti hihnalle samaten. Kirimisten jälkeen akku purki uusista starttiosista huolimatta edelleen ja tuli sitten hermostuttua ja Scaniasta 24v virtaa että starttas käyntiin..
luonnollisesti uuden akun henki lähti.
Loppujen lopuksi löyty laturista sen verran "vikaa",kaverit oli unohtaneet niistä ohuista johdoista
plussan puolelta yhden muoviprikan pois jota kautta maadotti ja purki akun parissa tunnissa.
...en nyt muista, että semmosta merkkiä olisi, koita hakua: virranjakaja,...ethän vaan oo missään välissä sotkenu niiden virranjakajan kannen johtojen järjestystä, sehän on muistaakseni 1,3,4,2, eli vasen yläkulma 1...Foorrtti kirjoitti:onko siinä virranjakajassa muuten sitä merkkiä mistä saa sytytyksen säädettyä kohilleen edes suurinpiirtein.kävi vähän huonosti silloin kun vielä toimi ja nyt kuuluu sellasta ihme pauketta startatessa ja startti jumii.aattelin että voisko sytytyksellä olla näppinsä pelissä tässä paukkumisessa?
...tarkotat varmaan virranjakajan kantta. En nyt muista onko Sierrassa mahdollista pistää se koko virranjakajan runkokin väärässä asennossa paikoilleen. Mä tarkistaisin vielä sieltä ykköspytystä tulpan reijästä, että se mäntä on ylhäällä ja se pyörijä osoittaa sen pytyn piuhaan siinä virranjakajan kannessa.Foorrtti kirjoitti:noniin virranjakaja oli juuri toisinpäin kuin pitäisi
jtursas kirjoitti:...tarkotat varmaan virranjakajan kantta. En nyt muista onko Sierrassa mahdollista pistää se koko virranjakajan runkokin väärässä asennossa paikoilleen. Mä tarkistaisin vielä sieltä ykköspytystä tulpan reijästä, että se mäntä on ylhäällä ja se pyörijä osoittaa sen pytyn piuhaan siinä virranjakajan kannessa.
janzamar kirjoitti:
pakko sanoo että jo rupesit pilkkua nussimaanjanzamar kirjoitti:Janzamar sitä vaan että ei se startti uusi kai enää ole
jos on jo jokusen vuoden ollut?
Voi olla että toimii irrallaan mutta kun on vastusta niin ei vaan jaksa?
Mites jaksaa apuvirralla?
hyvin osuu ja stratti pyörittää hyvin mut ei vaan lähejanzamar kirjoitti:Leppäpirkkoja en ihan usein viitti raiskailla..tuommosiakin startteja on vaan ollut.
Mitenhän se hammaskosketus sitten osuu,paitsi joo jos jo kerran starttaa hyvin.
Hitto,ammu sitä moottoria magnumilla tai jotain.
Ei tuossa niin montaa vikaa voi edes olla kun noita on jo tuonkin verran laitettu kuntoon.
Ohjainboksi/sytkä,startti tai joku mikälie maadotusjuttu.
Tai se virtalukonpohja..starttia tai hammaskehää lupailis tuo että solenoidi jumii
vaikka ei tuo solenoidi sitten taas voi jäädä jumiin hammaskehän takia.
Kokeilisin kyllä vaihtostartilla kaikesta huolimatta.
Mutta nyt nää penskat kotosalla säheltää sen verran ettei pysy ajatukset kasassa
joten pysyn hiljaa..aaaaargh!
Tuo vaikuttaa näppärältä,ja sitten tuli mieleentursas kirjoitti:Tätä mä jaksan aina mainostaa:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=141
Tän kun tuuppaa sinne ennen tulppia tai virranjakajaa, niin näkee heti vilkkuuko tää lamppu siellä kokoajan.
Jos vilkkuu tasasesti, niin sytkäpuolen, jakajan ja kaikki boxit siellä voi unohtaa. Sitten voikin kaasariin ruiskia käynnistysspreitä tai liruttaa vähän bensaa, niin pitäisi ainakin pätkiä ja lupailla kun starttaa jne...
kipinän antaa tarkistettu jo tulppa kerrallaan jne... mistä tota käynnistysspreitä voi ostaa?tursas kirjoitti:Tätä mä jaksan aina mainostaa:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=141
Tän kun tuuppaa sinne ennen tulppia tai virranjakajaa, niin näkee heti vilkkuuko tää lamppu siellä kokoajan.
Jos vilkkuu tasasesti, niin sytkäpuolen, jakajan ja kaikki boxit siellä voi unohtaa. Sitten voikin kaasariin ruiskia käynnistysspreitä tai liruttaa vähän bensaa, niin pitäisi ainakin pätkiä ja lupailla kun starttaa jne...