Sivu 3/4
Lähetetty: 15 Marras 2007 19:52
Kirjoittaja jaska74
PutkiKarhu kirjoitti:eikö tuo sähköinen bensa pumppu hoida sen riittävän bensan saannin? mutta pitää noita linkkejä katsella

pitää sitä ruiskunoneen hommaamistakin miettiä.
paineet pitäs säätyä ahtojen mukaan, eli sähköpumppu ja
paineensäädin siihen kaveriks
Lähetetty: 16 Marras 2007 23:02
Kirjoittaja PutkiKarhu
noniin, suunnitelmiin tuli muutos. laitan sittenkin 1.6 litaren ruisku koneen orionista, kun ainakin mitä olen lueskellut niin ruiskut ovat helpompia turbottaa.
Lähetetty: 18 Marras 2007 10:27
Kirjoittaja PutkiKarhu
nyt tulee taas muutama kysymys. eli kun ruiskukone on kyseessä niin siinä on koneen ohjausyksikkö ja sähköpumppu niin säätääkö se bensan saannin automaattisesti oikeaksi? eli paineen säädintä ei tarvitse jos se menee niin? sanokaa jos olen väärässä.
Lähetetty: 18 Marras 2007 11:51
Kirjoittaja AnttiR
PutkiKarhu kirjoitti:nyt tulee taas muutama kysymys. eli kun ruiskukone on kyseessä niin siinä on koneen ohjausyksikkö ja sähköpumppu niin säätääkö se bensan saannin automaattisesti oikeaksi? eli paineen säädintä ei tarvitse jos se menee niin? sanokaa jos olen väärässä.
Olet väärässä.
PutkiKarhu kirjoitti:noniin, suunnitelmiin tuli muutos. laitan sittenkin 1.6 litaren ruisku koneen orionista, kun ainakin mitä olen lueskellut niin ruiskut ovat helpompia turbottaa.
Jos kone on K-jetillä niin enpä tiedä siitä helppoudesta.
Lähetetty: 18 Marras 2007 12:30
Kirjoittaja PutkiKarhu
eli tarvitsee paineen säätimen?
Lähetetty: 18 Marras 2007 12:43
Kirjoittaja AnttiR
PutkiKarhu kirjoitti:eli tarvitsee paineen säätimen?
Tarvitsee ja ruiskuautoissa se on kaikissa jo vakiona.
Lähetetty: 18 Marras 2007 13:30
Kirjoittaja jaska74
PutkiKarhu kirjoitti:eli tarvitsee paineen säätimen?
johan mä sen tuolla sivun alussa sanoin... luetko sä näitä juttuja ollenkaan?
Lähetetty: 18 Marras 2007 16:28
Kirjoittaja PutkiKarhu
joo. muttakun käsitin tämän nyt näin kun antti r sanoi että olen väärässä niin luulin että sitä ei tarvitse asentaa. mutta hyvä jos on vakiona. sitä tässä lähinnä hainkin.
Lähetetty: 18 Marras 2007 17:51
Kirjoittaja Kessi
PutkiKarhu kirjoitti:joo. muttakun käsitin tämän nyt näin kun antti r sanoi että olen väärässä niin luulin että sitä ei tarvitse asentaa. mutta hyvä jos on vakiona. sitä tässä lähinnä hainkin.
Kun on olemassa säädettäväpaineensäädin, niin pystyy bensanpainetta nostamalla kikkailemaan hieman enemmän bensaa koneeseen. Tämä ruiskumootoreissa vakiona oleva säädin on harvemmin säädettävää mallia, vaan rajaa paineen sinne 2,5-3barin tuntumaan

... Bensan tarpeen lisääntyessä turbon myötä kykenee moottorinohjausyksikkö vastaamaan tuohon tarpeeseen rajallisesti... Eli ecuun tulee pystyä ohjelmoimaan uudet bensakartat joiden mukaan sitten ecu pyrkii säätämään seoksen kohdalleen...
Voipi olla edelleenkin se rst:n tekniikka sulle se kaikkesta helpoin ja halvin ratkasu

... Siinä ei tarvii murehtia seoksista, ahtopaineista, moottorin ohjausyksiköistä yms. kun on kaikki tehtaanjäljiltä paketissa....
Lähetetty: 18 Marras 2007 17:55
Kirjoittaja PutkiKarhu
joo. ehkäpä se helpoin olisi. mutta siinä kun ei tuppaa oppimaan niin paljoa. kun tarkotus ois kuitenkin ihan harraste pohjalta rakennella.
Lähetetty: 18 Marras 2007 18:02
Kirjoittaja Regu
PutkiKarhu kirjoitti:joo. ehkäpä se helpoin olisi. mutta siinä kun ei tuppaa oppimaan niin paljoa. kun tarkotus ois kuitenkin ihan harraste pohjalta rakennella.
Koita ottaa 200hv renkailta potkua siitä rs turbosta ja jos onnistut olet oppinut ja paljon.
Lähetetty: 18 Marras 2007 18:04
Kirjoittaja PutkiKarhu
mahdollisimman paljon tietenkin olisi tarkotus

pitää vaan etukäteen otella asioista selvää kun monia juttuja olen lukenut missä kone on kestänyt 5 minuuttia ja sen jälkeen kaikki sulanut : D
Lähetetty: 18 Marras 2007 18:06
Kirjoittaja Regu
PutkiKarhu kirjoitti:mahdollisimman paljon tietenkin olisi tarkotus

pitää vaan etukäteen otella asioista selvää kun monia juttuja olen lukenut missä kone on kestänyt 5 minuuttia ja sen jälkeen kaikki sulanut : D
Ja jos kone kestää vain 5 minsaa ni varmasti herää ajatuksia missä mennyt pieleen eli taas opitaan uutta

Lähetetty: 18 Marras 2007 18:07
Kirjoittaja PutkiKarhu
kyllä vain : D mutta mielummin otan selvää etukäteen missä niitä virheitä voi tulla että niin ei kävisi : D
Lähetetty: 18 Marras 2007 23:48
Kirjoittaja country sedan
PutkiKarhu kirjoitti:kyllä vain : D mutta mielummin otan selvää etukäteen missä niitä virheitä voi tulla että niin ei kävisi : D
Sinänsä hyvä joo, mut vain tekemällä oppii..
Lähetetty: 19 Marras 2007 08:18
Kirjoittaja Teknokekko
mites venttiilit ja männät? kestääkö vakiot?
Lähetetty: 19 Marras 2007 16:33
Kirjoittaja jaska74
Teknokekko kirjoitti:mites venttiilit ja männät? kestääkö vakiot?
riippuu luonnollisesti ahtopaineista ja tehotavotteista...
Lähetetty: 19 Marras 2007 16:57
Kirjoittaja PutkiKarhu
no paineiksi ajattelin jotain 0.5-0.7 (ei pitäisi olla liian suuret?) ja mitäköhän sillä tulisi tehoja? niin ja muuten. mites ne sellaiset paineen säätimet toimii? jostain katselin sellaisia.
Lähetetty: 19 Marras 2007 17:08
Kirjoittaja jaska74
joku 0,3-0,5 paineet menee helposti hyväkuntoisella vakionkoneella, kunhan vaan kansipahviin panostaa
Lähetetty: 19 Marras 2007 17:11
Kirjoittaja PutkiKarhu
jeps, mites puristuksia on helpoin laskea? laittamalla paksumman kasipahvin? vaiko sorvaamalla männistä? ja sitten että kun tuossa orionin koneessa on vakiona 90-100 hummaaa niin paljonko tuollaisilla 0.5 baarin paineilla saisi lisää hummia?
Lähetetty: 19 Marras 2007 18:22
Kirjoittaja jaska74
PutkiKarhu kirjoitti: kun tuossa orionin koneessa on vakiona 90-100 hummaaa niin paljonko tuollaisilla 0.5 baarin paineilla saisi lisää hummia?
stockmann turbo sierroihin tuli noilla paineilla noin 40-50 heppaa lisää
Lähetetty: 19 Marras 2007 18:29
Kirjoittaja PutkiKarhu
jeps. lain mukaanhan tuohon saisi laittaa 132 hv + 20% eli 158.4 hv. noh pitää käydä penkittämässä sitten että saa paperit konntorille. tietöökä kukaan hämeenlinnan seudulta missä ois penkkejä muutakun hauholla?
Lähetetty: 19 Marras 2007 18:32
Kirjoittaja jaska74
PutkiKarhu kirjoitti: tietöökä kukaan hämeenlinnan seudulta missä ois penkkejä muutakun hauholla?
Special Tuning Harinen Oy
Helmuntie 83
37600 Valkeakoski
puh 03-584 9777
fax 03-447 9777
info@hestec.fi
http://www.hestec.fi/
Lähetetty: 19 Marras 2007 18:33
Kirjoittaja PutkiKarhu
selvä : P kiitoksia!
Lähetetty: 19 Marras 2007 20:39
Kirjoittaja Kessi
PutkiKarhu kirjoitti:mites ne sellaiset paineen säätimet toimii? jostain katselin sellaisia.
Puhutaanko vielä siitä bensanpaineen säätimestä, vai tarkoitatko turboruuvia=bleed venttiiliä??
Bensanpaineen säädin sijaitsee polttoainelinjan paluuputkessa, eli tällöin säätimen avulla bensan takaisin virtausta kuristamalla pystytään bensan syöttöpainetta nostamaan... Turbo käytössä tuon säätimen tulee olla imusarjan paineen mukaan säätyvä

...
Mikäli kysymys koski turboruuvia, niin sillä yksinkertaisesti kuristetaan hukkaportin ohjauspainetta..