Sivu 3/3

Lähetetty: 10 Loka 2007 17:17
Kirjoittaja duckworth
riesa-reising kirjoitti:mitäs toi saphire tos sit meinaa? ett onks noi saphiret aina turbollisii?
Sapphire (= myös four-door-saloon) meinaa vissiin yleiseti ottaen porrasperä sierroja :wink:

Lähetetty: 10 Loka 2007 18:14
Kirjoittaja kimmok
henu kirjoitti: Eiköhän se toimi siinä missä muutkii rakennetut turbot, mut eiköhän se ahdettujen dokkien vähäisyys johdu rakentamisen kalleudesta.
Onhan niitä dokkeja saanu stocman turboinakii...

edit: tarkemmin kun rupesin miettimään ni aivan 100% varma en nyt ookaa tosta stocmannin ahtamasta dokista mut jossain näin esitteen jostain paikasta missä ahtovat noita dokkeja :)

edit 2: joo eli tätä muistelin....
http://www.fordsierranet.com.ar/Fotos/turbotec01.jpg
http://www.fordsierranet.com.ar/Fotos/turbotec02.jpg
Oho aika hyvät poweritki vielä ottanu vaikka kaikki on vakiota :lol: Toi oli kyllä raaka ku 10.5:1 puristuksella mennään. No mikäs siinä piisaa vääntöä ainaski. Teki jo pikkusen mieli tehdä dohc scorpiosta turbollinen. Olis ainaki jotain mitä muilla ei todellakaan ole.
En aiemmin tiennytkään että noinkin rohkeaa temppua on tehty kun dohc turbotusta ihan turbonectiksin toimesta vieläpä :shock:

Lähetetty: 10 Loka 2007 20:14
Kirjoittaja riesa-reising
duckworth kirjoitti: Sapphire (= myös four-door-saloon) meinaa vissiin yleiseti ottaen porrasperä sierroja :wink:
Kyl mä tiesin ^__^ Eivaa..Toisen koneen ku joskus saan tohon tilalle ni voisin kokeilla turbottaa tota iha vaan läpällä :D

Lähetetty: 10 Loka 2007 21:47
Kirjoittaja jaska74
aika jännä tossa henun linkissä. vaikka heposia on 50 vähemmän niin 0-100 on sama kun cossussa :roll:

Lähetetty: 10 Loka 2007 21:57
Kirjoittaja henu
jaska74 kirjoitti:aika jännä tossa henun linkissä. vaikka heposia on 50 vähemmän niin 0-100 on sama kun cossussa :roll:
Oisko karvanverran kevyempi ku cossu ja tiheemät välitykset, vääntööhä tossa näyttäs olevan noin 250 NM et ei niin hirvee ero 2wd cossuun....
Ja eikös se niin menny et väännöllä kiihtyy ja teholla kulkee :D

Lähetetty: 11 Loka 2007 17:23
Kirjoittaja riesa-reising
täs nyt voisin samal kysyy että tuottaako toi kuinka paljon kuluja/ongelmia katsastuksessa jos iskee turbon? että pitääkö vaihtaa jarruja jne.

Lähetetty: 11 Loka 2007 19:44
Kirjoittaja jamo78
Kyllä suomesta löytyy (tai siis löyty) turbotettu dokki sierra 2,0is -90.
Itse turbotin noin 6-7v sitten oman dohc sierran ja on myös leimattu kysiselle koneelle välijäähdyttimen kans.
Mutta mutta kansi ei tosiaankaan kestä edes 0,5 ahtoja!!
Tilalle tuli muutamaa vuotta myöhemmin boa kutonen ja auto on edelleenkin minulla!
Konttorilla sanoivat kun muutoskatsastin sen kutoseksi et noi turbo koneen luvat kans pysyvät autossa, eli saisin laittaa takaisin turbo dohc:n!
Pakosarja ja turbo plus muut hilutkin on vielä :roll:

Lähetetty: 11 Loka 2007 23:57
Kirjoittaja henu
jamo78 kirjoitti:Konttorilla sanoivat kun muutoskatsastin sen kutoseksi et noi turbo koneen luvat kans pysyvät autossa
Mitä lukee otteessa ?

Boa:aan vaa puhallinta :D

Lähetetty: 12 Loka 2007 08:44
Kirjoittaja jaska74

Lähetetty: 12 Loka 2007 08:51
Kirjoittaja henu
http://www.powerpage.dk/tuningshistorie ... _18_01.jpg
Vois kysyä et ihanko ite teit :lol: on vissii ollu vähä kiire saaha kasaan toi vehe.

Lähetetty: 12 Loka 2007 18:05
Kirjoittaja jamo78
henu kirjoitti:http://www.powerpage.dk/tuningshistorie ... _18_01.jpg
Vois kysyä et ihanko ite teit :lol: on vissii ollu vähä kiire saaha kasaan toi vehe.
Kyseinen auto ei siis ole minun, onneksi :D

Otteeseen on merkitty boa, mut niinku turbo ic dohc:n luvat ei häviä autolta ja vieläpä ilman tehorajaa!

voisi olla toi sierra myynnissäkin jos hinnasta päästään sopimukseen. Ollut minulla 10v 8)
Mut myydään palsta on erikseen....

Lähetetty: 12 Loka 2007 22:00
Kirjoittaja jaska74
kävitkö ikinä penkittämässä sitä sierraa?

Lähetetty: 13 Loka 2007 09:51
Kirjoittaja jamo78
jaska74 kirjoitti:kävitkö ikinä penkittämässä sitä sierraa?
Eipä tullut käytyä...

Lähetetty: 14 Loka 2007 17:19
Kirjoittaja Mr_Who
Sierra seisonnassa, eli vois jotaki kannenvaihto-hommaa suunnitella. Kerta on hommattu toinen käyttis. :) Pitäs muutenki rempata.. mut en kuitenkaa tämän vuuen puolella taida ihmeitä laitella. :roll:

Lähetetty: 14 Loka 2007 21:14
Kirjoittaja kimmok
henu kirjoitti: Oisko karvanverran kevyempi ku cossu ja tiheemät välitykset, vääntööhä tossa näyttäs olevan noin 250 NM et ei niin hirvee ero 2wd cossuun....
Ja eikös se niin menny et väännöllä kiihtyy ja teholla kulkee :D

Joo siis juuri toisinpäin ;)

Suuri tehoinen auto kiihtyy hyvin, mutta jos ei ole vääntöä alkaa hyvin äkkiä ahdistamaan kovemmissa vauhdeissa.
Suuri vääntöinen auto ei välttämättä kiihdy niin hyvin mutta huiput ovat varmasti hyvät eikä ahdista kuorma eikä ilmanvastus. Tietysti kun laitetaan vain sopivan pitkät välit niin kyllä sekin kiihtyy.

Asianhan voit helposti kokeillakin. Aja 150hp 4-syl ja aja sitten vaikka scorpion 150hp v6:lla. 4-syl ahdistaa pahasti jo satasen jälkeen vaikka kuinka kinnaat ja v6 menee kepeästi. Eri asia sitten jos se 4-syl ahdetaan ;)

Olen alkanut vakavasti harkitsemaan tuon dohc turbottamista. Hommaan megan ja edis 4 sytkä(on jo hyllyssä) ja vakio puristussuhteella haetaan siitä se 150hp sillä ja luotettavasti niin säilyy vielä käyttöauton ominaisuudet. Nakuanturilla vain jatkuva tarkkailu ja sitten sen mukaan mega säätämään sytkää.