Sivu 3/3
Lähetetty: 19 Helmi 2005 00:39
Kirjoittaja ZyaS
on parempi ajaa jäällä/soralla/asvaltilla kun kemppi.. tai no riippuu mieltymyksistä ja siitä että pitääkö olla nopeempi ku muut tai kello.
joo mutta silikonilla ei katkee vetarit ja pääsee eteenpäin yhtä hyvin ku kempillä
Lähetetty: 19 Helmi 2005 00:44
Kirjoittaja p3
minä ajattelin siinä jäällä ajossa sitä kun se silikoni pitää sitte laittaa uus joka ajokerrralle. epätasasemmalle alustalle, onko siinä eroa että vaihtaako vetarin vai silikoonin.
Lähetetty: 19 Helmi 2005 00:59
Kirjoittaja ZyaS
paljonkos sitä muka tulee pyöritettyä jäällä viikossa. kun mulla toi kesti jokkisauton perässä suurinpiirtein ton 70km ennenkö ei pitänyt ollenkaan mutkissa mutta suoralla kyllä. ja kaikki ajo oli asvalttia/soraa ja kaikki "lähdöt" oli asvaltilta.
Lähetetty: 19 Helmi 2005 01:26
Kirjoittaja WSE
ZyaS kirjoitti:"lukon" pitävyys riippuu tietenkin kuinka paljon on kilometrejä takana, perän pikku pyörät hakkaavat silikonin lopulta mössöksi.
mutta kunnolla kuivunut uusi "lukko" pitää varmaankin noin 90% että jos esim. toinen pyörä menee täysin jumiin niin moottori sammuu ennenkö "lukko" luistaa.Silikoni menee niin pieniksi "murusiksi" lopulta että se mahtuu menemään rattaiden hampaiden välistä. toi systeemi ei vaan sovi oikeen siviili autoon kun se massa ei kestä siellä perässä kovin montaa kymmentä kilometriä, ehkä jonkun 70km
mutta jääradalle tai vastaavaan on ihan hyvä. jos saisin värkättyä kohta puoliin jonkun näköset kotisivut niin voisin pistää kuvia.
Em. Anglian tapauksessa käsitin että "paketti" oli niin tiivis ettei silikoni kuivunut koskaan eikä sitä näinollen tarvinnut uusia. Toimintahan perustuu siihen että huonosti juokseva massa rajoittaa pikkuvetopyörien liikettä toisiinsa nähden jolloin saadaan sama toiminta kuin muissakin rajoitetun luiston tasauspyörästöissä.
Toinen mahdollisuus olisi käytää vaseliinia. Varsinkin talvella jäykkä (ennenkuin perä lämpenee).
Lähetetty: 19 Helmi 2005 11:32
Kirjoittaja ZyaS
WSE kirjoitti:
Em. Anglian tapauksessa käsitin että "paketti" oli niin tiivis ettei silikoni kuivunut koskaan eikä sitä näinollen tarvinnut uusia. Toimintahan perustuu siihen että huonosti juokseva massa rajoittaa pikkuvetopyörien liikettä toisiinsa nähden jolloin saadaan sama toiminta kuin muissakin rajoitetun luiston tasauspyörästöissä.
Toinen mahdollisuus olisi käytää vaseliinia. Varsinkin talvella jäykkä (ennenkuin perä lämpenee).
ai siis tässä teimme väärin
no pitää kokeilla rakentaa tiiviimpi, jos vaikka on parempi

Lähetetty: 30 Touko 2005 17:06
Kirjoittaja jesse1987
pystyykö mitenkään muuten toteamaan onko lukkoperä vai ei kun että ottaa perän auki?? no siis tietty kempin tuntee, mut kunno lukkoperän??
Lähetetty: 30 Touko 2005 18:48
Kirjoittaja lalli69
jos lukko (kitka tai visko) on ehjä niin molemmat pyörät pyörii samaan suuntaan
käsin pyörittämällä.
(siis jos pyörät on ilmassa)

Lähetetty: 06 Kesä 2005 17:07
Kirjoittaja VesQ
Paitsi että sitten on sellaisia kitkalukkoja mitkä pyörii vapaasti kuten tavallinen tasauspyörästö, mutta lukko alkaa ottaa kiinni sitten kun pyörät pyörii tarpeaksi nopeasti eri vauhdilla. Ja sitten tietysti niitä kempin tyylisiä kitkalukkoja mitkä antavat periksi kun renkaita vääntää erisuuntiin tietyllä voimalla
Lähetetty: 19 Joulu 2007 14:24
Kirjoittaja jucca
Siis saako viskolukon olemassaolon testattua perä ilmassa? Onko varmaa tietoa kun nuo vastaukset ovat olleet aika ristiriitaisia..
Lähetetty: 19 Joulu 2007 17:45
Kirjoittaja Aksu
jucca kirjoitti:Siis saako viskolukon olemassaolon testattua perä ilmassa? Onko varmaa tietoa kun nuo vastaukset ovat olleet aika ristiriitaisia..
Jos se visko on hengissä niin perä ilmassa pyörittämällä selviää.
Samaan suuntaan pyörivät jos hengissä.
Toinen puoli maassa ja vaihde vapaalla on nihkeä pyörittää ilmassa olevaa.
Lähetetty: 20 Joulu 2007 00:45
Kirjoittaja jucca
Aksu kirjoitti:
Jos se visko on hengissä niin perä ilmassa pyörittämällä selviää.
Samaan suuntaan pyörivät jos hengissä.
Toinen puoli maassa ja vaihde vapaalla on nihkeä pyörittää ilmassa olevaa.
Eikös tuo päde vain kitkalukkoon? Viskohan vetää lukkoon vasta kun toisen puolen pyörä sutii tarpeeksi? Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä..
Lähetetty: 20 Joulu 2007 20:38
Kirjoittaja Aksu
kyllä se kanittaa vastaan koko ajan.
Ja kunnossa ollessaan ei jaksa vetareitten laipoista kääntää erisuuntiin kun murikka on pöydällä.
Re: sierran lukkoperä?
Lähetetty: 13 Huhti 2008 18:35
Kirjoittaja iigle
Saakos sierraan mitään laillista lukkoa tai perää missä olis lukko?
Re: sierran lukkoperä?
Lähetetty: 15 Huhti 2008 12:23
Kirjoittaja tonskulus
iigle kirjoitti:Saakos sierraan mitään laillista lukkoa tai perää missä olis lukko?
Jos tavan kitka- tms. lukkoa tarkoitat niin tottakai saa, esim iS sierraan on saanut lisävarusteena lukkoperää ja noissa uudemmissa sellanen lukko taitaa olla vieläkin yleisempi..4x4 mallissa jne.
Re: sierran lukkoperä?
Lähetetty: 03 Syys 2012 22:23
Kirjoittaja ohcjäbä
mahtaako jollain olla lukkoperää sierran myynnissä jos on niin paljolla myytte?