sierran lukkoperä?
Em. Anglian tapauksessa käsitin että "paketti" oli niin tiivis ettei silikoni kuivunut koskaan eikä sitä näinollen tarvinnut uusia. Toimintahan perustuu siihen että huonosti juokseva massa rajoittaa pikkuvetopyörien liikettä toisiinsa nähden jolloin saadaan sama toiminta kuin muissakin rajoitetun luiston tasauspyörästöissä.ZyaS kirjoitti:"lukon" pitävyys riippuu tietenkin kuinka paljon on kilometrejä takana, perän pikku pyörät hakkaavat silikonin lopulta mössöksi.
mutta kunnolla kuivunut uusi "lukko" pitää varmaankin noin 90% että jos esim. toinen pyörä menee täysin jumiin niin moottori sammuu ennenkö "lukko" luistaa.Silikoni menee niin pieniksi "murusiksi" lopulta että se mahtuu menemään rattaiden hampaiden välistä. toi systeemi ei vaan sovi oikeen siviili autoon kun se massa ei kestä siellä perässä kovin montaa kymmentä kilometriä, ehkä jonkun 70km
mutta jääradalle tai vastaavaan on ihan hyvä. jos saisin värkättyä kohta puoliin jonkun näköset kotisivut niin voisin pistää kuvia.
Toinen mahdollisuus olisi käytää vaseliinia. Varsinkin talvella jäykkä (ennenkuin perä lämpenee).
ai siis tässä teimme väärinWSE kirjoitti: Em. Anglian tapauksessa käsitin että "paketti" oli niin tiivis ettei silikoni kuivunut koskaan eikä sitä näinollen tarvinnut uusia. Toimintahan perustuu siihen että huonosti juokseva massa rajoittaa pikkuvetopyörien liikettä toisiinsa nähden jolloin saadaan sama toiminta kuin muissakin rajoitetun luiston tasauspyörästöissä.
Toinen mahdollisuus olisi käytää vaseliinia. Varsinkin talvella jäykkä (ennenkuin perä lämpenee).

no pitää kokeilla rakentaa tiiviimpi, jos vaikka on parempi

pystyykö mitenkään muuten toteamaan onko lukkoperä vai ei kun että ottaa perän auki?? no siis tietty kempin tuntee, mut kunno lukkoperän??
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Paitsi että sitten on sellaisia kitkalukkoja mitkä pyörii vapaasti kuten tavallinen tasauspyörästö, mutta lukko alkaa ottaa kiinni sitten kun pyörät pyörii tarpeaksi nopeasti eri vauhdilla. Ja sitten tietysti niitä kempin tyylisiä kitkalukkoja mitkä antavat periksi kun renkaita vääntää erisuuntiin tietyllä voimalla
Jos se visko on hengissä niin perä ilmassa pyörittämällä selviää.jucca kirjoitti:Siis saako viskolukon olemassaolon testattua perä ilmassa? Onko varmaa tietoa kun nuo vastaukset ovat olleet aika ristiriitaisia..
Samaan suuntaan pyörivät jos hengissä.
Toinen puoli maassa ja vaihde vapaalla on nihkeä pyörittää ilmassa olevaa.
gti golo palloilija
Eikös tuo päde vain kitkalukkoon? Viskohan vetää lukkoon vasta kun toisen puolen pyörä sutii tarpeeksi? Näin olen ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä..Aksu kirjoitti: Jos se visko on hengissä niin perä ilmassa pyörittämällä selviää.
Samaan suuntaan pyörivät jos hengissä.
Toinen puoli maassa ja vaihde vapaalla on nihkeä pyörittää ilmassa olevaa.
Re: sierran lukkoperä?
Saakos sierraan mitään laillista lukkoa tai perää missä olis lukko?
Re: sierran lukkoperä?
Jos tavan kitka- tms. lukkoa tarkoitat niin tottakai saa, esim iS sierraan on saanut lisävarusteena lukkoperää ja noissa uudemmissa sellanen lukko taitaa olla vieläkin yleisempi..4x4 mallissa jne.iigle kirjoitti:Saakos sierraan mitään laillista lukkoa tai perää missä olis lukko?
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: sierran lukkoperä?
mahtaako jollain olla lukkoperää sierran myynnissä jos on niin paljolla myytte?