Kiitos! Eli ei ole jäätynyt

Kiitos! Eli ei ole jäätynyt
Ajosuoritteesta riippuen polttojen väli on muutama sata > reilu tuhat kilometriä.
Niinpä. Tätä on kaivattu jo MK2:ssa. Tietäisi ajella vähän reippaampaa korttelirallia että poltto pääsee kunnolla loppuun.
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑01 Joulu 2019 07:21 Niinpä. Tätä on kaivattu jo MK2:ssa. Tietäisi ajella vähän reippaampaa korttelirallia että poltto pääsee kunnolla loppuun.
Eipä tuota tule seurattua, kun se hetkellinen kulutus heiluu muutenkin koko ajan jonkin verran.
Yksi mahdollisuus on jonkin ilmanvaihdon sähköläpän ohjauksen pettäminen. Äläkä yritä vikaa ainakaan korjata, että se on päällä huoltoon tullessa ... skrapa mukaan ja ikkunat sentin raolleen matkan ajaksiBigbear kirjoitti: ↑01 Joulu 2019 12:21 Omalla 1.5 dieselillä ajettu nyt reilun vuoden aikana 40tkm. Perjantaina auto ei enää lämmennyt sisältä eli puhaltimesta ei tullut virtausta vaikka puhallin kovasti sitä yritti. Sisäkierto päällä tulee lämmintä, mutta ikkunat ei pysy huuruttomana. Huolto varattu, mutta olisihan se kiva tietää mitä asialle voisi tehdä, jotta sinne huoltoon näkee ajella. Voisikohan ilmansuodatin vetää jäähän tai jotain vastaavaa?
Sieltä sen kuitenkin näkyy. Puhutaan ihan selvästä erosta, parista kolmesta litrasta mitä ainakin Volvoissa vaikutti.
Vaikka niikin mutta kukapa sitä kokoajan kyttää.
Kake on helvetin hyvä ja simppeli käyttää. Pienikokoinen ja kevyt, kaksi nappia, on/off.Ishvan kirjoitti: ↑01 Joulu 2019 13:23 Sieltä sen kuitenkin näkyy. Puhutaan ihan selvästä erosta, parista kolmesta litrasta mitä ainakin Volvoissa vaikutti.
Onko muuten näiden Foorttien polttoainetoimisten lämmittimen kaukosäädin minkälainen ? Itsellä ei koskaan ole ollut kaukoa, vaan etäohjaus hoidettu jo vuosien takaa esim. Volvon appin kautta kännykällä. Ilmeisesti Fordin appi ei tätä tue, mutta jos oikein ymmärsin saa esim. webaston oman appin kännykkään jos haluaa? Onko jollain ja mitä maksanut ? Ei viitsisi tuollaista ylimääräistä kakea kantaa mukana....vähän aataminaikaista, sano.
Mitäs muuta tällä rahalla voi olettaa saavansa, kun isommallakaan rahalla nykyään saa laatua?. Yhtälailla vaikkapa ne 60-80ke hintaluokan autot nitisee ja natisee. Metsästetään tuulensuhinoita huollossa jne. Sama vielä kalliimmissa. Ihan yhtä lailla ollut ihmeellistä automatiikan toimintaa ja toimimattomuutta. Kaikenlaista säätöä, huollossa vänkäämistä, käteen jääneitä bensatankin luukkuja, itsestäänDrofocus kirjoitti: ↑02 Joulu 2019 07:11 Mulla oli aiemmin syksyllä koko auto sekaisin, kuin seinäkello mutta sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Jos oikein muistan niin syypää kaikkeen oli joku moduuli, joka liittyy fordpassin toimintaan. Se nollattiin ja ajettiin uusiksi niin ei ole kertaakaan ollut akku sen jälkeen loppu. Toimii fordpass, s/s ja webasto täysin ilman ongelmia.![]()
Sitten on tosin muita ongelmia. Natisee ja nitisee sisällä kojelauta, ovet, joku keskikonsolissa ja peräkontissa. Kulutus yli 8l tämmösellä pölynimurin moottorilla varustetulla autolla on liikaa. Maantiellä ihan peestä ajaa tää auto, kun on vaeltaa miten haluaa eikä mikään suuntaus, ym auta. Led-ajovalojen automatiikka toimii ihan miten haluaa, joten käytän manuaalisesti. Tuulilasi on alkanut suhiseen tosi kovaa yläkulmasta maantie vauhdeissa. Päätti se myös haljeta alareunasta vaikka en muista siihen minkään osuneen eikä näy jälkeä.
Hyvin tarkenee vielä..eihän nyt ole ollut kunnon pakkasia kun viikon verran. Sitten kun pakkaset pysyy 20 nurkilla niin kannattaa pitää riittävästi bensaa tankissa ettei tule kylmä..revote kirjoitti: ↑02 Joulu 2019 17:41 ^Mitä olen katsellut suuttimia jotka suihkuttaa pesunesteen tuulilasille niin aika hengettömiä ovat. Hento suihku ja suuntaus osin pielessä...
Aika kylmä auto jos webasto ei ole käynnissä ajon aikana. Ainakin nurkka-ajossa. Matka-ajoa ei olla ajettu vielä koskaan. 1.5 Ecoboosti.
Ei ole ollut ainakaan etelässä kunnon pakkasia vielä ollenkaan, muutama aste vain ja nyttenkään kabiini ei kyllä paljoa lämpeä jos weba ei ole päällä. Veikkaan, että kun pakkaset alkaa niin koko ajan ajellaan webasto päällä.
Nollakelien kahta puolen ilman esilämmitystä moottori lämpeää 2 km taajamaköröttelyssä 60 asteeseen (viisari värähtää) ja tästä edelleen 75 C (seuraava viiva asteikolla) 3-4 km matkalla. Pidän tätä hyvänä saavutuksena.
Meni testi vähän pieleen kun aina niin huomaavainen työkaveri oli laittanut auton roikan päähän kun tiesi että sillä ajetaan tänään.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑29 Marras 2019 07:01 Mulla on nyt vähän samanlainen "testi" menossa kun olen työreissussa toista viikkoa ja auto on parkissa koskematta sen aikaa.
Mielenkiintoista nähdä akun tilanne ensi viikolla.
Ihan tarkoituksella en ota Fordpässilläkään puheita etten suotta herättele järjestelmiä.
Oma veikkaus tosin on, että auto on mennyt deepsleep-tilaan eikä siihen yhteyttä saisikaan.