En päässyt automaattifocusta testaamaan, aktiivisella vakionopeudensäätimellä varmasti mukava peli. Tykästyin manuaaliin koeajolla niin paljon, että pakko oli tilata. Aktiivinen vakkari manuaalivaihteistolla toimii vaihteita vaihtaessakin, joten siinä on järkeä. Manuaali todella mukava lähteä, tuntui että sitä tavanomaista etsimistä uudessa autossa sopivan kaasun ja kytkimen liu'uttamisen kanssa ei tarvinnut tehdä.focst kirjoitti: Mullakin 2300€ lisä hinta automaatista oli liikaa vaikka oli mukava ajaa tolla uudella automaatilla..
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Automaattilaatikko adaptiivisella älyvakkarilla on ihan mukava yhdistelmä. Se kannattaa huomioida, että se hidastaa nopeutta vasta nopeusrajoitusmerkin JÄLKEEN, ei sitä ennen. Eli kameravalvonnan kohdalla saa olla tarkkana. Vajaan 50 km työmatkalla yksi nopeusrajoitus, jonka auto lukee tuntemattomasta syystä aina väärin ... ja suomalaista taajamamerkki se ei paljoa noteeraa 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ja lopulta se rapiat 3kk on takana, uusi kärry kotiutui viime viikolla. Ja kylläpä maistuu hyvälle. Toimitus oli lopulta sen viikon verran etuajassa.
Päällimmäiset kommentit ensimmäisten 100 km jälkeen.
* Farkku on selkeästi kasvanut, sisätilat ovat paljon entistä avarammat ja takaluukussa on myös ruhtinaallisesti tilaa. Sähköinen luukku on näppärä - verho ei ole. Menty minusta hiukan taaksepäin kun tuossa ei ole sellaisia uria ohjaamassa verhoa. Toimii kuitenkin.
* Auto on tosi kiva ajaa - kulkee upeasti ja ajettavuus on kyllä mainio
* Melutaso laskenut selkeästi, 16" kitkoilla pärjää oikein hyvin entuudestaan tutulle F11 biimerille vaikka sekin oli kitkoilla
* Valot vaikuttavat hyviltä, automaattiasennossa kaikki hoituu iteksiin - myös pitkät menee päälle kun katuvalaistus loppuu. Säätelee kuvioita niin että itse näkee hyvin eikä vastaantulijat vaikuta häikäistyvän
* 2.0 tdci + A8 toimii kuin unelma. Voimaa tuntuu olevan riittävästi ja on kuin ISO käsi työntäisi. Voi ajaa siististi mutta ripeästi. Laatikon toiminta vaikuttaa ainakin vielä vähintään yhtä hyvältä kuin ZF:n 8-vaihteinen F11:ssa. Hyödyntää vääntöä kivasti eikä mitään nykimisiä esiinny. Moottori on myös varsin hiljainen. Nyt tankissa Nesteen My Dieseliä ja ääni on tosi sivistynyttä murinaa.
* Ainakin nämä 18-suuntaan säätyvät penkit ovat loistavat. Mielestäni paremmat kuin F11:n sport-jakkarat - paremmat säädöt. Tosin kilsoja on vielä aika vähän takana
* B&O:n audiot soi kyllä hyvin - ehdottamasti hintansa arvoiset
Eli auto on kyllä kaikin puolin mennyt tosi paljon parempaan suuntaan - nyt vaan kovaa ajoa mutta ei kyllä kaduta pätkääkään sokkotilaus.
Päällimmäiset kommentit ensimmäisten 100 km jälkeen.
* Farkku on selkeästi kasvanut, sisätilat ovat paljon entistä avarammat ja takaluukussa on myös ruhtinaallisesti tilaa. Sähköinen luukku on näppärä - verho ei ole. Menty minusta hiukan taaksepäin kun tuossa ei ole sellaisia uria ohjaamassa verhoa. Toimii kuitenkin.
* Auto on tosi kiva ajaa - kulkee upeasti ja ajettavuus on kyllä mainio
* Melutaso laskenut selkeästi, 16" kitkoilla pärjää oikein hyvin entuudestaan tutulle F11 biimerille vaikka sekin oli kitkoilla
* Valot vaikuttavat hyviltä, automaattiasennossa kaikki hoituu iteksiin - myös pitkät menee päälle kun katuvalaistus loppuu. Säätelee kuvioita niin että itse näkee hyvin eikä vastaantulijat vaikuta häikäistyvän
* 2.0 tdci + A8 toimii kuin unelma. Voimaa tuntuu olevan riittävästi ja on kuin ISO käsi työntäisi. Voi ajaa siististi mutta ripeästi. Laatikon toiminta vaikuttaa ainakin vielä vähintään yhtä hyvältä kuin ZF:n 8-vaihteinen F11:ssa. Hyödyntää vääntöä kivasti eikä mitään nykimisiä esiinny. Moottori on myös varsin hiljainen. Nyt tankissa Nesteen My Dieseliä ja ääni on tosi sivistynyttä murinaa.
* Ainakin nämä 18-suuntaan säätyvät penkit ovat loistavat. Mielestäni paremmat kuin F11:n sport-jakkarat - paremmat säädöt. Tosin kilsoja on vielä aika vähän takana
* B&O:n audiot soi kyllä hyvin - ehdottamasti hintansa arvoiset
Eli auto on kyllä kaikin puolin mennyt tosi paljon parempaan suuntaan - nyt vaan kovaa ajoa mutta ei kyllä kaduta pätkääkään sokkotilaus.

Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Takakontin verho aiheuttaa myötähäpeää
Halpa rimpula mk3sen verhoon verrattuna.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Hyvin sanottu siellä, se on juuri sellainen. Toki hintaluokka pitää muistaa mutta F11:n verho oli himpun verran toista maata sähköisellä nostolla yms. Mk3:n verhokin oli ihan siedettävä. Toinen kukkanen mikä hiukan ihmetetyttää on irroitettavan vetokoukun säilytys. Mololle ei ole oikein mitään järkevää paikkaa vaan mukana tuli sellainen pussi joka kiinnitetään takapenkin takana olevaan sidontakoukkuun tavaratilan puolella.EeroH kirjoitti:Takakontin verho aiheuttaa myötähäpeääHalpa rimpula mk3sen verhoon verrattuna.

Oikein mitään muuta moitittavaa en ole vielä keksinyt.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 31 Loka 2015 11:04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuka osaa sanoa valoista. Loimaalla kävin tyypittää a8/1,5 dsl niin tuli esille tuo valo asia. Kysymys on että mikä valo on paras? Mukautuva / Led / halogeeni?
Toinen kyssäri johon taisin esitteestä saada vastaus, onko ambient titaniumissa vain yksi värinen? Vignale väittää että siinä monivärinen.
Titanium rekisterikilpi, tulee ihan hassusti säleikön eteen.
Itselle tulossa titanium a8 / 2,0 dsl. Ois pitänyt ottaa joko st tai vignale, titanium kököimmän näköinen. Onlo muut samaa mieltä?
Toinen kyssäri johon taisin esitteestä saada vastaus, onko ambient titaniumissa vain yksi värinen? Vignale väittää että siinä monivärinen.
Titanium rekisterikilpi, tulee ihan hassusti säleikön eteen.
Itselle tulossa titanium a8 / 2,0 dsl. Ois pitänyt ottaa joko st tai vignale, titanium kököimmän näköinen. Onlo muut samaa mieltä?
Ford Escort (1999-2002), Ford Mondeo MK1 (2002-2005), Ford Focus MK2 (05-10), Ford Focus MK2 (2009-2011), Ford Focus MK3 (2011-2015), Ford Mondeo MK5 (11/15-3/19), Ford Focus 2.0TDCi A8, Ford Focus 2,0TDCi A8 Vignale (2019-2021), Ford Kuga PHEV Vignale
Re: Uusi Focus mk4 2018
Titanium paras noista koska siihen saa parhaat penkit.fordessori kirjoitti: Itselle tulossa titanium a8 / 2,0 dsl. Ois pitänyt ottaa joko st tai vignale, titanium kököimmän näköinen. Onlo muut samaa mieltä?
Re: Uusi Focus mk4 2018
No itse en kyllä pitänyt Titamniumin 18-suuntaan säädettäviä penkkejä kovinkaan kummoisina. Mielestäni ne eivät ole kokonaisuutena tarpeeksi jämäkät vaikka reisituki onkin normipenkkejä parempi.EeroH kirjoitti: Titanium paras noista koska siihen saa parhaat penkit.
Ja kyllä ST Line matalamman alustan, malliston parhaimman näköisen keulamaskin, puuttuvien kromiosien sekä sisätilojen somisteiden takia olisi esteettisesti ainoa oikea valinta minulle. Mutta odotellaan vielä Focuksen Active-malliston sekä ST-malliston julkaisua rauhassa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
St linen etumaski ei kyllä itseä houkuttele, muuten en kyllä tuplaputkia lukuunottamatta näe eroja ulkopuolella muihin varustetasoihin. Trendissä ja titaniumissa oleva kromimaski paljon tyylikkäämmän näköinen imo.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onhan se rimpulan tuntuinen Octavian jälkeen, jossa verho liikkui kiskoissa. Tosin nopeammin ja vaivattomammin saa Focuksessa irti ja korotetun alapohjan alle piiloon.xflex kirjoitti: Hyvin sanottu siellä, se on juuri sellainen. Toki hintaluokka pitää muistaa mutta F11:n verho oli himpun verran toista maata sähköisellä nostolla yms. Mk3:n verhokin oli ihan siedettävä. Toinen kukkanen mikä hiukan ihmetetyttää on irroitettavan vetokoukun säilytys. Mololle ei ole oikein mitään järkevää paikkaa vaan mukana tuli sellainen pussi joka kiinnitetään takapenkin takana olevaan sidontakoukkuun tavaratilan puolella.Voihan tuota kotonakin säilyttää mutta se on taatusti sitten siellä tallin hyllyllä kun sitä tarvitsisi jossain...
Oikein mitään muuta moitittavaa en ole vielä keksinyt.
Ainoa selkeä sokko-oston jälkeinen yllätys oli suksiluukun puuttuminen takapenkistä, siihen kun oli jo Skodassa tottunut. Kävin ostamassa lumilapion ja olin jo polleana sitä suksiluukusta työntämässä kun tajusin, ettei sitä ollutkaan

Itselläni mukautuvat LEDit, muista ei kokemusta. Mukautuvuus erinomainen ja häikäisemättömät pitkät toimii loistavasti ja kirkkaudeltaan ok. Mutta muuten on kyllä ajovalot tehoiltaan aika heppoiset. Vs. halogeenit kuvio on hyvä ja värisävy, mutta kirkkautta vaan saisi olla enemmän.fordessori kirjoitti:Kuka osaa sanoa valoista. Loimaalla kävin tyypittää a8/1,5 dsl niin tuli esille tuo valo asia. Kysymys on että mikä valo on paras? Mukautuva / Led / halogeeni?
Toinen kyssäri johon taisin esitteestä saada vastaus, onko ambient titaniumissa vain yksi värinen? Vignale väittää että siinä monivärinen.
Titanium rekisterikilpi, tulee ihan hassusti säleikön eteen.
Itselle tulossa titanium a8 / 2,0 dsl. Ois pitänyt ottaa joko st tai vignale, titanium kököimmän näköinen. Onlo muut samaa mieltä?
Ambient on Titaniumissa yksivärinen, eli sellainen vaaleansininen / turkoosi . Vignalessa vain voi säätää värejä.
Makuasioitahan noi ulkonäköseikat. Mielestäni molemmat ovat omalla tavallaan tyylikkäitä. Mulla on Titaniumissa nyt talvirenkaissa ST-Linen vanteet ja sopii Magnetic-väriin kuin nenä päähän. Melkein tekisi mieli samat vanteet kesärenkaillekin. Titaniumissa ei kromia taida olla etusäleikön lisäksi kuin oven pielissä ja niissäkin vain alareunassa. Muuten on mustaa kumimateriaalia. Ja kattokaiteet metallinväriset.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Miten muuten vertailu Octaviaan? Ajettavuus, vaihteisto, istuimet, laatuvaikutelma, hallintalaitteet jne.
----------------------------------------------------------------------
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16

Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus vie ajettavuudessa. Ohjaustuntuma erinomainen. Ei huono Octaviassakaan, mutta Focuksen ohjaus hieman herkempi ja tarkempi, ei vaadi niin paljon veivaamista. Focuksen perinteinen automaatti on omaan ajotyyliin paljon mukavampi kuin DSG, jossa varsinkin liikkeelle lähdössä iso viive kaasunpainalluksen ja reaktion välillä. Momentinmuunnin automaatti reagoi kaasuun herkemmin ja vaihtaa riittävän nopeasti.Ekopuusti kirjoitti:Miten muuten vertailu Octaviaan? Ajettavuus, vaihteisto, istuimet, laatuvaikutelma, hallintalaitteet jne.
Istuimet on Focuksessa mukavammat, joskin en tiedä kuvittelenko, mutta joustaa hieman ja aiheuttaa "pomppuja" (?). Laatuvaikutelma Focuksessa myös aavistuksen parempi, tosin pienen kuprun laatumielikuvaan aiheuttaa resonointi jostain kojetaulun oikeasta etureunasta kaiuttimen läheltä sekä kuljettajan puolelta aavistuksen toisesta päästä irronnut kynnyslista. Näistä olin jo huoltoon yhteydessä ja pitänee varata aika tarkistukseen. Resonointia tosin tuli Octaviassa vielä enemmän sieltä sun täältä.
Hallintalaitteet oli mielestäni Octaviassa fiksummat. Kaikkia auton asetuksia pystyi säätämään multimedianäytöltä. Focuksessa pitää lärätä infonäytöstä valikoita. Tottumuskysymys tosin lienee tämäkin. Webastolle olisin kaivannut omaa painiketta Focukseen, sellainen oli Octaviassa. Nyt sitä ei oikein mistään saa heti päälle muutoin kuin kaukosäätimestä. Lisäksi se sammuu heti kun auton käynnistää? Octaviassa pysyi webasto päällä vaikka auton käynnisti. Ja lisäksi webaston ajastaminen Focuksen infonäytön valikoista ei ole kovin intuitiivista. Huvittavaa, että kertalämmitykselle pitää määritellä vuosikin ja aloituspäivä on 1.1.2000, josta pitää lärätä oikeat asetukset. Miksei voi olla automaattisesti sen hetkinen päivämäärä asetettuna?
Octaviassa oli takanaistujille omat tuuletusaukot keskikonsolin takareunassa sekä penkinlämmittimet. Focukseen ei taida saada rahalla kumpaakaan? En tosin ajajana jäänyt kaipaamaan. Ainoastaan suksiluukkua jäin kaipaamaan

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen vaihdokseen. Ajaminen on oikeasti nautinnollista ja sport-tilassa hauskaa. Ford onnistui ohjaamon muotoilussa mielestäni erinomaisesti kun vertaa aiempiin malleihin. Se oikeastaan kiinnittikin huomion kun ensimmäisen kerran autoa koeajoin.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus saapunut liikkeen pihalle.
Luovutus joskus ensi viikolla.

Vertailuna muuten Octaviaan niin sähkötoiminen takaluukku on paljon nopeampi avaamaan ja sulkemaan luukun Focuksessa.
Luovutus joskus ensi viikolla.
Vertailuna muuten Octaviaan niin sähkötoiminen takaluukku on paljon nopeampi avaamaan ja sulkemaan luukun Focuksessa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Uuteen WLTP kulutusmittaukseen löytyy 1.5 dieseliin kyllä CO2 -lukema, mutta löytyykö kulutuslukemat, kaupunki, maantie ja yhdistetty, siihen jostain?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Transitissa ainakin voi ruksia ajotietokoneesta Auxheaterin päälle, niin toimii Webasto ajaessakin.Fixu kirjoitti:[Hallintalaitteet oli mielestäni Octaviassa fiksummat. Kaikkia auton asetuksia pystyi säätämään multimedianäytöltä. Focuksessa pitää lärätä infonäytöstä valikoita. Tottumuskysymys tosin lienee tämäkin. Webastolle olisin kaivannut omaa painiketta Focukseen, sellainen oli Octaviassa. Nyt sitä ei oikein mistään saa heti päälle muutoin kuin kaukosäätimestä. Lisäksi se sammuu heti kun auton käynnistää? Octaviassa pysyi webasto päällä vaikka auton käynnisti. Ja lisäksi webaston ajastaminen Focuksen infonäytön valikoista ei ole kovin intuitiivista. Huvittavaa, että kertalämmitykselle pitää määritellä vuosikin ja aloituspäivä on 1.1.2000, josta pitää lärätä oikeat asetukset. Miksei voi olla automaattisesti sen hetkinen päivämäärä asetettuna?
Tesla Model Y Performance
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meneekö se sitä samantien päälle vai vasta kun auto päättää sille olevan tarvetta? Focuksessakin on valikoissa ruksittavana lisälämmitin, mutta se ei heti tee mitään. Oletan sen vain sallivan auton käynnistää webaston automaattisesti mikäli olosuhteet niin kylmät ettei moottori saavuta käyntilämpötilaa omin voimin. Tai sitten en vain hölmönä ymmärrä tuon käyttölogiikkaa. Näin kuitenkin toimi Octaviassa. Kovilla pakkasilla 1.4 TSI ei meinannut pysyä käyntilämmöissä alle 80 km/h nopeuksissa.Hot hatch kirjoitti: Transitissa ainakin voi ruksia ajotietokoneesta Auxheaterin päälle, niin toimii Webasto ajaessakin.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
On siinä joku raja, missä menee itsestään ajossa päälle, mutta jos on laittanut kakesta lämmityksen päälle, niin pysyy päällä, kun lähtee ajamaan.Fixu kirjoitti:Meneekö se sitä samantien päälle vai vasta kun auto päättää sille olevan tarvetta? Focuksessakin on valikoissa ruksittavana lisälämmitin, mutta se ei heti tee mitään. Oletan sen vain sallivan auton käynnistää webaston automaattisesti mikäli olosuhteet niin kylmät ettei moottori saavuta käyntilämpötilaa omin voimin. Tai sitten en vain hölmönä ymmärrä tuon käyttölogiikkaa. Näin kuitenkin toimi Octaviassa. Kovilla pakkasilla 1.4 TSI ei meinannut pysyä käyntilämmöissä alle 80 km/h nopeuksissa.
Tesla Model Y Performance
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hmm ok. Focukseen kun astuu webaston ollessa päällä, on ajotietokoneen näytössä viesti siitä että lämmitin päällä ja sen voi sammuttaa painamalla OK. Myös lisälämmittimen merkkivalo palaa. Kun auton käynnistää, sammuu lämmittimen merkkivalo samantien.Hot hatch kirjoitti: On siinä joku raja, missä menee itsestään ajossa päälle, mutta jos on laittanut kakesta lämmityksen päälle, niin pysyy päällä, kun lähtee ajamaan.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Suksiluukku näkyy hinnaston mukaan tulevan Family Packin mukana, jos sellaista joku kaipaa. Opelin 40/20/40 takapenkit on kyllä kätevät, niitä tulisi ikävä jos tähän seuraavaksi päätyisi.Fixu kirjoitti: Ainoa selkeä sokko-oston jälkeinen yllätys oli suksiluukun puuttuminen takapenkistä, siihen kun oli jo Skodassa tottunut.
Nykyinen Ford Mondeo 2.0 Tdci M6 Titanium business, tilattu 21.9.2015, valmistunut 18.11.2015, luovutettu 22.1.2016
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jep, näin näkyy olevan. En välttämättä noita muita paketin mukana tulleita ominaisuuksia olisi tarvinnut, joten pelkästä luukusta toi reilu 200€ ehkei niin kiinnosta. Aika nopeasti tuli Focuksellekin lisähintaa kun ruksaili optioita.Juffe kirjoitti: Suksiluukku näkyy hinnaston mukaan tulevan Family Packin mukana, jos sellaista joku kaipaa. Opelin 40/20/40 takapenkit on kyllä kätevät, niitä tulisi ikävä jos tähän seuraavaksi päätyisi.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saako aktiivivakkarin valittua toimimaan normaali vakkarina?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä, valittavissa "normaali", "aktiivinen" ja "älykäs". Älykäs sovittaa nopeuden rajoitusten mukaan automaattisesti.EeroH kirjoitti:Saako aktiivivakkarin valittua toimimaan normaali vakkarina?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Uusimmassa TM:ssä 20/2018 vertailussa 5-oviset 1.0 kolmisylinteriset perheautot.
Parhaaksi arvioitiin VW Golf 1.0TSI Comfortline pistemäärällä 9.1 ja kakkosena Ford Focus 1.0 125hv Titanium pistemäärällä 8.8
Löysin vanhoista TM artikkeleista myös edellisen sukupolven vastaavan testin: TM 12/2011 vertailussa 5-oviset perheautot, jossa kärjen järjestys ja kommentit olivat hyvin samankaltaiset..
Parhaaksi arvioitiin VW Golf 1.4TSI Highline pistemäärällä 9.3 ja kakkosena Ford Focus Ecoboost 1.6 Titanium pistemäärällä 9.1
Näin ne ajat muuttuvat.. tai sitten ei.

Parhaaksi arvioitiin VW Golf 1.0TSI Comfortline pistemäärällä 9.1 ja kakkosena Ford Focus 1.0 125hv Titanium pistemäärällä 8.8
Löysin vanhoista TM artikkeleista myös edellisen sukupolven vastaavan testin: TM 12/2011 vertailussa 5-oviset perheautot, jossa kärjen järjestys ja kommentit olivat hyvin samankaltaiset..
Parhaaksi arvioitiin VW Golf 1.4TSI Highline pistemäärällä 9.3 ja kakkosena Ford Focus Ecoboost 1.6 Titanium pistemäärällä 9.1
Näin ne ajat muuttuvat.. tai sitten ei.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuoreessa AutoBildissä on vertailussa kolme pientä perheautoa jossa Focus jäi viimeiseksi, Golf kakkoseksi ja pokaalin vei kotiin Kia Ceed.
Tosin yhteenveto kuuluu näin: ”Tämä trio on todella tasainen. Erot Golfin, Ceedin ja Focuksen välillä ovat niin pienet, että omilla painoituksillaan lukia saattaa saada autojen järjestyksen muuttumaan”
Tosin yhteenveto kuuluu näin: ”Tämä trio on todella tasainen. Erot Golfin, Ceedin ja Focuksen välillä ovat niin pienet, että omilla painoituksillaan lukia saattaa saada autojen järjestyksen muuttumaan”
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15