Ford Focus mk3 2011
Re: Uusi Focus 2011
Tänään luin sähköisesti saksalaista Auto Bild-lehteä, jossa kahdeksan autoa oli tiukassa taloussyynissä. Mukana oli Ford Focus 1,0 EcoBoost puolustamassa Fordin mainetta - eikä ollenkaan huonosti, koska kokonaiskustannukset ( mm. ylläpito-,huolto,-vakuutus- ja käyttökustannukset,...) ja käytön monipuolisuus huomioiden Focus oli testin voittaja.
Pelkässä kaupunkipyörittelyssä oli hinta ja käyttökulut huomioiden ykkönen Toyota Yaris, joka jäi maantiellä jalkoihin sekä suorituskyvyssä, että taloudellisuudessa.
Mukana testissä oli mm. taloudellisin diesel-BMW, Toyota Prius, ranskalaisia ja korealaisia hybridejä,...
Pelkässä kaupunkipyörittelyssä oli hinta ja käyttökulut huomioiden ykkönen Toyota Yaris, joka jäi maantiellä jalkoihin sekä suorituskyvyssä, että taloudellisuudessa.
Mukana testissä oli mm. taloudellisin diesel-BMW, Toyota Prius, ranskalaisia ja korealaisia hybridejä,...
Torque Vectoring Control
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 24 Joulu 2010 13:17
Re: Uusi Focus 2011
Kuskinpaikalla kuulostaa että tulis kuljettajan edestä. Lukkoprikat? Mun mielestä ei ole mitään prikkoja ja tässähän on tommoset kartiomutterit, ei pultteja. Takajarrut on levyillä ja kyllä levyt on paikallaan, suorassa ja pohjassa.JohnFinn kirjoitti: Kuuluuko ääni edestä vai takaa? Onko pultteissa lukkoprikat paikoillaan ja välissä estämässä pyörän kiristymistä? Jos prikat on poistettu, niin ovatko takajarrurummut suorassa ja "pohjassa"? Ovatko vastakkaiset asennuspinnat olleet puhtaat? Onko kiristys tehty vaadittavaan momenttiin (tieto mm. ohjekirjassa) momenttiavaimella?
Jos kolina on alkanut vaikkapa jonkin ajan jälkeen, niin onko pyöränmutterien jälkikiristys unohtunut?
Pinnat puhtaat.
110Nm Momenttiin laitettu momentti avaimella, en muista paljon ohjearvo on mutta tuon 110Nm luulisi riittävän. Ja autolla ajettu 50km renkaiden vaihdon jälkeen, joten jälkikiristysta en ole nähny aiheelliseks vielä ja tuskin on löysällä.
Re: Uusi Focus 2011
Pultit on kiinni navoissa sisäpuolelta. Olisiko pitänyt sanoa vaarnaruuvit? Mutterit toki Fordilla - kierretään vaarnaruuvien kierteisiin.
Fordin omien kevytmetallivanteiden mutterit ovat kaksiosaisia, eli kartio ja "mutteri" ovat toisiinsa nähden liikkuvia; kartio ei pyöri mutteria kiristettäessä.
Kiristysmomentti on muistaakseni 120 Nm.
Jos kolinaa esiintyy ja sille ei ole tehty mitään niin pyörä irti vaan ja kaikkien asioiden sysytemaattinen tarkastus.
Tätä päivää: Suomen kieli on ihmisillä heikentynyt ja autotekniset termit ovat vääristyneet ja yleistyneen sellaisina - valitettavasti näin. ( tämä ei liity tähän tapaukseen )
Fordin omien kevytmetallivanteiden mutterit ovat kaksiosaisia, eli kartio ja "mutteri" ovat toisiinsa nähden liikkuvia; kartio ei pyöri mutteria kiristettäessä.
Kiristysmomentti on muistaakseni 120 Nm.
Jos kolinaa esiintyy ja sille ei ole tehty mitään niin pyörä irti vaan ja kaikkien asioiden sysytemaattinen tarkastus.
Tätä päivää: Suomen kieli on ihmisillä heikentynyt ja autotekniset termit ovat vääristyneet ja yleistyneen sellaisina - valitettavasti näin. ( tämä ei liity tähän tapaukseen )
Torque Vectoring Control
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 24 Joulu 2010 13:17
Re: Uusi Focus 2011
Niin no pinnapultteina ne mulle on tutuimmatJohnFinn kirjoitti:Pultit on kiinni navoissa sisäpuolelta. Olisiko pitänyt sanoa vaarnaruuvit? Mutterit toki Fordilla - kierretään vaarnaruuvien kierteisiin.
Fordin omien kevytmetallivanteiden mutterit ovat kaksiosaisia, eli kartio ja "mutteri" ovat toisiinsa nähden liikkuvia; kartio ei pyöri mutteria kiristettäessä.
Kiristysmomentti on muistaakseni 120 Nm.
Jos kolinaa esiintyy ja sille ei ole tehty mitään niin pyörä irti vaan ja kaikkien asioiden sysytemaattinen tarkastus.
Tätä päivää: Suomen kieli on ihmisillä heikentynyt ja autotekniset termit ovat vääristyneet ja yleistyneen sellaisina - valitettavasti näin. ( tämä ei liity tähän tapaukseen )

No täytyypä sit jälkikiristyksessä laittaa tuo 120 Nm, kiitos tästä.
Re: Uusi Focus 2011
Ostin tuossa viikko sitten Ford Focus 1.6 ecoboost 150 start/stop vuosimallia 2011. Auto on sinänsä toiminut kuin unelma tähän asti, mutta eräs asia alkoi häiritsemään. Eli kytkin napsahtaa välillä erikoisesti noin puolessa välissä kun sen painaa pohjaan ja nostaa ylös. Tätä ei tapahdu koko ajan, mutta kun tapahtuu, niin se on aika häiritsevää.
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja mistä se voisi johtua?
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja mistä se voisi johtua?
Re: Uusi Focus 2011
Ei ole kuulunut ylimääräisiä ääniä omasta Focuksesta.
Eikös liene takuunalainen auto? Käyppä Fordin huoltokorjaamolla. Suorittavat tarkistuksen ja poitavat syyn napsahteluun.
Eikös liene takuunalainen auto? Käyppä Fordin huoltokorjaamolla. Suorittavat tarkistuksen ja poitavat syyn napsahteluun.
Torque Vectoring Control
Re: Uusi Focus 2011
Tässä kesärenkaita vaihtaessani totesin uudesta 2011 mallista seuraavaa:
Kaikissa pyöräkoteloissa on sisälokasuojassa säästetty materiaalia ja korin sisäpellit on paljaana iskareiden takaa noin 30cm leveydeltä. Ko. paikassa on myös peltisauma ja ennakoin MK1:n kohtaloa, jos tuolle ei koskaan kukaan mitään tee.
Toinen huomio liittyi auton eturipustukseen: se on toteutettu apurungolla ja luultavasti tästä syystä tarjoaa niin vähän tiemelua, mitä esim vastaavan kokoisissa VAGeissa on ihan riittämiin. Kääntöpuolena tässä toteutuksessa oli se, että apurunko on päistään erittäin lähellä "runkoaisaa". Kun apurungon pusla joskus luovuttaa, niin alkaa helposti kolisemaan tuosta kohtaa.
Kaikissa pyöräkoteloissa on sisälokasuojassa säästetty materiaalia ja korin sisäpellit on paljaana iskareiden takaa noin 30cm leveydeltä. Ko. paikassa on myös peltisauma ja ennakoin MK1:n kohtaloa, jos tuolle ei koskaan kukaan mitään tee.
Toinen huomio liittyi auton eturipustukseen: se on toteutettu apurungolla ja luultavasti tästä syystä tarjoaa niin vähän tiemelua, mitä esim vastaavan kokoisissa VAGeissa on ihan riittämiin. Kääntöpuolena tässä toteutuksessa oli se, että apurunko on päistään erittäin lähellä "runkoaisaa". Kun apurungon pusla joskus luovuttaa, niin alkaa helposti kolisemaan tuosta kohtaa.

Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Uusi Focus 2011
EGOboost kirjoitti:Uusi Fordisti ilmoittautuu!
Viime viikolla lähti tilaukseen Focus 1.6 ecoboost 150hv Titanium wagon, värinä frozen white.
Kattavien varusteiden lisäksi tuli vielä ruksittua individual korisarja, Xenonit, Sony audio7, 18" vanteet ja koiraverkkoa...
Vesi kielellä odotellaan n.3kk. Koeajo jätti loistavan kuvan ja taloudellisuus puoli on hyvin kunnossa.
Volvosta vaihto Fordiin, eikä epäilyttänyt ollenkaan... Toivotaan että arkikäytössä miellyttää edelleen.
Auto on nyt viikon ollut suomessa.
Ihmeen kauan kestää alustan asennus ja muut toimenpiteet kun ei ole vieläkään luovutuspäivää sovittu. No hyvää kai kannattaa odottaa?!
Mondeo Titanium Busines Sport Pack 5d 1.5 ecoboost Automaatti
Re: Uusi Focus 2011
Vannekeskustelusta ja kolahduksista tuli mieleen että
viimeks kun kävin paikallisessa ford liikkeessä niin
siellä oli huomautuskyltti uusien fordien aluvanteiden sopivuuksista.
Esim. mk3 mondeon alkuper. alut ei käy uuteen focukseen kuin mondeon muttereilla ja toisin päin
Tais olla vuodesta -10 muuttunut nuo vanteiden ja muttereiden kartiot erilaisiksi
5x108 jako on edelleen uusissakin
viimeks kun kävin paikallisessa ford liikkeessä niin
siellä oli huomautuskyltti uusien fordien aluvanteiden sopivuuksista.
Esim. mk3 mondeon alkuper. alut ei käy uuteen focukseen kuin mondeon muttereilla ja toisin päin
Tais olla vuodesta -10 muuttunut nuo vanteiden ja muttereiden kartiot erilaisiksi
5x108 jako on edelleen uusissakin
Re: Uusi Focus 2011
Toki faktaa on ollut aina, että mutterien/pulttien pitää olla vanteelle sopivat. Fordiin jos vaihtaa toiset vanteet, niin niihin tulee saada nimenomaa vannekohtaiset mutterit. 

Torque Vectoring Control
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 24 Joulu 2010 13:17
Re: Uusi Focus 2011
Faijan autosta ei kolinan syytä löytyny, väittivät että johtuu todennäkösesti siitä, että jouset pääsevät liikkumaan jousikupeissa josta sitten johtuu tämä kilahdus.
Ja autossa on Focukseen tarkoitetut alkuperäisvanteet ja pultit.
Ja autossa on Focukseen tarkoitetut alkuperäisvanteet ja pultit.
Re: Uusi Focus 2011
Jousi, varsinkin alkuperäistä lyhyempi, pääsee irtoamaan jousilautasesta - ja mahdollisesti kiertymään - jos auto nostetaan kulma kerrallaa - ja todella ylös maasta. Tämä koskee etupäätä.
Niin ja Focuksessahan on mutterit.
Niin ja Focuksessahan on mutterit.

Torque Vectoring Control
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 24 Joulu 2010 13:17
Re: Uusi Focus 2011
Joo taas on mutterit ja pultit vähä hakusessaJohnFinn kirjoitti:Jousi, varsinkin alkuperäistä lyhyempi, pääsee irtoamaan jousilautasesta - ja mahdollisesti kiertymään - jos auto nostetaan kulma kerrallaa - ja todella ylös maasta. Tämä koskee etupäätä.
Niin ja Focuksessahan on mutterit.

Re: Uusi Focus 2011
Aika mielenkiintoinen, "Takuunalainen tehdasviritys 200 hv"
http://www.nettiauto.com/ford/focus/5473325
http://www.nettiauto.com/ford/focus/5473325
Re: Uusi Focus 2011
Fordin myyja VesaMatti tekee myös samoja virityksiä
luulisin ? ( Mountune )
hinta ihan ok ja takuukin säilyy.
luulisin ? ( Mountune )
hinta ihan ok ja takuukin säilyy.
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Re: Uusi Focus 2011
Todennäköisesti tämäkin Focus on Auto Oy Vesa-Matin virittämä - Porissa, missä on myös kovia jääkiekkoilijoita.
Virityksistä huolehtii Auto Oy Vesa-Matissa huoltopäällikkö Miika Kaasman, p. 02-6340131.

Virityksistä huolehtii Auto Oy Vesa-Matissa huoltopäällikkö Miika Kaasman, p. 02-6340131.
Torque Vectoring Control
Re: Uusi Focus 2011
jääkiekko on humpuukia
moottori se olla pitää.......

moottori se olla pitää.......
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Re: Uusi Focus 2011
Osaako joku kertoa foortin omien 16" alukiekkojen ET-luvun, onko se 50? 6,5x16 63,4mm 5x108?
Re: Uusi Focus 2011
Mitat juurikin nuo, omassa tosin 'tarvikevanteet' ET48 eikä vaikutusta.
Tosin enpä ole kesäkiekoilla ajanutkaan, tehdastoimitus Contit pyöräytetty alle.
Tosin enpä ole kesäkiekoilla ajanutkaan, tehdastoimitus Contit pyöräytetty alle.
Re: Uusi Focus 2011
Tarvikevanteita toki tässä itsekin katselen, tilaukseen otin kesärenkaat komeilla peltivanteilla, jotka kiepautetaan sitten talvikäyttöön. Maahantuojalta asiasta kysyessäni vastauksena oli vain mussutusta takuun päättymisestä ja soosoo. Myyjä oli rehellisempi ja totesi että vain ET luvun pitää täsmätä ettei vaikuta takuuseen, ei tosin varmana osannut (halunnut) sanoa onko se tuo 50. Vai onko noissakin jotain toleranssia, että esim 48 menee vielä saman kokoisena jos joku alkaa yskimään takuusta?fosa kirjoitti:Mitat juurikin nuo, omassa tosin 'tarvikevanteet' ET48 eikä vaikutusta.
Tosin enpä ole kesäkiekoilla ajanutkaan, tehdastoimitus Contit pyöräytetty alle.
Re: Uusi Focus 2011
Tuohon takuuseen vetoaminen on sikäli "yleispätevä", että useimmat ihmiset eivät tiedä kaikkia huomioitavia asioita ja mitä ne merkitsevät. Fordin omat pyörät ovat oikean kokoiset, ovat suorasovitteiset keskiöltään(kin) ja sopivat liikkumaan/kääntymään ottamatta kiinni auton rakenteisiin. ET (= pyörän sivuttaissiirtymä -> raidevälimuutos) vaikuttaa vanneleveyden lisäksi juuri näihin liiketiloihin - ja erityisesti alkuperäisten ohjauskulma-arvojen muuttumisen kautta mm. suuntavakavuuteen ( ! ). Originaali ET on 16"-17":n vanteella 50 ja 18":n vanteella 52-55 (vanneleveydestä riippuen), jolloin autossa on pyörien kääntymisrajoittimet estämässä pyörien hankautumista auton rakenteisiin -> kääntösäde suurenee.skyyge kirjoitti: Tarvikevanteita toki tässä itsekin katselen, tilaukseen otin kesärenkaat komeilla peltivanteilla, jotka kiepautetaan sitten talvikäyttöön. Maahantuojalta asiasta kysyessäni vastauksena oli vain mussutusta takuun päättymisestä ja soosoo. Myyjä oli rehellisempi ja totesi että vain ET luvun pitää täsmätä ettei vaikuta takuuseen, ei tosin varmana osannut (halunnut) sanoa onko se tuo 50. Vai onko noissakin jotain toleranssia, että esim 48 menee vielä saman kokoisena jos joku alkaa yskimään takuusta?
Asiantuntija (joita valitettavasti eivät ole kaikki "autoihmiset") löytää toki alkuperäisiä parempiakin vanteita Fordiin, erityisesti massaltaan pienempiä (kevyempiä) ja varmasti paremman näköisiäkin. Hinta vain tahtoo karata parantelussa liian korkealle.
Torque Vectoring Control
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 17 Loka 2012 11:49
Re: Uusi Focus 2011
Fordilla 6t ajeltu ja kesärenkailla ajettavuus hyvä, äänitasokin laski merkittävästi talven huminoihin verrattuna. Mutta mutta...kulutus! Ford lupaa ko. mallille 5,2 l yhdistettyä kulutusta. Oma kokemus kesärenkailla (17 ") on sellainen, että motarilla mennään 6,5-7 litran välillä ja n. satasen vauhdissakin alle 5,5, lukemat ovat utopiaa. Nämä ajotietokoneesta katsottuna. Todella surkeaa nykypäivän dieselille. Onko muilla kokemuksia automaatti-dieselin kulutuslukemista?Onko_Ford_traktori kirjoitti: Auto saapui helmikuun alussa ja nyt tuhannen kilsaa körötelty. Alla Nokian 7 nastat. Muutama huomio:
- Olen tyytyväinen, että en ottanut jo kohta vanhaksi jäävää Golfin farmaria. Focus on tyylikkäämpi ja tästähän ei voi kiistelläUusi Golf on sitten asia erikseen...
- Ford on todellakin traktori, mitä tulee äänimaailmaan. Nastoilla melutaso on melkoinen. Vertailuna Hyundai i20 kitkoilla tuntui jopa hiljaisemmalta.
- Kulutus ok, mutta ei ainakaan näin uutena luokkansa kärkeä. PK-seudulla sekalaisessa ajossa 6,3 ja maantiellä n. satasen vauhdissa 4,8. Tämä siis ajotietokoneen mukaan.
- 140 heppainen diesel PS:llä tuntuu Volkkarin vastaavaa puhdittomammalta tai aikaisempaan autoon verrattuna (Honda Accord 140hp diesel manuaali)
- Diesel ja PS toimivat todella pehmeästi yhdessä.
- Kannattaa ottaa avaimettomalla sisäänkäynnillä (minä en ottanut)
- Parkkitutkat...no joo
- Xenon paketti must
- Jos olet yli 180 senttinen ja perheellinen, osta suosiolla Mondeo
Kysymys foorumilaisille. Pitäisi hommata tuohon taakkateline. Onko kokemuksia alkuperäinen lisävaruste vs. tarvike?
Ymmärrän kyllä. että mistään 4,3 litran maantiekulutuksesta ei tarvitse haaveillakaan 17"-vanteilla, mutta esim. aikaisempi autoni Honda Accord manuaalidieselinä (myös 17") pesee Fordin mennen tullen varsinkin maantie/motariajossa, vaikka luvatut arvot karvan huonommat.
Re: Uusi Focus 2011
Tuo yhdistetty kulutus on teoreeettinen arvo, joka on saatu aikaan mittaamalla moottorin kulutus annetulla ajosyklillä ja täydentämällä sitä valmistajan antamilla laskennallisilla ajovastusvoimilla. Erityisesti näiden ajovastusvoimien (voimansiirron häviöt, renkaat, ilmanvastus) vaihtelee suuresti oloshteiden ja kuljettajan mukaan. Kaikilla uusilla autoilla ero ilmoitettujen ja käytännössä saavutettavien kulutuslukemien välillä on revennyt, toisilla valmistajilla enemmän ja toisilla vähemmän.Onko_Ford_traktori kirjoitti: Fordilla 6t ajeltu ja kesärenkailla ajettavuus hyvä, äänitasokin laski merkittävästi talven huminoihin verrattuna. Mutta mutta...kulutus! Ford lupaa ko. mallille 5,2 l yhdistettyä kulutusta. Oma kokemus kesärenkailla (17 ") on sellainen, että motarilla mennään 6,5-7 litran välillä ja n. satasen vauhdissakin alle 5,5, lukemat ovat utopiaa. Nämä ajotietokoneesta katsottuna. Todella surkeaa nykypäivän dieselille. Onko muilla kokemuksia automaatti-dieselin kulutuslukemista?
Ymmärrän kyllä. että mistään 4,3 litran maantiekulutuksesta ei tarvitse haaveillakaan 17"-vanteilla, mutta esim. aikaisempi autoni Honda Accord manuaalidieselinä (myös 17") pesee Fordin mennen tullen varsinkin maantie/motariajossa, vaikka luvatut arvot karvan huonommat.

Onko autossasi eco mittari (vai mikä sen ajotietokoneen lehti-himmelin nimi on)? Oletko saanut kuinka hyviä suorituksia mittarin mukaan (vaihtaminen, ennakoiminen, ajonopeus)?
Tuohon korkeahkoon kulutukseen voi vaikuttaa myös auton uutuus - omassa VAG käyttiksessä kulutus saavutti optimitason vasta parin kymmenen tuhannen jälkeen. Tässä voi olla osittain samasta asiasta kyse.
Rengasvalinnalla voi vaikuttaa kaupunki- ja maantiekulutukseen mutta moottoritiellä ilmanvastus on jo paljon merkittävämpi ajovastusvoima. Focusta on saanut useilla eri "ensiasennusrenkailla" ja toiset näistä ovat ns. ekorenkaita ja toiset enemmänkin suorituskykyorientoituneita. Hassua sinänsä, kun autojen veron pohjana olevat kulutuslukemat on samat mustasta rinkulasta riippumatta mutta CO2 päästö lasketaan uudelleen siirryttäessä vannekoossa 1" kookkaampaan - naurettavaa veropelleilyä.

Ilmanvastus nousee lisäksi nopeuden neliössä, eli nopeuden nosto 120km/h -> 140km/h nostaa kulutusta reilusti. Tästä löytyy varmasti mittauksiakin, mutta omasta kokemuksesta ero on ainakin 0,5l/100km. Oma arkiajo sisältää hyvän pätkää motaria ja sitten ruuhkaista kehätietä. Talvikulutus kitkoilla ja 2.0tdi:llä on 5,3l/100km koko tankilliselle, kesänopeuksilla ja -renkailla 5,7l/100km. Sanoisin, että aika linjassa ovat ja jos vakioitaisiin kuski, renkaat ja olosuhteet, niin ero olisi marginaalinen. 8)
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Uusi Focus 2011
Itsekkin tuli laitettua tilaus sisään koeajon jälkeen. Nyt kärvistellään kolme kuukautta autoa odotellessa, toimitusta lupailtiin syyskuulle.
Tulossa olisi siis Focus 1,0 EcoBoost 125hv Start/Stop Titanium M6 Wagon värinä Panther Black jossa ruksittu lisäksi:
Tulossa olisi siis Focus 1,0 EcoBoost 125hv Start/Stop Titanium M6 Wagon värinä Panther Black jossa ruksittu lisäksi:
- - Easy Driver 2: Aktiivinen Pysäköintiavustin; Parkkitutka, anturit edessä ja takana; Sivupeilit, sähkötoimisesti taitettavat (taittuvat automaattisesti, kun ovet lukitaan)
- Family Pack: Sähkötoimiset lapsilukot takaovissa; Takaistuinten turvavyömuistuttimet
- Ford Individual Interior Styling Pack: Istuinten kokonahkainen Individual-verhoilu, väri Charcoal Black; Ovipaneeleissa kokonahkaa; Nahkaverhoiltu kyynärnoja; Individual velourimatot, edessä ja takana; Kuljettajan istuin sähkötoimisesti 4 suuntaan säädettävä, selkänojan sähkötoiminen kallistus
- Ford Individual Korinmuotoilusarja - 5-ovinen ja Wagon: Korinväriset etu-, sivu- ja takahelmat; Alempi etusäleikkö 3-osainen, hunajakenno-muotoilu, kiiltävän musta; Edessä ja takana alailmanohjain; Iso takaspoileri (katossa), korinvärinen; Punaiset jarrusatulat.
- Light Upgrade Pack: Bi-Xenon ajovalot (sis. LED-päiväajovalot), automaattinen ajovalojen korkeudensäätö, krominväriset ajovaloumpiot; Sisätilojen monivärinen Ambient-tunnelmavalaistus, eri värivaihtoehtoja
- Style Pack Premium: 17" 5x2-puolaiset Ford Individual kevytmetallivanteet D2YDK, renkaat 215/50; Tummennetut takaikkunat (B-pilarista taaksepäin)
- Audio 85: Sony CD-SD Navigointijärjestelmä ja Peruutuskamera; 5" TFT-värinäyttö, SD muistikorttipaikka, Länsi-Euroopan kartasto SD-muistikortilla; Sony radio/CD, 9 premium-kaiutinta, kaukosäätimet ohjauspyörässä, USB- ja AUX-liitäntä; Ford SYNC Hätäapu- ja Bluetooth® HandsFree-toiminnoilla; Peruutuskamera, kiinteä
- Kattokaiteet - Wagon: Hopeanväriset
- Ford KeyFree -avaimeton järjestelmä
- Väri: Metalliväri
Re: Uusi Focus 2011
Onneksi olkoon vaan - ja onnea taipaleelle. 8)
Kun farkku ja tuollainen varustelu, niin miksei saman tien moottoriksi väh. 115 diesel ( tai 4-syl. Ecoboost ), jossa on käytännössä aivan toisella lailla vääntöä ( kun auto on kuormattuna! ) kuin 3-syl. Ecoboostissa - varsinkin kun pyöräkokona on 17" ( ! ). 4-sylinteriset moottorit ovat juuri sen verran painavampia, että ajokäytöseron huomaa varsinkin talviajossa - 1,0 Ecoboostin tappioksi.
Kun farkku ja tuollainen varustelu, niin miksei saman tien moottoriksi väh. 115 diesel ( tai 4-syl. Ecoboost ), jossa on käytännössä aivan toisella lailla vääntöä ( kun auto on kuormattuna! ) kuin 3-syl. Ecoboostissa - varsinkin kun pyöräkokona on 17" ( ! ). 4-sylinteriset moottorit ovat juuri sen verran painavampia, että ajokäytöseron huomaa varsinkin talviajossa - 1,0 Ecoboostin tappioksi.
Torque Vectoring Control