Ei se mihinkään lopu, kun kyseessä on kuitenkin talvirengas ja 205/60/16 on aika mieletön renkaan korkeus.
Toki siitä parempi tulee korkeammilla paineilla, mutta en menisi sanomaan, että kyseessä on "oikeat" paineet.
Ei se mihinkään lopu, kun kyseessä on kuitenkin talvirengas ja 205/60/16 on aika mieletön renkaan korkeus.
Samat renkaat mullakin tossa omassa ja melkoinen ero 2.2 barilla vs. 2.6-2.8 bar. Nykyrenkaissa käytetään korkeampia paineita kuin ennenwanhaan.
No on varmasti jos/kun profiili on eri.
2,6 baria on mulla ja alelen käytönnössä yksi tai yhden matkustajan kanssa.
Jep, myös Activen 215/55/17" Contin Viikinki 7 on kyllä tosi hyvä ajaa pk-seudun sulakeleillä. Eipä suuremmin eroa Hankookin saman koon kesärenkaasta. Ehkä Contissa vähän ympäripyöreämpi ohjautuvuus ja pehmeyden huomaa, mutta on selvästi hiljaisempi ja tasaisempi kyyti. Paineet 2,4-2,5 baria, ehkä vois 2,7:aan nostaa, mutta lumella en ole vielä ajanut, niin olkoon. Mikään löysä tuo ei kesiksiin nähden myöskään ole. Mielenkiinnolla odotan oikeita talvikelejä, mutta siellähän kitkoilla vasta hyvin pärjääkin.
Riittää kyllä. Useammalla kitkalla ajanut ja nää viikinkiseiskat on kyllä viimetalven perusteella parhaat tähän mennessä. Sivuttaispito on aikamoinen ja rengas on vielä semmoinen, ettei pidonmenetys tule yhtäkkiä. Mainio rengas kaikenkaikkiaan.Rusakko_ kirjoitti: ↑20 Marras 2019 21:03Jos pitoa riittää tosi liukkaallakin kohtuullisesti, niin ei ikinä enää nastoja. Aiemmin aina ajanut nastoilla ja mallit testien kärkipäätä, mutta mukavuus aivan suvereeni kitkoilla. Liukkaalla nastat olleet toki hyvät ja rapina auttaa tunnistamaan liukkaat paikat, muuta se melu, nastojen rouske ja karkea tuntuma tiehen ei enää nappaa.
Siinäpä se kitkan ongelma tiivistettynä. Mulla on kaksi lasta kyydissä, ei riitä että pitoa on "kohtuullisesti" vaan sitä pitää yksinkertaisesti olla.
205/60/16 Hkpl9 löytyy omasta nyt. Olis kuitenkin ehkä pitänyt 215/55/16 ottaa. Se olis ollu talvirenkaana vielä kompromissi, mutta TOISAALTA täytyy nyt sanoa että tässä jo ehtinyt kunnon jääkeliä ja lumipöpperöäkin testaamaan ja kyllähän ne siellä nuo nokiat on loistavat. Ja kun autossa alusta toimii talvellakin, niin mikäs ajellessa. Farkussa tuntuis vielä korostuvan se tietty huteruus kun mennään korkeampaan profiiliin renkaissa (rampit, kallistukset.. ) ja vähän sama niinkuin sivutuulessa tekee --> ominaisuus josta en tykännyt yhtään.AAR85 kirjoitti: ↑20 Marras 2019 22:15 Riittää kyllä. Useammalla kitkalla ajanut ja nää viikinkiseiskat on kyllä viimetalven perusteella parhaat tähän mennessä. Sivuttaispito on aikamoinen ja rengas on vielä semmoinen, ettei pidonmenetys tule yhtäkkiä. Mainio rengas kaikenkaikkiaan.
Seuraavaan tulee nokian hakkaysi -nastat 16" vanteella. Vaihtelun vuoksi valitsin nastat.
Seuraavaan Focukseen tulee myös hieman normaalista poikkeava kesärengastus.. Sovin jo liikkeen kanssa, että toimitan H&R -40/35 jouset sinne, että laittavat alle luovutushuollon yhteydessä. Ja tilasin 19"x9" ET35 vanteet. 235/35 kumit, mutta vielä auki, että mikä renkaat. Michelin PS4S varmaankin.
Sanotaanhan sitä toisaalta, että ei se nastakaan kesää tee. Ja selviäiskö niistä nastoilla koetuista ääritilanteista sillä, että ottais kitkoilla vaan vähän rauhallisemmin. Saas nähdä.
AAR85 kirjoitti: ↑20 Marras 2019 22:15.
Seuraavaan Focukseen tulee myös hieman normaalista poikkeava kesärengastus.. Sovin jo liikkeen kanssa, että toimitan H&R -40/35 jouset sinne, että laittavat alle luovutushuollon yhteydessä. Ja tilasin 19"x9" ET35 vanteet. 235/35 kumit, mutta vielä auki, että mikä renkaat. Michelin PS4S varmaankin.
Vaikuttaako madallusjouset takuuseen? Makeen näköinen tulee varmasti, laitahan sit kuvia kun sen aika on.AAR85 kirjoitti: ↑20 Marras 2019 22:15 Seuraavaan Focukseen tulee myös hieman normaalista poikkeava kesärengastus.. Sovin jo liikkeen kanssa, että toimitan H&R -40/35 jouset sinne, että laittavat alle luovutushuollon yhteydessä. Ja tilasin 19"x9" ET35 vanteet. 235/35 kumit, mutta vielä auki, että mikä renkaat. Michelin PS4S varmaankin.
Onko tässä autossa takana monivarsituenta vai vääntötanko? Ajotuntuman ero voi tulla siitä.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Marras 2019 20:01 2,6 baria on mulla ja alelen käytönnössä yksi tai yhden matkustajan kanssa.
Perän vetelyys tuntuu etenkin pitkissä mutkissa, esimerkiksi moottoritien rampissa. Jos kesken mutkan päästää moottorijarrutukselle niin tulee kummallinen yliohjautuvuuden perstuntuma.
En ole ajellut isomman kuorman kanssa joten en osaa kommentoida miten lisäpaino taka-akselilla vaikuttaa ilmiöön.
Muuten tykkään kyllä auton ajettavuudesta. Ohjaus en ehkä hiukan herkkä eikä auto pysy urissa, kuten tekee vanha mk2.
Vai johtuuko se vaan siitä, että se osaa jo tutut reitit ulkoa?
Mk4 Focuksessa on sen verran älyä, että pyrkii urista pois. Kuka nyt urissa haluaiskaan ajaa?PiuhaPoikki kirjoitti: ↑20 Marras 2019 20:01 Muuten tykkään kyllä auton ajettavuudesta. Ohjaus en ehkä hiukan herkkä eikä auto pysy urissa, kuten tekee vanha mk2.
Vai johtuuko se vaan siitä, että se osaa jo tutut reitit ulkoa?
Varmasti vaikuttaa. Ei myyjä sanonut mitään suuntaan tai toiseen, mutta jos jotain ongelmia tulisi alustan osien kanssa niin aika varmasti saa itse kustantaa.
Meinasin just, että se -20mm on jo aika paljon tuossa Mk4:ssä. Puhumattakaan noista H&R:stä. Oliko se nyt 130mm vai 120 st-linenkin maavara.AAR85 kirjoitti: ↑21 Marras 2019 11:34 Varmasti vaikuttaa. Ei myyjä sanonut mitään suuntaan tai toiseen, mutta jos jotain ongelmia tulisi alustan osien kanssa niin aika varmasti saa itse kustantaa.
Mk3 (ja3,5) ainakin sai ihan marmorilta ostettua Eibach madallusjouset jotka eivät vaikuttaneet takuuseen. Olivat kyllä hyvin maltillisella 20-25mm madalluksella. Ja olivat muuten yllätykseksi halvimmat marmorilla.
Olen ajanut molemmilla mutta ST-linestä on jo aikaa niin en osaa vertailla. Vignale on kyllä hiljainen, myös nastarenkailla (kun nostin paineet kohdalleen).fordever kirjoitti: ↑21 Marras 2019 10:37 Kun tässä nyt ehkä vielä pitää hankkia yksi manuaali bensakoneinen auto ja on tuo fordfiksaatio niin pari kysymystä. Tiedän että tuolta aiempaa tästä ketjusta löytyy vastauksia sieltä täältä, mutta jos saisi jonkinlaisen tiivistelmän.
Onko kukaan ajanut sekä ST-Linea että Vignalea? Jos on, niin onko vakioetupenkeissä minkälaisia eroja?
Entä sisämelu (lähinnä rengasmelu) ST-Line vs. Vignale farmari? Tuossa toki vaikuttaa rengaskoko. Lieneekö muuten vaimennusmateriaalit samat?
Entä onko Vignalen aktiivisesta melunvaimennuksesta käytännössä mitään hyötyä?
Onhan tuo päivitys jo jonkin aikaa ollut saatavilla. Omalla ajolla näyttäisi, että päivitys toi halutun muutoksen. FordPass Pro näytää öljyn laaduksi noin 50 % ja tästä viime öljynvaihdon mittarilukemalla ja nykyisellä mittarilukemalla laskemalla saadaan, että näillä öljyillä pääsisi 15 100 km.HMS77 kirjoitti: ↑21 Marras 2019 13:42 Reilu 20tkm mittarissa kun pamahti taas öljynvaihtoilmoitus ajotietokoneeseen.. Johan sitä reilu 5tkm/3kk kerettiin ajamaan 15tkm öljynvaihdosta.
Ei muuta kun aikaa varaamaan ja takuuseen öljyt vaihtoon. Jokohan siellä RS-Huollossa olis päivitystä asiaan tarjolla..![]()
Soitin ajan öljynvaihtoon, on päivitys saatavilla. Ensi viikon perjantaina menee ja samalla fiksataan se vilkkuva päiväajovalo. Toivottavasti..