Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Käsittääkseni suositus on ollut ladata - maapisteestä jotta latausjärjestelmä näkee sen. - Ja näin todettuna voin OBD:sta nähdä paljonko virtaa menee akkuun. OBD on aktiivinen vain hetken virtojen pois oton jälkeen, ja valveillaolo vie virrasta osan. 10A laturillakin kuitenkin auton sammutuksen jälkeen ja kun suurin osa aktiviteeteista sammunut, akkuun näytti menevän virtaa laturista noin 2-3A OBD:sta katsottuna, sitten OBD:kin sammui
Laturin jännitenäyttö näyttää talviasetuksella lataavan jännitteeseen 14.9V. Auton OBD:sta luettu akun jännite vastaa laturin ilmoittamaa. Ajon aikana jännite on siellä 14.6-14.8, vaikka latausvirta olisikin olematon.
Jännää minullakin on, että viime talvena, viikolla 10 sain auton, eikä silloin ollut mitään ongelmaa ilman lisälatausta vaikka samalla ajollaprofiililla webastoa käyttikin. Myös S/S toimi aktiivisesti. Tiedä sitten olisiko akun varaus silloin noussut yli 76% - liekö tämä kuvastaa akun varausta suhteessa uuteen akkuun? ja lopulta kapan huonontuminen näkyisi tässä. Battery defect PID tosin sanoo Battery OK. Latausmodeja on "Conventional" lisäksibattery refresh ym, mutta ajossa on ollut vain Conventional päällä.
Pitää varsin testailla ajan kanssa paljonko latausprosentteja häviää 15min webaston käytössä ym.
Olisi jännä tietää, mitä latus % näyttää muilla autoilla / pakasta vedetyillä autoilla?
Laturin jännitenäyttö näyttää talviasetuksella lataavan jännitteeseen 14.9V. Auton OBD:sta luettu akun jännite vastaa laturin ilmoittamaa. Ajon aikana jännite on siellä 14.6-14.8, vaikka latausvirta olisikin olematon.
Jännää minullakin on, että viime talvena, viikolla 10 sain auton, eikä silloin ollut mitään ongelmaa ilman lisälatausta vaikka samalla ajollaprofiililla webastoa käyttikin. Myös S/S toimi aktiivisesti. Tiedä sitten olisiko akun varaus silloin noussut yli 76% - liekö tämä kuvastaa akun varausta suhteessa uuteen akkuun? ja lopulta kapan huonontuminen näkyisi tässä. Battery defect PID tosin sanoo Battery OK. Latausmodeja on "Conventional" lisäksibattery refresh ym, mutta ajossa on ollut vain Conventional päällä.
Pitää varsin testailla ajan kanssa paljonko latausprosentteja häviää 15min webaston käytössä ym.
Olisi jännä tietää, mitä latus % näyttää muilla autoilla / pakasta vedetyillä autoilla?
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Re: Uusi Focus mk4 2018
Miksiköhän ulkoinen laturi ei jaksa ladata yli 76 %:n? Osaako auton järjestelmä rajoittaa latausta vai herääkö auto jotenkin henkiin kuluttamaan virtaa?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ainakin laturista pitää olla se korkeampi AGM -akun jännitetaso aktivoituna, muuten laturi pitää vain huollon mukaan auton elektroniikkaa hereillä ja saattaa pahimmillaan kuluttaa akkua.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Älylaturi toteaa jonkin ajan kuluttua latauksen olevan valmis ja lopettaa latauksen itsekseen- > Ei mene/ota virtaa enää. verrokkina voisi tietty kokeilla suoraan nahoihin latausta - jos vaikka auto katkaisee latauksen?- no tuskin sentään. Ja tuolla 76% lataustasolla ajossa akkuvirta on käytännössä nollan hujakoilla, ei se autokaan enää yritä sitä ladata. (Ja pienemmälläkin varaustasolla siis lataa verkkaisesti, siellä 3-10A vaikka varaus niin alhainen että S/S ei käytettävissä.)
Nyt siis käytössä 10A Einhell älylaturi. Täytyy koettaa CTEK.llä vielä. AGM/Talvimoodi käytössä, ja latausjännite päätyy siis 14.9V, mikä pitäisi olla oikein AGM:lle
Siksi meitinkin että voiko akun varaus-kentässä olla 100% vain uudella akulla? Kun en taustaa tuosta datakentästä tunne. Siksi olisikin hauska saada vertailukohtia.
Jännitettä en ole mitannut suoraan navoilta yleismittarilta, kun OBD sen näyttää ja laturi myös. Laturissahan en koskaan näe lepojännitettä. Ja auton avaaminen aktivoi sen verran kulutusta että akusta lähtee 20A -> napajännite laskee sinne 12.vähän - jännitteisiin.
Vekkulia olisi myös kokeilla "resetoida" akun tiedot. Takuunalaisessa autossa en lähde mosieen kikkailuun, hoitelen ongelmat takuun kautta - kunhan ongelmat ovat päivänselviä. Oletan että jos nyt menisin huoltoon ja toteaisin epämääräisiä asioita akun / webaston / SS toiminnasta, vastaus olisi ; kaikki kunnossa /lataa akkua /aja pidempää siivua. Autossani on lisänä maskisuoja joten akulla pitäisi olla lämpimät oltavat konetilassa.
Nyt siis käytössä 10A Einhell älylaturi. Täytyy koettaa CTEK.llä vielä. AGM/Talvimoodi käytössä, ja latausjännite päätyy siis 14.9V, mikä pitäisi olla oikein AGM:lle
Siksi meitinkin että voiko akun varaus-kentässä olla 100% vain uudella akulla? Kun en taustaa tuosta datakentästä tunne. Siksi olisikin hauska saada vertailukohtia.
Jännitettä en ole mitannut suoraan navoilta yleismittarilta, kun OBD sen näyttää ja laturi myös. Laturissahan en koskaan näe lepojännitettä. Ja auton avaaminen aktivoi sen verran kulutusta että akusta lähtee 20A -> napajännite laskee sinne 12.vähän - jännitteisiin.
Vekkulia olisi myös kokeilla "resetoida" akun tiedot. Takuunalaisessa autossa en lähde mosieen kikkailuun, hoitelen ongelmat takuun kautta - kunhan ongelmat ovat päivänselviä. Oletan että jos nyt menisin huoltoon ja toteaisin epämääräisiä asioita akun / webaston / SS toiminnasta, vastaus olisi ; kaikki kunnossa /lataa akkua /aja pidempää siivua. Autossani on lisänä maskisuoja joten akulla pitäisi olla lämpimät oltavat konetilassa.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
-kj- kerro vielä mikä OBD-lukija sulla on käytössä?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Merkkihuollossa laittoivat tuon laturin ennen kuin luovuttivat auton minulle. Tiedä sitten mikä on oikea kytkentä mutta hyvin on toiminut ja akun jännite jää latauksen jälkeen pienen odottelunkin jälkeen sinne 12,6 voltin yläpuolelle.
Mutta kyllähän tämä päästöpaine ajaa näköjään insinöörit virittelemään turhan monimutkaisia virityksiä - ennemmin tai myöhemmin seotaan omaan näppäryyteen. Tällaiset varaustilan laskentaratkaisut ovat sinänsä tarpeen mutta ne pitäisi synkata myös todelliseen lepotila jännitteeseen ja ladata aina mahdollisimman isolla virralla kun sitä laturilta riittää - vaikka sitten kulutus nousisi muutaman senttilitran.
Mutta kyllähän tämä päästöpaine ajaa näköjään insinöörit virittelemään turhan monimutkaisia virityksiä - ennemmin tai myöhemmin seotaan omaan näppäryyteen. Tällaiset varaustilan laskentaratkaisut ovat sinänsä tarpeen mutta ne pitäisi synkata myös todelliseen lepotila jännitteeseen ja ladata aina mahdollisimman isolla virralla kun sitä laturilta riittää - vaikka sitten kulutus nousisi muutaman senttilitran.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Puhelimessa /tietokoneessa Forscan - softa. EDIT: Kummankaan versiolla ei ole merkitystä, yleensä olen käyttänyt viimeisintä saatavilla olevaa. Toimivuus ei ole ikinä ollut versioriippuvaista. Android-puhelin kyseessä - joten bluetooth-yhteys onnistuu ongelmitta.
Lukijana käytän joko FTDI-chipillä varustettua muokattua ELM327:aa (MS/HS kytkimellä). Tällä olen Central-config muutoksia tehnyt aiempiin Fordeihin. Tämän _näköinen_ (Ei kyseinen yksilö)
https://www.ebay.co.uk/itm/Modified-ELM ... SwP2ddX8EI
Bluetoothin yli / kännykän kanssa sitten ihan geneerinen ebaysta hommattu pitkän mallinen ELM327 klooni (ei MS/HS -kytkintä). Monella ei nämä ole toimineet /forscan ei tykkää, mutta minulla ollut vuosia käytössä ja toimii kuin junan vessa - auton kuin auton kanssa. Päällisin puolinhan ei tiedä kuinka hyvä klooni-chip on purkissa sisällä. Ulkoisesti nyättää tältä (EI OLE KYSEINEN YKSILÖ);
https://www.ebay.co.uk/itm/OBD2-ELM327- ... Swf05bCW7d
Mutta minulla oikea versio taisi olla 1.4 tai 1.5 tms.
Viimeksi muokannut -Kj-, 03 Marras 2019 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Re: Uusi Focus mk4 2018
Millä tuo 76% on päätelty? Jos ulkoinen laturi ja akku ovat kunnossa ja akun lämpötila +20, latautuu akku liki 100% kun lataus on suoraan napoihin. Paras tapa olisi mitata happojen ominaispaino, on vaan aika hankalaa nykyisillä akuilla, kun ei ole helposti korkkeja kannessa. Talven kylmissä akku latautuu aina huonosti ja kun massaa akulla on 20 kiloa, ei se lämpene kovin äkkiä omassa kotelossaan.-Kj- kirjoitti: ↑03 Marras 2019 10:00 Älylaturi toteaa jonkin ajan kuluttua latauksen olevan valmis ja lopettaa latauksen itsekseen- > Ei mene/ota virtaa enää. verrokkina voisi tietty kokeilla suoraan nahoihin latausta - jos vaikka auto katkaisee latauksen?- no tuskin sentään. Ja tuolla 76% lataustasolla ajossa akkuvirta on käytännössä nollan hujakoilla, ei se autokaan enää yritä sitä ladata. (Ja pienemmälläkin varaustasolla siis lataa verkkaisesti, siellä 3-10A vaikka varaus niin alhainen että S/S ei käytettävissä.)
...
Autossani on lisänä maskisuoja joten akulla pitäisi olla lämpimät oltavat konetilassa.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo on siis raaka datakenttä Body Control Modulesta (ei tarvitse MS/HS kytkimellistä mokkulaa), eli se mitä auton latauksenhallinta käsittää varaustilan olevan, mutta ei siis näytä itsekään aktiivisesti lataavan.; PID BAT_ST_CHRG, %
EDIT: Ohessa linkki kuvakaappaukseen jossa lähtötilanne 60% lataus, ajettu 15+15min (EI webastokäyttöä tässä) ->lataustaso päätyi 64%. Jospa tämä selventäisi mistä nämä luvut tulevat. Sammutuksen jälkeen akusta lähtee noin 20A kunnes järjestelmät sammuvat.
https://aijaa.com/0lrR7b
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt kun tarkemmin katselin niin akun miinus-navan yhteydessä on pieni mötikkä, johon menee pari hentoa johtoa.
Tuo mötikkä lienee induktiosilmukka jolla mitataan maakaapelissa kulkevaa virtaa. (päätelmä/arvaus)
Käykö tässä nyt niin, että vaikka ulkoisella laturilla syötetty virta meneekin virranmittauspisteen läpi niin nukahtanut tietokone ei huomioi nukkumisen aikana tapahtnutta latausta ja sen takia OBD näyttää sitä lukemaan johon päädyttiin ennen nukahtamista.
Eli akku olisikin oikeasti täynnä mutta kirjapito on sekaisin.
Tuo mötikkä lienee induktiosilmukka jolla mitataan maakaapelissa kulkevaa virtaa. (päätelmä/arvaus)
Käykö tässä nyt niin, että vaikka ulkoisella laturilla syötetty virta meneekin virranmittauspisteen läpi niin nukahtanut tietokone ei huomioi nukkumisen aikana tapahtnutta latausta ja sen takia OBD näyttää sitä lukemaan johon päädyttiin ennen nukahtamista.
Eli akku olisikin oikeasti täynnä mutta kirjapito on sekaisin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Asiantuntevaa toimintaa kun tuo yksiselitteisesti kielletään ohjekirjassakin

Ohjekirjan kohdasta huolto - 12 voltin akun vaihto:
Jotta akun hallintajärjestelmä toimisi oikein, älkää kytkekö maaliitäntää suoraan akun miinusnapaan, jos lisäätte autoon sähkölaitteita. Liittäminen akun miinusnapaan voi aiheuttaa akun tilan epätarkkoja mittauksia ja mahdollisesti järjestelmän virheellisen toiminnan.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä ainakin minun tapauksessa kun maapisteestä lataan, näen suoran livenä FORSCAN:lla akkuun menevän virran olevan positiivinen, vaikka auto ei käynnissä olekaan (silloin kun OBD vielä aktiivinen riitti 10A laturista 2-3A vielä akkuunkin asti). Ja tosiaan huomasihan se myös tuon parin tunnin latauksen tapahtuneen. 60% -> 76% Akun varaus, jolloin auto ollut rauhassa ja varmasti deaktivoitunut. Joten minusta nimenomaan - Jos lataisi virta-anturin ohi -saattaisi mennä kirjanpito sekaisin ja latauksen jälkeen näyttää edelleen alkutilanteen 60% varausta latauksen jälkeen? Mutta itselläni lataukset kyllä selvästi rekisteröityvät autolle.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑03 Marras 2019 14:56 Nyt kun tarkemmin katselin niin akun miinus-navan yhteydessä on pieni mötikkä, johon menee pari hentoa johtoa.
Tuo mötikkä lienee induktiosilmukka jolla mitataan maakaapelissa kulkevaa virtaa. (päätelmä/arvaus)
Käykö tässä nyt niin, että vaikka ulkoisella laturilla syötetty virta meneekin virranmittauspisteen läpi niin nukahtanut tietokone ei huomioi nukkumisen aikana tapahtnutta latausta ja sen takia OBD näyttää sitä lukemaan johon päädyttiin ennen nukahtamista.
Eli akku olisikin oikeasti täynnä mutta kirjapito on sekaisin.
xflex: Jospa sinullä käykin niin että virranhallinta ei rekisteröi latauksia -> luulee akun olevan todellista tyhjempi ja latailee siksi ajossa lisää. Akku täynnä mutta auto lataa sitä silti? Siksi ei ongelmia? Täydellistä

Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minä vaan en tajua tätä.
Oli se ulkoisen laturin miinusjohta kummassa pisteessä vaan niin eihän autolla ole mitään aseita puuttua laturin toimintaan.
(Paitsi korkeintaan dumppaamalla virtaa johonkin keinokuormaan ettei se vaan päätyisi akkuun.

Yksi mielenkiintoinen yksityiskohta on se, että kuinka systeemi käyttäytyy silloin kun kellokytkin kytkee 10A ylläpitolaturin aamulla päälle ja auto syvimmässä unessa ennen Webaston herätystä. Ja webaston herättyä laturi puskee edelleen virtaa jolloin akun ei pitäisi juurikaan purkautua.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kävin oikein katsomassa vielä niin kyllä ne DEFA:n piuhat on suoraan akun navoissa - ovat sentään sulakkeen laittaneet väliin.

Eli olkoon laturi vaikka kuinka persiilleen asennettu -> toimii kuin (vanhan) junan vessa -> olen tyytyväinen siihen asti kunnes lakkaa toimimasta.
Tämä on ollut muutenkin loistava yksilö vaikka olikin ihan ensimmäisiä farkkuja joita vuosi sitten lokakuussa Suomeen roudattiin. Takaovien ja ahtoputken kampanjat tehtiin mutta niissäkin riitti tarkistus. Takavyöt joskus pimputtaa kun takapenkiltä lähdetään vauhdilla ulos mutta tähänkin tiedän jo loitsun niin olkoon. Kaikin puolin tyytyväinen näihin Focuksiin Baijerin ihmeiden jälkeen joissa riitti vaikka mitä laittoa uudesta lähtien.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Facessa tuli juttua yhdessä mk4-ryhmässä - onkos muilla uusissa Focuksissa valojen pesureita? Mulla on ainakin tässä omassa mutta muutamalla muulla siinä ryhmässä ei?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Löytyy myös omasta Vignalesta. Ja kuluttaa totutun reilusti pesunestettä.
Ajossa: Ford Focus Vignale Wagon A 1.5 182hv -19
Menneet autot: Ford Focus HB 1.6 -99, Ford Focus Wagon 1.6 -06, Ford Mondeo Wagon 1.8D -09, Ford Focus Wagon A 1.5D -17
Menneet autot: Ford Focus HB 1.6 -99, Ford Focus Wagon 1.6 -06, Ford Mondeo Wagon 1.8D -09, Ford Focus Wagon A 1.5D -17
Re: Uusi Focus mk4 2018
Suoraan akun navoissa mullakin Defa kiinni ja ne vähätkin sähköoireet ovat poissa, kun latailen 2h vuorokaudessa yhtiön tolpasta. Lataan sen 2h aina kun käytän kyseisenä päivänä webastoa tai jos olen erehtynyt SS käyttämään ja se ei sitten olekaan aktivoitunut. Kesällä auto seisoi 4 päivää ajamatta ja valitti näytössä että järjestelmä menee virransäästöön ja pari deep sleep-tilaakin tullut. Nekin loppuneet kun 2h laturia käyttää.xflex kirjoitti: ↑03 Marras 2019 19:02 Kävin oikein katsomassa vielä niin kyllä ne DEFA:n piuhat on suoraan akun navoissa - ovat sentään sulakkeen laittaneet väliin.Eli kyllä tuo menee ns. kassan ohi suoraan akkuun eikä kompuutteri tiedä siitä muuten mitään kuin tietysti jännitettä tarkkailemalla. Hyvin tässä on menty hiukan yli vuosi ja 30 tkm eikä ole kyllä virran riittävyyden kanssa ollut mitään murheita vaikka päivittäin ajellaan suhteellisen lyhyttä matkaa webasto, penkin lämmittimet ja ratin lämmitin hehkuen. Kerta viikossa yön yli tolpassa kiinni - näin mentiin koko viime talvi. S/S:a ei täällä päin tarvita paitsi silloin kun peura/hirvi loikkii tiellä eteen. Saa minun puolestani ollakin toimimatta - laitan sen muutenkin jo refleksin omaisesti pois päältä - antaa dieselin käydä kun se käyntiin ryhtyy.
Eli olkoon laturi vaikka kuinka persiilleen asennettu -> toimii kuin (vanhan) junan vessa -> olen tyytyväinen siihen asti kunnes lakkaa toimimasta.
Oli napoihin kytkentä kuinka ohjeenvastaista tahansa, niin ainakin auto toimii. Helppohan tuo miinuspiuha olisi siirtää rungon maapisteeseen, mutta tällä nyt mennään. Sen verran enemmän tuntuu monella muulla olevan sähköhäikkää, että odottelen talvea ja mahdollisia virranhallinnan päivityksiä, enkä sorki toimivaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Väittäisin että kaikissa Suomessa myytävissä uusissa autoissa on valopesurit.
Se on sitten eri asia onko niistä mitään hyötyä, vkonlopun reissu vesikelissä takana ja säiliön ne kyllä tyhjentää mutta ihan yhtä paskaset ne umpiot on kuin ei pesis ollenkaan..

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ööhh...voisitko tarkentaa missä noi pesurit sijaitsee...
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei hiukkasloukkuongelmia eikä vebasto/lataus ongelmia Automaattiloora päivitettiin toimii nyt paljon jouhevammin.Muutenkin erittäin tyytyväinen Focus 1.0 Ajettu nyt 150000 km
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nykyajan autojen valopesimet on vain silmälumetta, joku vesisuihku jonkun lian irroitaisi ajovalon lasista. Kunnon ajovalon pesin on kunnon pyyhin hyvillä sulilla kyllä näkee ajaa ilman lisäpitkiä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Paljon oot vuodessa ehtiny ajaa..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taitaa olla ravikuski kun ne herrat ajaa 150tkm pintaan vuodessa. Hyvä saavutus litran ekobuustilla.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkos kukaan havainnut että takavalojen yläosaan jää kosteutta?
Siis ei takavalojen sisään vaan siihen yläosaan,pellin ja valoumpion väliin.
Siellä se vesi pisartelee eikä tunnu sieltä katoavan...Vaikuttaa vähän sellaiselta ongelmalta joka aiheuttaa ruosteongelmia tulevaisuudessa
Omassa farkussa näyttäisi näin siis käyvän, auto on ollut itsellä käytössä vasta 1,5 kk ja nyt tämän havaitsin.
Auto on rekisteröity 10/18 eli vuosi ikää.
Kaipa se on huoltoa vaivattava tämän johdosta, harkintaan öljynvaihto samalla,jos se nyt tarpeen sitten on kun mittarissa vasta 9500km (49% öljyn vaihtoon tms. sanoo focus).
S/S ongelmaa ollut omassa focuksessa (1.0 A8) myös,kunnes latasin akkua yön yli ja sen jälkeen on toiminut säännöllisesti jo kokonaisen viikon
Työmatka-ajoa 15 km suuntaansa, maantienopeutta.
Siis ei takavalojen sisään vaan siihen yläosaan,pellin ja valoumpion väliin.
Siellä se vesi pisartelee eikä tunnu sieltä katoavan...Vaikuttaa vähän sellaiselta ongelmalta joka aiheuttaa ruosteongelmia tulevaisuudessa

Omassa farkussa näyttäisi näin siis käyvän, auto on ollut itsellä käytössä vasta 1,5 kk ja nyt tämän havaitsin.
Auto on rekisteröity 10/18 eli vuosi ikää.
Kaipa se on huoltoa vaivattava tämän johdosta, harkintaan öljynvaihto samalla,jos se nyt tarpeen sitten on kun mittarissa vasta 9500km (49% öljyn vaihtoon tms. sanoo focus).
S/S ongelmaa ollut omassa focuksessa (1.0 A8) myös,kunnes latasin akkua yön yli ja sen jälkeen on toiminut säännöllisesti jo kokonaisen viikon

Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä siihen vettä itselläkin jää. Ei se vika mielestäni ole. Ihan suunniteltu noin, mutta en sitten tiedä onko hyvää suunnittelua. Saa aika pitkään huuhdella, jos haluaa saippuakuplat välistä pois pesun jälkeen.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018