Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tosiaan
Kyseessä mulla siis 1.5 ecoboost A8
Kyseessä mulla siis 1.5 ecoboost A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oletko ajanut viimeisimmän päivityksen syncciin? Mulla meni viime kesänä kajarit kerran mykäksi ja huollossa sanottiin, että asiaan on tulossa päivitys. Syksyn tullen tsekkasin, että on tullut sync-päivitys. En ole vain saanut aikaseks ajettua sitä kun pitäis siirtää tikulle ja sitä kautta ajaa se, toisekseen ei ole ränänny kesän jälkeen. Avaimeton sisäänkäynti kans on takunnu kyllä viime aikoina ja huollon mukaan viimeinen päivitys auttaa siihenkin. Perseestä on se ku tuo wi-fi päivitys ei toimi ja pitäis ruveta tikkujen kanssa pelleilee.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑31 Loka 2019 17:36 EI tässä tunnu olevan mitään logiikkaa.
Kaksi päivää etukajarit mykkänä. Samoin tänään aamulla kotoa lähdettäessä. Pysähdyin työmatkalla asioille ja jatkaessani matkaa etukajarit yllättäen toimivat.
No, äsken töistä lähtiessä taas mykkänä. Mikä ne nyt sitten hetkeksi herätti?
Mitään erroreita ei edelleenkään tule ja nyt ei ole räpelletty mitään asetuksiakaan.
Huoltoaika varattu.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Soittelin muuten viime viikolla maahantuojalle ja kyselin vakkarin häiriöistä kaupunkinopeuksissa, ja sieltä sanottiin että tämä vakkari ei toimi alle neljänkympin nopeuksissa, koska siinä ei ole City Stop -toimintoa. Esitteessä taas sanotaan ”Aktiivinen vakionopeudensäädin yhdessä Stop & Go -toiminnon kanssa säilyttää miellyttävän etäisyyden edellä ajavaan autoon ja pystyy jopa pysäyttämään autosi täysin ja saa sen lähtemään jälleen liikkeelle liikenteen niin salliessa.”
Niin että mitenkä?
On muuten koko Focus poistettu Fordin sivuilta, Googlen kautta vielä pääsi esitteeseen käsiksi. Mitähän siellä oikein tapahtuu?
Niin että mitenkä?

On muuten koko Focus poistettu Fordin sivuilta, Googlen kautta vielä pääsi esitteeseen käsiksi. Mitähän siellä oikein tapahtuu?

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ja Fiesta sekä Mondeo. Laittaisivatkohan vaan vähän sivuja/tietoja uusiksi, tjsp.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ihan mielenkiinnosta:Janso kirjoitti: ↑31 Loka 2019 18:42 Tervehdys
Olen tässä päässyt akkuongelmaisten kerhoon. Tosiaan ei SS, eikä vebasto toimi. Start and stoppi toimi kesään asti. Maaliskuussa keväällä sain auton.
Tänään auto oli liikkeessä, jossa testattin akku ja lataus. Todettiin toimiviksi, vaikka akun varaus oli alle 50%. Ohjeeksi mukaan akun latausta yön yli kotona. No laturi nurkista löytyy, että ladataan nyt sitten. Tämä ei voi olla ratkaisu. Mulla päivittästä ajoa tulee sen 50km edestakas töihin ja enempi vähempi jotain muuta. Vebastoa käytin 10-15min aamuisin. Pitääkö nyt kuitenkin se ylläpitolaturi hommata, että virta rittää. Olisin uskonut tuon ajomäärän riittävän jo.
12 000km takana eikä tosiaan muita vikoja ole ollut. Okei, toi puhelimen softa on jumitellut.
Onko se virranhallintaan mahdollisesti tuleva päivitys tulossa, vai urbaani legenda?
Mikälaista ajoa se 50km on? Kaupunkia, maantietä vai motaria?
Manuaali vai automaatti?
edit. Tuossahan se tulikin. Automaatti siis.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ajantasaiseksi väittää.Kramer kirjoitti: ↑31 Loka 2019 19:17 Oletko ajanut viimeisimmän päivityksen syncciin? Mulla meni viime kesänä kajarit kerran mykäksi ja huollossa sanottiin, että asiaan on tulossa päivitys. Syksyn tullen tsekkasin, että on tullut sync-päivitys. En ole vain saanut aikaseks ajettua sitä kun pitäis siirtää tikulle ja sitä kautta ajaa se, toisekseen ei ole ränänny kesän jälkeen. Avaimeton sisäänkäynti kans on takunnu kyllä viime aikoina ja huollon mukaan viimeinen päivitys auttaa siihenkin. Perseestä on se ku tuo wi-fi päivitys ei toimi ja pitäis ruveta tikkujen kanssa pelleilee.
Semmonen logiikka siinä nyt tuntuu olevan, että jos auto seisoo tunteja parkissa niin etupää on mykkänä.
Mutta jos piipahtaa kaupassa ja jatkaa matkaa niin kajarit herää.
Näin on tapahtunut nyt kahdesti.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole pelkkää legendaa ainakaan 1.5 dieselin kohdalla. Kaikista vioista vittuuntuneena pommitin jo maahantuojaakin sähköpostilla Webaston toimimattomuudesta ja sieltäkin vahvistettiin päivityksen olevan tulossa, mutta aikataulu täysin auki.
Omat ajot se noin 130km päivä ja aiemmassa Focuksessa kyllä riitti akku Webastoon ihan hyvin samalla ajolla.
Viimeksi muokannut toasti, 31 Loka 2019 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ai että, tänään se pitkä odotus päättyi ja Focus tuli meidän talouteen. Melkoinen akvaario ilman tummennoksia joten huomenna ensimmäinen tehtävä on takalasien tummennos. Viikon päästä olisi vuorossa yliteippaus. Muita modeja ei sitten ole tulossa kun liisari kuiten kyseessä.
Kiva auto ajaa, niin kuin muistinkin. Vähän löysähkö tai "liukas" ajaa 16" nastarenkailla, pitää tarkistaa vielä rengaspaineet. Aktiivivakkaria opettelin käyttämään ja hyvin tuntuu toimivan. Kaistavahtia tuskin tulen koskaan käyttämään. Lasikatto on kyllä pornoa
Edit: kuvia löytyy Instagramista jonne alan päivittelemään tarinaa nyt tästä autosta, linkki allekirjoituksessa.
Kiva auto ajaa, niin kuin muistinkin. Vähän löysähkö tai "liukas" ajaa 16" nastarenkailla, pitää tarkistaa vielä rengaspaineet. Aktiivivakkaria opettelin käyttämään ja hyvin tuntuu toimivan. Kaistavahtia tuskin tulen koskaan käyttämään. Lasikatto on kyllä pornoa
Edit: kuvia löytyy Instagramista jonne alan päivittelemään tarinaa nyt tästä autosta, linkki allekirjoituksessa.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Suurilta osin maantietä, 80kmh.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑31 Loka 2019 19:59 Ihan mielenkiinnosta:
Mikälaista ajoa se 50km on? Kaupunkia, maantietä vai motaria?
Manuaali vai automaatti?
edit. Tuossahan se tulikin. Automaatti siis.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täytyis tehdä galluppia siitä onko akkuongelmia enemmän automaaeissa kuin manuaaleissa.
Oma veikkaus, että on.
Avainsana: moottorijarrutus.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei toimi SS täälläkään. Tästä olen tänne foorumille kirjoitellut aikaisemmin. On käytetty huollossa ja ei tule vikaa testeriin niin ei ole vikaa tällöin. Merkillistä. SS toimi noin 4 kertaa sen jälkeen kun auton ajoin liikkeestä. Tästä noin 3000tkm.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑31 Loka 2019 22:20 Täytyis tehdä galluppia siitä onko akkuongelmia enemmän automaaeissa kuin manuaaleissa.
Oma veikkaus, että on.
Avainsana: moottorijarrutus.
Auto Active Wagon 1.0 A8.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kummallinen uusi vika ilmaantunut mittaristosta kuuluviin hälytysääniin. Onkohan muilla samanlaista vikaa?
Eli hälytysäänet, joita soitetaan esim. turvavyön irroittamisessa auton ollessa vaihdissa, yli nopeusrajoituksen ajon hälyytyksessä, tai muun merkkivalon syttyessä. Oletan, että nämä äänet soitetaan edestä kaiuttimista tai ainakaan en pysty paikantamaan, että tulisi vain yhdestä kohtaa edestä. Olen huomannut muutaman kerran sellaisen vian, että nuo äänet muuttuvat "säröiseksi" ja yhdestä pisteestä tulevaksi. Ääni on ihan erilainen kuin normaalissa "ding"-äänessä
. Joo tämä vähän vaikea selittää. Jonkun ajan kuluttua tuo korjaantuu itsestään, mutta esim eilen vika oli päällä koko päivän. Tänä aamuna vain hetken auton käynnistyksen jälkeen.
En tiedä onko asialla mitään merkitystä, mutta minulla on tuo B&O audiopaketti.
Kuulostaako tutulta??
Eli hälytysäänet, joita soitetaan esim. turvavyön irroittamisessa auton ollessa vaihdissa, yli nopeusrajoituksen ajon hälyytyksessä, tai muun merkkivalon syttyessä. Oletan, että nämä äänet soitetaan edestä kaiuttimista tai ainakaan en pysty paikantamaan, että tulisi vain yhdestä kohtaa edestä. Olen huomannut muutaman kerran sellaisen vian, että nuo äänet muuttuvat "säröiseksi" ja yhdestä pisteestä tulevaksi. Ääni on ihan erilainen kuin normaalissa "ding"-äänessä

En tiedä onko asialla mitään merkitystä, mutta minulla on tuo B&O audiopaketti.
Kuulostaako tutulta??
Re: Uusi Focus mk4 2018
On tuttua. Nuo säröytyneet ja korkeammat äänet ovat todella raskasta kuunneltavaa kun on tottunut niihin pehmeämpiin normaaleihin ääniin.Moore kirjoitti: ↑01 Marras 2019 09:48 Kummallinen uusi vika ilmaantunut mittaristosta kuuluviin hälytysääniin. Onkohan muilla samanlaista vikaa?
Eli hälytysäänet, joita soitetaan esim. turvavyön irroittamisessa auton ollessa vaihdissa, yli nopeusrajoituksen ajon hälyytyksessä, tai muun merkkivalon syttyessä. Oletan, että nämä äänet soitetaan edestä kaiuttimista tai ainakaan en pysty paikantamaan, että tulisi vain yhdestä kohtaa edestä. Olen huomannut muutaman kerran sellaisen vian, että nuo äänet muuttuvat "säröiseksi" ja yhdestä pisteestä tulevaksi. Ääni on ihan erilainen kuin normaalissa "ding"-äänessä. Joo tämä vähän vaikea selittää. Jonkun ajan kuluttua tuo korjaantuu itsestään, mutta esim eilen vika oli päällä koko päivän. Tänä aamuna vain hetken auton käynnistyksen jälkeen.
En tiedä onko asialla mitään merkitystä, mutta minulla on tuo B&O audiopaketti.
Kuulostaako tutulta??
Huollon kanssa tässä sama kokemus kuin sinulla tuon SS osalta, eli testeri ei näytä vikaa --> mitään vikaa ei ole olemassa.
Ja jos on ottanut autoonsa risteävän liikenteen varoittimen niin voin kertoa että sen kilkatus noilla korkeammilla äänillä on niin korvia raastava kokemus, että ei kyllä pysty keskittymään ajamiseen. Toki sinänsä ajaa asiansa, että varmasti tulee pysäytettyä auto

Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
OK, hyvä tietää että muilla samaa vikaa noiden hälyäänien kanssa. En minä kyllä jaksa pitkään tätä kuunnella, varsinkaan jos pahenee/yleistyy. Jossain kohtaa pitää ottaa esille huollon kanssa. On taas mielenkiintoinen vika lähteä heille kertomaan, kun toistuu vain joskus....toasti kirjoitti: ↑01 Marras 2019 10:05 On tuttua. Nuo säröytyneet ja korkeammat äänet ovat todella raskasta kuunneltavaa kun on tottunut niihin pehmeämpiin normaaleihin ääniin.
Huollon kanssa tässä sama kokemus kuin sinulla tuon SS osalta, eli testeri ei näytä vikaa --> mitään vikaa ei ole olemassa.
Ja jos on ottanut autoonsa risteävän liikenteen varoittimen niin voin kertoa että sen kilkatus noilla korkeammilla äänillä on niin korvia raastava kokemus, että ei kyllä pysty keskittymään ajamiseen. Toki sinänsä ajaa asiansa, että varmasti tulee pysäytettyä auto![]()
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oma kokemukseni on myöskin, että SS toimi moitteettomasti kesään saakka (toki alle -4C sen ei kuulukkaan aktivoitua). Nyt, kun ilmat kylmenneet ja webastoa olen alkanut aktiivisemmin käyttää näyttää SS:kin toimivan paremmin. Lataileekohan sitten auto enemmän viileämmällä kelillä akkua, toimiiko jännitteen mittaus paremmin vai kuvittelenko vain omiani, en osaa sanoa.
Toinen asia onko kellään muulla, jolla on 1.0 kone viime talvesta lähtien, käynyt niin onnellisesti, että mitään hiukkasloukkuongelmia EI ollut. Ihmettelin täällä, kun niin monella tuntui olevan.
2019 Focus 1.0 A8 Titanium Wagon
Re: Uusi Focus mk4 2018
Maaliskuusta asti vasta ja ekat hiukkasloukkupäivitykset oli ajettu noudettaessa, ei yhtään viestiä hiukkasloukkuun liittyen.minan kirjoitti:Toinen asia onko kellään muulla, jolla on 1.0 kone viime talvesta lähtien, käynyt niin onnellisesti, että mitään hiukkasloukkuongelmia EI ollut. Ihmettelin täällä, kun niin monella tuntui olevan.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Latasin ulkoisella laturilla ja kas SS toimii taas. Vebastoa en kokeillut, mutta kaippa sekin toimii. Auto ei nyt tunnu itse lataavan tarpeeksi. Pitääkö tosiaan se ylläpitolaruri hommata softaa odotellessa.minan kirjoitti: ↑01 Marras 2019 11:30 Oma kokemukseni on myöskin, että SS toimi moitteettomasti kesään saakka (toki alle -4C sen ei kuulukkaan aktivoitua). Nyt, kun ilmat kylmenneet ja webastoa olen alkanut aktiivisemmin käyttää näyttää SS:kin toimivan paremmin. Lataileekohan sitten auto enemmän viileämmällä kelillä akkua, toimiiko jännitteen mittaus paremmin vai kuvittelenko vain omiani, en osaa sanoa.
Toinen asia onko kellään muulla, jolla on 1.0 kone viime talvesta lähtien, käynyt niin onnellisesti, että mitään hiukkasloukkuongelmia EI ollut. Ihmettelin täällä, kun niin monella tuntui olevan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täälläkin uusi Focus ajossa, 1,5 182 Automaatilla. Kolmisen tonnia menty ilman murheita.
Hälytysäänet tosin tässäkin kuuluu välillä (harvoin) about mittariston takaa, eikä kaiuttimista. Aivan sama häikkä oli edellisessä 2015 Mondeossa.
Akun varaustilaa on tullut seurattua muutaman vuoden Mondeossa Ctec battery sensen avulla ja eipä tuo akku käytännössä latautunut yhtään 20km työmatka ajossa, noin viikon välein kun latasi akun niin kaikki toimi. Siinä laturi piti olla 10A tehoinen että akku otti edes virtaa vastaan
Hälytysäänet tosin tässäkin kuuluu välillä (harvoin) about mittariston takaa, eikä kaiuttimista. Aivan sama häikkä oli edellisessä 2015 Mondeossa.
Akun varaustilaa on tullut seurattua muutaman vuoden Mondeossa Ctec battery sensen avulla ja eipä tuo akku käytännössä latautunut yhtään 20km työmatka ajossa, noin viikon välein kun latasi akun niin kaikki toimi. Siinä laturi piti olla 10A tehoinen että akku otti edes virtaa vastaan
Focus Active wagon, 182hp Ecoboost A8
Re: Uusi Focus mk4 2018
En tiedä, onko auto päivitellyt itseään viime aikoina, mutta tällä viikolla hätäpuhelujärjestelmän vikaa ei ole enää herjannut, ovien avaus ja sulku on onnistunut kaikista kahvoista ja webasto on toiminut ajastuksella niin kuin pitääkin. S/s ei tosin toimi edelleenkään. Ajot ovat olleet lähinnä 15 min tai alle pätkiä pk-seudulla. Ei tuon laitteen sielunelämästä ota oikein selkoa. 

Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
205/60/16 ei ihan tukevimmasta päästä ole. 2.6bar on semmonen ok. Täytyy lisäillä jos tulee pitempiä pakkssjsksoja. Tuossa St-linessähän on tuolla b-pilarissa vaan 215/50/17 renkaalle paineet ja ohjekirjassa sitten muita kokoja. Mielenkiintoista olis koittaa jotain Micheliniä tuossa koossa ja onko ST-Line alusta optimoitu tuolle koolle. Mutta se 2.3bar on alakanttiin..revote kirjoitti: ↑31 Loka 2019 20:30 Ai että, tänään se pitkä odotus päättyi ja Focus tuli meidän talouteen. Melkoinen akvaario ilman tummennoksia joten huomenna ensimmäinen tehtävä on takalasien tummennos. Viikon päästä olisi vuorossa yliteippaus. Muita modeja ei sitten ole tulossa kun liisari kuiten kyseessä.
Kiva auto ajaa, niin kuin muistinkin. Vähän löysähkö tai "liukas" ajaa 16" nastarenkailla, pitää tarkistaa vielä rengaspaineet. Aktiivivakkaria opettelin käyttämään ja hyvin tuntuu toimivan. Kaistavahtia tuskin tulen koskaan käyttämään. Lasikatto on kyllä pornoa
Edit: kuvia löytyy Instagramista jonne alan päivittelemään tarinaa nyt tästä autosta, linkki allekirjoituksessa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vähemmällä bensalla näyttää seka-ajossa (keskinopeus noin 38-40km/h) menevän tuo sigun auto verrattuna samantehoseen 1.6Ecoboostiin. Noin puolilitraa alle. Täytyy tässä päivittää tietoja kun tulee pitempää siivua enemmän.
En tiedä paraneeko kun tulee kilsoja lisää.
En tiedä paraneeko kun tulee kilsoja lisää.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuossa B&O setissä jo huomaa miten pääsääntöisesti paska äänenlaatua tulee normiradiosta verrattuna johonkin parempilaatuseen muistitikku yms tallenteeseen jos verrataan tuota perusaudiosettiä focuksessa. Tuo muutaman satasen lisä on aika hyvä...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Edit: Lisätään vielä, että hintaan nähden ihan ok. Kohta joku kuittaa, että esim. Volvossa ja Lexuksessa sitä ja tätä. Tietysti joku S90 päivitys jotain 2500€ on ihan jees!
Re: Uusi Focus mk4 2018
Se on just näin


Re: Uusi Focus mk4 2018
Appis näyttää paineiksi 2.5 ja 2.4. Ajattelin nostaa lähemmäs kolmea, katsotaan toki että mitä ne oikeasti on kun ajaa mittarille.@rsk@ kirjoitti: ↑01 Marras 2019 17:42 205/60/16 ei ihan tukevimmasta päästä ole. 2.6bar on semmonen ok. Täytyy lisäillä jos tulee pitempiä pakkssjsksoja. Tuossa St-linessähän on tuolla b-pilarissa vaan 215/50/17 renkaalle paineet ja ohjekirjassa sitten muita kokoja. Mielenkiintoista olis koittaa jotain Micheliniä tuossa koossa ja onko ST-Line alusta optimoitu tuolle koolle. Mutta se 2.3bar on alakanttiin..
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee