onik kirjoitti: 12 Loka 2019 20:50Mulla lähtee tiistaina auto ensin myyjän tarkistettavaksi ja sit viidenteen huoltoon, saatekirjeenä tämä lista, saa nähdä mitä selityksiä tällä kertaa tulee.
Tästä kun poimitaan yksittäiset pääkohdat, niin päästään seuraaviin:
FordPass ei käynnistä autoa etänä
FordPass varoittaa jokaisella etäkäynnistyksellä, eikä tämän takia käynnistä kellolla
Niin käynnistääkö se nyt vai ei? FordPass ei vastaa siitä, että kommunikointi puhelimen ja kellosi välillä ei toimi halutulla tavalla.
CarPlayn navigointiohjeet eivät tule näkyviin mittaristoon
Mittaristo näyttää vain “Apple CarPlay” -tekstiä
Sync antaa virheilmoituksen puuttuvasta pariliitoksesta kun puhelin on kytkettynä CarPlayllä
Sync hävittää asetuksia
Onko kyseessä CarPlayn ominaisuus, oletko selvittänyt asiaa? Käytätkö yhteensopivaa navigointisoftaa? Onko Sync ja CarPlay päivitetty uusimpaan versioonsa?
Kulutus kaupungissa yli 10l/100km
Keskikulutus yli 8l/100km
Tomaattilaatikko kuluttaa enemmän, ja kulutuslaskennassa on mukana myös Webaston osuus. Itse olen ajellut maantiellä alle 5 km/100 lukemia matka-ajossa.
Karttadata ollut virheellistä alusta asti
Älykäs vakionopeudensäädin käyttää virheellistä karttadataa
Älykäs vakionopeudensäädin näyttää 80km/h rajoitusta jos ei löydä oikeaa rajoitusta
Älykäs vakionopeudensäädin ei muista aluenopeusrajoitusta
Näin on. Tietääkseni kartta tulee tosin TeleAtlakselta / OSM:ltä. Eikä se tunnista taajamamerkkiäkään.
Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tunnistaa myös viereisellä kaistalla olevien pakujen/rekkojen/bussien 80km/h tai 100km/h -merkinnät
Ei ainakaan minulla ole tunnistanut. Onhan sinulla oikea maa-asetus ollut silloin auton asetuksissa, ettei se tunnista jonkin eri pohjoismaan liikennemerkkejä?
Automaattipysäköinti ei peruuta autoa suoraan, vaan hädintuskin viivojen sisälle
Jos takana oleva seinä ei ole suora, tai siinä on pylväs, auto yrittää ajaa sen mukaan suoraan
Ollut muutaman kerran niin vinossa ettei kuskin ovea saa auki
Kerran käänsi taskuparkkia yrittäessä auton poikittain edessä olevan perään ja yritti vielä jatkaa kääntämistä
Auto ei taida kohdistaa itseään viivojen mukaan, vaan ympärillä olevien objektien mukaan. Itsellä on parkkeeraus sujunut aika ongelmattomasti.
Adaptiivinen vakionopeudensäädin välillä hävittää edessä olevan auton ja alkaa kiihdyttää perään
Välillä adaptiivinen vakionopeudensäädin näkee auton mutta ei jarruta, törmäyksenestoavustin kytkeytyy päälle
Mennee huollon purtavaksi, mahdollisesti tutkavika tms. Huomaa että jos ajat mutkaisia reittejä, mikä tahansa tutka hävittää edellämenevän auton sijainnin.
Auto tärisee 18km/h ja 34km/h nopeuksissa (mittarin mukaan, eli 15 ja 31 km/h)
Kuskin oven kaiutin resonoi
Apukuskin puolen b-pilarin yläosan ja katon tienoilta kuuluu resonointia
Keski-ilmastointikanavista kuuluu resonointia
pohjassa pitämällä ei saa +10km/h tai -10km/h vaan edelliseen/seuraavaan tasalukuun
FordPassin kartta näyttää auton sijainnin väärin
Välillä peruutusvaihdetta kytkiessä vaihde ei mene päälle vaikka vaihde näkyy kytkeytyneen, mäkeen pysäköidessä saattaa valua eteen/taakse kuin olisi vapaalla
Peruutuskamera on väljä, kahvakin heiluu
Huollossa kuntoon
Nopeusmittari näyttää 3km/h liikaa, Häiritsee vakkarin käyttöä
Ominaisuus, tuosta valittamalla saat itkupillin alaviitteen huoltokirjaan. Laki kieltää liian vähän näyttämisen. Muuta vakkarin kompensaatioasetusta, homma hoidettu.
Peruutusvaihteelta Drivelle vaihtaessa jarrut rutisee aikansa ennen kuin pääsee liikkeelle
Varsinkin auto holdilla tekee tätä, mutta otan ominaisuutena.
Rivakassa liikkeellelähdössä kääntyessä oikean eturenkaan luota kuuluu pamahtava ääni
Voithan kysäistä huollolta, mutta jos tulkitaan revittelyn aiheuttamaksi saattaa korvaus mennä omaan piikkiin. ECU:han on varmasti tallentanut auton kiihdytys-, jarrutus ja kiihtymisprofiilit ja niiden perusteella muodostetaan kuva auton käytöstä.