Suomessa sai vasta loppuajasta 5-ovisena muualla oli kokoajan molemmat versiot saatavilla.Ecobuusteri kirjoitti: Hyvä että on molempia vaihtoehtoja tarjolla. Vanhaa ST ei tainnut saada 5-ovisena?
Ford Fiesta ST 2018
Re: Ford Fiesta ST 2018
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Ford Fiesta ST 2018
Okfocst kirjoitti: Suomessa sai vasta loppuajasta 5-ovisena muualla oli kokoajan molemmat versiot saatavilla.

Kyllä tämä lievää autokuumetta aiheuttaa.
https://www.autotalli.com/artikkeli/Yks ... -Fiesta-St
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Touko 2018 22:35
Re: Ford Fiesta ST 2018
Omasta mielestä vanha molten orange st jäi auttamatta vanhaksi. Eihän niihin ollu tarjolla juuri mitään varustetta. Siksi ainakin vaihdoin omani näkemättä ja kokeilematta uuteen. Oma ST oli suomen eka mikä asiakkaalle luovutettiin. Kohta 6tkm mittarissa pelkkää positiivisuutta ja hauskuutta. Auto on monin kerroin mukavampi ajaa. Ja sitten kuitenkin on paljon parempi ajaa ku vanha. Lukon ansiosta vetely on minimaalista verrattuna vanhaan ja auto on rengasmelulta todella paljon hiljasempi! Pakoputken pauke tulee sisälle kuitenkin mikä on vaan hyvä juttu. Ittellä tosiaan tuli kerran se jakarin kuva mittaristoon ja auto sammu mut eipä oo enää sitä tehny. Ainoa moittiminen on tosiaan se, että auto ei lämpeä yhtään, mutta itse en pidä sitä millään tavalla syynä jättää auto ostamatta. Lämmitetty ratti ja penkki pelastaa paljon. Takapää on kyllä ehkä vähän tylsempi jos vertaa vanhaan, mutta etupää monin kerroin komeampi! Ja auto kuitenkin oikeastaan joka osa-alueelta parempi ku vanha. Vaikkei siitäkään montaa huonoa asiaa keksi. 16 tuumasilla talvikiekoilla joissa on pyöräytetty 205/55-16 kumit on kyllä aika kamalat ajaa ku contit tuntuu vetelevän aika paljon. Se taitaa olla myös syy miksi maahantuojakin suosittelee 17 tuumasia alle. Mutta kesää ootellessa ja orkkis 18 alle. Talvella ny ei kuitenkaa tuu ajettua sillee et tosta autosta sais sen irti mitä kesäsin. Ja musta tuo performance blue on omaan silmään tyyylikkäämpi mitä molten orange. Mitä monet väitti punaseks vaikkei sitä olekkaan


Re: Ford Fiesta ST 2018
205/55-16 kumit on kyllä aika kamalat ajaa
Mitkä ovat rengaspaineet? Painetta nostamalla vetely kyllä poistuu. Minulla oli ensimmäiset kitkat joskus 90-luvun lopulla. Rengasfirma ne alle pisti ja vakuutteli, että on oikeat paineet. No lähdin koeajolle, auto seilasi urissa, että aloin jo katua niin auto- kuin rengaskauppaanikin, oli kyseessä ensimmäinen Fordini. No pistin painetta 0,3 baaria lisää ja auto oli kuin eri maailmasta. Kyllä normaali Fiesta(malli 2018) menee samalla rengaskoolla ihan hyvin, painetta renkaissa edessä noin 2,5 baaria ja takana ehkä 0,2 baaria vähemmän. Enemmänkin voi pistää painetta, jos vetely vielä vaivaa.
Mitkä ovat rengaspaineet? Painetta nostamalla vetely kyllä poistuu. Minulla oli ensimmäiset kitkat joskus 90-luvun lopulla. Rengasfirma ne alle pisti ja vakuutteli, että on oikeat paineet. No lähdin koeajolle, auto seilasi urissa, että aloin jo katua niin auto- kuin rengaskauppaanikin, oli kyseessä ensimmäinen Fordini. No pistin painetta 0,3 baaria lisää ja auto oli kuin eri maailmasta. Kyllä normaali Fiesta(malli 2018) menee samalla rengaskoolla ihan hyvin, painetta renkaissa edessä noin 2,5 baaria ja takana ehkä 0,2 baaria vähemmän. Enemmänkin voi pistää painetta, jos vetely vielä vaivaa.
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Touko 2018 22:35
Re: Ford Fiesta ST 2018
Joo on kokeiltu 2.0 barista ylöspäin 3 baariin saakka. Ei oikee radikaalia vaikutusta. Taitaa contin runko olla vetelä. Ja tuntuu st fiestan tiukemmassa ohjauksessa ja alustassa vaan kamalalta


-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Ford Fiesta ST 2018
Oisko tuo 17” ollu 205/45/17 koko mikä olisi minimi ST:n?Roopedotcom kirjoitti:Joo on kokeiltu 2.0 barista ylöspäin 3 baariin saakka. Ei oikee radikaalia vaikutusta. Taitaa contin runko olla vetelä. Ja tuntuu st fiestan tiukemmassa ohjauksessa ja alustassa vaan kamalalta
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Ford Fiesta ST 2018
Joo. Se on minimi tuohon uuteen jonka originelli on 205/40 X 18. Vesijärven auton koeajoautosa olivat muistaakseni contin 205/45 X 17 kitkat.Ecobuusteri kirjoitti: Oisko tuo 17” ollu 205/45/17 koko mikä olisi minimi ST:n?
Itella vanhassa ST:ssä contin 195/50 X 16 kitkat. Ne on tosi hyvät renkaat, ei vetele ja ääntä ei kuulu yhtään mitään sisälle. Paineina kun yksin aina ajelen on ollut koko ajan valmistajan suosittelemat 1,8 takana ja 2,3 edessä.
Eilen tankatessa kulutus oli tietsikan mukaan 5.0 ja mitattuna 5,67.
2018 kulutus oli tietsikan mukaan 5.0 ja mitattu 5,58.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Ford Fiesta ST 2018
Rengaskalkuraattorin mukaankin tuo 205/55/16 on väärä koko. Oikea muunnos olisi 205/50/16. Ilmankos on löysät kun profiilia on liikaa. 195/55/16 olis halkaisijaltaan samaa luokkaa tuon 205/45/17.ärräpärrä kirjoitti: Joo. Se on minimi tuohon uuteen jonka originelli on 205/40 X 18. Vesijärven auton koeajoautosa olivat muistaakseni contin 205/45 X 17 kitkat.
Itella vanhassa ST:ssä contin 195/50 X 16 kitkat. Ne on tosi hyvät renkaat, ei vetele ja ääntä ei kuulu yhtään mitään sisälle. Paineina kun yksin aina ajelen on ollut koko ajan valmistajan suosittelemat 1,8 takana ja 2,3 edessä.
Eilen tankatessa kulutus oli tietsikan mukaan 5.0 ja mitattuna 5,67.
2018 kulutus oli tietsikan mukaan 5.0 ja mitattu 5,58.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Ford Fiesta ST 2018
Onhan tuo 205/55 hirveän korkea 11,275 cm. Vertailuna 205/40 kesärengas 8,20 ja 195/55 talvirengas 10,725, 205/45 talvirengas 9,225.Ecobuusteri kirjoitti: Rengaskalkuraattorin mukaankin tuo 205/55/16 on väärä koko. Oikea muunnos olisi 205/50/16. Ilmankos on löysät kun profiilia on liikaa. 195/55/16 olis halkaisijaltaan samaa luokkaa tuon 205/45/17.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Niin minullakin nimenomaan on koko 195/55-16, siis kapeammat ja renkaina nämä uudet Nokian R3 kitkat. Mielestäni ne pelaavat ihan hyvin. Nuo nastarenkaiden tiehen sorvaamat urat ovat aikalailla vakioetäisyydellä ja jos auton raideväli ei oikein uriin sovi, niin voi lisätä uraherkkyyttä. Korostuu todella pieniraidevälisellä autolla kun toinen pyörä on uran pohjalla ja toinen sen reunalla ja ajon aikana sitten tilanne muuttuu puolelta toiselle. Entisellä Fiestallani(VM 2014) tuon huomasi pahoin urautuneella tiellä, nykyisessä Fiestassa raideväli on suurempi.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Moro!
Ainakin mulla toimii toi VikingContactTM 7 205/45/17 loistavasti,jäällä,loskassa ja lumella..ei nulju eikä vetele mihinkään!
Toki tuon lukon kanssa pitää niljakkailla kelillä olla varovainen...millään pitsaleikkureilla ei kannata ajaa!
Käsittääkseni multa on poistettu viestejä,se Kölnin reissu?Toki siellä Saksassa Ford:illa luki joka paikassa "fotografieren ist verboten" oli muutenkin tapahtuma rikas reissu Helsinki - Travemünde Aferryllä,hävisi puhelin ja lompakko...hyvä kun kotio selvis
Harri
Ainakin mulla toimii toi VikingContactTM 7 205/45/17 loistavasti,jäällä,loskassa ja lumella..ei nulju eikä vetele mihinkään!
Toki tuon lukon kanssa pitää niljakkailla kelillä olla varovainen...millään pitsaleikkureilla ei kannata ajaa!
Käsittääkseni multa on poistettu viestejä,se Kölnin reissu?Toki siellä Saksassa Ford:illa luki joka paikassa "fotografieren ist verboten" oli muutenkin tapahtuma rikas reissu Helsinki - Travemünde Aferryllä,hävisi puhelin ja lompakko...hyvä kun kotio selvis

Harri

Re: Ford Fiesta ST 2018
Samaa mieltä kanssasi "roope",toki enemmän silmää viehätti vanha SS Black Panther...sillä autolla oli "sielu"Roopedotcom kirjoitti:Omasta mielestä vanha molten orange st jäi auttamatta vanhaksi. Eihän niihin ollu tarjolla juuri mitään varustetta. Siksi ainakin vaihdoin omani näkemättä ja kokeilematta uuteen. Oma ST oli suomen eka mikä asiakkaalle luovutettiin. Kohta 6tkm mittarissa pelkkää positiivisuutta ja hauskuutta. Auto on monin kerroin mukavampi ajaa. Ja sitten kuitenkin on paljon parempi ajaa ku vanha. Lukon ansiosta vetely on minimaalista verrattuna vanhaan ja auto on rengasmelulta todella paljon hiljasempi! Pakoputken pauke tulee sisälle kuitenkin mikä on vaan hyvä juttu. Ittellä tosiaan tuli kerran se jakarin kuva mittaristoon ja auto sammu mut eipä oo enää sitä tehny. Ainoa moittiminen on tosiaan se, että auto ei lämpeä yhtään, mutta itse en pidä sitä millään tavalla syynä jättää auto ostamatta. Lämmitetty ratti ja penkki pelastaa paljon. Takapää on kyllä ehkä vähän tylsempi jos vertaa vanhaan, mutta etupää monin kerroin komeampi! Ja auto kuitenkin oikeastaan joka osa-alueelta parempi ku vanha. Vaikkei siitäkään montaa huonoa asiaa keksi. 16 tuumasilla talvikiekoilla joissa on pyöräytetty 205/55-16 kumit on kyllä aika kamalat ajaa ku contit tuntuu vetelevän aika paljon. Se taitaa olla myös syy miksi maahantuojakin suosittelee 17 tuumasia alle. Mutta kesää ootellessa ja orkkis 18 alle. Talvella ny ei kuitenkaa tuu ajettua sillee et tosta autosta sais sen irti mitä kesäsin. Ja musta tuo performance blue on omaan silmään tyyylikkäämpi mitä molten orange. Mitä monet väitti punaseks vaikkei sitä olekkaan
Uuden ST:n kanssa ei mitään valitettavaa,kaikki toimii h*elvetin hyvä ajaa,hiljainen silloin kuin haluaa...napin painallus ja mennään!!!
Vieläkin kaipaan...



Noh...

Harri
P.S. Voittajan on helppo hymyillä,First and Winner...mä jäin toiseksi


Re: Ford Fiesta ST 2018
Profiili liian korkea ainakin ST-Fiestaan,205/45/17 paine 2,5bar niin ei huolen häivää!!nestori2 kirjoitti:205/55-16 kumit on kyllä aika kamalat ajaa
Mitkä ovat rengaspaineet? Painetta nostamalla vetely kyllä poistuu. Minulla oli ensimmäiset kitkat joskus 90-luvun lopulla. Rengasfirma ne alle pisti ja vakuutteli, että on oikeat paineet. No lähdin koeajolle, auto seilasi urissa, että aloin jo katua niin auto- kuin rengaskauppaanikin, oli kyseessä ensimmäinen Fordini. No pistin painetta 0,3 baaria lisää ja auto oli kuin eri maailmasta. Kyllä normaali Fiesta(malli 2018) menee samalla rengaskoolla ihan hyvin, painetta renkaissa edessä noin 2,5 baaria ja takana ehkä 0,2 baaria vähemmän. Enemmänkin voi pistää painetta, jos vetely vielä vaivaa.
Kokeilin vävykokelaan ST-Line:ä,alla 195/55/16...rengas taittuu alle kurveissa,nuljuu ja hakee...
Harri

Re: Ford Fiesta ST 2018
Tänään tuli jälleenmyyjältä puhelu, auto tulee kuulemma maahan viikon lopulla ja jos kaikki menee kuin elokuvissa, olsi luovutus joskus kuun loppupuolella. Tilaus tehty 29.8. ja auto on ihan perusvaruteinen punainen ST. Eli noin 5kk olisi toimitusaika kun alkuun haaveiltiin 6 viikostamustikka kirjoitti:Päivitystä tilanteeseen. Auto tilattu 24.8, ensin auton piti saapua jo marraskuun lopulla. Mutta tuotanto on sitten "siirtynyt" jotenkin maaliskuun loppuun. Ja kyseessä on vasta arvio.....
Siitä autoveron mahdollisesta palautuksesta ei Fordilla ole vielä mitään tietoa antaa kuluttajalle, toivottavasti ei tarvitse maksaa lisää kuitenkaan.

Niin sanovat että hyvää kannattaa odottaa, tuo nähdään toivottavsti muutaman viikon päästä


Re: Ford Fiesta ST 2018
JTH66 kirjoitti: Tänään tuli jälleenmyyjältä puhelu, auto tulee kuulemma maahan viikon lopulla ja jos kaikki menee kuin elokuvissa, olsi luovutus joskus kuun loppupuolella. Tilaus tehty 29.8. ja auto on ihan perusvaruteinen punainen ST. Eli noin 5kk olisi toimitusaika kun alkuun haaveiltiin 6 viikosta![]()
Niin sanovat että hyvää kannattaa odottaa, tuo nähdään toivottavsti muutaman viikon päästä![]()


Re: Ford Fiesta ST 2018
Tänään tuli jälleenmyyjältä puhelu, auto tulee kuulemma maahan viikon lopulla ja jos kaikki menee kuin elokuvissa, olsi luovutus joskus kuun loppupuolella. Tilaus tehty 29.8. ja auto on ihan perusvarusteinen punainen ST. Eli noin 5kk olisi toimitusaika kun alkuun haaveiltiin 6 viikosta
Niin sanovat että hyvää kannattaa odottaa, tuo nähdään toivottavsti muutaman viikon päästä
[/quote]
ei lukkoa?Huono valinta....[/quote]
Moi,
Eli p…n möivät…?
Minulle tuokaan valinta ei ollut ihan mustavalkoinen, kuten ei 3/5 ovisuuskaan. Makuja ja käyttöä on monenlaisia.
Kuten taisin tänne jo kirjoitellakin, mietin toki tuota Performance packia, mutta jätin sen loppujen lopuksi pois. Päätökseen vaikutti myös se, että minua varoitettiin yhden packiin liittyvän komponentin mahdollisesta viiveestä, joka taas olisi vaikuttanut toimitusaikaan. Packin ainoa minua kiinnostava asia oli tuo Quaifen lukko, mutta mietittyäni auton käyttöä, totesin meidän pärjäävän hyvin ilmankin. Uskallan väittää, että normiajossa valtaosa meistä on onnellisen tietämätön lukon olemassaolosta tai sen puuttumisesta. Kokemusta aiheesta itsellä kahdesta bensa RS Skodasta, molemmat APR softalla ja +300hp todellisilla tehoilla. Päivittäisessä käytössä eroa ei huomannut mielestäni mitenkään.
Olen käynyt lähes kaikilla soveltuvilla autoilla myös radalla, pääosin Motoparkissa, niin myös noilla Räsillä. Lukollinen lähti toki nätimmin ja pienemmällä sutimisella ulos mutkista, eikä ajolinjoihin tarvinnut keskittyä näillä ranteilla niin tarkasti. Mutta hauskaa on ollut kaikille vehkeillä ja uskon näin olevan myös tuolla lukottomalla Fiestalla sen hetken, kun tuolla muutaman kierroksen pyörähtää. Mielenkiintoista olisi myös tehdä vertailu lukollisen ja lukottoman välillä rataolosuhteissa.
Takataskussa on myös tuttu M-Sportilla vaikuttanut ja lukuisia R2 ja R3 Fiestoja rakentanut tuttu mekaanikko, joka on luvannut hoitaa tuon lukon autoon, mikäli päätös jättää se pois osoittautuu huonoksi.

Niin sanovat että hyvää kannattaa odottaa, tuo nähdään toivottavsti muutaman viikon päästä



Moi,
Eli p…n möivät…?

Minulle tuokaan valinta ei ollut ihan mustavalkoinen, kuten ei 3/5 ovisuuskaan. Makuja ja käyttöä on monenlaisia.
Kuten taisin tänne jo kirjoitellakin, mietin toki tuota Performance packia, mutta jätin sen loppujen lopuksi pois. Päätökseen vaikutti myös se, että minua varoitettiin yhden packiin liittyvän komponentin mahdollisesta viiveestä, joka taas olisi vaikuttanut toimitusaikaan. Packin ainoa minua kiinnostava asia oli tuo Quaifen lukko, mutta mietittyäni auton käyttöä, totesin meidän pärjäävän hyvin ilmankin. Uskallan väittää, että normiajossa valtaosa meistä on onnellisen tietämätön lukon olemassaolosta tai sen puuttumisesta. Kokemusta aiheesta itsellä kahdesta bensa RS Skodasta, molemmat APR softalla ja +300hp todellisilla tehoilla. Päivittäisessä käytössä eroa ei huomannut mielestäni mitenkään.
Olen käynyt lähes kaikilla soveltuvilla autoilla myös radalla, pääosin Motoparkissa, niin myös noilla Räsillä. Lukollinen lähti toki nätimmin ja pienemmällä sutimisella ulos mutkista, eikä ajolinjoihin tarvinnut keskittyä näillä ranteilla niin tarkasti. Mutta hauskaa on ollut kaikille vehkeillä ja uskon näin olevan myös tuolla lukottomalla Fiestalla sen hetken, kun tuolla muutaman kierroksen pyörähtää. Mielenkiintoista olisi myös tehdä vertailu lukollisen ja lukottoman välillä rataolosuhteissa.
Takataskussa on myös tuttu M-Sportilla vaikuttanut ja lukuisia R2 ja R3 Fiestoja rakentanut tuttu mekaanikko, joka on luvannut hoitaa tuon lukon autoon, mikäli päätös jättää se pois osoittautuu huonoksi.

Re: Ford Fiesta ST 2018
Olikos se niin, että Fordiin pitää laittaa omat tai suorasovitteiset vastaavilla et:llä olevat vanteet tai maahantuoja voi heittäytyä hankalaksi takuun kanssa? Noihan tämä ei saisi olla, mutta samaa vääntöä ollut muillakin merkeillä. Uskon, että tarjous on tehty Fordin tavaroilla, mutta just in case.
Edit, myyjä laittoi viestin, tarjottu Fordin ST 7,5 x 17 ET 42,5 vanteella, eli samat specksit kuin kesän 18" mutta tuumaa pienempänä.
Edit, myyjä laittoi viestin, tarjottu Fordin ST 7,5 x 17 ET 42,5 vanteella, eli samat specksit kuin kesän 18" mutta tuumaa pienempänä.
Viimeksi muokannut JTH66, 09 Tammi 2019 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 27 Touko 2018 22:35
Re: Ford Fiesta ST 2018
Mikä helvetti on Fiesta R3? R2 ja R5 ja R1 on tuttuja. Googlailulla löyty muutama r3 kuva/linkki, mut ei taida olla Msportin rakentamia r3 olemassakaan. Ainakin Kumpumäki taitaa olla suomessa ainoa joka saa rakentaa msportin tekeleitä ja korjailla.
Ei vittuilua kuha kysyin. Monta vuotta ollut rallissa mukana, kun kaveripiirissä monia jotka ajaa ja yks kaveri ajoikin juuri kumpumäen "tallissa" fiesta R2:sella siks nousi kysymysmerkki fiesta R3. Eli fia luokituksen mukaan on etuvetonen 1.6l turbo ahdettu peli?
Ei vittuilua kuha kysyin. Monta vuotta ollut rallissa mukana, kun kaveripiirissä monia jotka ajaa ja yks kaveri ajoikin juuri kumpumäen "tallissa" fiesta R2:sella siks nousi kysymysmerkki fiesta R3. Eli fia luokituksen mukaan on etuvetonen 1.6l turbo ahdettu peli?


Re: Ford Fiesta ST 2018
Roopedotcom kirjoitti:Mikä helvetti on Fiesta R3? R2 ja R5 ja R1 on tuttuja. Googlailulla löyty muutama r3 kuva/linkki, mut ei taida olla Msportin rakentamia r3 olemassakaan. Ainakin Kumpumäki taitaa olla suomessa ainoa joka saa rakentaa msportin tekeleitä ja korjailla.
Ei vittuilua kuha kysyin. Monta vuotta ollut rallissa mukana, kun kaveripiirissä monia jotka ajaa ja yks kaveri ajoikin juuri kumpumäen "tallissa" fiesta R2:sella siks nousi kysymysmerkki fiesta R3. Eli fia luokituksen mukaan on etuvetonen 1.6l turbo ahdettu peli?
R3:ia tehty Englantiin omiin sarjoihin. Lähes vakiopeli kaarilla ja alustalla. Ei noita montaa ole, toisin kuin R2, joka on jo ihan oikea kilpuri. Ja R3 on vanhempaa vuosikertaa.
Minun tuttu on töissä tuolla sumuisella saarella UK:ssa, Kumpumäki tekee hienoa työtä Suomessa!
Re: Ford Fiesta ST 2018
JTH66 kirjoitti:Tänään tuli jälleenmyyjältä puhelu, auto tulee kuulemma maahan viikon lopulla ja jos kaikki menee kuin elokuvissa, olsi luovutus joskus kuun loppupuolella. Tilaus tehty 29.8. ja auto on ihan perusvarusteinen punainen ST. Eli noin 5kk olisi toimitusaika kun alkuun haaveiltiin 6 viikosta![]()
Niin sanovat että hyvää kannattaa odottaa, tuo nähdään toivottavsti muutaman viikon päästä![]()

Moi,
Eli p…n möivät…?

Minulle tuokaan valinta ei ollut ihan mustavalkoinen, kuten ei 3/5 ovisuuskaan. Makuja ja käyttöä on monenlaisia.
Kuten taisin tänne jo kirjoitellakin, mietin toki tuota Performance packia, mutta jätin sen loppujen lopuksi pois. Päätökseen vaikutti myös se, että minua varoitettiin yhden packiin liittyvän komponentin mahdollisesta viiveestä, joka taas olisi vaikuttanut toimitusaikaan. Packin ainoa minua kiinnostava asia oli tuo Quaifen lukko, mutta mietittyäni auton käyttöä, totesin meidän pärjäävän hyvin ilmankin. Uskallan väittää, että normiajossa valtaosa meistä on onnellisen tietämätön lukon olemassaolosta tai sen puuttumisesta. Kokemusta aiheesta itsellä kahdesta bensa RS Skodasta, molemmat APR softalla ja +300hp todellisilla tehoilla. Päivittäisessä käytössä eroa ei huomannut mielestäni mitenkään.
Olen käynyt lähes kaikilla soveltuvilla autoilla myös radalla, pääosin Motoparkissa, niin myös noilla Räsillä. Lukollinen lähti toki nätimmin ja pienemmällä sutimisella ulos mutkista, eikä ajolinjoihin tarvinnut keskittyä näillä ranteilla niin tarkasti. Mutta hauskaa on ollut kaikille vehkeillä ja uskon näin olevan myös tuolla lukottomalla Fiestalla sen hetken, kun tuolla muutaman kierroksen pyörähtää. Mielenkiintoista olisi myös tehdä vertailu lukollisen ja lukottoman välillä rataolosuhteissa.
Takataskussa on myös tuttu M-Sportilla vaikuttanut ja lukuisia R2 ja R3 Fiestoja rakentanut tuttu mekaanikko, joka on luvannut hoitaa tuon lukon autoon, mikäli päätös jättää se pois osoittautuu huonoksi.

Juu ei ne p*skaa myyneet,ja olet siinä oikeassa että tuossa "perfomance pack:issä" ainoastaan se lukko on asiaa,se vaihtamisen valo on hiiren p*skan kokoinen pieni valo.LC on mutta kun sitä käyttää tuntuu että kiulu hajoaa siihen paikkaan,paukkuu ja ryskää etupää huolella,kerran kokeillut...itse olisin odottanut kunnon isoa punaista merkkivaloa kertomaan että isompaa pesään!Aikoinaan kun -80luvulla harrastin jenkkejä enempikin oli steissin kellon kokoinen varvikello kunnon valoilla...
Mutta tunnut tietävän mitä teet niin kaikki OK...Tervetuloa ST-Kerhoon!
Harri

Re: Ford Fiesta ST 2018
1000km ST:tä takana ja joka päivä vaan tuntuu auto mukavammalta.
Performance blue väri tietenkin, 5-ovinen ja lisävarusteina kaikki paitsi : panoraama lasi-katto, cd-soitin, tupakoijan varustepaketti, murtohälytin, säädettävä tavaratilan lattiataso, ja ovien reunasuojat.
Lämpöpaketti tuli otettua myös ja ensi kuussa kuulema saisi moottorilämmittimen kiinni.
Porvoon Laakkosella saivat hyvin pistokkeen etusäleikköön, on edestä katsottuna vasemmalla puolella, siellä on kuulema hyvin tilaa eikä mitään ongelmia ollu sitä sinne asentaa. Pinnote tuli otettua myös samalla autoon ennen luovutusta.
Kevättä jo kovasti ootellaan, nää loskakelit ei koskaan ole mieleen...
Performance blue väri tietenkin, 5-ovinen ja lisävarusteina kaikki paitsi : panoraama lasi-katto, cd-soitin, tupakoijan varustepaketti, murtohälytin, säädettävä tavaratilan lattiataso, ja ovien reunasuojat.
Lämpöpaketti tuli otettua myös ja ensi kuussa kuulema saisi moottorilämmittimen kiinni.
Porvoon Laakkosella saivat hyvin pistokkeen etusäleikköön, on edestä katsottuna vasemmalla puolella, siellä on kuulema hyvin tilaa eikä mitään ongelmia ollu sitä sinne asentaa. Pinnote tuli otettua myös samalla autoon ennen luovutusta.
Kevättä jo kovasti ootellaan, nää loskakelit ei koskaan ole mieleen...
Re: Ford Fiesta ST 2018
Päivitystä palstalaisten ST väreihin
Sininen 4
Punainen 3
Valkoinen 2
Musta 1
Magnetic 1
Hopea 0
Silver Fox 0
3-ovisia 5
5-ovisia 6
Muuten, metallivärit johtavat 6-5
Sininen 4
Punainen 3
Valkoinen 2
Musta 1
Magnetic 1
Hopea 0
Silver Fox 0
3-ovisia 5
5-ovisia 6
Muuten, metallivärit johtavat 6-5

Viimeksi muokannut ärräpärrä, 14 Maalis 2019 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Tuossa kun on tuo kuva mustasta Fiestasta, takana rumpujarrut. Välttääkseni ajanoloon ruosteenruskeiksi muuttuvat takarummut maalasin ne heti uutena mustalla vasaralakalla, auto valkoinen. Aika nopeasti ne ruostuvat, pistää silmään, kun avonaiset alu-vanteet.
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15
Re: Ford Fiesta ST 2018
Ei taida uudessa ST:ssä rumpuja olla, kun ei ole ST-Linessäkään. Onko tosiaan että vanhassa ST:ssä on rummut takananestori2 kirjoitti:Tuossa kun on tuo kuva mustasta Fiestasta, takana rumpujarrut. Välttääkseni ajanoloon ruosteenruskeiksi muuttuvat takarummut maalasin ne heti uutena mustalla vasaralakalla, auto valkoinen. Aika nopeasti ne ruostuvat, pistää silmään, kun avonaiset alu-vanteet.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line 

Re: Ford Fiesta ST 2018
Niinhän se menee, että ST-linen, kuten kaikkien normaalifiestojen kohdallakin, niin 100 heppaisessa on rummut takana, ja 125 ja 140-heppaisessa levyt. Hyvin nuo rumpujarrutkin pelaavat ja taitavat pitkässä juoksussa olla huomattavasti huoltovapaamat kuin levyt.