Re: Ford Mondeo mk5 2015
Lähetetty: 25 Elo 2022 17:36
Vika on laturin vapaakytkimessä. Auto on pajalla parasta aikaa. Moottorin vikavalokin alkoi palaa viime viikolla. Sen aiheuttaja on egr venttiili. On muuten tyyris osa ja niinpä en lähtenyt sitä uusimaan ,vaan se otetaan pois pelistä kokonaan .Herkko1 kirjoitti: ↑17 Elo 2022 23:06Omassa sen äänen aiheutti vesipumpunlaakeri.Ford77 kirjoitti: ↑01 Elo 2022 21:17 Oma yksilö alkoi pitää jostain apulaitehihnan seudulta kirskuvaa/rohisevaa metallista ääntä joka kuuluu parhaiten tyhjäkäynnillä ja kylmänä. Ääni ei ole jatkuvaa ja poistuu välillä. Kuuluu ajossakin hitaassa vauhdissa. Voiko vauhtipyörä pitää tuollaista ääntä. Automaatin kepin käyttö N:llä/ D:llä ei muuta ääntä. Onko näissä 2.0 tdci powershifteissä kaksoismassa-? Vai olisiko kyseessä apulaite hihnapyörän laakeri, laturin-...?
Ei vuotanut,mutta laakeri sökö.
Mulla on tavan 2016 MK5 1.5TDCI ja tuossa sama juttu, valikossa on vain "auto unlock" asetus. En ole päässyt kärryille siitä.cboman kirjoitti: ↑19 Syys 2022 20:13 Tervehdys!
Onkos linjoilla hybridi-Mondeoilla ajelevia? Itsellä vuosimallia 2017 ja yksi asia ihmetyttää: mittariston asetusvalikossa missä säädetään lukitukseen liittyviä asioita, on pelkästään ”auto unlock” muttei ”auto lock”. Mikäköhän tässä logiikkana?
Olen ihmetellyt asiaa huollossa mut siellä vaan levitelty käsiä. Mites muilla about saman ikäisillä hybridi-Mondeoilla ajavilla tuo valikko on? Löytyykö myös auto lock?
Siis kyllähän käyttöohjeessa mainitaan myös tuo ”auto lock” mutta siellä lukee myös jotakuinkin, että kaikkia toimintoja ei ole kaikissa yksilöissä. Silti ihmetyttää miksi valikossa toiminto, mikä ei tee mitään.rific kirjoitti: ↑20 Syys 2022 20:20Mulla on tavan 2016 MK5 1.5TDCI ja tuossa sama juttu, valikossa on vain "auto unlock" asetus. En ole päässyt kärryille siitä.cboman kirjoitti: ↑19 Syys 2022 20:13 Tervehdys!
Onkos linjoilla hybridi-Mondeoilla ajelevia? Itsellä vuosimallia 2017 ja yksi asia ihmetyttää: mittariston asetusvalikossa missä säädetään lukitukseen liittyviä asioita, on pelkästään ”auto unlock” muttei ”auto lock”. Mikäköhän tässä logiikkana?
Olen ihmetellyt asiaa huollossa mut siellä vaan levitelty käsiä. Mites muilla about saman ikäisillä hybridi-Mondeoilla ajavilla tuo valikko on? Löytyykö myös auto lock?Vai aukeaako ovet autoa lähestyessä jos tuo valinta rastittuna, se on vielä testaamatta. Mene ja tiedä.
Näin sivukyssärinä, onko kukaan päivittänyt mittaristoa (IPC) forscanilla uusimpaan versioon? Versio tällä hetkellä GS7T-10849-ALA
Mittarissa 244tkm. Auto ei nykinyt ennen egr pois ohjelmointia niin tuntuisi että ei suuttimista johdu. Epäilen että menee uudella softalla liian laihalla lämpöisenä. Vikakoodit luulisi olevan katsottu korjaamolla kun kahdesti on käynyt siellä. Sellainen tuli mieleen että jos kävisi optimoimassa tehoa lisää niin silloinhan sinne ajetaan taas uusi ohjelma ja ehkä nykiminen poistuisi tällä tavalla. Optimointia muutenkin suunnitellut.Renee kirjoitti: ↑04 Loka 2022 10:02 Toi poisto kun laskee moottorinlämpötilaa huomaat sen talvella kun auto lämpenee huononmin. Monesti dieselit ei vaan saa tarpeeksi polttoainetta siksi varmaan nykii määrätyllä kierrosalueella. Onko suuttimet puhtaat ja paljon mittarissa kilometrejä.Muistissa ei.mitään vikakoodia ja onko testattu ajaessa miltä ne livedatan käppyrät näyttää mennääkö liian laihalla seoksella kun alkaa nypyttää.. Voisiko auton palauttaa alkuperäiseen kuntoon uusilla osilla jolloin ajonautinto palautuisi takasin. Noi kenguru jutut kun ei kuulu autoihin oikein
Väärin tehty. Eihän siihen nyt muuta selitystä ole, jos toimi siis normaalisti ennen EGR tulppausta ja ohjelmointia.Ford77 kirjoitti: ↑03 Loka 2022 21:19 Mondeoon jäi pieni vaiva Egr pois ohjelmoinnin ja myöhemmin myös mekaanisen tulppauksen jälkeen. Pitää pientä nykimistä heti kun lämpömittari nousee yli sinisen alueen "normaalille alueelle". Jäähdytysnesteen lämmöt siis. Ollut korjaamolla nykimisen takia kahdesti eikä ongelmaa ole saatu pois. Ei ole terävää nykimistä vaan kuvailisin ennemmin vedon vaihteluksi tasaisella kaasulla. Reippaasti kiihdyttäessä ei huomaa mitään vaan nimenomaan tasaisessa ajossa. Olisiko ehdotuksia? 2.0tdci 150hv powershift.
Kyllä. Tosin ajoin täytön jälkeen 200 metriä ja nollasin tuon ohjeen mukaan auton ollessa parkissa. Tämän jälkeen ajoa 80 km/h ja vartin päästä herjasi jälleen. Taisin resetoida uudestaan ajossa ja kotipihalla tsekkasin nurkat.Renee kirjoitti: ↑21 Marras 2022 18:39 Teit tämä reset hommat vain kuinka on.https://www.youtube.com/watch?v=O5lyYT0Y_-o
En tiedä. Mikäli jokin anturi olisi rikki, herja on ymmärtääkseni toinen.Renee kirjoitti: ↑21 Marras 2022 19:11 Mikäs se herjan antaa uudestaan sitten.https://www.fordservicecontent.com/Ford ... ldtype=web
Sanoisin että jostain anturista patteri loppu.frozen_mondeo_st kirjoitti: ↑21 Marras 2022 18:13 Talvipyörät alle ja hetken ajon jälkeen ruutuun ilmoitus ”tyre pressure monitor malfunction”. Käväsin Motomaatilla ja pientä heittoa oli. Puhalsi 2.5 jokaiseen. Resetoin anturit. 15 km ajon jälkeen sama herja. Kotipihalla kävin Makitan ilmapumpulla läpi nurkat ja 2.5 näytti. Yksi taisi olla 2.55.
Mistähän moinen voisi johtua? Talvi pakkasineenko? Pitääkö resetiä tehdä useamman kerran?
Okei. Voiko antureihin vaihtaa patterit vai joutuuko ostamaan uudet anturit per nurkkaus?focst kirjoitti: ↑21 Marras 2022 19:55Sanoisin että jostain anturista patteri loppu.frozen_mondeo_st kirjoitti: ↑21 Marras 2022 18:13 Talvipyörät alle ja hetken ajon jälkeen ruutuun ilmoitus ”tyre pressure monitor malfunction”. Käväsin Motomaatilla ja pientä heittoa oli. Puhalsi 2.5 jokaiseen. Resetoin anturit. 15 km ajon jälkeen sama herja. Kotipihalla kävin Makitan ilmapumpulla läpi nurkat ja 2.5 näytti. Yksi taisi olla 2.55.
Mistähän moinen voisi johtua? Talvi pakkasineenko? Pitääkö resetiä tehdä useamman kerran?