Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 27 Syys 2019 10:18
Auto on käynyt aikaisemmin huollossa samasta asiasta ja silloin on ajettu päivitys. Tällä hetkellä auto on huollossa ja ollut siellä jo eilisestä aamusta asti..
Auto on käynyt aikaisemmin huollossa samasta asiasta ja silloin on ajettu päivitys. Tällä hetkellä auto on huollossa ja ollut siellä jo eilisestä aamusta asti..
Saiko huolto tästä jonkun vikakoodin vai miten selvisi? Omani ollut käytännössä koko muutaman kuukauden omistamisen ajan ilman Start/Stoppia. Huollossa ei löydetty vikaa, ilmeisesti akun varaustaso liian alhainen eli toimintoa ei tehdä. Nyt mietitään vaihdetaanko akku.... Lähinnä mietitytää auttaako tuo, vai onko uusi akku pian myös tyhjä.Peksi. kirjoitti: 11 Syys 2019 21:34
Start-stop vika vaikutti lopulta muihinkin riittävää akkuvarausta edellyttäviin laitteisiin, esim lisälämmitin. Vian syyksi paljastui akun varauksen autolle kertova osa (mikä lie nimeltään), joka siis antoi väärää tietoa ja vaati resetoinnin ja päivityksen.
Katotaanpa muuttuiko tilanne, kun saan auton huollosta.Renee kirjoitti: 27 Syys 2019 10:30 Jånnå homma monelle toii uusin päivitys on pehmentänyt vaihtamista. Kysyppä minkä päivityksen ne sinne ajoi. Paljon autolla on ajettu ja mitä huolto on sanonut kun koeajo suoritettu onko ominaisuus vai jotain vikaa on laatikossa.
Mulla on toiminut SS vain silloin, kun ovat huollossa akun ladannut täyteen. Toimii noin viikon ja sit ei enää. Sen jälkeen tulee synciin ilmoituksia, että järjestelmä sammutettu kun akkua ei ole tarpeeksi. Hetken, kun ajaa lähtee sync taas päälle. Vaikuttaa myös webaston toimintaan, jota olen vain kaksi kertaa voinut käyttää, kun ei ole akkua. Kiva juttu, kun autossa ei ole muuta lämmitystä.Moore kirjoitti: 27 Syys 2019 10:32 Saiko huolto tästä jonkun vikakoodin vai miten selvisi? Omani ollut käytännössä koko muutaman kuukauden omistamisen ajan ilman Start/Stoppia. Huollossa ei löydetty vikaa, ilmeisesti akun varaustaso liian alhainen eli toimintoa ei tehdä. Nyt mietitään vaihdetaanko akku.... Lähinnä mietitytää auttaako tuo, vai onko uusi akku pian myös tyhjä.
Asennutin aikanaan nykyistä autoa tilattaessa myös normaali paistinpannulämmityksen sisähaaralla ja Defan puhaltimella. Kannatti, näin jälkikäteen ajatellen.Drofocus kirjoitti: 27 Syys 2019 10:43Vaikuttaa myös webaston toimintaan, jota olen vain kaksi kertaa voinut käyttää, kun ei ole akkua. Kiva juttu, kun autossa ei ole muuta lämmitystä.
Viimeinen vastaus maahantuojalta:s_herra kirjoitti: 18 Syys 2019 13:40 Aikani tätäkin palstaa seuranneena voisi viimein osallistua keskusteluun.
Toinen litrainen active nyt ajossa ja ensimmäisessä tätä lepuutusta/tärinää ei juurikaan havainnut. Sen kyllä tunsi kun tiesi tunnustella. Mutta tässä toisessa nyt ajossa olevassa tärinä on kyllä paljon selkeämmin havaittavissa, suorastaan häiritsevästi. Maahantuojalta saadun kommentin mukaan vaihtoehtoja tärinän vaimennukseksi tutkitaan parhaillaan. Start/stopilla ei ole mitään vaikutusta lepuutustoimintoon ainakaan tässä mallissa. Sport-moodilla sen saa loppumaan jos jaksaa nappulaa räplätä.
Auton sain huollosta ja tuntuisi vaihteisto toimivan paremmin. Ei tuo mikään mukava laatikko ole mutta pahimmat rysäyttelyt on pois. Nyt toimi ss ja muutkin jutut mutta niin ne on aina pari päivää huollon jälkeen toiminut. Mut katsotaan.Renee kirjoitti: 27 Syys 2019 10:42 Ok kerro kun biili tulee huollosta saivatko paremman auton ajettavaksi teille.
No, oli niin monta muutakin juttua minkä vuoksi oli huollossa, että ei jäänyt päähän miksi mitäkin tehtiin. Mutta käsittääkseni ainakin nollasivat laatikon..Renee kirjoitti: 27 Syys 2019 13:07 Kertoivatko mitä tekivät autollle. Ja se potitiivinen juttu jos vaihteisto toimii kuin on suuniteltu.
Melkein väittäisin että Fordia ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun keskustelufoorumin seuraaminen.
Nyt ei muuta kuin opettamaan laatikko omalle ajotavalle. Onko se mummo vain muut sporttinen etenemistapa.Drofocus kirjoitti: 27 Syys 2019 17:11 No, oli niin monta muutakin juttua minkä vuoksi oli huollossa, että ei jäänyt päähän miksi mitäkin tehtiin. Mutta käsittääkseni ainakin nollasivat laatikon..
Nykyään sangen vanhanaikaista jos ei olla kiinnostuneita mitä somessa tapahtuu. Minua ainakin kiinnostaa ja sen johdosta yksi auto vähemmän myyty..HMS77 kirjoitti: 28 Syys 2019 13:21 Melkein väittäisin että Fordia ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun keskustelufoorumin seuraaminen.
Ford, prove me wrong..
Huoltopäälliköitä myöten tietävät tasan tarkkaan mitä näillä forumeilla puhutaan.On kokemuksia aiheesta.Sama se on kaikilla merkeillä.Näitten seuraaminen on heille helpoin ja ILMAINEN tapa seurata missä mennään.Se on sitten eri asia onko näillä mitään vaikutusta mihinkään.HMS77 kirjoitti: 28 Syys 2019 13:21 Melkein väittäisin että Fordia ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun keskustelufoorumin seuraaminen.
Ford, prove me wrong..
Mulle sanottiin kans, että ei kannata sähkölämppäriä erikseen laittaa. Muutama pakkas yö oli, niin toimi viikon aikana webasto kaksi ensimmäistä kertaa. Sen jälkeen ei enää ollut akkua. Nyt on toiminut vielä systeemit, kun latasivat huollossa akun. Saa nähdä onko taas kadoksissa parin päivän päästä.calculus kirjoitti: 28 Syys 2019 17:40 Jos Webasto ei toimi niin kuin pitää, kunhan yöt kylmenevät riittävästi (mun pitää lähteä arkisin töihin klo 5:30), niin marmoritiski saa taas yhden kiukkuisen asiakkaan. Mulle nimenomaan sanottiin, että ei kannata tilata mitään sähkölämppäreitä, koska webasto on saman hintainen ja paljon kätevämpi.
Sanokoot tiskillä mitä sanovat mutta mun autoissa on viimeiset 15v ollut ylläpitolaturi ja lohkolämmitin vaikka onkin eberi/webasto.Drofocus kirjoitti: 28 Syys 2019 18:10 Mulle sanottiin kans, että ei kannata sähkölämppäriä erikseen laittaa.
Jos akku on kunnossa lähtee varmasti käyntiin ilman sähkölämmitintäkin. Mulla on ylläpitolaturi ja artic heat akkulämmitin eikä ongelmia webaston kanssa.PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Syys 2019 18:43 Sanokoot tiskillä mitä sanovat mutta mun autoissa on viimeiset 15v ollut ylläpitolaturi ja lohkolämmitin vaikka onkin eberi/webasto.
Ei ole ollut akkuongelmia ja auton saa käyntiin missä pakkasessa vaan vaikkei webasto sattuisikaan toimaan.
Yleensä lähtee kyllä.focst kirjoitti: 28 Syys 2019 18:46 Jos akku on kunnossa lähtee varmasti käyntiin ilman sähkölämmitintäkin. Mulla on ylläpitolaturi ja artic heat akkulämmitin eikä ongelmia webaston kanssa.
Diesel webat varmaan oikkuilee kun -30'C tulee mittariin. Kyllä bensa käyttöset lisälämmitimet toimii kunhan akku on kunnossa. Kyllä oulussakin pakkasta on talvisin ihan tarpeeksi..PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Syys 2019 19:00 Yleensä lähtee kyllä.
Meillä on kuitenkin pohjoisessa tilanteita, joissä on päästävä liikkeelle esimerkiksi -37'C pakkasessa.
Kyllä silloin mielellään lämmittää moottoria ensin vähän aikaa sähkövastuksella ennen kuin viitsii edes kokeilla avaimesta kääntämistä.
Noissa lämpötiloissa webastokaan ei aina jaksa lähteä pöhisemään. Varsinkaan näissä nykyajan keksinnöissä, joissa akkua ei auton toimesta ladata kuin 80% varaustilaan.
Sano mitä sanot mutta varusteet mitä on autoon tilattu pitää toimia. Eipä taida akku ongelmat nyt kuitenkaan siitä webastosta johtua. Uskon, että webasto on täysin toimiva.PiuhaPoikki kirjoitti: 28 Syys 2019 18:43 Sanokoot tiskillä mitä sanovat mutta mun autoissa on viimeiset 15v ollut ylläpitolaturi ja lohkolämmitin vaikka onkin eberi/webasto.
Ei ole ollut akkuongelmia ja auton saa käyntiin missä pakkasessa vaan vaikkei webasto sattuisikaan toimaan.
Ei nyt ole ollut vielä mitään pakkasjaksoja jotka ois akun syöneet. Onhan näissä ollut viallisia akkuja ei muuta kun huoltoon yhteyttä vaihtavat uuden ennen kun pakkaset alkaa. Samalla kysyä päivitystä laatikkoon..Drofocus kirjoitti: 28 Syys 2019 19:07 Sano mitä sanot mutta varusteet mitä on autoon tilattu pitää toimia. Eipä taida akku ongelmat nyt kuitenkaan siitä webastosta johtua. Uskon, että webasto on täysin toimiva.