Re: Ford Mondeo mk5 2015
Lähetetty: 01 Helmi 2021 14:06
Nyt tuli pulteista huoltokutsu kotiin. Niin maailma muuttuu.Huoltopäälikkö syksyllä ei tarvitse vaihtaa nyt kiireellisesti pitää vaihtaa. Anteeksi onko nämä näitä takinkääntäjiä?
Eiköhän siellä tehdä niin kun fordilta käsketään. Jos sanotaan että nyt vaihdetaan pultit niin sitten ne ruvetaan vaihtamaan..Renee kirjoitti: 01 Helmi 2021 14:06 Nyt tuli pulteista huoltokutsu kotiin. Niin maailma muuttuu.Huoltopäälikkö syksyllä ei tarvitse vaihtaa nyt kiireellisesti pitää vaihtaa. Anteeksi onko nämä näitä takinkääntäjiä?
Minullekin tuli kutsu, vaikka pultit olen jo oma-aloitteisesti vaihdattanut ja käsittääkseni se laskun hoiti Ford. Saas nähdä, haluaako paikallinen Ford-paja tehdä sen uudelleen, remontti kun tehtiin syksyllä minun netistä kaivamalla Fusionin työohjeella, jonkun Fiiun kamppiksen suojalakalla, mutta kuitenkin oikeilla Fordin pulteilla.Renee kirjoitti: 01 Helmi 2021 14:06 Nyt tuli pulteista huoltokutsu kotiin. Niin maailma muuttuu.Huoltopäälikkö syksyllä ei tarvitse vaihtaa nyt kiireellisesti pitää vaihtaa. Anteeksi onko nämä näitä takinkääntäjiä?
Jos pysyisi tuon näköisenä, niin voisi odotella sen vuoden verran. Tuppaavat vaan muuttumaan nuo protot yleensä huonompaan suuntaan tuotantoversiona.dr500 kirjoitti: 07 Helmi 2021 23:31 Mk5:n seuraajaksi veikataan nyt tällaista crossover-tyylistä kulkinetta. Vaikutteita on otettu ainakin Mach-E:stä.
https://www.autoexpress.co.uk/ford/mond ... -morph-suv
Selaamalla ketjua aiheesta löytyy reilusti juttua.Villis kirjoitti: 09 Helmi 2021 12:21 Webaston kanssa ollut ongelmia. Pakkasten tultua webasto ei suostu käynnistymään, koska ilmoittaa akun varausta alhaiseksi. Autossa on defa 10A ylläpitolaturi, mutta tällä näytä olevan vaikutusta webaston toimintaan, vaikkka olisi ollut koko yön laturissa. Tämän laturin toiminta testattu ja kytkennät tarkastettu. Käytin autoa ohjaustehostimeen liittyvässä kampanjahuollossa ja siellä mittasivat akun ja akku näytti olevan hyvässä kunnossa. Ihmetyttää myös se, että auto start/stop saattaa sammuttaa auton muutaman kilometrin ajon jälkeen liikennevaloissa, vaikka webasto ei ole startannut kaukosäätimestä alhaisen varaustilan vuoksi ennen auton käynnistämistä. Auton ollessa käynnissä ei webaston kanssa ole ollut ongelmia. Jokin päivitys lisälämmittimeen olisi saatavilla, mutta eivät osanneet sanoa vaikuttaako päivitys kyseiseen ongelmaan. Suosittelivat kokeilemaan uudella akulla häviääkö vika. Akulla oli hintaa marmorilla 300e+asennus/ohjelmointi. Kallis kokeilu jos vika ei olekkaan akussa. Auto kuitenkin startannut ja startti pyörittänyt konetta hyvin vielä -27 asteen pakkasessakin..Huonompi akku kyllä hyytyy jo tässä lämpötilassa. Onnistukohan akun vaihto muualla kuin Fordin huollossa..täytyykö sinne auton älyyn syöttää joitain tietoja akun vaihdon jälkeen, vai mitä se ohjelmointi pitää sisällään? Onko muilla ollut ongelmia auton webaston kanssa? Muuten loistava peli..![]()
Jos pakkasta on yli -20 astetta, niin ei se akku oikein ota varausta vastaan, kun on niin kylmä. Lataus pitäisi saada tehdyksi, kun akku on plussan puolella sen 20 astetta, niin sitten voisi päätellä sen olevan täyteen ladattu.Villis kirjoitti: 09 Helmi 2021 12:21 Webaston kanssa ollut ongelmia. Pakkasten tultua webasto ei suostu käynnistymään, koska ilmoittaa akun varausta alhaiseksi. Autossa on defa 10A ylläpitolaturi, mutta tällä näytä olevan vaikutusta webaston toimintaan, vaikkka olisi ollut koko yön laturissa. Tämän laturin toiminta testattu ja kytkennät tarkastettu. Käytin autoa ohjaustehostimeen liittyvässä kampanjahuollossa ja siellä mittasivat akun ja akku näytti olevan hyvässä kunnossa. Ihmetyttää myös se, että auto start/stop saattaa sammuttaa auton muutaman kilometrin ajon jälkeen liikennevaloissa, vaikka webasto ei ole startannut kaukosäätimestä alhaisen varaustilan vuoksi ennen auton käynnistämistä. Auton ollessa käynnissä ei webaston kanssa ole ollut ongelmia. Jokin päivitys lisälämmittimeen olisi saatavilla, mutta eivät osanneet sanoa vaikuttaako päivitys kyseiseen ongelmaan. Suosittelivat kokeilemaan uudella akulla häviääkö vika. Akulla oli hintaa marmorilla 300e+asennus/ohjelmointi. Kallis kokeilu jos vika ei olekkaan akussa. Auto kuitenkin startannut ja startti pyörittänyt konetta hyvin vielä -27 asteen pakkasessakin..Huonompi akku kyllä hyytyy jo tässä lämpötilassa. Onnistukohan akun vaihto muualla kuin Fordin huollossa..täytyykö sinne auton älyyn syöttää joitain tietoja akun vaihdon jälkeen, vai mitä se ohjelmointi pitää sisällään? Onko muilla ollut ongelmia auton webaston kanssa? Muuten loistava peli..![]()
Kiitos.. Täytyy varata aika tuohon softa päivitykseen ja akun vaihtoon. Joitain muitakin päivityksiä oli saatavilla autoon. Erikoista, että eivät muka tiedä marmorilla mitä parannuksia päivitykset sisältää. Nihkeästi antoi tietoa ja ongelma ei heillä ole tiedossa. Tuli vaan mieleen, että ongelma saattaisi ratketa pelkällä softa päivitykselläkin, mutta tietysti eivät tätä sano, vaan mielummin myyvät sen akunkin siihen samaan pakettiin.69dude kirjoitti: 09 Helmi 2021 16:22Selaamalla ketjua aiheesta löytyy reilusti juttua.Villis kirjoitti: 09 Helmi 2021 12:21 Webaston kanssa ollut ongelmia. Pakkasten tultua webasto ei suostu käynnistymään, koska ilmoittaa akun varausta alhaiseksi. Autossa on defa 10A ylläpitolaturi, mutta tällä näytä olevan vaikutusta webaston toimintaan, vaikkka olisi ollut koko yön laturissa. Tämän laturin toiminta testattu ja kytkennät tarkastettu. Käytin autoa ohjaustehostimeen liittyvässä kampanjahuollossa ja siellä mittasivat akun ja akku näytti olevan hyvässä kunnossa. Ihmetyttää myös se, että auto start/stop saattaa sammuttaa auton muutaman kilometrin ajon jälkeen liikennevaloissa, vaikka webasto ei ole startannut kaukosäätimestä alhaisen varaustilan vuoksi ennen auton käynnistämistä. Auton ollessa käynnissä ei webaston kanssa ole ollut ongelmia. Jokin päivitys lisälämmittimeen olisi saatavilla, mutta eivät osanneet sanoa vaikuttaako päivitys kyseiseen ongelmaan. Suosittelivat kokeilemaan uudella akulla häviääkö vika. Akulla oli hintaa marmorilla 300e+asennus/ohjelmointi. Kallis kokeilu jos vika ei olekkaan akussa. Auto kuitenkin startannut ja startti pyörittänyt konetta hyvin vielä -27 asteen pakkasessakin..Huonompi akku kyllä hyytyy jo tässä lämpötilassa. Onnistukohan akun vaihto muualla kuin Fordin huollossa..täytyykö sinne auton älyyn syöttää joitain tietoja akun vaihdon jälkeen, vai mitä se ohjelmointi pitää sisällään? Onko muilla ollut ongelmia auton webaston kanssa? Muuten loistava peli..![]()
Minulla oli sama ongelma kuin tuo sinun kuvailemasi.Ratkaisu ongelmaan oli akun vaihto ja uusi softa sisään,niin johan rupes pelittämään.Mullakin testien mukaan akku oli kunnossa,mutta silti vaan kyykkäsi webastoa käynnistäessä.Se uusi softa vähän höllää noita akun turvarajoja,päästää siis akun tyhjemmäksi.
Kyllä nyt melkoista höpöhöpöä sinulle ovat selittäneet....Nuo päivitykset ovat olleet tarjolla jo useamman vuoden,ja nuo ongelmat weban kanssa oli isosti esillä Mondeon tullessa markkinoille,joten tietoa kyllä on.Villis kirjoitti: 10 Helmi 2021 07:26Kiitos.. Täytyy varata aika tuohon softa päivitykseen ja akun vaihtoon. Joitain muitakin päivityksiä oli saatavilla autoon. Erikoista, että eivät muka tiedä marmorilla mitä parannuksia päivitykset sisältää. Nihkeästi antoi tietoa ja ongelma ei heillä ole tiedossa. Tuli vaan mieleen, että ongelma saattaisi ratketa pelkällä softa päivitykselläkin, mutta tietysti eivät tätä sano, vaan mielummin myyvät sen akunkin siihen samaan pakettiin.69dude kirjoitti: 09 Helmi 2021 16:22 Selaamalla ketjua aiheesta löytyy reilusti juttua.
Minulla oli sama ongelma kuin tuo sinun kuvailemasi.Ratkaisu ongelmaan oli akun vaihto ja uusi softa sisään,niin johan rupes pelittämään.Mullakin testien mukaan akku oli kunnossa,mutta silti vaan kyykkäsi webastoa käynnistäessä.Se uusi softa vähän höllää noita akun turvarajoja,päästää siis akun tyhjemmäksi.
Kyllä akuja vaihtaa myös alan liikkeet. Varmista, että pystyvät kertomaan virranhallinnalle uudesta akusta.Villis kirjoitti: 09 Helmi 2021 12:21 Onnistukohan akun vaihto muualla kuin Fordin huollossa..täytyykö sinne auton älyyn syöttää joitain tietoja akun vaihdon jälkeen, vai mitä se ohjelmointi pitää sisällään? Onko muilla ollut ongelmia auton webaston kanssa? Muuten loistava peli..![]()
Alan liikkeistä tuskin vaan saa tuota virranhallinan päivitystä,mikä on aikasta oleellinen osa tuota ongelman korjausta.Focus_2.0 kirjoitti: 10 Helmi 2021 08:04Kyllä akuja vaihtaa myös alan liikkeet. Varmista, että pystyvät kertomaan virranhallinnalle uudesta akusta.Villis kirjoitti: 09 Helmi 2021 12:21 Onnistukohan akun vaihto muualla kuin Fordin huollossa..täytyykö sinne auton älyyn syöttää joitain tietoja akun vaihdon jälkeen, vai mitä se ohjelmointi pitää sisällään? Onko muilla ollut ongelmia auton webaston kanssa? Muuten loistava peli..![]()
Mielestäni vastasin kysyjän kysymykseen akun vaihdosta muualla kuin merkkiliikkeessä. Ei ollut puhetta ohjelmiston päivityksestä. Pelkästään BMS-restetointi akunvaihdon yhteydessä. Varsinainen ohjelmistopäivitys tehdään luonnollisesti vain merkkiliikkeen testerillä.69dude kirjoitti: 10 Helmi 2021 09:10Alan liikkeistä tuskin vaan saa tuota virranhallinan päivitystä,mikä on aikasta oleellinen osa tuota ongelman korjausta.Focus_2.0 kirjoitti: 10 Helmi 2021 08:04
Kyllä akuja vaihtaa myös alan liikkeet. Varmista, että pystyvät kertomaan virranhallinnalle uudesta akusta.
Täällä on vaihdettu, auto valmistunut 07.01.2015.sevk kirjoitti: 11 Helmi 2021 15:02 Mihin aikaan valmistettuihin Mondeoihin näitä ohjaustehostimen pulttien vaihtoon pyytäviä kutsuja on tullut?
Juuri alkupään autoihin..1.8.2014- 16.3.1016sevk kirjoitti: 11 Helmi 2021 15:02 Mihin aikaan valmistettuihin Mondeoihin näitä ohjaustehostimen pulttien vaihtoon pyytäviä kutsuja on tullut?
11/2015 valmistettu yksilö, missä on alumiiniset pultit ja Ford meinaa ettei kutsu koske sitä alkuunkaan.
No merkkihuoltoko tollaista väitti. Vain maahantuojan edustaja. Oletko alusta astin auton omistanut ettei noita pultteja jo vaihdettu jos käytettynä ostit. Varmaan kertoivat syyn miksi ei vaihdeta.sevk kirjoitti: 11 Helmi 2021 15:02 Mihin aikaan valmistettuihin Mondeoihin näitä ohjaustehostimen pulttien vaihtoon pyytäviä kutsuja on tullut?
11/2015 valmistettu yksilö, missä on alumiiniset pultit ja Ford meinaa ettei kutsu koske sitä alkuunkaan.
Fordin tämän maan orkesteri väittää, ettei koske tätä takaisinkutsu. Käytettynä ostettu auto on kyseessä. Koskeeko takaisinkutsu-kampanjat vain ensimmäistä omistajaa.Renee kirjoitti: 12 Helmi 2021 09:41No merkkihuoltoko tollaista väitti. Vain maahantuojan edustaja. Oletko alusta astin auton omistanut ettei noita pultteja jo vaihdettu jos käytettynä ostit. Varmaan kertoivat syyn miksi ei vaihdeta.sevk kirjoitti: 11 Helmi 2021 15:02 Mihin aikaan valmistettuihin Mondeoihin näitä ohjaustehostimen pulttien vaihtoon pyytäviä kutsuja on tullut?
11/2015 valmistettu yksilö, missä on alumiiniset pultit ja Ford meinaa ettei kutsu koske sitä alkuunkaan.
Oliko tämä tieto siinä kutsussa?focst kirjoitti: 11 Helmi 2021 20:12Juuri alkupään autoihin..1.8.2014- 16.3.1016sevk kirjoitti: 11 Helmi 2021 15:02 Mihin aikaan valmistettuihin Mondeoihin näitä ohjaustehostimen pulttien vaihtoon pyytäviä kutsuja on tullut?
11/2015 valmistettu yksilö, missä on alumiiniset pultit ja Ford meinaa ettei kutsu koske sitä alkuunkaan.
Itse olen toinen omistaja ja kutsu tuli, eli lienee autokohtainen.