Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
On kyllä ärsyttävä ominaisuus kun ei saa pysyvästi valikoista kytkettyä SS pois ja Sport tilaa päälle, ehkä joku kaunis päivä. Tosin nuo nappien painelut tulee jo melko huomaamattomasti selkärangasta kun astuu autoon.
Tosiaan käytännössä mennyt aina näillä asetuksilla ja en ainakaan itse ole huomannut ajossa mitään lepuutustoiminnon ominaisuuksia, ilmeisesti joko Sport-tila tai SS pois kytkentä ottaa myös tuon lepuutuksen pois käytöstä.
Tosiaan käytännössä mennyt aina näillä asetuksilla ja en ainakaan itse ole huomannut ajossa mitään lepuutustoiminnon ominaisuuksia, ilmeisesti joko Sport-tila tai SS pois kytkentä ottaa myös tuon lepuutuksen pois käytöstä.
Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Paljon kierroksia autossa on sport asenolla jos 120 motarilla huristelet.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Antenni n. 65 mm korkea, telineiden yläpinta (missä T-ura/kitkakumi) n. 80 mm. Suksiboksien pohjan muotoilusta sitten riippuu kuinka lähelle antenni tulee. Monesti boksin pohja on perästä nostettu ja telineitä voi muutenkin liu'uttaa vähän eteenpäin (edemmäs mitä minulla kuvissa), jolloin boksin perä nousee ylemmäs ja asemointi muutenkin enemmän vaaterissa. Vaikken boksia olekaan hankkimassa, niin rohkenisin väittää, että heittämällä sopii.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ihan hyvät kierrokset vaikka sporttilla ajellaan. Kun 6000 nousee rundimittari maisemat vaihtuu
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focuksen ajomoodeista:
Normaalimoodiin nähden eroa Ecoon olen huomannut vain kaasuvasteen osalta. Ehkä myös siinä, että pitää sitkeämmin vaihteen silmässä. Pidän Ecosta sen rauhallisemman ja jotenkin lineaarisemman kaasuvasteen osalta, ja normiajossa Eco on oikeastaan tosi hyvä. Mitään oikeasti ecoa (aktiivisempi Start/Stop, voimakkaampi moottorijarru ja mitä näitä nyt on...) tuossa ei tunnu olevan. Sylinterinlepuutuksesta ei ole havaintoa muutoinkaan. Tuntuu, että kiihdytyksiin/ohituksiin lähtee kuten normaalimoodissakin.
Sport-moodin olen todennut aivan turhaksi pois lukien ajoittaiset tilanteet kaupunkiajossa ja Norjan vuoristossa ylä- ja alamäkeen ajaminen. Perustelu on oikeastaan vain korkeammat kierrokset ja sen mukana tuleva vähän voimakkaampi moottorijarru. Miinuksena rasittavan hätäinen kaasu ja osin automaatin välityksien epäloogisuudet ja siitä edelleen heijastuvat vaihtokohtien vaihtelut. Nykytrendi kun on, että autojen kaasuvasteet viritetään pintaherkiksi, voima luodaan turboilla jonka toiminta alkaa "yhtäkkiä" ja lisäksi automaatit ohjelmoidaan ajattamaan vähän liian suurilla vaihteilla, niin sport-moodeista tulee sitten perheautoiksi liian levottomia.
Activessa on itse asiassa pari ajomoodia (Slippery ja Trail), mutta niiden toiminta ei ole valjennut muuten, paitsi toisessa moodissa lipsumisenesto on kytketty pois. Vai oliko ajonvakautus? No, jotain semmosta.
Päivittäiseen ajoon kaipaisin Econ kaasuvasteen ja moottorin kierrosten pitämisen vähintään 1800 RPM:ssä
Mitäs muut mieltä moodeista?
Normaalimoodiin nähden eroa Ecoon olen huomannut vain kaasuvasteen osalta. Ehkä myös siinä, että pitää sitkeämmin vaihteen silmässä. Pidän Ecosta sen rauhallisemman ja jotenkin lineaarisemman kaasuvasteen osalta, ja normiajossa Eco on oikeastaan tosi hyvä. Mitään oikeasti ecoa (aktiivisempi Start/Stop, voimakkaampi moottorijarru ja mitä näitä nyt on...) tuossa ei tunnu olevan. Sylinterinlepuutuksesta ei ole havaintoa muutoinkaan. Tuntuu, että kiihdytyksiin/ohituksiin lähtee kuten normaalimoodissakin.
Sport-moodin olen todennut aivan turhaksi pois lukien ajoittaiset tilanteet kaupunkiajossa ja Norjan vuoristossa ylä- ja alamäkeen ajaminen. Perustelu on oikeastaan vain korkeammat kierrokset ja sen mukana tuleva vähän voimakkaampi moottorijarru. Miinuksena rasittavan hätäinen kaasu ja osin automaatin välityksien epäloogisuudet ja siitä edelleen heijastuvat vaihtokohtien vaihtelut. Nykytrendi kun on, että autojen kaasuvasteet viritetään pintaherkiksi, voima luodaan turboilla jonka toiminta alkaa "yhtäkkiä" ja lisäksi automaatit ohjelmoidaan ajattamaan vähän liian suurilla vaihteilla, niin sport-moodeista tulee sitten perheautoiksi liian levottomia.
Activessa on itse asiassa pari ajomoodia (Slippery ja Trail), mutta niiden toiminta ei ole valjennut muuten, paitsi toisessa moodissa lipsumisenesto on kytketty pois. Vai oliko ajonvakautus? No, jotain semmosta.
Päivittäiseen ajoon kaipaisin Econ kaasuvasteen ja moottorin kierrosten pitämisen vähintään 1800 RPM:ssä

Mitäs muut mieltä moodeista?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Luvin että automaattilaatikko kestää paremmim kun sportilla ajelee
Eräs taksimies ajoi 1miljoona kilometriä ja nyt laatikko on autonvalmistajan museossa. Suomalainen kuski oli.
Eräs taksimies ajoi 1miljoona kilometriä ja nyt laatikko on autonvalmistajan museossa. Suomalainen kuski oli.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Esson baarista kuulee ne parhaat jutut juu.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuules kyllä tämä on faktaa . Mersulla ajettiin ja ihan yleisessä tiedossa on.
https://www.iltalehti.fi/autot/a/2011012813075132
https://www.iltalehti.fi/autot/a/2011012813075132
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jaa, oletin että on kyse Fordin automaatista kun Fordin forkalla ollaan.. 
Miten jonkun Mersun lootan kestävyys liittyy Fordin laatikon kestävyyteen mitenkään?

Miten jonkun Mersun lootan kestävyys liittyy Fordin laatikon kestävyyteen mitenkään?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Viittasi tohon sport asennon käyttöön joka myös fordista löytyy..

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä perustuu muistikuvaan mutta väitän että tuossa sunnuntaina kun ajelin motaria se 128km/h vakkarissa, 6-vaihteella ja yksin autossa ilman muuta kuormaa niin kierrokset hitusen alle 3000rpm. Tämä tosiaan Sport-modella ja se on aina käytössä.
Normal-modeen en juurikaan huomaa eroa mutta Eco-moodilla auto tuntuu tukkoiselta. Ainoa missä olen Econ todennut hyväksi niin ylöspäin kiipeävässä parkkihallissa jossa 1-vaihde on liian pieni ja 2 muuten sopiva mutta Sport-modella tuntuu käyvän epätasaisemmin kun kuljetaan ihan siinä pintakaasun tuntumassa.
Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt kun on tullut hetki ajeltua uusikoppaisella V40:lla ja vertailtua sen SS uuden Focuksen SS, niin Ford on tehnyt sen paremmin että kun auto sammuu niin jalan kestää ottaa jarrulta pois ja moottori käynnistyy vasta kun kaasua painaa vähän reilummin. Focuksen moottorin saa siis ennakoivasti käyntiin. Volvossa moottori käynnistyy heti kun kaasun löysää ja auto lähtee toki heti myös liikkeelle. Volvo kyllä käynnistyy todella nopeasti ja myös nakkaa nopeasti vaihteen silmään joten sillä pääsee ripeästi valoista liikkeelle, mites tuo meni Focuksessa?
V40 ja Focus siis molemmat automaatteja.
V40 ja Focus siis molemmat automaatteja.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus toimii näin vain jos autohold on käytössä. Muuten sekin lähtee jarrun päästämällä.revote kirjoitti: ↑03 Syys 2019 18:51 Nyt kun on tullut hetki ajeltua uusikoppaisella V40:lla ja vertailtua sen SS uuden Focuksen SS, niin Ford on tehnyt sen paremmin että kun auto sammuu niin jalan kestää ottaa jarrulta pois ja moottori käynnistyy vasta kun kaasua painaa vähän reilummin. Focuksen moottorin saa siis ennakoivasti käyntiin.
Henkilökohtaisesti en autoholdia käytä, tuntuu pitävän liian lujasti välillä kiinni ja lähtö on turhan töksähtävä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
revote kirjoitti: ↑03 Syys 2019 18:51 Nyt kun on tullut hetki ajeltua uusikoppaisella V40:lla ja vertailtua sen SS uuden Focuksen SS, niin Ford on tehnyt sen paremmin että kun auto sammuu niin jalan kestää ottaa jarrulta pois ja moottori käynnistyy vasta kun kaasua painaa vähän reilummin. Focuksen moottorin saa siis ennakoivasti käyntiin. Volvossa moottori käynnistyy heti kun kaasun löysää ja auto lähtee toki heti myös liikkeelle. Volvo kyllä käynnistyy todella nopeasti ja myös nakkaa nopeasti vaihteen silmään joten sillä pääsee ripeästi valoista liikkeelle, mites tuo meni Focuksessa?
V40 ja Focus siis molemmat automaatteja.
Kyllä mulla ainakin moottori käynnistyy samantien, kun höllää jarrusta vähäsen.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ok, enpä tiennyt.
En muista enää että kuinka nopeaan Focus nakkaa vaihteen silmään startin yhteydessä, pääseekö sillä ripeään valoista liikkeelle? Suhteellista toki mutta kuitenkin.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Juu, mutta oman Fordin loota ei lähde normaaliasetuksella liikkeelle kakkosella ikinä. Mersun ongelmia, ei sotketa tähän.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla ei sammu..onko näissä mallieroja?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsellä litrasella koneella A8 laatikko ja täytyy kyllä sanoa, että ainakin tässä yhdistelmässä en löydä yhtään järkevää syytä kikkailla noilla ajomoodeilla. Econ kaasuvaste tuntuu arkiajossa liian tahmealta ja toisaalta miksi ajaisin sportilla arkiajossa joka pitää normi ajotilanteessakin kierroksia tarpeettoman korkealla ja sitä myötä tietysti kulutus kasvaa. Omasta mielestäni laatikon tehtävä on hoitaa nopeuteen ja kuormitukseen nähden sopiva vaihde ja sen a8 loota arkiajossa hienosti hoitaa. Makuasioitahan nämä, mutta mun mielestä ajotilavalinnat kuuluu autoihin joissa oikeasti on ruutia pellin alla eli sillä käydään ehkä radallakin joskus missä voi oikeasti käyttää moottorin/auton ominaisuuksia kunnolla. Ymmärtäisin ajomoodien hyödyn jos niillä oikeasti pystyisi vaikuttamaan esim. alustan tai ohjauksen käytökseen esim. lisäämään mukavuutta tms. mutta nyt näistä ei ole muuksi kuin yksi turha namiska lisää.Rusakko_ kirjoitti: ↑03 Syys 2019 07:14 Focuksen ajomoodeista:
Normaalimoodiin nähden eroa Ecoon olen huomannut vain kaasuvasteen osalta. Ehkä myös siinä, että pitää sitkeämmin vaihteen silmässä. Pidän Ecosta sen rauhallisemman ja jotenkin lineaarisemman kaasuvasteen osalta, ja normiajossa Eco on oikeastaan tosi hyvä. Mitään oikeasti ecoa (aktiivisempi Start/Stop, voimakkaampi moottorijarru ja mitä näitä nyt on...) tuossa ei tunnu olevan. Sylinterinlepuutuksesta ei ole havaintoa muutoinkaan. Tuntuu, että kiihdytyksiin/ohituksiin lähtee kuten normaalimoodissakin.
Sport-moodin olen todennut aivan turhaksi pois lukien ajoittaiset tilanteet kaupunkiajossa ja Norjan vuoristossa ylä- ja alamäkeen ajaminen. Perustelu on oikeastaan vain korkeammat kierrokset ja sen mukana tuleva vähän voimakkaampi moottorijarru. Miinuksena rasittavan hätäinen kaasu ja osin automaatin välityksien epäloogisuudet ja siitä edelleen heijastuvat vaihtokohtien vaihtelut. Nykytrendi kun on, että autojen kaasuvasteet viritetään pintaherkiksi, voima luodaan turboilla jonka toiminta alkaa "yhtäkkiä" ja lisäksi automaatit ohjelmoidaan ajattamaan vähän liian suurilla vaihteilla, niin sport-moodeista tulee sitten perheautoiksi liian levottomia.
Activessa on itse asiassa pari ajomoodia (Slippery ja Trail), mutta niiden toiminta ei ole valjennut muuten, paitsi toisessa moodissa lipsumisenesto on kytketty pois. Vai oliko ajonvakautus? No, jotain semmosta.
Päivittäiseen ajoon kaipaisin Econ kaasuvasteen ja moottorin kierrosten pitämisen vähintään 1800 RPM:ssä
Mitäs muut mieltä moodeista?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ite käytän Sport-modea vain ohituksissa, eipä sitä juuri muuten tartte. Liekö tuostakaan juuri mitään mainittavaa hyötyä..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Niin ne napit...
Stilon videota ST-Fiesta radalla ja napeilla vaikutusta....
https://www.youtube.com/watch?v=4WuFb7N_b8U&t
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Brittien FB-ryhmässä tällainen kommentti, onko havaintoa päivityksestä:
Ja toinen kommentti:To all of you having problems with the A8 transmission (jerkiness, lags) - there is a software update for the transmission's control unit. I got my Focus (2.0 EcoBlue) updated last week, now the transmission finally works like it should (at least most of the time, but that's another story in my case).
I just wanted to write a post about that. There is actually a SOFTWARE UPDATE for the transmission CU. Got it last week, it seems to have solved most (if not all) problems with the A8 - jerkiness (especially when shifting down from 8th to 6th gear), delays and general unpredictability of the transmission. Ask your dealer.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Re: Uusi Focus mk4 2018
Turha edes kysyä RS-Huollolta, eivät tiedä kuitenkaan mistään mitään.