Vikakoodien lukeminen Fordista
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
riesa-reising Itse vain saan tuosta System Pass (11) KOEO testin ja KAM muistin koodeissa.. se kaksois vilkutus on vain siirtymisen ilmoitus näitten muistien välillä.
Koetas vaikka KOER eli se ajaa moottori käynnissä vielä omat testit.. Oikeastaan kaksi testiä.. Power balance testi eli se katkoo sylintereitä ja vertaa epätasaisuuksia.
Se ensimmäinen pitäisi tapahtua seuraavasti:
"Connect the earth, turn on the ignition and start the car (within 10 seconds). you may get some very rapid pulses as the EEC IV does its self tests
Then it will indicate the number of cylinders it has found (2=4cyl, 3=6cyl). the test wil then stop and wait for the user to carry out the following
Turn the steering wheel half a turn and back
press and release the brake peddle
The engine speed will increase to about 2500rpm and after about 30 seconds to 1 minute will return to idle
You then will get a single pulse. Depress the throttle fully and release.
The unit will then flash out any fault codes and the 010 and any memory faults"
...
Vgate ja EEC-IV ecu (eli vielä Escorteissa.. Focuksissa uudempi EEC-V) ei taida olla yhteensopiva viritys.. Fordiag on ainut joka osaa lukea näitä.
Koetas vaikka KOER eli se ajaa moottori käynnissä vielä omat testit.. Oikeastaan kaksi testiä.. Power balance testi eli se katkoo sylintereitä ja vertaa epätasaisuuksia.
Se ensimmäinen pitäisi tapahtua seuraavasti:
"Connect the earth, turn on the ignition and start the car (within 10 seconds). you may get some very rapid pulses as the EEC IV does its self tests
Then it will indicate the number of cylinders it has found (2=4cyl, 3=6cyl). the test wil then stop and wait for the user to carry out the following
Turn the steering wheel half a turn and back
press and release the brake peddle
The engine speed will increase to about 2500rpm and after about 30 seconds to 1 minute will return to idle
You then will get a single pulse. Depress the throttle fully and release.
The unit will then flash out any fault codes and the 010 and any memory faults"
...
Vgate ja EEC-IV ecu (eli vielä Escorteissa.. Focuksissa uudempi EEC-V) ei taida olla yhteensopiva viritys.. Fordiag on ainut joka osaa lukea näitä.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
no mä vähän ihmettelinki ku en saanu noista välähdyksistä mitää järkevää ulos.. täytyy yrittää viel tota jälkimmäistäki.. kiitoksia taasen 

Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Kun aikoinaan postasit meinasin oikeasti lukea mutta en muista mikä ajoi minut siitä pois ja palaamasta eli unohdin.. liikaa asioita elämässä tällä hetkellä. Muutoksia.
Mukava on aina auttaa
Mukava on aina auttaa

Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Asensin Forscan ohjelman läppäriin ja tuo kertoi motonetin bluetooth palikan olevan juuri ELM poksi v1.5. Tällä yhdistelmällä pääsee jo tarkistamaan useiden eri moduulien, kuten esim ABS järjestelmän koodit ja tais siinä olla viitisen muutakin ohjainmoduulia eriteltynä. Samoin positiivinen yllätys oli että pääsee käsiksi suuttimien ohjaimeen ja pystyy asettamaan suuttimien koodit TDCI koneesta! Tai ainakin koodit näkyi oikein ja toisella toiminnolla olis pystyny koodit asettamaan.jansu83 kirjoitti:Itsellä Ford Connect (sama tekniikka kuin mk1 Focuksessa) 1.8 TDCi vuosimallia 2005 90hp. Ostin Motonetista sen valkoisen Bluetooth vikakoodinlukijan ja kun laite oli paritettu puhelimeen, sain yhteyden ECU:lle ensimmäisellä yrityksellä.
En tiedä miten "syvälle" järjestelmään tuolla pääsee, mutta kännykästä voi ajon aikana seurata mm. ahtopainetta ja vaikka moottorin lämpöanturin tietoa, kun laittaa kännykän mittariston jatkeeksi tuuletusaukon telineeseen.
Vielä kun modais tuon palikan, niin pääsis useampaan moduuliin käsiksi fordissa. Omassa Tourneo Connectissa taitaa tosin näkyä peruspalikallakin jo kaikki moduulit, mutta joissain pääsee käsiksi vielä useampaan moduuliin modatulla elm poksilla. Forscan tukee modattua palikkaa ja ohjelman sivuilla oli modausohje. Se pn vain yksi vaihtokytkin ja pari piuhaa, jolloin pystyy lukemaan Fordin valmistajakohtaisen väylän Forscanilla.
Kun tuo palikka jo on, niin ajaytelin ostaa OBDII jatkojohdon ebaysta ja tinata siihen sen modauskytkimen. Tohon motonetin palikkaan ei suoraan onnistu, tehty niin kompaktiksi. Helpommalla olis päässy, kun olis tilannu suoraan aikanaan modatun mallin mutta toimii onneksi näinkin.
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: 27 Helmi 2012 13:35
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Tuli hankittua ELM327, mutta eipä tunnu pääsevän auton järjestelmään. Tunnistaa kyllä tuon boxin mutta ei saa yhteyttä autoon.
Kokeiltu Forscanilla windowstabletissa ja OBD auto doctorilla Lumiassa. Kummallakin sama tulos. Kokeiltu myös molempiin allekirjoituksen Mondeoihin. Mitäs sitten? Onko jotain kikkakakkosia mitä voisi yrittää vai onko oletettava että ELM on risa?

Late
-88 Thunderbird Turbo Coupe
-84 Mustang SVO
-07 Mondeo Limited 125 STW
-01 Mondeo Trend 1,8 Sedan
-88 Thunderbird Turbo Coupe
-84 Mustang SVO
-07 Mondeo Limited 125 STW
-01 Mondeo Trend 1,8 Sedan
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Tämän ketjun alkupäässä on juttua aiheesta. 

Mondeo -09 2.5T Panther Black

It`s my way or no way.

It`s my way or no way.
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Suurin osa ELM327 ohjelmista keskittyy standardi protokolliin. ELM327 on kiinalaisten kopioiden yks suosituin kun se oli vahingon kautta jätetty suojaamatta joten se oli helppoa kopioida jote niitä sai halvalla -> suosio kasvoi -> liikaa standardi ohjelmia.
Mutta kyllä sillä pääsee syvemmälle. 92-98 EEC-IV ECUjen PATS ajonestoa ainakin pystyy kuuntelemaan sillä ja mahdollisesti ehkä komentelemaan kuhan saa tutkittua komentoja.
Joskus ohjelma jättää ohjelmoiduksi ELM327 ja se pitää vaikka irroittaa OBD paikasta tai jos sinne taustalle on jääny joku yhteys auki niin jättää sit vastailemasta..
Paljon mahdollisuuksia.
STN1110 on edistysaskel näissä jos minulta nyt kysytään. Se on ELM327 yhteentukeva komentojen kanssa mutta osaa oikeasti enemmän protokollia mutta ei silläkään tee mitään ellei ole ohjelmaa tiedossa.
P.S. Epäilen että joissain ELM327 adaptereissa on OBD Pinni 7 yhdistetty muihin CAN pinneihin eli jos joku yksikkö onkin autovalmistajalla toisen pinnin takana.
Mutta kyllä sillä pääsee syvemmälle. 92-98 EEC-IV ECUjen PATS ajonestoa ainakin pystyy kuuntelemaan sillä ja mahdollisesti ehkä komentelemaan kuhan saa tutkittua komentoja.
Joskus ohjelma jättää ohjelmoiduksi ELM327 ja se pitää vaikka irroittaa OBD paikasta tai jos sinne taustalle on jääny joku yhteys auki niin jättää sit vastailemasta..
Paljon mahdollisuuksia.
STN1110 on edistysaskel näissä jos minulta nyt kysytään. Se on ELM327 yhteentukeva komentojen kanssa mutta osaa oikeasti enemmän protokollia mutta ei silläkään tee mitään ellei ole ohjelmaa tiedossa.
P.S. Epäilen että joissain ELM327 adaptereissa on OBD Pinni 7 yhdistetty muihin CAN pinneihin eli jos joku yksikkö onkin autovalmistajalla toisen pinnin takana.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Voisiko joku asioista enemmän tietävä ns. "taivuttaa rautalangasta" yksinkertaiselle asentajalle selkeät ohjeet ELM 327 WiFi laitteen asennuksesta WIN7 käyttikseen.
Ongelmana siis se, etten saa koko härpäkettä näkymään tietokoneessa.
Toisekseen, toimiiko tuo lukija edes vm. 2000 Escortissa?
Ongelmana siis se, etten saa koko härpäkettä näkymään tietokoneessa.
Toisekseen, toimiiko tuo lukija edes vm. 2000 Escortissa?
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Ei toimi LiveData ja vikakoodit ECUsta ellei ole EEC-V ECU. ABS ja PATS on mahdollista saada yhteys ja muihin mahdollisiin lisäpurkkeihin jotka käyttävät ISO9141 protokollaa.. EEC-IV itsessään ei käytä vaikka samoissa pinneissä.

P.S. WiFi mallin asennuksesta ei kokemusta.. en kommentoi.

P.S. WiFi mallin asennuksesta ei kokemusta.. en kommentoi.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Vanhassa vara parempi... Win XP:llä sain yhteyden toimimaan.
Voin vahvistaa edellisen viestin tiedon, että tuolla EEC-IV:lla ei tämä härpäke toimi...
Voin vahvistaa edellisen viestin tiedon, että tuolla EEC-IV:lla ei tämä härpäke toimi...
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Tässä kaivelin VW-puljun autoihin soveltuvan OBD2-piuhan esiin, kuulemma käy usa-fortteihin mutta käykö eurooppalasiin Fortteihin
Liittimestä löytyy pinnit 4(ChassisGround) 5 (Signal Ground ) 7( ISO9141-2 K Line), 16 (Battery Power ), 15( ISO9141-2 L Line)
P.S Läppäristä Ross Tech:in VAG-COM-softa, jolla saa rävellettyy mitän vaan.. eli jos joku tarvii riihimäen alueella koodeja urkkia
Liittimestä löytyy pinnit 4(ChassisGround) 5 (Signal Ground ) 7( ISO9141-2 K Line), 16 (Battery Power ), 15( ISO9141-2 L Line)
P.S Läppäristä Ross Tech:in VAG-COM-softa, jolla saa rävellettyy mitän vaan.. eli jos joku tarvii riihimäen alueella koodeja urkkia
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
SAE J1850 VPW
Eli ajelin kakkoskopan Mondeosta (2.0l bensiini ja ahtamaton) vikakoodinlukijan livedatalla hetken ja se oli tallentanut seuraavaa:
Stored Codes ja Pending Codes:
P0143 O2 Sensor Circuit Low Voltage Ban1 Sensor 3
P0196 Engine Oil Tempeature Sensor Range / Permomance
P0234 Turbocharger / Supercharger Overboost Condition
Noista mistäkään ei tule/tallentunut ns. vikakoodia, joka löytyisi myös noilla halvoilla vikakoodinlukijalla.
Mitä seurasin lukijalla O2 lukemia, niin se pyöri ajossa 0.05-0.9v välissä ja tyhjäkäynnillä saattoi mennä tyyliin
hyvin lähelle 0v. Ja tyhjäkäynnillä vähänkään painoi kaasua, niin arvot muuttui.
Eli ajelin kakkoskopan Mondeosta (2.0l bensiini ja ahtamaton) vikakoodinlukijan livedatalla hetken ja se oli tallentanut seuraavaa:
Stored Codes ja Pending Codes:
P0143 O2 Sensor Circuit Low Voltage Ban1 Sensor 3
P0196 Engine Oil Tempeature Sensor Range / Permomance
P0234 Turbocharger / Supercharger Overboost Condition
Noista mistäkään ei tule/tallentunut ns. vikakoodia, joka löytyisi myös noilla halvoilla vikakoodinlukijalla.
Mitä seurasin lukijalla O2 lukemia, niin se pyöri ajossa 0.05-0.9v välissä ja tyhjäkäynnillä saattoi mennä tyyliin
hyvin lähelle 0v. Ja tyhjäkäynnillä vähänkään painoi kaasua, niin arvot muuttui.
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
ELM 327 toimii Bluetoothilla ja sellainen täytyisi myös tietokoneesta löytyä. Kaikista läppäreistä Bluetooth taitaa löytyä nykyään. Jos tietokoneessa ei Bluetoothia ole, sellaisen voi lisätä USB-porttiin kytkettävällä palikalla.esco2000 kirjoitti:Voisiko joku asioista enemmän tietävä ns. "taivuttaa rautalangasta" yksinkertaiselle asentajalle selkeät ohjeet ELM 327 WiFi laitteen asennuksesta WIN7 käyttikseen.
Ongelmana siis se, etten saa koko härpäkettä näkymään tietokoneessa.
Toisekseen, toimiiko tuo lukija edes vm. 2000 Escortissa?
Kun ELM 327 on päällä, käynnistetään tietokoneesta Bluetooth-laitteiden etsintä. Tämän voi WIN7:ssakin tehdä useista paikoista kuten Ohjauspaneelista tai Laitteet ja tulostimet -toiminnosta. Myös suoraan Bluetooth-kuvakkeesta tehtäväpalkissa.
Mitsubishi Outlander PHEV 2020, 56tkm
Kuga mk1 (I) 2010 2.0 TDCi 4x4 (136PS) 260tkm
Focus mk2 estate 2007 2.0 Duratec HE (145PS) Ghia 265tkm
Kuga mk1 (I) 2010 2.0 TDCi 4x4 (136PS) 260tkm
Focus mk2 estate 2007 2.0 Duratec HE (145PS) Ghia 265tkm
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Melkein vastaavasti menee wifi kuin bluetooth, mutta ei kuitankaan samalla tavalla. Wifi palikka tarjoaa "nettiyhteyden" ja toimii serverinä. Oma ELM327-wifi palikka on vielä postissa tulossa, mutta olettaisin pärjääväni tällä ohjeellaHerhis kirjoitti: ELM 327 toimii Bluetoothilla ja sellainen täytyisi myös tietokoneesta löytyä.
http://www.totalcardiagnostics.com/supp ... on-windows
eli
Elm327 palikka kiinni OBD porttiin.
Sytytys päälle. Ei tarvitse käynnistää, mutta silloin se ainakin on

Haetaan Windowssin verkkoyhteyden hallinnasta langattomat yhteydet ja joku tämän näköinen "tukiasema": WIFI ELM327, WiFiOBD, OBDDevice, V-Link
Verkon salasana on: 12345678
Käytettyyn ohjelmaan laitetaan yhteyden tyypiksi wifi ja osoitteeksi: 192.168.0.10 ja portiksi 35000
Edit: Mun postissa tulleessa Elm327 palikassa Wifi -verkko oli oletuksena avoin ja ei salasanaa. Verkko näkyi nimellä clkdevices. (Hallinta-sivulla käyttäjätunnus ja salasana 'admin'/'000000'. Verkon nimen ja avaimen voi vaihtaa + Data timeout 100->1). Noi verkkoasetukset taitaa olla valmistajakohtaisia.
Viimeksi muokannut juhe, 21 Elo 2015 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.6, Wagon, 2007
Ford Focus C-Max 1.8 bensa 2006
Renault Laguna Break dTi, 2000
Renault R19 1.4S
Ford Focus C-Max 1.8 bensa 2006
Renault Laguna Break dTi, 2000
Renault R19 1.4S
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Mitkä ohjelmat tukevat Windows 10?
-Scantoolilta tulossa päivitys/korjaus Windows 10
-Scantoolilta tulossa päivitys/korjaus Windows 10
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 26 Elo 2015 20:18
Mk3 vikakoodit ja 3500 kierrosta
Auto tosiaan mk3 farkkumondeo 01 1.9 bensa. Oli siskolla vuoden käytössä jolloin en käyttänyt ollenkaan ja kun sain takaisin niin oli seuraavanlaista.
Kylmänä toimii ihan ok mutta tuntuu ettei anna kaikkea voimaa, ei nyi.
Jonkun aikaa kun on ajanut kaupunkia/matkaa (30min>) about niin kiihdyttäessä ei päästä kunnolla yli 3500 kierrosta? Nytkyttää kovasti ja vitosella kun yrittää motarilla mennä niin hikisesti 120 jos yhtään ylämäkeä?
Apua, moottorivalo syttyi mutta nollattu, syttynyt joskus 2 vuotta sitten myös mutta meni ohi itsestään ja mitään vikaa ei silloin näkynyt. Nyt ajossa antaa motonetin halpisbluetoothmittarilla useita koodeja mutta kun ei käynnissä niin ei mitään. Netistä ei koodeille löydy vastauksia. Moottorivalo nollattu mutta nytkyttää edelleen. Bensaa ei vie normaalia enempää?
Kylmänä toimii ihan ok mutta tuntuu ettei anna kaikkea voimaa, ei nyi.
Jonkun aikaa kun on ajanut kaupunkia/matkaa (30min>) about niin kiihdyttäessä ei päästä kunnolla yli 3500 kierrosta? Nytkyttää kovasti ja vitosella kun yrittää motarilla mennä niin hikisesti 120 jos yhtään ylämäkeä?
Apua, moottorivalo syttyi mutta nollattu, syttynyt joskus 2 vuotta sitten myös mutta meni ohi itsestään ja mitään vikaa ei silloin näkynyt. Nyt ajossa antaa motonetin halpisbluetoothmittarilla useita koodeja mutta kun ei käynnissä niin ei mitään. Netistä ei koodeille löydy vastauksia. Moottorivalo nollattu mutta nytkyttää edelleen. Bensaa ei vie normaalia enempää?
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
mondeo 2.0 tdci ohjelmana forscan ja elm 327 läppäri tunnistaa palikan ja forscan tunnistaa myös mutta herjaa etti pysty lukemaan kun virta ei ole päällä. virrat siis on päällä, mutta aina sama herjaus.
olisiko jollain tietoa mikä mättää?
olisiko jollain tietoa mikä mättää?
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Vanhemmalla forscanilla on ollut ongelmia tuon auton kanssa vuosimallilla 2011.
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=1038
Onko uusin versio 2.2.5 beta asennettuna?
'
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=1038
Onko uusin versio 2.2.5 beta asennettuna?
'
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
vika oli halpis elmissä tilasin uuden missä ford tuki se alkoi pelittää
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Uusin beta 2.2.6, myös w10.lle
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Tuolta e-ville:stä juuri tilattu bluetooth elm327 (työkaveri) palikka on ihan surkeeta roskaa. Se ei ole edes sen epävirallisen V1.5 tavalla toimiva kun ei osaa edes ATSI tai ATAL komentoja. Ilmeisesti hakkeroitu V1.2.
Kuhan ilmoitan jos joku törmää taas moiseen.
P.S. Myyvät Scantool:n kopioitua MX kuraversiota nimeltä KW902 adapteri.. en suosittele myöskään. Löytyy ihan aitojakin tuotteita.
Kuhan ilmoitan jos joku törmää taas moiseen.
P.S. Myyvät Scantool:n kopioitua MX kuraversiota nimeltä KW902 adapteri.. en suosittele myöskään. Löytyy ihan aitojakin tuotteita.
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Pitäisikö modamattomalla elm 2.1 paikalla päästä mk2,5 Focukseen? Forscanin demo löytää palikan, mutta ei autoon asti yhdisty. Samalla palikalla pääsi ainakin kaverin Golfiin, joten ei liene ihan sökö.
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Moi
Mä olen yrittänyt päästä 2007 diesel mondeon sieluun kiinni, ei vaan onnistu. Olen koittanut vgate bluetooth palikalla, mutta herjaa, että ei tue alkuperäistä elm toimintoa. Jostakin olin lukevinani ettei v. 2.1 toimisi, vaan pitää olla v. 1.5 jotta pelaa.
Ostin seuraavaksi Ford modatun elm 327 palikan usb liittimellä, mutta se herjaa ettei löydä elmiä, tarkista liitäntä ja yritä uudelleen.
Olisiko tietoa mikä voisi mättää, tai olisiko jollakulla myydä tai lainata pientä korvausta vastaan toimivaa palikkaa?
Mä olen yrittänyt päästä 2007 diesel mondeon sieluun kiinni, ei vaan onnistu. Olen koittanut vgate bluetooth palikalla, mutta herjaa, että ei tue alkuperäistä elm toimintoa. Jostakin olin lukevinani ettei v. 2.1 toimisi, vaan pitää olla v. 1.5 jotta pelaa.
Ostin seuraavaksi Ford modatun elm 327 palikan usb liittimellä, mutta se herjaa ettei löydä elmiä, tarkista liitäntä ja yritä uudelleen.
Olisiko tietoa mikä voisi mättää, tai olisiko jollakulla myydä tai lainata pientä korvausta vastaan toimivaa palikkaa?
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Olen yrittänyt elm 327 bluetooth v2.1 palikalla ja USB palikalla joka on modattu yhteyttä autoon käyttäen forscan ohjelmaa, mutta en pääse kiinni 2007 diesel mondeon sielunelämään. Mikä voisi olla syynä tähän.
Ohjelma antaa USB:llä tietoa että elm ei löydy ja bluetooth palikka herjeilee että palikka ei ole yhteensopiva tai klooni. Olen yrittänyt ajaa netistä uutta ajuria tuolle USB palikalle ja tuntuisi että PC jopa löytää palikan, mutta ei yhteyttä autoon.
Ohjelma antaa USB:llä tietoa että elm ei löydy ja bluetooth palikka herjeilee että palikka ei ole yhteensopiva tai klooni. Olen yrittänyt ajaa netistä uutta ajuria tuolle USB palikalle ja tuntuisi että PC jopa löytää palikan, mutta ei yhteyttä autoon.
Re: Vikakoodien lukeminen Fordista
Keltainen Moottorin varoitusvalo alkoi palaa 2001 2.0l farmari Focussa ensimmäistä kertaa.
Joku eppäili sitä pakokaasun kierrätyssysteemiä?
Mikä OBD-palikka on toiminut ko. malleissa? Jos jollain koettelemusta asiasta, niin tieto kelpaa ennen tilailua.
Koitin jotain Bilteman usb-aparaattia, mutta ei saanut yhdyntää, joka kumminkin on parilla merkillä toiminut.
Onko Fordilla joku oma systeemi?
Mitään muutosta ei muuten käyntiin/ajoon ole kuin ehkä tyhjäkäynillä hieman ehkä epätasaisempaa.
Tulpat/ilma/bensaputsari vaihdettu noin parikymppiä sitten.
Joku eppäili sitä pakokaasun kierrätyssysteemiä?
Mikä OBD-palikka on toiminut ko. malleissa? Jos jollain koettelemusta asiasta, niin tieto kelpaa ennen tilailua.
Koitin jotain Bilteman usb-aparaattia, mutta ei saanut yhdyntää, joka kumminkin on parilla merkillä toiminut.
Onko Fordilla joku oma systeemi?
Mitään muutosta ei muuten käyntiin/ajoon ole kuin ehkä tyhjäkäynillä hieman ehkä epätasaisempaa.
Tulpat/ilma/bensaputsari vaihdettu noin parikymppiä sitten.