Sivu 14/84
Re: Focus 2015
Lähetetty: 23 Tammi 2016 17:29
Kirjoittaja EeroH
Simprider kirjoitti:
Valkonen on liisari ja kun itse ajellut 10v samalla omalla mondeolla niin päätin sitten vaihtaa senkin kun kontrasti rupesi olemaan liian iso (lue laskettu kisapumpuilla ja uretaanipuslilla oleva alusta ei enää ollutkaan niin pop kuin aikanaan)
Ja totta, tarvikevanteet on mitä on mutta hintaero ns foordin leimalla olevaan melkeen saman tehtaan tuotoksiin oli liian iso sekä halusin omassani renkaan tulevan ulommaksi rengasholvista mitä se "ford" vanteilla tekisi
Liisarin valssit on taas liisausfirman valitsemat ja halvempia suorasovitteisia ei markkinoilta saa. Ulkonäöllisesti 6,5" leveä ja ET55 vanne vaan on jotain surkuhupaisan ja hirveän valimaastossa kun puolat tulevat tuuman renkaan ulkoreunan ylitse
Kesällä sitten omaan alle OZ ulraleggerat koska jousittamattoman massan minimointi on se juttu joka tuntuu ajossa ja kukkarossa
Meinasin käyttää nimitystä liisarivanteet

Näyttää kutakuinkin kaikissa liisareissa merkistä riippumatta olevan tuollaiset. Punaisen vanteet näyttää paremmilta ja offset parempi. Melkein omakin tuli tuollaisilla mutta onneksi myyjä tuli järkiinsä ja antoi orggis vanteet renkaineen 49,50€
Oz:eista kuvaa kun saat alle, hiukan myös mietin jos hankkisit 17" kesäksi mutta katsotaan nyt.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 23 Tammi 2016 17:34
Kirjoittaja EeroH
tummeli kirjoitti:N
-moottori lämpenee hitaammin, tai ainakin mittariston neula on tätä mieltä, en ole tosin mitannut esim. laser-lämpömittarilla lohkon todellista lämpötilaa
Vaihteisto antaa moottorin nostaa kierrokset melkein 4000 r/min ennen kuin vaihtaa. Tämä on hieman outoa. Vaihteistolle voisi olla hyväksi myös jonkinlainen lämmitin.
Katsoppa test mode valikosta lämmöt.
Hyvin monet automaatit tekee noin, syynä kattien nopeampi lämmitys. Bemarilla ajoin aina kylmänä manuaali puolella ettei tarvinnut huudattaa. Eli "vika" on softassa, ei laatikon lämmössä.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 24 Tammi 2016 20:53
Kirjoittaja habbe
Vrjssa kirjoitti:Autossasi on varmasti Fordin jo tehtaalla ajama korjaus adaptiiviseen bi-xenon järjestelmään koska se tulee tuotannossa oleviin varmasti samantien kun ongelma on havaittu ja korjaus tehty. Eli itse vielä sitä odotan / tai se tehdään määräaikaishuollon yhteydessä. Viasta ei siis ole kyse vaan ihan kylmyyden aiheuttamasta ongelmasta.

Onko noihin bi-xenoneiden jäätymisiin liittyen siis olemassa joku korjaus, jonka tekevät huollossa? Vai oliko vain arvelua? Itselläkin ollut ongelmaa, että eivät kääntyile kovilla pakkasilla.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 24 Tammi 2016 20:57
Kirjoittaja habbe
Onko kukaan muuten keksinyt mitään järjellistä syytä, miksi ko. puolen parkkivalot jätetään palamaan, jos vilkun viiksi on unohtunut joko ylä- tai ala-asentoon, moottori sammutettu ja ovet lukittu? Ymmärrän tuon valojen polttamisen silloin, jos joku ovi on jäänyt auki, mutta mikä ihme funktio tuolla vilkun viiksen asennolla voi olla
Pari kertaa tullut aikoinaan nyittyä eri ovia ja takaluukkua ja ihmeteltyä, mikä nyt on, kun parkkivalot palavat toisella puolella, mutta kaikki ovet ovat kiinni. Ja sitten oivaltanut, että vilkku jäänyt joko ylä- tai ala-asentoon...
Sama toiminnallisuus on sekä tässä uudessa Focuksessa että edellisessä vuoden 2011 mallissa.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 24 Tammi 2016 21:13
Kirjoittaja emjayes
Muistaakseni Saksassa pitää käyttää pysäköintivaloja kadun puoleisella reunalla jos auto on pysäköity kadun reunaan, jossa katuvalot eivät ole koko yötä päällä. Katuvaloissa jotka sammuvat jossain vaiheessa yötä kiertää valkopunainen nauha tolpan ympäri.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 24 Tammi 2016 21:16
Kirjoittaja EeroH
habbe kirjoitti:Onko kukaan muuten keksinyt mitään järjellistä syytä, miksi ko. puolen parkkivalot jätetään palamaan, jos vilkun viiksi on unohtunut joko ylä- tai ala-asentoon, moottori sammutettu ja ovet lukittu? Ymmärrän tuon valojen polttamisen silloin, jos joku ovi on jäänyt auki, mutta mikä ihme funktio tuolla vilkun viiksen asennolla voi olla

Tuohan on ollut iät ajat kaikissa Saksan (tuonti) autoissa, jos jää tienvarteen niin saa jätettyä vain tien puolen parkit päälle. Kuluttaa vähemmän akkua. Kai joku laki juttu Saksassa.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 25 Tammi 2016 07:35
Kirjoittaja B-Na
On toi parkkihomma jo hetken aikaa ollut saksalaisissa autoissa. Mun eka auto oli '77 Kadett ja siinä muistan ensimmäisen kerran törmänneeni tuohon.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 25 Tammi 2016 09:19
Kirjoittaja habbe
Okei, tämä tulikin ihan uutena tietona

Eli ihan järjellinen selitys sitten tuohon.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 25 Tammi 2016 18:29
Kirjoittaja EeroH
EeroH kirjoitti:Maanantaille varattu aika takaluukun pumppujen tutkimiseen.
Meni just niinkuin arvasin, -1 ulkona ja tutkivat lämpimässä hallissa, ei vikaa. Kuulemma liikaa lunta ollut luukussa kun ei pysynyt auki. Pitäisi varata aika sellaiselle päivälle kun on kova pakkanen

Lupasivat kysyä Fordilta saavatko vaihtaa pumput asiakkaan valituksen perusteella. Nyt muutkin vain valittamaan merkkarille ja yhteyttä Fordiin että jotain pitäis tehdä. Jos ei saa lupaa vaihtaa pumppuja soitan myyjälle jolta auton ostin ja kiroilen. Jos sekään ei auta haen Motonetista jäykemmät pumput ja asennan itse.
Katselin odotellessani Cmax grandia jossa luukku aukeaa napista, miksi ihmeessä sitä ei saa Focukseen...
Re: Focus 2015
Lähetetty: 25 Tammi 2016 19:54
Kirjoittaja Vrjssa
habbe kirjoitti:
Onko noihin bi-xenoneiden jäätymisiin liittyen siis olemassa joku korjaus, jonka tekevät huollossa? Vai oliko vain arvelua? Itselläkin ollut ongelmaa, että eivät kääntyile kovilla pakkasilla.
Tieto että korjaus on tulossa. Ajankohta epävarma.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 25 Tammi 2016 20:03
Kirjoittaja Simprider
Mites TDCi kolleegat, paljonko Focus kuluttaa?
Oma nyt 1700km ajettuna ja keskilulutus melkein 10l/100km.... Ajo nurkka-ajoa mutta josko jossain sanottu "powershiftin kiihdytetty" lämpeäminen sitten tosiaankin näkyy kuluksessa.
Mittari kyllä kipuaa pakkasillakin keskelle mitä se ei edellisellä 1.6 TDCI manuska C-maxilla ikinä tehnyt mutta kulutus olikin ~6l/100km. Tuntuu vain luvatut ~4l/100km syönnit olevan aikasta kaukana.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 25 Tammi 2016 21:07
Kirjoittaja Tuksu
Diesel ST:n mittarissa nyt 14 000 km ja keskikulutukseksi on muodostunut 6,25 l/ 100 km tankkaus.comin mukaan. Kesällä pienin kulutus ollut n. 5,5 l / 100 km. Nyt näillä pakkaskeleillä kulutus pyörinyt siellä 7,5 l / 100km tuntumassa.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 25 Tammi 2016 21:22
Kirjoittaja EeroH
Tuksu kirjoitti:Diesel ST:n mittarissa nyt 14 000 km ja keskikulutukseksi on muodostunut 6,25 l/ 100 km tankkaus.comin mukaan. Kesällä pienin kulutus ollut n. 5,5 l / 100 km. Nyt näillä pakkaskeleillä kulutus pyörinyt siellä 7,5 l / 100km tuntumassa.
Millaista ajoa?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 25 Tammi 2016 21:31
Kirjoittaja EeroH
Simprider kirjoitti:
Oma nyt 1700km ajettuna ja keskilulutus melkein 10l/100km.... A
Ohjekirjasta:

Re: Focus 2015
Lähetetty: 25 Tammi 2016 21:42
Kirjoittaja Tuksu
EeroH kirjoitti:
Millaista ajoa?
Hyvin sekalaista. Pääasiassa kaupungissa ja taajamassa sahailua sekä jonkin verran maantie ajelua. Pitemmillä reissuilla kulutus tippuu helposti alle 6 litran, varsinkin näin talvinopeusrajoituksilla.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 25 Tammi 2016 22:06
Kirjoittaja Simprider
Re: Focus 2015
Lähetetty: 26 Tammi 2016 13:50
Kirjoittaja Focus_2.0
Onko Forumilaisten Focuksissa kaksoislukitusta vai onko tämä ominaisuus vain hälyttimen yhteydessä? Ainakaan Suomen hinnaston mukaan hälytintä ei ole valittavissa normi Focukseen. Ohjekirjassa sanotaan että painamalla kauko-ohjaimesta kahdesti kolmen sekunnin sisään pitäisi mennä ovet kaksoislukkoon.. Itselläni auto vaan tööttää kun painaa toisen kerran ja ovet saa sisältä normaalisti auki.
1.5 Ecoboost kulutus ensimmäiseltä 200 km:ltä sekalaista ajoa ajotietokoneen mukaan 9,3 l /100km. Katsotaan koska alkaa kulutus putoamaan. Nyt vie saman verran kun 15vuotta vanha 2.0 Zetecci.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 26 Tammi 2016 15:26
Kirjoittaja habbe
Focus_2.0 kirjoitti:Onko Forumilaisten Focuksissa kaksoislukitusta vai onko tämä ominaisuus vain hälyttimen yhteydessä? Ainakaan Suomen hinnaston mukaan hälytintä ei ole valittavissa normi Focukseen. Ohjekirjassa sanotaan että painamalla kauko-ohjaimesta kahdesti kolmen sekunnin sisään pitäisi mennä ovet kaksoislukkoon.. Itselläni auto vaan tööttää kun painaa toisen kerran ja ovet saa sisältä normaalisti auki.
Kyselin itsekin tuosta asiakaspalvelusta (autossani tosin ei ole hälytintäkään). Sain tällaisen vastauksen:
"Ford Focuksessanne ei ole kaksoislukitusta. Kaksoislukitus tulee aina murtohälyytinpaketin mukana, jota ei tällä hetkellä ole saatavana Ford Focukseen. Omistajan käsikirjassa on kaikki toiminnot, mitkä autoihin on saatavana ja uuden Ford Focuksen kohdalla murtohälyytinpaketti oli saatava noin kolmen ensimmäisen tuotantokuukauden aikana."
Eli todennäköisesti autossasi ei ole kaksoislukitusta, vaikka hälytin olisikin.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 30 Tammi 2016 16:55
Kirjoittaja M0sse
Minkälaisia ajotietokoneen ilmoittamia kulutuslukemia olette saaneet 1.0 Ecoboostilla? Nyt takana reilu 7000km ja ilmoittaa keskikulutukseksi 2,7/100km. Todellinen onkin sitten jotain ihan muuta.

Re: Focus 2015
Lähetetty: 30 Tammi 2016 19:45
Kirjoittaja EeroH
2.7?
Mitäs oikeesti menee?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 30 Tammi 2016 20:18
Kirjoittaja Freeze
Re: Focus 2015
Lähetetty: 30 Tammi 2016 21:17
Kirjoittaja EeroH
Mulla ajoteitokone on näyttänyt yhtä tankkausta lukuunottamatta 0,3l liian vähän, kerran näytti ihan oikein. Mitenhän tuota saa kalibroitua?
Re: Focus 2015
Lähetetty: 31 Tammi 2016 17:00
Kirjoittaja M0sse
EeroH kirjoitti:2.7?
Mitäs oikeesti menee?
En ole sen tarkempia mittauksia tehnyt, mutta sekalaista ajoa pääkaupunkiseudulla. Villi veikkaus että 5-6 litraan menee. Mutta jos ajotietokoneen pitäisi näyttää ainakin sinnepäin niin pitää alkaa seurailemaan mittarilla paljonko todellinen kulutus.

Re: Focus 2015
Lähetetty: 01 Helmi 2016 19:20
Kirjoittaja Focus_2.0
Ensimmäinen pidempi lenkki 350km moottoritietä vakionopeudensäädin päällä (105km/h) ja ajotietokoneen mukaan lenkin keskikulutus 5,8l/100km.
Re: Focus 2015
Lähetetty: 02 Helmi 2016 20:45
Kirjoittaja EeroH
Oletteko katsoneet paljonko öljyä koneessa uudessa autossa? Mulla on selkeästi yli ylämerkin litrasessa koneessa. Luin juttua jenkkifoorumilta että ekat öljyt koneessa sisäänajoöljyt ja kun ne vaihtaa pois niin kulutus tippuu hieman. Tosin niitä ei saisi vaihtaa liian ajoissa pois. No uskoi tai ei niin liika öljy nostaa kulutusta. Castrollin 5w-20 öljy on muistaakseni sinertävää ja tikussa näkyvä on keltaista, eli ei siellä ainakaan sitä ole vaikka sitä suosittavat sinne laitettavaksi. Usassa litrasen koneen öljynvaihtoväli huoltosopparilla 5000mailia. Ohjekirjakin sanoo että kulutusmittaus on tarkempaa 4000km jälkeen, eli sitten kun liika öljy hävinnyt(?). Voisi siis olettaa että se on tarkoituksella ylitäytetty? Löysin netistä juttua että toisellakin ylitäyttö uutena.
Toinen juttu oletteko huomanneet maalipinnassa roskia? Mulla ihan selkeästi neulanpään kokoisia pisteitä katossa ja konepellissä, eli pölyä laskeutunut maalauksen aikana.