Niin se FordPass nukahti minullakin talvella joka päivä, oliskohan 20 min ajon loppumisen jälkeen. Ja akku on testerillä todettu, että kunnossa. Kesällä ei ole tehnyt sitä kertaakaan.onik kirjoitti: ↑28 Heinä 2019 23:23 Pistetäänpä tännekin pieni avautuminen: mulla on ollut akun kanssa ongelmia alusta asti, näkyy mm. startstopin toimimattomuuteen ja FordPass menee horrokseen liian nopeasti. Myyjän kanssa tästä on keskusteltu ja myyjä laittoi huoltoon pyynnön akun vaihdosta, mutta huolto on vain kahdesti mitannut testerillä ja sanonut että kaikki ok. Startstopin puutteen takia kaupunkikulutus nousee yli kymppiin ja sille ei kuulemma voi mitään.
Toinen isompi vika on älykkäässä vakkarissa, joka ei toimi millään osa-alueella niinkuin pitäisi. Nopeudet karttadatassa päin honkia ja huolto ei saa karttadataa pois päältä, ajolinja-avustin antaa auton ajelehtia pois kaistalta eikä pidä mutkissa omalla kaistalla, ja matalissa nopeuksissa kahdesti ”unohtanut” että edessä on auto ja kiihdyttänyt suoraan perään. Huollon mukaan kaikki toimii kuten pitääkin ja pysähdyksiin asti toimivaa vakkaria ei ole suunniteltu käytettäväksi hitaissa nopeuksissa tai kaupungissa (tai oikeastaan missään muualla kuin suoralla moottoritiellä missä ei ole moottoripyöriä, ohjekirjan mukaan), joten sen toimimattomuus on ihan normaalia.
Laitoin täydellisen vikalistan maahantuojalle ja annoin korjausmahdollisuuden, ja mitään vikaa ei havaittu tai viat olikin ominaisuuksia, huollossa sanoivat sanoivat että mun pitää todistaa että vika esiintyy (eli ajella gopro otsassa jatkuvasti odotellen että jotain menee pieleen). Myyjä selvittää maahantuojan tekniikan kanssa tällä viikolla voiko muuta tehdä.
Kyllähän tuolla on hyvä ajella mutta ärsyttää kun lisävarusteista on maksanut ja sit niiden toimimattomuus ja vaarallisuus onkin normaalia.![]()
Olihan sulla se aktiivinen kaista-avustin päällä ja asetukset kunnossa, eli vihreä ratinkuva mittaristossa? Kyllä mulla pitää kaistalla vaikka mutkaisella maantiellä, kunhan järjestelmä tunnistaa keski- ja reunaviivan. Se näkyy mittariston infonäytössä siellä ajoavustussivulla siten, että molemmat raidat auton vasemmalla ja oikealla puolella ovat kuvassa vihreänä.