Laita täyteen jo ennen matkaa ja loput mukaan. Itellä edellisessä 1.5:ssa vajautu ekan 10tkm aikana puoleenväliin ja 2dl:lla meni täyteen eikä sen jälkeen tarttenu lisäillä. Kannattaa seurata tasoa mut voi olla ettei lisäyksen jälkeen enää kuluta.Rusakko_ kirjoitti: ↑04 Heinä 2019 20:51 Paljonkohan lie deseissä tuo määrä? Lisäsitkö ölppää? Oletko sittemmin seurannut onko jatkunut?
Huomenna lähden 4 viikon kesälomalle ja se alkaa n. 3000 km automatkalla, joten mietin, että pitäiskö hakea litra varalle tätä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590087/ ... E-5W-20-1l
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Omassa autossa ostettaessa mittatikun ylärajassa. 2000 km öljynvaihtohuollon jälkeen pikkusen alle puolivälin. Laittoivat täyteen kun reklamoin asiasta. Olivat laittaneet litrasen koneen mukaisesti öljyä. Nyt ajettu yli 15 000 km eikä pinta ole juurikaan laskenut.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kilometrejä takana 3 kk aikana 6000 km ja kokemuset pääsääntöisesti positiivisia. 1.5 ecoboost 182 hv manuaali 5-ovinen. Ainoat miinukset penkit lievä pettymys pitkällä matkalla, autohold lopetti toimimisen ja Navi ei varoita kameroista. Moottori- ja pakoäänet omassa yksilössä varsin vaisut, jos vertaa koeajettuun 150 hv automaattiversioon.
Mountunepäivitystä tähän kaipailisin, mutta Porin Vesamatin mukaan sellaista ei näköpiirissä ole
. Mitä eroa muuten on Fiesta ST:n koneessa verrattuna tähän versioon?
Mountunepäivitystä tähän kaipailisin, mutta Porin Vesamatin mukaan sellaista ei näköpiirissä ole

Re: Uusi Focus mk4 2018
En lisännyt, kun on tiistaina menossa muutenkin huoltoon.Rusakko_ kirjoitti: ↑04 Heinä 2019 20:51 Paljonkohan lie deseissä tuo määrä? Lisäsitkö ölppää? Oletko sittemmin seurannut onko jatkunut?
Huomenna lähden 4 viikon kesälomalle ja se alkaa n. 3000 km automatkalla, joten mietin, että pitäiskö hakea litra varalle tätä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590087/ ... E-5W-20-1l

Re: Uusi Focus mk4 2018
Juuri näin ja ainakin oma litranen pörisee myös tyhjäkäynnillä putken päästä kuunneltuna kuin mopoauto eli kahdella pytyllä varmaankin käy myös paikallaan ollessa

Re: Uusi Focus mk4 2018
Tässä on varmaan kyse samasta mitä itse koin koeajoautossa. Kiinnitin pienillä kierroksilla esim parkkipaikoilla ajettaessa huomiota sen erikoiseen käyntiin verrattuna nykyiseen 2014-malliseen 1.0 Ecoboostiin. Käyntiääni muuttui selvästi siistimmäksi kun rasitti konetta.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
No nyt kun puhutaan sujuvasti pakoputkista/-äänistä, niin kuuluuko kaikkien bensakoneista varustetasosta riippumatta selvä pörinä ihan ajossakin? ST-Linessa ja Activessa tulee vakiona ns. kaksoispakoputki. Tarkoittaako tämä käytännössä vain kahta vierekkäistä putken päätä vai liittyykö tähän jotain spesiaalia äänimaailmaa muista poiketen? Ainakin 1.5 litraisissa ST-Linessa ja omassa Activessakin kuuluu selvä pörinä takaa ajon aikana. Kylmäkäynnistyksessä näin kesällä vielä voimakkaampi ekat parikymmentä sekuntia.Frnz kirjoitti: ↑05 Heinä 2019 11:55 Tässä on varmaan kyse samasta mitä itse koin koeajoautossa. Kiinnitin pienillä kierroksilla esim parkkipaikoilla ajettaessa huomiota sen erikoiseen käyntiin verrattuna nykyiseen 2014-malliseen 1.0 Ecoboostiin. Käyntiääni muuttui selvästi siistimmäksi kun rasitti konetta.
Itse en ole lepuutusta havainnut kertakaan äänien tai värinöiden osalta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vignalessa tulee kaksi erillistä puskuriin integroitua pakoputkenpäätä...Rusakko_ kirjoitti: ↑05 Heinä 2019 15:38 No nyt kun puhutaan sujuvasti pakoputkista/-äänistä, niin kuuluuko kaikkien bensakoneista varustetasosta riippumatta selvä pörinä ihan ajossakin? ST-Linessa ja Activessa tulee vakiona ns. kaksoispakoputki. Tarkoittaako tämä käytännössä vain kahta vierekkäistä putken päätä vai liittyykö tähän jotain spesiaalia äänimaailmaa muista poiketen? Ainakin 1.5 litraisissa ST-Linessa ja omassa Activessakin kuuluu selvä pörinä takaa ajon aikana. Kylmäkäynnistyksessä näin kesällä vielä voimakkaampi ekat parikymmentä sekuntia.
Itse en ole lepuutusta havainnut kertakaan äänien tai värinöiden osalta.
...joista vasemmanpuoleinen on täysin feikki, siinä on vain muovinen tulppa, jossa on putkenpäätä matkiva kuvio.

En ole itse kyllä huomannut äänimaailmassa mitään erityistä. Kolmipyttyisen pörinää kuuluu varsinkin kylmällä koneella, mutta en ole havainnut mitään värinöitä edes eco-moodilla ja kulutuksen puolesta selkeästi 2-pyttyisellä käynnillä (60 km/h, kuutosvaihde, pintakaasu).
Voi olla, että jos on koko ikänsä ajanut 4-sylinterisillä moottoreilla, niin onhan tuohon äänimaailmaan varmasti totuttelemista. Oma historiani on elektronisen musiikin ja live-äänentoiston puolelta, niin kaikenlaisiin äänikuviin tottuu nopeasti.

Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vignalen feikkiputken älysin itsekin tässä taannoin tien päällä, kun sellaisen perässä ajelin. Saastetta tuli vaan toisesta torvestacalculus kirjoitti: ↑05 Heinä 2019 16:38 Vignalessa tulee kaksi erillistä puskuriin integroitua pakoputkenpäätä...
...joista vasemmanpuoleinen on täysin feikki, siinä on vain muovinen tulppa, jossa on putkenpäätä matkiva kuvio.![]()
En ole itse kyllä huomannut äänimaailmassa mitään erityistä. Kolmipyttyisen pörinää kuuluu varsinkin kylmällä koneella, mutta en ole havainnut mitään värinöitä edes eco-moodilla ja kulutuksen puolesta selkeästi 2-pyttyisellä käynnillä (60 km/h, kuutosvaihde, pintakaasu).
Voi olla, että jos on koko ikänsä ajanut 4-sylinterisillä moottoreilla, niin onhan tuohon äänimaailmaan varmasti totuttelemista. Oma historiani on elektronisen musiikin ja live-äänentoiston puolelta, niin kaikenlaisiin äänikuviin tottuu nopeasti.![]()

Mulla on kokemusta bensakoneista 3.0 V6:sta, Volvon vitoskoneesta, useista neloskoneista ja nyt Focus 3-pyttysestä. Täytyy sanoa, että Focus kuulostaa liki yhtä kivalta kierroksista riippumatta kuin V6 tai Volvon rivivitonen. Nelarit kaikki yhtä tylsiä. Kokemusta myös useista dieseleitä, mutta niitä tässä asiayhteydessä en viitsi edes mainita, vaikka niissäkin turbon suhinoista ja moottorin murinasta pidinkin. Muutoin kaikki ovat kolisseet ja tärisseet ja pakoääniähän kolinan seasta ei edes kuullut

Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on ollut ZF ja Aisin 5v automaatteja, eikä yksikään noin hidas. ZF 8v on todella hyvä. Ei tuosta mitään ralli laatikoa olisi tarvinnut tehdä, mutta turhat viiveet pois, kun ne viiveet puuttuu vanhoista 5 vaihteisistakin.Rusakko_ kirjoitti: ↑04 Heinä 2019 18:47 Vai automaatti pilaa koko auton... Onpas surkeeta. Minusta tuo loota on perinteiseksi momenttilootaksi ihan asiallinen. Ei ehkä mitään terävintä kärkeä, mutta onneksi missään ei ole edes yritetty niin antaa ymmärtää. Jopa teroitettu sitä, että ihan perustasoa. Jos hätäisempää toimintaa kaipaa, niin suosittelen kaksoiskytkyttimiä tai sitten oikeasti valikoiden momenttilootia. Mulla on aina ollut oikeastaan momenttilootia käytössä ja samat peruspiirteet niissä on. Aisinin 6- ja myöhemmin tullut 8-vaihteinen (esim. Volvoissa tällä vuosituhannella), Hondan 5-vaihteinen n. 2008 ->, Opelin viime vuosien 6-portaine ja Mazdan 6/CX5 6-portainen omaa aivan samat perusluonteet. Jeesuksesta seuraava (ennen tai jälkeen) oleva ZF:n 8-portainen tuntuu olevan etevä kaikin puolin, mutta sitä en ole kokenut.
Mutta, makunsa kullakin![]()
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko kukaan uskaltanut ostaa Focukseen vanteita muualta kuin auton myyneestä liikkeestä? Esim. rengas-onlinessa säästäisi n. 500e verrattuna myyjän tarjoukseen ja saisi valita itselle mieluisimmat vanteet. Vähän vaan jännittäisi ostaa noita, kun voi mennä takuu, mikäli tuleekin väärän kokoiset alle. Lisäksi mietityttää tms-sirun toimivuus. Rengas-onlinessa voi ostaa sen esiasennettuna, mutta tarvitseeko se silti jotenkin liittää/konfiguroida autoon renkaiden vaihdon yhteydessä?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mielenkiinnolla odotan ST:n seiskavaihteista automaattia. Sen pitäis olla nopeampi.. Jotenkin tuon luonteiseen autoon sopii kuitenkin manuali parhaiten. Antilag ja kierrosten automaattinen tasaus. Isommalle vaihdettaessa ilmeisesti pystyy pitämään kaasun pohjassa ja latelemaan suurempaa silmään. Ford insinöörin mukaan jarrut kestää radalla vaikka koko tankillisen rälläilyn? Mahtaako pitää paikkansa..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei niitten tartte olla alkuperäiset. Kunhan ovat vastaavanlaiset kun Fordin. Tosin vaikea löytää tarvikevanteita samoilla spekseillä..Jepat kirjoitti: ↑06 Heinä 2019 13:36 Onko kukaan uskaltanut ostaa Focukseen vanteita muualta kuin auton myyneestä liikkeestä? Esim. rengas-onlinessa säästäisi n. 500e verrattuna myyjän tarjoukseen ja saisi valita itselle mieluisimmat vanteet. Vähän vaan jännittäisi ostaa noita, kun voi mennä takuu, mikäli tuleekin väärän kokoiset alle. Lisäksi mietityttää tms-sirun toimivuus. Rengas-onlinessa voi ostaa sen esiasennettuna, mutta tarvitseeko se silti jotenkin liittää/konfiguroida autoon renkaiden vaihdon yhteydessä?
Tpms-anturit paritetaan autoon ajotietokoneesta renkaanvaihdon yhteydessä. Jos ovat kunnolliset niin pitäis onnistua heittämällä. Saksan ebaysta saa Fordin oem antureita edullisemmin kun Suomesta.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo ei tartte orkkikset olla, mutta jollain pitäisi pystyä tarkastamaan, että tarvikevanteet ovat varmasti sopivat. Söisi miestä, jos esim. ekassa huollossa ilmoitettaisiin, että sulla on väärät vanteet ja takuu meni siinä. Yritin etsiä tietoa sopivista vanteista, mutta enpä löytänyt. Tietääkö kukaan mistä tietoa saisi?
Tässä esimerkkinä rengas onlinesta valittu rengas ja vannepaketti:
https://www.rengas-online.com/cgi-bin/k ... EZHSA50E16
Tässä esimerkkinä rengas onlinesta valittu rengas ja vannepaketti:
https://www.rengas-online.com/cgi-bin/k ... EZHSA50E16
Viimeksi muokannut Jepat, 06 Heinä 2019 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Laitoin just tori.fi myyntiin st-line 17” vanteet ja nastarenkaat. 
Meni parissa tunnissa kaupaksi.

Meni parissa tunnissa kaupaksi.

Ford Focus 1.0 Ecoboost 125hv M6 ST-line 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hitto, olis kyllä kiinnostanut. Jos kauppa peruuntuu, niin laita vaikka privaa. Tosin olen Activeta tekemässä kauppoja, mutta kait ne nyt sentään siihen menee...
Selasin owners manuaalia, enkä löytänyt sieltäkään tietoa vannekoosta. Täytyy jatkaa etsimistä.
"VAROITUS
Talvirenkaiden koon, kuormitustunnuksen ja nopeusluokituksen on oltava sama kuin Fordin alunperin toimittamissa renkaissa. Muiden kuin Fordin suosittelemien renkaiden tai pyörien käyttö voi vaikuttaa ajoturvallisuuteen ja ajosuoritukseen, mikä voi aiheuttaa auton hallinnan menettämisen, auton kaatumisen, henkilövahinkoja tai jopa kuolemanvaaran."...." Käyttäkää vain hyväksyttyjä vanne- ja rengaskokoja. Muiden kokojen käyttäminen saattaa vaurioittaa autoa ja mitätöidä kansallisen tyyppihyväksynnän."
Onko liikaa pyydetty, että vaikka ton perässä lukisi mitkä valmistaja hyväksyy.
Selasin owners manuaalia, enkä löytänyt sieltäkään tietoa vannekoosta. Täytyy jatkaa etsimistä.
"VAROITUS
Talvirenkaiden koon, kuormitustunnuksen ja nopeusluokituksen on oltava sama kuin Fordin alunperin toimittamissa renkaissa. Muiden kuin Fordin suosittelemien renkaiden tai pyörien käyttö voi vaikuttaa ajoturvallisuuteen ja ajosuoritukseen, mikä voi aiheuttaa auton hallinnan menettämisen, auton kaatumisen, henkilövahinkoja tai jopa kuolemanvaaran."...." Käyttäkää vain hyväksyttyjä vanne- ja rengaskokoja. Muiden kokojen käyttäminen saattaa vaurioittaa autoa ja mitätöidä kansallisen tyyppihyväksynnän."
Onko liikaa pyydetty, että vaikka ton perässä lukisi mitkä valmistaja hyväksyy.

Viimeksi muokannut Jepat, 07 Heinä 2019 00:28. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vakio st-line vanne on 17”x7,0” ja ET 50 tai 18”x8,0” ja ET 55.
Ford Focus 1.0 Ecoboost 125hv M6 ST-line 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
En tiedä onko Trendeissä ja Titaniumeissa sama ET, mutta omaan silmään niissä etenkin näyttää että pienet ja syvällä olevat renkaat ovat liian pienet autoon ja takapää näyttää jotenkin painavalta suhteessa renkaisiin, sellainen "jouset pohjassa" fiilis. Makuasioita, mutta tämä oli ehkä isoin syy miksi tilasin Activen vakiomallin sijaan (varmaan sama ET mutta renkaat ovat sentään isommat ja auto korkeammalla).

Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Samaa mieltä että olisi syytä kertoa nämä ohjekirjassa. Rekisteriotteessa ne hyväksytyt rengaskoot ovat kuitenkin jos ei muualla, ja niistähän sai lain mukaan poiketa jonkun verran jos haluaa vaikka kasvattaa vanteen kokoa tai renkaan leveyttä.Jepat kirjoitti: ↑06 Heinä 2019 20:27 "VAROITUS
Talvirenkaiden koon, kuormitustunnuksen ja nopeusluokituksen on oltava sama kuin Fordin alunperin toimittamissa renkaissa. Muiden kuin Fordin suosittelemien renkaiden tai pyörien käyttö voi vaikuttaa ajoturvallisuuteen ja ajosuoritukseen, mikä voi aiheuttaa auton hallinnan menettämisen, auton kaatumisen, henkilövahinkoja tai jopa kuolemanvaaran."...." Käyttäkää vain hyväksyttyjä vanne- ja rengaskokoja. Muiden kokojen käyttäminen saattaa vaurioittaa autoa ja mitätöidä kansallisen tyyppihyväksynnän."
Onko liikaa pyydetty, että vaikka ton perässä lukisi mitkä valmistaja hyväksyy.![]()
Ford on ihan omilla linjoillaan tällä rengas/vanne alueella tuon ukaasinsa kanssa, missään muussa autossa en ole nähnyt näin paljon ukaaseja siitä että renkaat tai vanteet voisivat vaarantaa tai viedä takuun mennessään (bongasin ekan kerran uhkauksen takuusta 2012 Focuksen manuaalissa, ja varmaan siitä ovat jatkaneet "perinnettä" uusiin malleihin). Jos ne jenkkifirmana joutuu varautumaan siihen että joku laittaa alle jotain ihan muuta, rikkoo auton ja itsensä ja sininen ovaali on isossa korvausvastuussa..?
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsekin olen mestsästänyt tuohon st-lineen talveksi vanteita ja renkaita, mutta ovat aina ottaneet liikkeestä edellisen korimallin tiedot. Edellisen mallin vanteet eivät taida käydä tähän uuskoppaseen focukseen. Talveksi haluaisin 17" kun kesällä pärjää noilla 18".
Ford liikkeestä kyllä löytyisi heti sopivat, mutta hinta karkaa reippaasti ja valikoima on suppea.
Jos joku haluaa päästä eroon 17" vanteista, niin saa ottaa yhteyttä
. Talvi lähestyy yllättävän nopeasti.
Ford liikkeestä kyllä löytyisi heti sopivat, mutta hinta karkaa reippaasti ja valikoima on suppea.
Jos joku haluaa päästä eroon 17" vanteista, niin saa ottaa yhteyttä

Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...
Focus St-Line wagon A8 150 2019
Fiesta 2018
Transit custom 2018
Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018



Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olisin mieluusti ostanu itekin 18" kesäksi, mutta vaimo ei antanu lupaa. 
Eipä haittaa, noi Titaniumin 17" on imo parhaimman näköset vanteet muutenkin ja sopii erittäin hyvin Focukseen ulkonäöllisesti.

Eipä haittaa, noi Titaniumin 17" on imo parhaimman näköset vanteet muutenkin ja sopii erittäin hyvin Focukseen ulkonäöllisesti.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse kun Activea ostin niin etsin täältä koot.https://www.fordvarusteet.fi/py%C3%B6r% ... &year=2018Jepat kirjoitti: ↑06 Heinä 2019 20:27 Hitto, olis kyllä kiinnostanut. Jos kauppa peruuntuu, niin laita vaikka privaa. Tosin olen Activeta tekemässä kauppoja, mutta kait ne nyt sentään siihen menee...
Selasin owners manuaalia, enkä löytänyt sieltäkään tietoa vannekoosta. Täytyy jatkaa etsimistä.
"VAROITUS
Talvirenkaiden koon, kuormitustunnuksen ja nopeusluokituksen on oltava sama kuin Fordin alunperin toimittamissa renkaissa. Muiden kuin Fordin suosittelemien renkaiden tai pyörien käyttö voi vaikuttaa ajoturvallisuuteen ja ajosuoritukseen, mikä voi aiheuttaa auton hallinnan menettämisen, auton kaatumisen, henkilövahinkoja tai jopa kuolemanvaaran."...." Käyttäkää vain hyväksyttyjä vanne- ja rengaskokoja. Muiden kokojen käyttäminen saattaa vaurioittaa autoa ja mitätöidä kansallisen tyyppihyväksynnän."
Onko liikaa pyydetty, että vaikka ton perässä lukisi mitkä valmistaja hyväksyy.![]()
Lopputuloksena otin myyjän tarjooman talvirengassetin 1400e, kun ei muuta oikein löytynyt.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kiitos. Olihan tuolla yhdet 17' ja yhdet 18' vanteet, joista valita.Vanheilen kirjoitti: ↑07 Heinä 2019 12:14 Itse kun Activea ostin niin etsin täältä koot.https://www.fordvarusteet.fi/py%C3%B6r% ... &year=2018
Lopputuloksena otin myyjän tarjooman talvirengassetin 1400e, kun ei muuta oikein löytynyt.


Re: Uusi Focus mk4 2018
5x108 pulttijaolla on maailma täynnä vanteita. Varmasti löytyy.

Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Activen etuja ihan kosmeettisessakin mielessä on juuri tuo ryhti. Isommat renkaat, maavaraa enemmän ja kuormallakin olemus säilyy. Viikon ollut liki täysi kuorma farkussa, eikä perä näytä siltä että jouset olis pohjassa. Autoa ostaessa pyörittelin ET-lukemia, ja muistelisin että vähän poikkeus kaikista muista Focuksen vanteista.Frnz kirjoitti: ↑07 Heinä 2019 08:39 En tiedä onko Trendeissä ja Titaniumeissa sama ET, mutta omaan silmään niissä etenkin näyttää että pienet ja syvällä olevat renkaat ovat liian pienet autoon ja takapää näyttää jotenkin painavalta suhteessa renkaisiin, sellainen "jouset pohjassa" fiilis. Makuasioita, mutta tämä oli ehkä isoin syy miksi tilasin Activen vakiomallin sijaan (varmaan sama ET mutta renkaat ovat sentään isommat ja auto korkeammalla).Laittaisivat ET:n johonkin 35-40 välille niin näyttäisi kivemmalta ja luultavasti mahtuisi sinne ihan hyvin.