Kiitos tiedosta! Itselleni tulossa muutaman viikon päästä 1.0 ecoboost titanium wagon kyseisellä Sonyn soittimella ja samaisella Driver-paketilla!EkoT kirjoitti: Taitaa tulla Sonyn soittimen matkassa ( Audio 7), omassa ainakin on tuo isompi näyttö mittaristossa kun on tuo sonyn soitin.
On mulla varusteena tuo Easy Driver 2 mutta en usko että se tulisi tuon mukana kun olen nähnyt autoja jossa on tuo varuste mutta oma fordin oma soitin niin niissä on ollut pikkuinen näyttö mittaristossa.
Ford Focus mk3 2011
Re: Uusi Focus 2011
Re: Uusi Focus 2011
eli se näyttö missä on auto kuvattuna ylhäältä
oikeassa reunassa ja jossa näkyy valojen palaminen.
mulla on vakio Fordin soitin mutta auto on Titanium.
varusteina audio 3, driver assistant plus, easy driver 1
ja light upgrade pack
oikeassa reunassa ja jossa näkyy valojen palaminen.
mulla on vakio Fordin soitin mutta auto on Titanium.
varusteina audio 3, driver assistant plus, easy driver 1
ja light upgrade pack
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Re: Uusi Focus 2011
Juuri tuo kyseinen näyttö...6007 kirjoitti:eli se näyttö missä on auto kuvattuna ylhäältä
oikeassa reunassa ja jossa näkyy valojen palaminen.
mulla on vakio Fordin soitin mutta auto on Titanium.
varusteina audio 3, driver assistant plus, easy driver 1
ja light upgrade pack
Re: Uusi Focus 2011
Hyvin pärjäsi Ecoboost Fokkeri TM 60 tkm kestotestissä.Mitään uutta tai yllättävää siinä ei ollut,paitsi
takaluukun nostimet vaihdettiin 23 tkm kieppeillä takuuseen.Itse olen huomannut myös niissä väsymistä ja ne menevät varmaan vaihtoon seuraavassa huollossa,muuten on kyllä testin perusteella
odotettavissa huolettomia kilometrejä ja ajovuosia 8)
takaluukun nostimet vaihdettiin 23 tkm kieppeillä takuuseen.Itse olen huomannut myös niissä väsymistä ja ne menevät varmaan vaihtoon seuraavassa huollossa,muuten on kyllä testin perusteella
odotettavissa huolettomia kilometrejä ja ajovuosia 8)
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
Re: Uusi Focus 2011
Meikältä vaihdettiin aikoinaan ne myös ne takaluukun nostimet...oisko ollut mittarissa 4000km, nämä uudet on lähes yhtä lusmut, eli eivät nosta luukkua 20cm ylemmäs.
Ilmat kun kylmenee kunnolla pakkaselle niin tuskin jaksavat nostaa yhtään auki, vertailuna kaverin bilteman nostimet jotka ponnauttavat luukun ihan ylös asti auki...no eipähän nämä fockkerin luukut ainakaan osu ketään leukaan.

Ilmat kun kylmenee kunnolla pakkaselle niin tuskin jaksavat nostaa yhtään auki, vertailuna kaverin bilteman nostimet jotka ponnauttavat luukun ihan ylös asti auki...no eipähän nämä fockkerin luukut ainakaan osu ketään leukaan.
Trend Wagon Foccer 1.6 TI-VCT 125hp / MK3
Re: Uusi Focus 2011
Kaasupumppujen männänvarret kannattaa puhdistaa aika usein vaikkapa puhtaalla rätillä, johon on suihkautettu CRC:tä tai vastaavaa. Tämä männänvarsien puhtaanapito (+kevyt voitelu) on auttanut tähän mennessä jo useammassa erimerkkisessä autossa - ja toimii myös Focuksessa.hartza75 kirjoitti:Meikältä vaihdettiin aikoinaan ne myös ne takaluukun nostimet...oisko ollut mittarissa 4000km, nämä uudet on lähes yhtä lusmut, eli eivät nosta luukkua 20cm ylemmäs.![]()
Ilmat kun kylmenee kunnolla pakkaselle niin tuskin jaksavat nostaa yhtään auki, vertailuna kaverin bilteman nostimet jotka ponnauttavat luukun ihan ylös asti auki...no eipähän nämä fockkerin luukut ainakaan osu ketään leukaan.

Torque Vectoring Control
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 17 Loka 2012 11:49
Re: Uusi Focus 2011
Katos vaan. Miksiköhän en ole tuota huomannut ja toisaalta miksi myyjä ei ole siitä mulle infonnut. Nyt lähtee heti kyselyä asiastafosa kirjoitti: Mielenkiinnosta kysyn, että tuonkaan koneen + powershiftin yhteyteen ei saanu easy driver 2? Sehän on n. 75e halvempi titaniumiin ni sillä ihmettelen.
Hinnastossa lukee vain ettei 1,6 125 automaattiin.
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 17 Loka 2012 11:49
Re: Uusi Focus 2011
Fosa seuraavissa Fordi-clubin pikkujouluissa tarjoon sulle kaljatOnko_Ford_traktori kirjoitti: Katos vaan. Miksiköhän en ole tuota huomannut ja toisaalta miksi myyjä ei ole siitä mulle infonnut. Nyt lähtee heti kyselyä asiasta

Re: Uusi Focus 2011
Eli ovat unohtaneet nostaa Easy Driver 2, koska ovat aiemmin myyneet sitä "tarjouksessa" mainostaakseen ko. pakettiin sisältyvää pysäköintiavustinta?
Asentavatko he siis esim etututkat vai mitä tarkoitat tuolla "ja paremmat varusteet"?
edit. vai ehtivätkö vaihtaa tilaukseen
Asentavatko he siis esim etututkat vai mitä tarkoitat tuolla "ja paremmat varusteet"?
edit. vai ehtivätkö vaihtaa tilaukseen
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 17 Loka 2012 11:49
Re: Uusi Focus 2011
Ovat tosiaan unohtaneet nostaa hintaa kampanjan jäljiltä. Ehtivät vielä muuttaa tilaukseen
Re: Uusi Focus 2011
Hyvä niin!Onko_Ford_traktori kirjoitti:Ovat tosiaan unohtaneet nostaa hintaa kampanjan jäljiltä. Ehtivät vielä muuttaa tilaukseen

Re: Uusi Focus 2011
5000 km tuli tänään täyteen ja mukavasti on sujunut, olen tyytyväinen. 
Tuulilasin lämmitystä on jo oppinut arvostamaan ja automaatti-ilmastointi toimii hienosti (ei ole tarvinnut säätöihin koskea). Contin kitkat pyörii alla ja hyvin toimii talvikelissä(kin) koko auto.
Ainoa pieni pettymys koskee RE85-polttoainetta, joka ei sitten tykkääkään kylmänä syttyä edes 0 celsiusasteessa.. Noh, 95E10:ä puolet tankista joukkoon ja hyvin menee.

Tuulilasin lämmitystä on jo oppinut arvostamaan ja automaatti-ilmastointi toimii hienosti (ei ole tarvinnut säätöihin koskea). Contin kitkat pyörii alla ja hyvin toimii talvikelissä(kin) koko auto.
Ainoa pieni pettymys koskee RE85-polttoainetta, joka ei sitten tykkääkään kylmänä syttyä edes 0 celsiusasteessa.. Noh, 95E10:ä puolet tankista joukkoon ja hyvin menee.

Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
Re: Uusi Focus 2011
Joo, kyllä ne meikän kaasupumppujen varret ovat putslankissa ja olen niitä voidellutkin juuri tuolla crc:llä.JohnFinn kirjoitti: Kaasupumppujen männänvarret kannattaa puhdistaa aika usein vaikkapa puhtaalla rätillä, johon on suihkautettu CRC:tä tai vastaavaa. Tämä männänvarsien puhtaanapito (+kevyt voitelu) on auttanut tähän mennessä jo useammassa erimerkkisessä autossa - ja toimii myös Focuksessa.
Tuloksena: Luukku ei pahemmin nouse meikällä kuin sen 20cm ja vaikka luukkua hieman "tuuppii" nousemaan niin silti ei nouse puoliväliä ylemmäs kuin sitten vasta käsin nostamalla...vasta toiset kaasujouset menossa, alkukeväällä vaihdatin takuuseen.
Mites teillä muilla foccaajilla, nouseeko se luukku kun sen aukaisee kahvasta vai pitääkö sitä hieman nostaa ja sitten se ponnahtaa ylös asti? (saisin referenssiä kun vien taas takuuhuoltoon)
Trend Wagon Foccer 1.6 TI-VCT 125hp / MK3
Re: Uusi Focus 2011
Ei nouse eikä ponnahda. Ei noussut edes uutena eikä kesällä lämpimässä.hartza75 kirjoitti: Mites teillä muilla foccaajilla, nouseeko se luukku kun sen aukaisee kahvasta vai pitääkö sitä hieman nostaa ja sitten se ponnahtaa ylös asti? (saisin referenssiä kun vien taas takuuhuoltoon)
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
Re: Uusi Focus 2011
Nonii! Nyt on vihdoin auto alla ja viitisenkymmentä mittarissa.
Kyseessä siis flexi trend 5d lisättynä comfort packilla, easydriver 2:lla ja vetokoukun esiasennussarjalla.
Valitsin alle Bridgestone Noranza Evo kakkoset, kontissa olikin esiasennuskumit jotka paljastuivat ContiPremiumContacteiksi ja lohkolämppärinä Calix.
Yllättäen comfort pack ilmeisesti sisälsi esitetiedoista poiketen myös veluurimatot (mukava yllätys)
Kivasti kaupungilla ajeli eikä nykinyt, kuulemma tankki täynnä E85. Pysäköintiavustimen testailu ei onnistunu ku aina oli joku tööttäilemässä ku himmaili 'taskuvalmiuteen'.. 
Niin ja takaluukku nousi normaalisti, mutta se koskee ilmeisesti enemmän farkkumallia, mitä siguja katsonut.
Katsellaan ja ihmetellään!
Nyt on ajettu ensimmäinen parinsadan kilometrin maantiepätkä ja kulutus kyllä linjassa ilmotettujen kans, ajotietokoneen mukaan 6,6l/100km. Vakkarilla lähes koko matka, motaria 25km.
Autossa on siis vakiosoitin, mutta siitä löytyy kyllä dsp-säädöt kuten optimointi kuljettajalle ja valmiit ekvalisointisäädöt. Ilmeisesti samat kun siinä Sonyn soittimessa, koska käsikirjassakaan ei mainittu muuta kuin mitä itsellänikin on. Lisäksi usb-portti on vaihtanut paikkaansa etupenkkien väliin.
Käyntilämpö nousee kyllä nopeasti ainakin näillä keleillä, viiden asteen lämmössä kylmänä kun starttasi niin siinä ajassa ku härväs navigaattoriin osoitteen, neula oli jo 90-asteessa.
Kyseessä siis flexi trend 5d lisättynä comfort packilla, easydriver 2:lla ja vetokoukun esiasennussarjalla.
Valitsin alle Bridgestone Noranza Evo kakkoset, kontissa olikin esiasennuskumit jotka paljastuivat ContiPremiumContacteiksi ja lohkolämppärinä Calix.
Yllättäen comfort pack ilmeisesti sisälsi esitetiedoista poiketen myös veluurimatot (mukava yllätys)


Niin ja takaluukku nousi normaalisti, mutta se koskee ilmeisesti enemmän farkkumallia, mitä siguja katsonut.
Katsellaan ja ihmetellään!
Nyt on ajettu ensimmäinen parinsadan kilometrin maantiepätkä ja kulutus kyllä linjassa ilmotettujen kans, ajotietokoneen mukaan 6,6l/100km. Vakkarilla lähes koko matka, motaria 25km.
Autossa on siis vakiosoitin, mutta siitä löytyy kyllä dsp-säädöt kuten optimointi kuljettajalle ja valmiit ekvalisointisäädöt. Ilmeisesti samat kun siinä Sonyn soittimessa, koska käsikirjassakaan ei mainittu muuta kuin mitä itsellänikin on. Lisäksi usb-portti on vaihtanut paikkaansa etupenkkien väliin.
Käyntilämpö nousee kyllä nopeasti ainakin näillä keleillä, viiden asteen lämmössä kylmänä kun starttasi niin siinä ajassa ku härväs navigaattoriin osoitteen, neula oli jo 90-asteessa.
Re: Uusi Focus 2011
Onnittelut uuden auton johdosta!
Uskaltaisin veikata, että 95E10:ä on tankissa.fosa kirjoitti:...
Kivasti kaupungilla ajeli eikä nykinyt, kuulemma tankki täynnä E85.
...
Nyt on ajettu ensimmäinen parinsadan kilometrin maantiepätkä ja kulutus kyllä linjassa ilmotettujen kans, ajotietokoneen mukaan 6,6l/100km. Vakkarilla lähes koko matka, motaria 25km.
...
Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
Re: Uusi Focus 2011
Sanoisin myös, että etanolilla ei tuollaisia keskikulutuksia saa. Ja en myöskään usko, että olisivat käyneet etanoli pumpulla autoa täyttämässä. Mutta mahdollistahan se tietysti on.RE85 kirjoitti:Onnittelut uuden auton johdosta!
Uskaltaisin veikata, että 95E10:ä on tankissa.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
Re: Uusi Focus 2011
Miten tehokas on uuden Focuksen lämmityslaite? Omat koeajot olleet ihan parin asteen pakkasissa. Autovalinnan loppusuoralla Focus 5d 125 hv Ecoboost Trend X, i30 1,6 GDI Comfort ja ehkä Sitruuna C4. Tosin viimeinen saattaa pudota jo siksi, että a) ei pysty ajamaan talvikengät jalassa, kun kaasupoljin ja jarrupoljin ovat liian lähekkäin ja b) on ohjaukseltaan kolmikon selvästi heikoin.
Re: Uusi Focus 2011
Focuksen koeajoin tammikuussa 2011 bensakoneisena, auto lämpeni hyvin sisätiloiltaankin. Ostin 1,6 dieselin ja siinä on lisälämmitin vakiona. Auto on lämmin.Trilisser kirjoitti:Miten tehokas on uuden Focuksen lämmityslaite? Omat koeajot olleet ihan parin asteen pakkasissa. Autovalinnan loppusuoralla Focus 5d 125 hv Ecoboost Trend X, i30 1,6 GDI Comfort ja ehkä Sitruuna C4. Tosin viimeinen saattaa pudota jo siksi, että a) ei pysty ajamaan talvikengät jalassa, kun kaasupoljin ja jarrupoljin ovat liian lähekkäin ja b) on ohjaukseltaan kolmikon selvästi heikoin.
Jos noista kolmesta mainitsemastasi i30 on yhtä kuin Hyundain diesel, niin ilman lisälämmitinta se tulee olemaan nurkka-ajoissa kylmin noista vaihtoehdoista.
Ja tärkeä asia: ajettavuus/ohjattavuus talvioloissa on Focuksessa noista kolmesta ainakin kunnossa.

Torque Vectoring Control
Re: Uusi Focus 2011
Edellinen automme -08 Kia Cee'd oli 1.6 dieselillä, ja mielestäni se oli nykydieseliksi suhteellisen lämmin myös nurkka-ajossa ilman lisälämmitintäkin. Toki nykyinen bensa 1.6 ecoboost -mondeo lämpenee nopeammin, mutta ero ei ole järisyttävän iso.
Työautoni Transit connect 1.8 diesel ei varmaan ilman lisälämmitintä jaksaisi lämmittää edes puolta pienempää pakun kabiinia nurkka-ajossa. Tämäänkin 20 minuutin ajon jälkeen lisälämmittimen kera koneen lämmöt olivat n. 1/4 mittarin asteikolla, jossa normaali on puolivälissä. Ohjaamo oli kuitenkin todella lämmin, kiitos webaston.
En varmaan ostaisi uutta dieselautoa nykyään ilman lisälämmitintä, mutta pienetkin bensaturbot tuntuvat tuottavan lämpöä ihan mukavasti, ja fordin aktiivinen jäähdyttimen säleikkö varmasti auttaa lämpenemisessä.
Työautoni Transit connect 1.8 diesel ei varmaan ilman lisälämmitintä jaksaisi lämmittää edes puolta pienempää pakun kabiinia nurkka-ajossa. Tämäänkin 20 minuutin ajon jälkeen lisälämmittimen kera koneen lämmöt olivat n. 1/4 mittarin asteikolla, jossa normaali on puolivälissä. Ohjaamo oli kuitenkin todella lämmin, kiitos webaston.
En varmaan ostaisi uutta dieselautoa nykyään ilman lisälämmitintä, mutta pienetkin bensaturbot tuntuvat tuottavan lämpöä ihan mukavasti, ja fordin aktiivinen jäähdyttimen säleikkö varmasti auttaa lämpenemisessä.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus 2011
Koeajoin tänään uuden diesel-Ceedin (automaatilla). Pakkasta oli noin -10 astetta, ja Cee'd tuntui lämpenevän huomattavasti paremmin kuin hetkeä ennen koeajamani Renaul Megane 1,2-litraisella bensiiniturbokoneella.
Ajettavuudesta pistänyt silmään esim. se, että Toyota Verso tuntui tiellä selvästi horjakammalta kuin B-Max, vaikka onkin huomattavasti pitemmällä akselivälillä.
Tuosta Renaultistakin tuli mieleen, että kukahan heillä miettii ohjaamoergonomiaa? Kolmessa kokeilemassani patongissa penkinlämmittimen kytkin on ollut istuimen ja oven välissä. Rellussa käynnistinnappi on alhaalla keskikonsolissa, ja radion säätimet nekin alhaalla (on toki ratissakin).
Onko muuten kukaan vertaillut pitemmässä ajossa Trendin ja Titaniumin istuimia?
Ajettavuudesta pistänyt silmään esim. se, että Toyota Verso tuntui tiellä selvästi horjakammalta kuin B-Max, vaikka onkin huomattavasti pitemmällä akselivälillä.
Tuosta Renaultistakin tuli mieleen, että kukahan heillä miettii ohjaamoergonomiaa? Kolmessa kokeilemassani patongissa penkinlämmittimen kytkin on ollut istuimen ja oven välissä. Rellussa käynnistinnappi on alhaalla keskikonsolissa, ja radion säätimet nekin alhaalla (on toki ratissakin).
Onko muuten kukaan vertaillut pitemmässä ajossa Trendin ja Titaniumin istuimia?
Re: Uusi Focus 2011
Titaniumin (etu)istuimet ovat sekä mukavat, että tukevat ja ristiselälle on säädettävä tuki. Kohtailainen ero Titaniumin istuinten eduksi.
Torque Vectoring Control
Re: Uusi Focus 2011
Minkä pituinen olet? Itse olen 181 cm ja "roteva". Molempia testattu, pikatestillä ei suurta eroa. Harkinannassa Trend X parilla lisäpaketilla, joissa olennaisimmat lisukkeet. Titanium olisi edelleen vajaat pari tonmnia kalliimpi. Kyseessä siis 5-ovinen 125-heppaisella Ecoboostilla.
Re: Uusi Focus 2011
Olen 3 cm lyhyempi ja massaa on n. 78 kg.
Hieman pitemmällä veljelläni on myös uusin Focus ja hänelläkin samanlaiset kokemukset istuimesta - Titaniumin hyväksi.
Itse arvostan vielä näissä istuimissa erittäin onnistunutta pintapehmustetta.
Istuimen korkeus ja etäisyys (+ohjauspyörän säätö) kannattaa "mallata" itselle sopivimmaksi, jotta mm. polvitaipeet saavat tukea ja kyynärtaipeissa on sopiva kulma ajettaessa. Tämä kokonaisuus vaikuttaa istumismukavuuteen ja ajoergonomiaan.
Valitettavan useat kuskit jättävät säädöt "perheen yhteisiksi" ja rutisevat sitten huonoista jakkaroista. Ja jopa muutamat autojen ammattitestaajatkin rutisevat riittämättömästä reisituesta, koska eivät osaa säätää istuinergonomiaa oikeaksi.

Itse arvostan vielä näissä istuimissa erittäin onnistunutta pintapehmustetta.
Istuimen korkeus ja etäisyys (+ohjauspyörän säätö) kannattaa "mallata" itselle sopivimmaksi, jotta mm. polvitaipeet saavat tukea ja kyynärtaipeissa on sopiva kulma ajettaessa. Tämä kokonaisuus vaikuttaa istumismukavuuteen ja ajoergonomiaan.
Valitettavan useat kuskit jättävät säädöt "perheen yhteisiksi" ja rutisevat sitten huonoista jakkaroista. Ja jopa muutamat autojen ammattitestaajatkin rutisevat riittämättömästä reisituesta, koska eivät osaa säätää istuinergonomiaa oikeaksi.

Torque Vectoring Control
Re: Uusi Focus 2011
Säätöjuttu on kyllä totta. Itsekin kovin herkästi vaan pistää penkin takimmaiseen asentoon ja se siitä. Luin juuri vertailun, jossa Focuksen ja muutaman muun mukana oli Sitruuna C4, eikä jälkimmäisen ahdasta kaasupolkimen ja jarrupolkimen väliä kommentoitu mitenkään. Koeajoin sen 45-kokoa olevat kesälenkkarit jalassa (tosin ko. merkin 45 vastaa yleensä muilla 46:tta; ,mutta kesäkengät joka tapauksessa), ja silti usein jarrulta kaasulle siirtäessä jalka osui molemmille polkimille. Focuksessa (ja muissakaan paitsi Pökö 308:ssa) ei ko. ongelmaa ollut.