Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä on jouduttu turvautumaan max-ac nappiin aina, kun ulkona on ollut helle lämpötilat. Jos sitä pitää automaatilla kakkos tai kolmos asetuksella ja lämpötilan vaikka 20 niin se ei kyllä omassa lähde puhaltamaan suurella voimalla. Viileää kyllä tulee, mutta se puhallusteho pysyy erittäin maltillisena vaikka autossa olisi ihan hemmetin kuuma.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Lämmön-/viileydentunne on ihan vastaanottajasta kiinni. Toiselle +25 voi olla takkikeli, toiselle sortsit ja t-paita riittää mainiosti
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllähän se täälläkin nimenomaan alkaa hönkimään ja viileää. Mk3.5 Focuksen kanssa tottui, että kunnolla puhaltaa kylmää
Mielestäni automaattitilassa ei mitkään valot syty vaikka se automaatti ohjaisi ilmastointijärjestelmää miten tahansa.
Sama homma. Ilmastointi siis toimii ja uskoisin lämpötilan asettuvan halutulle tasolle, mutta lämpötilan muutos on todella hidasta kun vertaa vanhaan focukseen.AAR85 kirjoitti: ↑13 Kesä 2019 00:04 Täällä on jouduttu turvautumaan max-ac nappiin aina, kun ulkona on ollut helle lämpötilat. Jos sitä pitää automaatilla kakkos tai kolmos asetuksella ja lämpötilan vaikka 20 niin se ei kyllä omassa lähde puhaltamaan suurella voimalla. Viileää kyllä tulee, mutta se puhallusteho pysyy erittäin maltillisena vaikka autossa olisi ihan hemmetin kuuma.
Enivei, voi siis olla normaalia toimintaa, mutta pieni pettymys mk3.5 focuksesta siirryttäessä. Täytyy nyt vielä koittaa kuitenkin huoltoa tentata asiasta josko sieltä kuitenkin paljastuisi, että ohjelmistopäivityksellä saadaan puhallinnopeutta lisää kun ollaan saunalämpötiloissa. Eipä tosin tuo max ac:n painaminen nyt ylivoimainen homma ole.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mites muilla kokemuksia kesärenkaista ja millä paineilla ajelette? Itsellä alla ensiasennusrenkaat eli Continental ecocontact 5, 205/60/16. Rengaspaineet 2.5 kaikissa. En ole näihin kovin tyytyväinen varsinkaan näillä huonoilla asfalteilla. Edelleisessä autossa oli Goodyearin efficentgripit ja olivat todella äänettömät ja muutenkin hyvät ajaa.
Ford Focus 1.5 A8 Titanium wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ite olen pitäny aina 2.7-2.8 tuossa kokoluokassa.Foortipi kirjoitti: ↑13 Kesä 2019 12:22 Mites muilla kokemuksia kesärenkaista ja millä paineilla ajelette? Itsellä alla ensiasennusrenkaat eli Continental ecocontact 5, 205/60/16. Rengaspaineet 2.5 kaikissa. En ole näihin kovin tyytyväinen varsinkaan näillä huonoilla asfalteilla. Edelleisessä autossa oli Goodyearin efficentgripit ja olivat todella äänettömät ja muutenkin hyvät ajaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä samankaltainen toiminta. Edelliset VW- konsernin autoni puhalsivat kyllä huomattavasti enemmän ilmaa helteisissä oloissa aluksi.AAR85 kirjoitti: ↑13 Kesä 2019 00:04 Täällä on jouduttu turvautumaan max-ac nappiin aina, kun ulkona on ollut helle lämpötilat. Jos sitä pitää automaatilla kakkos tai kolmos asetuksella ja lämpötilan vaikka 20 niin se ei kyllä omassa lähde puhaltamaan suurella voimalla. Viileää kyllä tulee, mutta se puhallusteho pysyy erittäin maltillisena vaikka autossa olisi ihan hemmetin kuuma.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itse olen kyllä ollut ihan tyytyväinen ilmastoinnin toimintaan, vaikka olen aina inhonnut hellettä. Kun lähden kuumalla autolla liikkeelle, niin ikkunat auki ensimmäiset 400-500 metriä ja sen jälkeen riittää ihan hyvin, että ilmastointi on automaattiasennossa, 21 astetta pyyntiä ja kolme pykälää puhallusta. Toki max ac antaa vielä nopeammin kylmää.
Eniten ilmastoinnissa harmittaa se, että takamatkustajille ei ole omia säädettäviä suulakkeita, kuten Mondeossa tai monissa Focuksen kilpailijoissa. No, eivät ole kyllä valittaneet kuumuudesta, vaikka ulkona olisi 30 astetta.
Mulla on 235/40/R18 -renkaissa painetta 2.8-2.9 bar kylmänä. Rengasmelua on kyllä mun makuun liikaa, varsinkin kun totuin Mondeon todella hiljaiseen äänimaailmaan. Toisaalta ihminen on kyllä sopeutuvainen. Tänään huomasin, että rengasmelu ärsyttää selvästi vähemmän kuin vaikka muutama viikko sitten. Toki voi olla, että hellepäivät ovat pehmentäneet ja tasoittaneet päällysteitä.
Eniten ilmastoinnissa harmittaa se, että takamatkustajille ei ole omia säädettäviä suulakkeita, kuten Mondeossa tai monissa Focuksen kilpailijoissa. No, eivät ole kyllä valittaneet kuumuudesta, vaikka ulkona olisi 30 astetta.

Mulla on 235/40/R18 -renkaissa painetta 2.8-2.9 bar kylmänä. Rengasmelua on kyllä mun makuun liikaa, varsinkin kun totuin Mondeon todella hiljaiseen äänimaailmaan. Toisaalta ihminen on kyllä sopeutuvainen. Tänään huomasin, että rengasmelu ärsyttää selvästi vähemmän kuin vaikka muutama viikko sitten. Toki voi olla, että hellepäivät ovat pehmentäneet ja tasoittaneet päällysteitä.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla oli aikalailla samat kylmäpaineet aluksi, mutta tiputin 2,6bar ja melu väheni aika paljon.calculus kirjoitti: ↑13 Kesä 2019 17:55 Mulla on 235/40/R18 -renkaissa painetta 2.8-2.9 bar kylmänä. Rengasmelua on kyllä mun makuun liikaa, varsinkin kun totuin Mondeon todella hiljaiseen äänimaailmaan. Toisaalta ihminen on kyllä sopeutuvainen. Tänään huomasin, että rengasmelu ärsyttää selvästi vähemmän kuin vaikka muutama viikko sitten. Toki voi olla, että hellepäivät ovat pehmentäneet ja tasoittaneet päällysteitä.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
2016 (my 2017) vm Octaviasta menossa leasinki umpeen ja kävin koejamassa 1.5 evcoboost SW Focuksen. Ohjaus on todella paljon napakampi ja moottorikin reilusti pirteämpi kuin 1.0 TSI. Mehumaija-automaatti on myös reilusti VAGin kaksoiskytkinratkaisua mukavampia jaa, tosin bensa tuolla näyttää maistuvan aika paljon reilummin kuin DSG-vaihtoehdolle. Mukavuudella on näköjään hintansa.
Octavia on sisätilöiltaan jonkun verran reilumpi ja konttikin paljon isompi korkeussuunnassa. En tiedä mistä noi konttien litramäärät mitataan, kun laskennallisesti eroa ei ole kuin muutama litra, mutta todellisuudessa paljon enemmän. Sisämelussakaan ei ollut merkittävää eroa, vaikka Focuksessa on varmasti parempi äänenvaimennus kuin Skodassa. Toi 1.0 TSI on melkein äänetön käytössä ja alla 16' renkaat, joten ne varmasti tasoittavat eron.
Jäi aika hyvät fiilikset ja sain liikkeestä kohtuullisen tarjouksen vaihtarista sekä vuoden 2018 esittelyautosta (7te pois ovh). Pikkasen tässä hirvittää, että uskaltaako vaihtaa pienempään autoon, kun kyydissä kulkee kaksi pientä lasta (pari kk ja pari vuotta)? Kokeilin miten lastenistuimet mahtuvat fiikkukseen ja turvakaukalo telakoineen mahtui juuri ja juuri taakseni, jos säädin istuimen hyvin pystyyn asentoon. Octaviassa tuo menee kevyesti kuskin taakse. Vaunut mahtuivat konttiin, mutta tavaratilan mataluuden vuoksi en ole varma saako sitä verhoa enää kiinni. Ehkä tätä tila-asiaa enemmän kuitenkin mietityttää vuoden 2018 esittelyauto. Luin melkein koko ketjun läpi ja aika paljon noissa vaikuttaa olleen lastentauteja. Jos tilaisi tehtaalta uuden, niin siinä olisi ainakin toivottavasti korjattu jo osa ongelmista? Lisäksi mietityttää, että kuinka paljon tota esittelyautoa on kengitetty ja rääkätty sisäänajokilometrien aikana? Tarkoitus olisi pitää autoa ainakin viisi vuotta, jonka aikana voi rääkkäyksen jälket tulla esiin. Ei meikäläisen lompakko kestä näillä hinnoilla (35k) ostaa vikapesäkettä, vaikka olenkin karaistunut entinen Alfa Romeon omistaja.
Tuo 7 tonnin "ale" vaan houkuttaa aika paljon, vaikka esittelyautossa tulisi maksettua myös sellaisista varusteista, joita en tehdastilaukseen ottaisi.
Sellaista tajunnanvirtaa tänään. Hieno auto joka tapauksessa. Sen vielä sanon, että ajettavuutta on kehuttu siellä sun täällä ja onhan se hyvä. Omistin kuitenkin aikanaan vm 2001 Focus Mk1 farkun, joka oli mielestäni todella hyvä ajaa. Koeajolla sitä mietti, että onhan tää hyvä, mutta outoa ettei 20 vuodessa ole kuitenkaan isompaa muutosta tullut.
Octavia on sisätilöiltaan jonkun verran reilumpi ja konttikin paljon isompi korkeussuunnassa. En tiedä mistä noi konttien litramäärät mitataan, kun laskennallisesti eroa ei ole kuin muutama litra, mutta todellisuudessa paljon enemmän. Sisämelussakaan ei ollut merkittävää eroa, vaikka Focuksessa on varmasti parempi äänenvaimennus kuin Skodassa. Toi 1.0 TSI on melkein äänetön käytössä ja alla 16' renkaat, joten ne varmasti tasoittavat eron.
Jäi aika hyvät fiilikset ja sain liikkeestä kohtuullisen tarjouksen vaihtarista sekä vuoden 2018 esittelyautosta (7te pois ovh). Pikkasen tässä hirvittää, että uskaltaako vaihtaa pienempään autoon, kun kyydissä kulkee kaksi pientä lasta (pari kk ja pari vuotta)? Kokeilin miten lastenistuimet mahtuvat fiikkukseen ja turvakaukalo telakoineen mahtui juuri ja juuri taakseni, jos säädin istuimen hyvin pystyyn asentoon. Octaviassa tuo menee kevyesti kuskin taakse. Vaunut mahtuivat konttiin, mutta tavaratilan mataluuden vuoksi en ole varma saako sitä verhoa enää kiinni. Ehkä tätä tila-asiaa enemmän kuitenkin mietityttää vuoden 2018 esittelyauto. Luin melkein koko ketjun läpi ja aika paljon noissa vaikuttaa olleen lastentauteja. Jos tilaisi tehtaalta uuden, niin siinä olisi ainakin toivottavasti korjattu jo osa ongelmista? Lisäksi mietityttää, että kuinka paljon tota esittelyautoa on kengitetty ja rääkätty sisäänajokilometrien aikana? Tarkoitus olisi pitää autoa ainakin viisi vuotta, jonka aikana voi rääkkäyksen jälket tulla esiin. Ei meikäläisen lompakko kestä näillä hinnoilla (35k) ostaa vikapesäkettä, vaikka olenkin karaistunut entinen Alfa Romeon omistaja.

Sellaista tajunnanvirtaa tänään. Hieno auto joka tapauksessa. Sen vielä sanon, että ajettavuutta on kehuttu siellä sun täällä ja onhan se hyvä. Omistin kuitenkin aikanaan vm 2001 Focus Mk1 farkun, joka oli mielestäni todella hyvä ajaa. Koeajolla sitä mietti, että onhan tää hyvä, mutta outoa ettei 20 vuodessa ole kuitenkaan isompaa muutosta tullut.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Suurin osa vioista ollut ohjelmistopäivityksellä korjattavia, joten uskaltaa ostaa alkupään auton. Tuskin kovinkaan moni pahemmin revittää ihan perus autoa ja sisäänajokin alkaa olemaan vähän vanhanaikaista tarinaa. Automaattia ei edes saa ajettua rajoitinta vasten tms. Ihan omiin kokemuksiin perustuen huono auto on huono vaikka sen ajaisi sisään ja vaihtaisi öljyt muutamassa tonnissa. Näin olen toki aina tehnyt, mutta vaikuttaa turhalta touhultaJepat kirjoitti: ↑14 Kesä 2019 10:45 2016 (my 2017) vm Octaviasta menossa leasinki umpeen ja kävin koejamassa 1.5 evcoboost SW Focuksen. Ohjaus on todella paljon napakampi ja moottorikin reilusti pirteämpi kuin 1.0 TSI. Mehumaija-automaatti on myös reilusti VAGin kaksoiskytkinratkaisua mukavampia jaa, tosin bensa tuolla näyttää maistuvan aika paljon reilummin kuin DSG-vaihtoehdolle. Mukavuudella on näköjään hintansa.
Octavia on sisätilöiltaan jonkun verran reilumpi ja konttikin paljon isompi korkeussuunnassa. En tiedä mistä noi konttien litramäärät mitataan, kun laskennallisesti eroa ei ole kuin muutama litra, mutta todellisuudessa paljon enemmän. Sisämelussakaan ei ollut merkittävää eroa, vaikka Focuksessa on varmasti parempi äänenvaimennus kuin Skodassa. Toi 1.0 TSI on melkein äänetön käytössä ja alla 16' renkaat, joten ne varmasti tasoittavat eron.
Jäi aika hyvät fiilikset ja sain liikkeestä kohtuullisen tarjouksen vaihtarista sekä vuoden 2018 esittelyautosta (7te pois ovh). Pikkasen tässä hirvittää, että uskaltaako vaihtaa pienempään autoon, kun kyydissä kulkee kaksi pientä lasta (pari kk ja pari vuotta)? Kokeilin miten lastenistuimet mahtuvat fiikkukseen ja turvakaukalo telakoineen mahtui juuri ja juuri taakseni, jos säädin istuimen hyvin pystyyn asentoon. Octaviassa tuo menee kevyesti kuskin taakse. Vaunut mahtuivat konttiin, mutta tavaratilan mataluuden vuoksi en ole varma saako sitä verhoa enää kiinni. Ehkä tätä tila-asiaa enemmän kuitenkin mietityttää vuoden 2018 esittelyauto. Luin melkein koko ketjun läpi ja aika paljon noissa vaikuttaa olleen lastentauteja. Jos tilaisi tehtaalta uuden, niin siinä olisi ainakin toivottavasti korjattu jo osa ongelmista? Lisäksi mietityttää, että kuinka paljon tota esittelyautoa on kengitetty ja rääkätty sisäänajokilometrien aikana? Tarkoitus olisi pitää autoa ainakin viisi vuotta, jonka aikana voi rääkkäyksen jälket tulla esiin. Ei meikäläisen lompakko kestä näillä hinnoilla (35k) ostaa vikapesäkettä, vaikka olenkin karaistunut entinen Alfa Romeon omistaja.Tuo 7 tonnin "ale" vaan houkuttaa aika paljon, vaikka esittelyautossa tulisi maksettua myös sellaisista varusteista, joita en tehdastilaukseen ottaisi.
Sellaista tajunnanvirtaa tänään. Hieno auto joka tapauksessa. Sen vielä sanon, että ajettavuutta on kehuttu siellä sun täällä ja onhan se hyvä. Omistin kuitenkin aikanaan vm 2001 Focus Mk1 farkun, joka oli mielestäni todella hyvä ajaa. Koeajolla sitä mietti, että onhan tää hyvä, mutta outoa ettei 20 vuodessa ole kuitenkaan isompaa muutosta tullut.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Autoa ostamassa elä tee sitä virhettä että sisätilat on liian pienet lapsiperheelle. Sitä tilaa aina tarvitaan mökki ja muuhun hommaan. Tossa tilanteessa pitää ajatella järkevästi. Jos olen autoa ostamassa niin käyttöä varten se tulee ei mitään päivitys jutskia paljon tarvitse harrastaa. Käytetty auto sillä on käytetyn hinta. Lisävarusteet autossa jos käyttty ei nosta sen vaihtoarvoa. Jos jarrulevyt menee kierroksi joku vähän revitellyt fordin takuu niitä ei korvaa kun kuluva osa on. Katso astetta isompaa vaikka Mondeota
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
En tiedä onko uutuuden viehätys jo karissut ja unohtanut DSG:n tökkimiset tässä reilussa puolessa vuodessa, mutta 1.5 EcoBoost + A8 yhdistelmä ei aina sekään niin mukava. Tietyissä nopeuksissa laatikon vaihdot melko nytkähtäviä. Liikkeelle lähdöt tosin öljylingolla mukavampia kuin DSG:llä.Jepat kirjoitti: ↑14 Kesä 2019 10:45 2016 (my 2017) vm Octaviasta menossa leasinki umpeen ja kävin koejamassa 1.5 evcoboost SW Focuksen. Ohjaus on todella paljon napakampi ja moottorikin reilusti pirteämpi kuin 1.0 TSI. Mehumaija-automaatti on myös reilusti VAGin kaksoiskytkinratkaisua mukavampia jaa, tosin bensa tuolla näyttää maistuvan aika paljon reilummin kuin DSG-vaihtoehdolle. Mukavuudella on näköjään hintansa.
Tilaa on farmarissa tuon alapohjan kanssa leveyssuunnassa enemmän kuin Octaviassa, ainakin samat kaksi matkalaukkua meni heittämällä vierekkäin makuulleen kun Octaviassa taas ei. Alapohjan saa myös pois, kuten teimme yhdelle pidemmälle reissulle, mutta niitä alapohjan pitkittäisiä muovikiskoja taas ei saa pois, jotka syö jokusen sentin leveydestä. Kuitenkin meidän perheellä (2 aikuista, 2 lasta) ei ollut vaikeuksia saada kaikkea kyytiin ja tavarasuojakin meni vielä kiinni. Meillä ei tosin ole enää tarvetta vaunuille tai rattaille ja enää toinen lapsista turvaistuimella.
Voisihan tuohon vielä harkita kattoboksiakin jos lisätilaa tarvitaan. Ainoa mitä en tilatessa tajunnut lainkaan oli se, että suksiluukkua ei Titaniumissa ollut vakiona takaistuimessa, vaan olisi Family Pack pitänyt ottaa. Ei iso haitta, mutta Octaviassa luukku oli ja silloin tällöin tuli käytettyä. Erityisen hyvä silloin jos tarvitsee jotain pitkää kuljettaa ja lapset kyydissä. Nyt pitää kaataa penkkiä, joka rajoittaa lasten kyyditsemistä.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tämä on kyllä hyvä pointti ja kyllähän noi tilat vähän mietityttää. En sanoisi, että on liian pieni, mutta kuitenkin pienempi kuin Octavia. Kyllähän se alkaa nopeasti ottaa päähän, jos kokee auton liian pieneksi. Täytyy käydä vaikka koko poppoolla uudelleen koeajolla ennen päätöstä.Renee kirjoitti: ↑14 Kesä 2019 14:45 Autoa ostamassa elä tee sitä virhettä että sisätilat on liian pienet lapsiperheelle. Sitä tilaa aina tarvitaan mökki ja muuhun hommaan. Tossa tilanteessa pitää ajatella järkevästi. Jos olen autoa ostamassa niin käyttöä varten se tulee ei mitään päivitys jutskia paljon tarvitse harrastaa. Käytetty auto sillä on käytetyn hinta. Lisävarusteet autossa jos käyttty ei nosta sen vaihtoarvoa. Jos jarrulevyt menee kierroksi joku vähän revitellyt fordin takuu niitä ei korvaa kun kuluva osa on. Katso astetta isompaa vaikka Mondeota
Kodiaqia ja Superbiakin harkitsen, mutta toi VAGin suorastaan surkea takuu (Octaviasta kului kuljettajan kynnyksestä maali pois 2 vuodessa jostain ihmeen syystä ja vikahan on kuulemma minun) ja vittumainen maahantuoja ei auta asiaa. Focus tuntui käteen Skodan tekeleitä laadukkaammalta ja muutenkin kivan napakalta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus on parhaimmillaan kahden ihmisen auto, jossa satunnaisesti voidaan joku reissu heittää 4hlön kuormalla. Tällä hetkellä varsinkin ST-Line versiona on paras ajettava luokassaan. Sitten on taas pään raapimista, kun uusi Golf ja Astra tulee.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Noi pitkät toimitusajat ihmetyttävät.
Media uutisoi pitkin alkuvuotta, että autokauppa hyytyy euroopassa.
Jos kerran kauppa ei käy niin luulisi jonojen lyhenevän. Nyt tuntuu kuitenkin käyvän päinvastoin.
Omassakin tilauksessa näyttää arvioitu toimitus olevan 30.9. Neljän kuukauden odotus siis tiedossa sen perusteella.
Media uutisoi pitkin alkuvuotta, että autokauppa hyytyy euroopassa.
Jos kerran kauppa ei käy niin luulisi jonojen lyhenevän. Nyt tuntuu kuitenkin käyvän päinvastoin.
Omassakin tilauksessa näyttää arvioitu toimitus olevan 30.9. Neljän kuukauden odotus siis tiedossa sen perusteella.

Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mielestäni farkku-focuksessa on hyvä tavaratila myös mk4 Mondeon jälkeen. Virallisiin litroihin lasketaan varmasti myös välipohjan alla oleva tila - tavaraverhoon asti. Tavaraverhon yläpuolellahan ei tilaa ole paljoakaan vs mondeo, mutta välipohja poistamalla tulee syvyystilaa joka auttaa lastenvaunujen kanssa mukavasti. Silloin menetetään tasainen pohja, mutta sen saa taas välipohjalla tarvittaessa takaisin.
Tässä on todettava että välipohjan alle ei tule käsittääkseni farkussakaan tilaa jos ottaa B&O audiojpaketin subbarilla. Tästä syystä se jäi itseltäni pois. Vakioämyreilläkin on pärjännyt, vaikka B&O kuulosti kyllä todella hyvältä.
Family pack:n otto oli itselleni myös no brainer, koska pienellä rahalla suksiluukun lisäksi saa vänkärin penkin säädöt ja sähköiset lapsilukot.
2 lastenistuinta on mahtunut takapenkille hyvin ja mahtuu etupenkillä myös 187cm kuski olemaan samalla mukavasti. Suurin ero Mk4-mondeoon on tietty leveys, kahden turvaistuimen välissä on hyvin ahdasta aikuisella. Polvitilaa on takapenkillä vähemmän, mutta tarpeeksi oman ajoasennon takana. Mutta takatuhdon istuinosa tuntuu töpöltä joten pitkäällä matkalla ei pidemmille aikuisille varmaan ole mukava istua takana reisituen vähyyden vuoksi.
Valtaosa ajoista on yksin työmatka-ajoa, joten hyväksyn vähän kovemman änkeämisen perhematkoilla (vs mondeo mk4).
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kesällä aina pidemmät toimitusajat lomien takia..ja rajoitettu saatavuus kaikkia vaihtoehtoja ei saa kesäloman aikaan..PiuhaPoikki kirjoitti: ↑14 Kesä 2019 19:46 Noi pitkät toimitusajat ihmetyttävät.
Media uutisoi pitkin alkuvuotta, että autokauppa hyytyy euroopassa.
Jos kerran kauppa ei käy niin luulisi jonojen lyhenevän. Nyt tuntuu kuitenkin käyvän päinvastoin.
Omassakin tilauksessa näyttää arvioitu toimitus olevan 30.9. Neljän kuukauden odotus siis tiedossa sen perusteella.![]()
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole tosiaan tiloissa iso ero mk4 mondeoon..ja kun ei enää tarvii kuskata rattaita niin aivan hyvin riittää tilat 3 lasta takana 2koroketta ja aikuiset edessä.-Kj- kirjoitti: ↑14 Kesä 2019 20:46 Mielestäni farkku-focuksessa on hyvä tavaratila myös mk4 Mondeon jälkeen. Virallisiin litroihin lasketaan varmasti myös välipohjan alla oleva tila - tavaraverhoon asti. Tavaraverhon yläpuolellahan ei tilaa ole paljoakaan vs mondeo, mutta välipohja poistamalla tulee syvyystilaa joka auttaa lastenvaunujen kanssa mukavasti. Silloin menetetään tasainen pohja, mutta sen saa taas välipohjalla tarvittaessa takaisin.
Tässä on todettava että välipohjan alle ei tule käsittääkseni farkussakaan tilaa jos ottaa B&O audiojpaketin subbarilla. Tästä syystä se jäi itseltäni pois. Vakioämyreilläkin on pärjännyt, vaikka B&O kuulosti kyllä todella hyvältä.
Family pack:n otto oli itselleni myös no brainer, koska pienellä rahalla suksiluukun lisäksi saa vänkärin penkin säädöt ja sähköiset lapsilukot.
2 lastenistuinta on mahtunut takapenkille hyvin ja mahtuu etupenkillä myös 187cm kuski olemaan samalla mukavasti. Suurin ero Mk4-mondeoon on tietty leveys, kahden turvaistuimen välissä on hyvin ahdasta aikuisella. Polvitilaa on takapenkillä vähemmän, mutta tarpeeksi oman ajoasennon takana. Mutta takatuhdon istuinosa tuntuu töpöltä joten pitkäällä matkalla ei pidemmille aikuisille varmaan ole mukava istua takana reisituen vähyyden vuoksi.
Valtaosa ajoista on yksin työmatka-ajoa, joten hyväksyn vähän kovemman änkeämisen perhematkoilla (vs mondeo mk4).
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ole Fordin takuu sen parempi. 2 v takuu sen jälkeen Protect. Ja kun Protect alkaa kaikki on normaalia kulumista.Jepat kirjoitti: ↑14 Kesä 2019 16:09 Kodiaqia ja Superbiakin harkitsen, mutta toi VAGin suorastaan surkea takuu (Octaviasta kului kuljettajan kynnyksestä maali pois 2 vuodessa jostain ihmeen syystä ja vikahan on kuulemma minun) ja vittumainen maahantuoja ei auta asiaa. Focus tuntui käteen Skodan tekeleitä laadukkaammalta ja muutenkin kivan napakalta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Skoda takuu 2vuotta. vaikka fordissa 3seuraavaa on protect takuuta niin on se tyhjää parempi eihän se kaikkea kata mutta monet perus jutut menee takuuseen.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Omaa autoa vielä tehtaalta odotellessani sain tilaisuuden "koeajaa" Keski-Euroopan tourneella Sveitsi-Ranska-Italia-Sveitsi noin 1000 km 1.0 Focus Titaniumia. Tässä pari yllättävääkin huomiota autosta:
Hyviä puolia:
- kaistavahti, nopeusvahti/rajoitin toimii erittäin hyvin, huomaa muuttuvat nopeusrajoitukset ja työmaan kohdalla olevat rajoitteet hyvin ja ei ota huomioon joissain paikoissa rekoille tarkoitettuja alennettuja nopeuksia, eli vehje tietää mitä lukee
- tilaa oli enemmän kuin riittävästi kolmelle hengelle matkalaukkuineen, taakse mahtui aikuinen moitteetta
- kulutus alppien vuorilla oli vähintäänkin inhimillinen 6 ltr/100km vaikka millaista nopeutta ja vuoristoa ajettiin, suorituskyky riitti vuoristoon hyvin
- auto ei ollut meluisa kovillakaan nopeuksilla
Huonoja ja hieman yllättäviä puolia
- ainakin Titaniumin alusta oli liian "mukavuuspainotteinen" ja joustava, olisin odottanut jämäkämpää. Otti kyllä mutkat hyvin Fordille tyypillisen jämäkästi ja motarilla meni kuin juna, mutta kuopat ja pomput otti melko syvästi ja pehmeästi. En tiedä vaikuttiko tähän auton alla olleet keski-euroopan kitkat.
- manuaali-ilmastointi, hyvin hankala saada puhaltamaan riittävän viileää, ellei käytä max-asentoa jolloin puhallus on todella kova ja häiritsevä
- Sync3:n navi, pääpiirteittäin todella hyvä vehje, mutta välillä opasti liikenneympyröissä väärää ulosmenoa tai heräsi opastukseen liian myöhään. Tämä ei luultavasti haittaa Suomessa koska vastaavia pieniä ja ahtaita kyliä ja risteyksiä ei ole.
- Ovipaneelien ja takaluukun räminät. Tämä oli uuteen autoon yllättävää ja täytyy toivoa että kyseessä oli lastentauti joka on jo korjattu (ajetussa yksilössä 13tkm mittarissa, joten se saattoi olla aika alkupään autoja tehtaan linjalta). Sivupaneelit natisivat käden osuessa kyynärnojaan ja tuntui että niiden asennus tai laatu oli melko heikkoa. Takaluukussa ilmeisesti rämisi rekisterikilven levy, mutta se ei välttämättä ole auton itsensä vika vaan paikallisen kilven
Summa summarum, auto oli erittäin positiivinen kokemus ja ei pistänyt kaduttamaan että tehtaalta on tulossa kotipihaan Focus Active. Täytyy vaan toivoa että Activen korotetun alustan mukana tulee muutosta tuohon vellovaan jousitukseen. Ja ovipahvit jos natisee niin laitan vaikka ääneneristyslevyä sinne täytteeksi...
Hyviä puolia:
- kaistavahti, nopeusvahti/rajoitin toimii erittäin hyvin, huomaa muuttuvat nopeusrajoitukset ja työmaan kohdalla olevat rajoitteet hyvin ja ei ota huomioon joissain paikoissa rekoille tarkoitettuja alennettuja nopeuksia, eli vehje tietää mitä lukee
- tilaa oli enemmän kuin riittävästi kolmelle hengelle matkalaukkuineen, taakse mahtui aikuinen moitteetta
- kulutus alppien vuorilla oli vähintäänkin inhimillinen 6 ltr/100km vaikka millaista nopeutta ja vuoristoa ajettiin, suorituskyky riitti vuoristoon hyvin
- auto ei ollut meluisa kovillakaan nopeuksilla
Huonoja ja hieman yllättäviä puolia
- ainakin Titaniumin alusta oli liian "mukavuuspainotteinen" ja joustava, olisin odottanut jämäkämpää. Otti kyllä mutkat hyvin Fordille tyypillisen jämäkästi ja motarilla meni kuin juna, mutta kuopat ja pomput otti melko syvästi ja pehmeästi. En tiedä vaikuttiko tähän auton alla olleet keski-euroopan kitkat.
- manuaali-ilmastointi, hyvin hankala saada puhaltamaan riittävän viileää, ellei käytä max-asentoa jolloin puhallus on todella kova ja häiritsevä
- Sync3:n navi, pääpiirteittäin todella hyvä vehje, mutta välillä opasti liikenneympyröissä väärää ulosmenoa tai heräsi opastukseen liian myöhään. Tämä ei luultavasti haittaa Suomessa koska vastaavia pieniä ja ahtaita kyliä ja risteyksiä ei ole.
- Ovipaneelien ja takaluukun räminät. Tämä oli uuteen autoon yllättävää ja täytyy toivoa että kyseessä oli lastentauti joka on jo korjattu (ajetussa yksilössä 13tkm mittarissa, joten se saattoi olla aika alkupään autoja tehtaan linjalta). Sivupaneelit natisivat käden osuessa kyynärnojaan ja tuntui että niiden asennus tai laatu oli melko heikkoa. Takaluukussa ilmeisesti rämisi rekisterikilven levy, mutta se ei välttämättä ole auton itsensä vika vaan paikallisen kilven
Summa summarum, auto oli erittäin positiivinen kokemus ja ei pistänyt kaduttamaan että tehtaalta on tulossa kotipihaan Focus Active. Täytyy vaan toivoa että Activen korotetun alustan mukana tulee muutosta tuohon vellovaan jousitukseen. Ja ovipahvit jos natisee niin laitan vaikka ääneneristyslevyä sinne täytteeksi...
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tähän kyllä lätkäisen eriävän mielipiteen, heitti nimittäin vakkari keskustassa neljänkympin alueella yhtäkkiä kiihdytysyrityksen kahdeksaankymppiin, myöhemmin vasta tajusin että syynä oli viereisellä kaistalla ollut paku missä kahdeksankympin lätkä!

Re: Uusi Focus mk4 2018
Toi on hengenvaarallinen ominaisuus. Vikojahan Fordissa ei tunnetusti maahantuojan/myyjän mielestä ole.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kuulostaa aika pahalta. Saako tuota adaptiivista vakkaria toimimaan niin, että se seuraa edellä ajavaa, kaistavahti ohjaa eikä auto yritä tunnistaa nopeusrajoituksia?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Saa kun vaihtaa pois "älykäs" asetuksen.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04