Re: Uusi Focus mk4 2018
Lähetetty: 05 Kesä 2019 18:35
Äh joo, my bad. Jotenkin ymmärsin että puhuit 1.5 bensamoottorista mutta opettelen lukemaan jatkossa.
1. Pitää.Rusakko_ kirjoitti: ↑05 Kesä 2019 19:24 hämmennykset/kysymykset (numeroidut), joihin toivon vastauksia
o 1. Vakkari: pitääkö oikeasti joka startin jälkeen kytkeä ohjauspyörästä vakkari "hereille" valmiustilaan ja sen jälkeen aktivoida päälle set+:sta?Edellisessä autossa vakkarin kytkin valmiustilaan kun auton ostin ja siinä se oli yli 5 vuotta.
o 2. Saako vakkaria aktiivisesta tilasta pois muuten kuin napista painamalla vakkari pois valmiustilastakin tai polkaisemalla jarrua?
o 3. Saako vakkarin nopeutta muutettua enemmän kuin 1 km/h kerrallaan?
o 4. LED-ajovaloja ei paljoa ole tarttenut, mutta tunneleissa huomaa, että lähivalon kantama alkaa varmaan 6-7 m päästä keulasta. Onkohan normaalia? Kyse perusledeistä. Tunnelissa muuten lähivalot takavaloineen syttyvät ihan hemmetin täsmällisesti liki heti kun keula tavoittaa tunnelin suun.
o 5. auto nykii selvästi esim. loivaan ylämäkeen kiihdyttäessä ja vedossa on jotain huojuntaa. Ilmenee 50-80 km/h nopeuksissa. Ei vaikuta sylinterinlepuutukselta, kun tasaisella ei mitään, mutta loivassa ylämäessä sitten kylläkin. Ei ole vaivannut, ajelen menemään. Muilla kokemusta?
2. Kiitos täsmennyksestä, noin se taitaa olla mitä kirjoitat. Logiikkaa saan kyllä harjoitella, mutta eiköpähän tuo ajan kanssa ala mennä perille.toasti kirjoitti: ↑05 Kesä 2019 19:44 1. Pitää.
2. Päällä oleva vakkari poistuu vain vakkarin napista tai jarrusta. Viestistäsi päätellen vaikuttaa kuitenkin siltä, että olet ymmärtänyt väärin, että vakkari menisi kokonaan myös tuosta valmiustilasta pois, kun vakkarin nappia painaa. Näin ei ole, vaan jos vakkari on päällä, vakkarin napin painaminen laittaa vakkarin valmiustilaan. Valmiustilassa vakkarin napin painaminen laittaa vakkarin kokonaan pois.
3. Paina + tai - asetuspainiketta pohjassa. Alkaa hyppiä 10kmh askelin hetken päästä. Muuta tapaa en tiedä.
4. Ei ole perusledejä, mutta mukautuvat näyttivät myös todella alas umpioiden vaihdon jälkeen. Huoltoliikkeeltä oli jäänyt kalibrointi tekemättä. Voihan sekin olla että tehtaalla mokattu, mutta joku toinen perusledien omistaja varmaan osaa sanoa että onko tuo havaintosi normaalia.
Ja peruspenkit eivät tosiaan ole pitkälle ihmiselle. Jälkikäteen kaduttaa etten ottanut niitä agr jakkaroita.
Toivotaan, että tuo valmistusajankohta pitää paikkansa. Tosin jännä jos tammikuussa tilattu yksilökään ei vielä ole tuotannossa.Shivare kirjoitti: ↑05 Kesä 2019 16:07 Itsekin tilasin samanmoisen Focuksen maaliskuussa. Alunperin oli arvioitu toimitus touko-kesäkuun vaihteeseen, mutta sitten jossain vaiheessa tuli tieto että myöhästyisi 2-3kk. Noh jossain vaiheessa kun kysyin että onko selvinnyt tarkempaa ajankohtaa niin oli tullut ilmoitus että ei myöhästykkään sitä 2-3kk vaan pelkästään 1kk verran. 1-2viikkoa takaperin kun kävin autoliikkeessä muilla asioilla niin myyjä ohimennen sanoi että auto on mennyt nyt toukokuussa tuotantoon, mutta näkyy edelleen että arvioitu toimitus vai luovutus olisi 13.7. Saa nyt nähdä milloin se loppujen lopuksi sitten tulee. Mikä se toimitusaika on yleensä ollut sitten siitä kun auto on mennyt tuotantoon?
Onkos täällä koiraihmisiä ketkä olisi mahdollisesti jonkinlaisia häkkiratkaisuja tehneet/tilanneet kyseiseen autoon? Kiinnostaisi vähän nähdä tai kuulla vaihtoehtoja jos sellaisia löytyy täältä.
Oma epäilyni venyneeseen toimitusaikaan liittyi siihen, että juuri Activeja ei ollut nähtävillä kuin parissa myymälässä tammikuussa ja nekin juuri liikkeisiin tulleita. Yksi liike tunnusti 2 kpl kyseisiä myyneen kuluneella viikolla, eikä yhtään aikaisemmin. Tehdas varmaan haluaa tilauskantaa tarpeeksi, jotta tuotanto aloitetaan. Huhtikuussa tuli ensimmäiset Active minua vastaan liikenteessä.Frnz kirjoitti: ↑06 Kesä 2019 20:33 Liittyen edelleen noihin toimitusaikoihin, meidän tapauksessa tehtiin tilaus toukokuun puolessa välissä. Myyjä sanoi että auto menisi tuotantoon kesäkuun puolen välin aikoihin ja toimitus olisi heinäkuun puolen välin jälkeen. Kuulemma tehdas menee kiinni heinäkuuksi ja tavoite oli saada auto ulos sieltä ennen sitä. Saa nähdä miten tämä lupaus pitää. Odottavan aika on tunnetusti pitkä...
Joskus aikoinaan toisen merkkistä autoa tilatessani toimitusaikaan vaikutti paljon varusteet millä auto on tulossa. Muistaakseni manuaalin sai nopeammin kuin automaatin ja olisko myös saanut perus bensakoneen nopeammin kuin dieselin. Puhumattakaan jos autoon valitsisi jonkun eksoottisen lisävarusteen. Mistä tietää jos nytkin kyse on esim alihankintaketjun viiveistä jos toimitusajat venyy ja paukkuu.
Myyjän lähettämistä sähköposteista ja liikkeessä myyjän tietokoneelta (mikä lie järjestelmä). Varmaan apinaa koijattiin...PiuhaPoikki kirjoitti: ↑06 Kesä 2019 21:41 Mistä te niitä toimitusaikatietoja tai väliaikatietoja näette?
Diffused Silver. Ei tuo "silveriä" oo nähnykkään, mutta nätti on ja sopii minusta Activeen. Ehkä jopa ruskeaPiuhaPoikki kirjoitti: ↑07 Kesä 2019 16:28 Btw: Minkä värinen tuo sinun autosi on? Tai siis mikä on värin nimi?
Samaa ihmettelin tämän Focuksen kanssa. Hieman tehottomalta tuntuu ilmastointi verrattuna Mk 3.5 Focukseen kokonaisuudessaan. Huollolle mainittiin asiasta muiden juttujen yhteydessä ja reaktio oli "se voi olla sellainen". Ilmastointiinkin olisi ohjelmistopäivitys, mutta eipä siitä taas tiedä mitä se muuttaa.AAR85 kirjoitti: ↑08 Kesä 2019 08:53 Onko nää nykyajan ilmastoinnit tehty tälläsiksi, ettei lähde helteelläkään puhaltamaan kovaa automaatti asetuksella? Siis vaikka olisi se auto 3 valittuna ja auto seissyt päivän 30 asteen helteessä niin puhaltaa todella verkkaisesti. Ainoastaan max-ac napilla tai manuaalisesti lisäämällä puhallinnopeutta lähtee puhaltamaan kovaa? Tuo max ac löytyi jo edellisestä mk3,5 focuksesta, mutta se kyllä lähti automaatillakin puhaltamaan kovaa jos auto oli kuin sauna.
Meillä meni myös lasi äskettäin rikki. Laseissa on sitten pitkä toimitusaika, jotta tiedät varautua odotukseen. Itsellä kesti kuukauden verran uudella lasilla saapua liikkeeseen.
Moro!AAR85 kirjoitti: ↑08 Kesä 2019 13:50 Suurin ero nykypäivän laseihin on paksuus. Pääasiallisesti painon takia. Ennen tuulilasit saattoi olla 2,5mm ja jossain jopa 3mm laseilla ja siellä välissä kalvo. Nykyään ha tuulilasit ovat lähes kaikki 2,1mm laseista tehty. Ja 0,76mm kalvo välissä. Paksuusero ei ole iso, mutta kestävyysero jo pelkästään 2,1 - 2,5mm on huomattava. Teen työkseni tuulilaseja, pääosin isoihin peleihin, mutta joitan ha-laseja myös. Ne ha-lasit hajoilee tuotannossakin paljon useammin, kuin paksummat raskaan kaluston lasit.
Moi!hapelo kirjoitti: ↑08 Kesä 2019 14:00 Moro!
Kiitos että valaisit asiaa...yksi asia ainakin mua ihmetyttää eli mielestäni nyky tuulilasit naarmuntuu todella helposti,vai kuvittelenko?
Tosin en ole nykyjään kertaakaan skrapannut lasia talvella vaan muutama minuutti lasinlämmitin ja sitten harjaa...
Harri
Autoilua 41v.Ennen oli karkaistut lyijypitoiset tuulilasit,yksi isku(kivi,nasta,ym..)näkyväisyys samantein nollassa,meni "ryyniksi" ja yleensä tuli syliin riippuen vauhdista...sitä ennen ne oli ihan lasia