Re: Uusi Mondeo mk5 2015
Lähetetty: 27 Marras 2017 14:57
Kulutus karkeasti arvioiden, maantiellä vajaa 7l, kaupungissa n.9l
Mondeon tehdastilauksessa menee tällä hetkellä 2-3kk, sama Fiestassa. Kuukaudessa uutta Fiestaa ei saa, ellei sopiva yksilö ole lähdössä tehtaalta. Eli ihan normaalista tilauksesta sun kohdalla puhutaan.kelzenburger kirjoitti:Rupesi mietityttämään, kun autokaupan arvio toimitusajaksi valmistumisesta tehtaalta on noin 6-8 viikkoa, mihin ihmeeseen tuo aika kuluu? Fiestan ostajat kehuvat omassa ketjussaan miten auto on noin kuukaudessa kotipihassa valmistuksesta. Miksi siis Mondeossa kestää 2 kuukautta? Enkä siis ole (mielestäni) rastittanut autoon mitään maatamullistavia varusteita...
Jos haluat auton nopeasti eikä tarvi perus varusteita kummempaa kannattaa kysyä mitä löytyy valmiina on muuten pitkä lista jos löytyy suomesta niin uus auto on pihassa nopeimmillaan samalla viikolla..kelzenburger kirjoitti:Rupesi mietityttämään, kun autokaupan arvio toimitusajaksi valmistumisesta tehtaalta on noin 6-8 viikkoa, mihin ihmeeseen tuo aika kuluu? Fiestan ostajat kehuvat omassa ketjussaan miten auto on noin kuukaudessa kotipihassa valmistuksesta. Miksi siis Mondeossa kestää 2 kuukautta? Enkä siis ole (mielestäni) rastittanut autoon mitään maatamullistavia varusteita...
30800 km mittarissa ja 6.7 l/100km sekalaisessa ajossa kynällä laskien tankkausten mukaanLST-1 kirjoitti:Kulutus karkeasti arvioiden, maantiellä vajaa 7l, kaupungissa n.9l
Sain tingattua autoa ostaessani huoltopaketin 60 000 km:n / neljä vuotta kaupan päälle loppuväännöissä. Paperilla paketin hinta oli noin 1100 euroa. Vastaa siis uskoakseni aika lähelle kahden huollon hintaa, joista jälkimmäiseen taitaa kuulua vaihteiston öljyjen vaihto.kelzenburger kirjoitti:Minkäs hintainen tuo Mondeon huolto mahtaa olla? Onko huolto-ohjelma samanlainen kuin Fiestassa, eli 2 "edullisempaa" ja sitten isompi huolto? PowerShiftin öljynvaihto ilmeisesti 60k välein, onko minkä hintainen operaatio? Mitä muita isompia huoltoja autoon pääsee tekemään? Onko kukaan ostanut huoltosopimusta? Kannattaako se Mondeon kanssa?
Sun täytyy opettaa mammas tankkaamaan ihan kädestä pitäenGebes kirjoitti:Olen tuossa huomannut että aina kun mamma on käyny tankilla niin on voortin takaposki dieselissä. Ilmeisen "hyvä" toi korkiton systeemi.
Onkohan tuohon saatavissa ihan oikeaa korkkisysteemiä?
Fiestassa käy itsellä samaa vaikka koetan "heilutella" pistoolia. Ilmeisesti tankissa on kaksi läppää, jotka aukeavat pistoolilla. Veikkaan että nuo läpät noustessaan nostavat muutaman pisaran bensaa. Katsotaan parin kuukauden päästä mikä on Mondeon tilanneGebes kirjoitti:On kuulemma oikein varovainen ettei lirahda. Se on se korkki mikä falskaa.
Ei ainakaan helposti..kun pistooli katlaisee samantien lopettaa täytön niin ei pitäis tulla yli..Gebes kirjoitti:Kyse oli nyt Mondeon vuotavasta hemmetin fixusta korkista. Jätetään ne makkarihommat nyt pois. Saakohan noihin ihan normikorkkia upgreidattua. Taas oli takakylki tiisselissä.
Kyllä tässä ollaan koko ajan puhuttu tankkauksesta, jokainen tietenkin luo mielikuvituksellaan mitä tahtoo. Fakta vaan on se, jos polttoainepistoolin vetää liian nopeasti pois, niin silloin on sotkeutumisen vaara. Tuon kun tekee hitaasti, niin ei tule sotkua.Gebes kirjoitti:Jätetään ne makkarihommat nyt pois.
Joo, isot on hintaerot huolloissa. Tuo RS-huolto Tampereella näyttäisi olevan kohtuuhintainen ja tehnee hyvää työtäkin, kun erikoistunut Fordeihin. Täytyypä ajoittaa Tampere-reissut Mondeon huoltoaikojen mukaisesti, säästää hotelli- ja polttoainekulutkin samalla.Whitewill kirjoitti:Täällä paikallisen Ford liikkeen 60 tkm huolto on 838 euroa, josta 444 euroa on kuntohuolto+ osuus ja 394 euroa PowerShift:in öljynvaihto. Hinta vaihtelee rajusti sillä esim. Tampereella RS-huolto tekee monkkuun 60 tkm huollon 305 euroon ja PowerShift:in öljynvaihdon 290 euroon eli siis yht. 595 euroon...
Pitäisi asua siis oikeassa kaupungissa eikä täällä metsässä..
2 kertaa käyttänyt ja molemmilla kertaa joutui reklamaatiota heittää työstä. Ekalla kertaa lisätyönä tehty jarrunesteiden vaihto oli jäänyt tekemättä takapiirin osalta. Öljyä oli laskutettu 0,5litraa enemmän mitä huoltokirja sanoo maksimimääräksi. Olivat sen oikeasti sinne laittanut, kun reilun 2cm oli ylärajasta.ecobeast kirjoitti: Joo, isot on hintaerot huolloissa. Tuo RS-huolto Tampereella näyttäisi olevan kohtuuhintainen ja tehnee hyvää työtäkin, kun erikoistunut Fordeihin. Täytyypä ajoittaa Tampere-reissut Mondeon huoltoaikojen mukaisesti, säästää hotelli- ja polttoainekulutkin samalla.
Onko kaikkien ikkunoiden etäohjaus päällä? Se löytyy sieltä Settings/Vehicle/Windows-kohdasta. Jos se on päällä, niin avaimen avauspainikkeen tahaton painaminen (taskussa, laukussa) avaa yllättävän kaukaa kaikki ikkunat. Itselläni on oven takaa eteisestä semmoinen vähän alle 100 metriä autolle ja testin tulos oli että kyllä toimii.Mondeoko? kirjoitti:Ja taas mennään.. Johan siitä siskon mondeon viime takuukorjauskäynnistä onkin 3 viikkoa. Tällöin kuskin penkki natisi, kuntoon tuli kun voitelivat mekaniikat penkistä. Roiskeläpät kolahtelee aika usein, siihen ei ole muuta ratkaisua kuin ottaa läpät pois jos kovasti häiritsee. Mutta sen jälkeen ropisee maalit..3 takuukäyntiä ja auto ollut hänellä 4kk, alkoi puheet jo olla sellasia että lähtee kohta mondeo kiertoon..
![]()
Mutta ongelma nyt onkin jo aikaisemmista tuttu ikkunoiden aukeaminen kun ovet laittaa lukkoon. Oli käynyt onneksi vain nopeassa 30min työhommassa ja huomannut takaisin tullessa että ikkunat olivat auki. Kaikki 4 avattavaa ikkunaa kokonaan auki. Peilit olivat "kiinni" asennossa eli ovet olivat menneet lukkoon kuten kuuluukin.
Onko kellään muulla ollut tällä aikavälillä ongelmia tuon ikkunoiden aukeamisen kanssa kun lukitaan kaukosäätimestä? Ovimodulit huutelee niitä vanhoja päivityksiään etiksestä katsottuna. Ei vielä suostunut laittelemaan s-postia huoltoon, seuraavan kerran jälkeen kyllä saa laitella.