Mulla eka 10tkm öljynvaihto lähestyy eikä ole vielä öljy vajunut yhtään. Oisko sulla ollu lähtiessä vajaa täyttö?
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tässä lisätietoa siitä miten tuo Fordin öljynvaihtoväli määräytyy.
https://www.yourmechanic.com/article/un ... -minderler
https://www.yourmechanic.com/article/un ... -minderler
Re: Uusi Focus mk4 2018
Samat suurinpiirtein kiihtyy tuo uusi 182hp 1.5ecoboosti mitä 1.6ecoboost.
https://www.automobile-catalog.com/car/ ... t_182.html
Mutta tuossa videon pätkässä 150hp kiihtyy 8,0s sataseen?
https://youtu.be/8pF8pWIO3I4
https://www.automobile-catalog.com/car/ ... t_182.html
Mutta tuossa videon pätkässä 150hp kiihtyy 8,0s sataseen?
https://youtu.be/8pF8pWIO3I4
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minullakaan ei ole öljyä kulunut, ainakaan vielä. 12 000 km takana.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 23 Loka 2018 18:28
- Paikkakunta: Lahen seutu
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toimiiko teillä muilla tuo kaistavahti ylipäätään? Itselläni se on oletusasennossa että vain täristää eikä käännä, mutta kertaakaan en ole saanut sitä reagoimaan vaikka olen tahallanikin ajanut kaistaviivojen päällä. Silloin se kuitenkin ravistaa kun säätää sitä tärinän voimakkuutta eli ei se ihan hengetön kumminkaan ole 

Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 5-ov M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toimii ainakin siinä oliko nyt älykkäässä asetuksessa. Ohjaa keskelle jos kaistaviivat vaan näkyy. Ei oikeastaan paljaalla tienpinnalla edes häiritse ajoa muuten ku oikeassa tilanteessa. Sitä automaattista ohjausta tulee todella harvoin käytettyä, mikä taitaa tulla aktiivisen vakkarin kylkiäisenäNuuskamuikkunen72 kirjoitti: ↑23 Touko 2019 07:44 Toimiiko teillä muilla tuo kaistavahti ylipäätään? Itselläni se on oletusasennossa että vain täristää eikä käännä, mutta kertaakaan en ole saanut sitä reagoimaan vaikka olen tahallanikin ajanut kaistaviivojen päällä. Silloin se kuitenkin ravistaa kun säätää sitä tärinän voimakkuutta eli ei se ihan hengetön kumminkaan ole![]()
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo automaattinen kaistallapitoavustin on minulle ainakin täysin hyödytön, koska en halua ajaa kaistan keskellä olevissa urissa vaan niistä sivussa - joten joudun koko ajan kamppailemaan vahtia vastaan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama täällä. Ei ole juurikaan ollut päällä. Testattu on, että toimii.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kaistavahti toimii erinomaisesti ja se on aina päällä, kaista-avustinta taas ei tule juurikaan käytettyä koska se muistuttaa sitten jatkuvasti että pitää kädet ratissa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olet varmaankin ensiksi aktivoinut kaistavahdin vasemman puolinmaisen viiksen päästä nappia painamalla...Nuuskamuikkunen72 kirjoitti: ↑23 Touko 2019 07:44 Toimiiko teillä muilla tuo kaistavahti ylipäätään? Itselläni se on oletusasennossa että vain täristää eikä käännä, mutta kertaakaan en ole saanut sitä reagoimaan vaikka olen tahallanikin ajanut kaistaviivojen päällä. Silloin se kuitenkin ravistaa kun säätää sitä tärinän voimakkuutta eli ei se ihan hengetön kumminkaan ole![]()

Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Itsehän olen "ajanut" kerran 50km matkan ohjaamatta autoa kertaakaan, 15 sekunnin välein vaan puristaa ratista sen verran ettei järjestelmä hermostu. 
Kaista-avustin siis toimii erinomaisesti mutta tuo jatkuva muistutus ärsyttää sen verran että ei jaksa pitää päällä..

Kaista-avustin siis toimii erinomaisesti mutta tuo jatkuva muistutus ärsyttää sen verran että ei jaksa pitää päällä..
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 23 Loka 2018 18:28
- Paikkakunta: Lahen seutu
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jaa sekö sen napin tarkoitus onkin..

Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 5-ov M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt pitää erottaa kaksi asiaa toisistaan:
- kaistavahti
- kaista-avustin
Kaistavahti on se nappi siellä viiksen päässä, se muistuttaa että pysyt viivojen välissä avustaa myös hienoisesti ohjauksessa ja täristää rattia kun menet viivojen yli mutta ei varsinaisesti estä esim ojaanajoa tai vastaantulevien kaistalle ajautumista.
Kaista-avustin taas on se joka ohjaa sun autoas autonomisesti 15 sekunnin ajan kerrallaan vaikkei kädet ole ratissa.
Tämän featuren tarkoitus on myös estää esim omalta kaistalta pois ajautuminen esim tilanteessa jossa kuski on nukahtanut rattiin.
Kaistavahti toimii myös itsenäisesti, mutta kaista-avustin vaatii toimiakseen tuon kaistavahdin aktivoinnin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taitaa olla kaistanpitoavustin kaikissa vakiona ja se myös ohjaa auton tietyillä asetuksilla takaisin kaistaviivojen (jos näkyvissä) väliin, mikäli auto ajautuu viivojen yli ilman vilkkua. Siitä viiksen päässä olevasta napista saa sen nopeasti aktiiviseksi tai pois päältä oli asetuksissa mikä tahansa. Aktiivisen vakionopeussäätimen mukana tulee ajolinja-avustin, mikä toimii ainoastaan aktiivisen vakionopeussäätimen ollessa kytkettynä ja mikäli ratista painaa päälle kyseisen ominaisuuden. Tämä pyytää käsiä rattiin ja pysäyttää auton, mikäli et laita käsiä rattiin. Myös kaistanpitoavustin ilmoittaa kädet rattiin jos pari kertaa peräkkäin joutuu korjaamaan linjoja ja on näistä se hyödyllinen varusteHMS77 kirjoitti: ↑23 Touko 2019 19:33 Nyt pitää erottaa kaksi asiaa toisistaan:
- kaistavahti
- kaista-avustin
Kaistavahti on se nappi siellä viiksen päässä, se muistuttaa että pysyt viivojen välissä avustaa myös hienoisesti ohjauksessa ja täristää rattia kun menet viivojen yli mutta ei varsinaisesti estä esim ojaanajoa tai vastaantulevien kaistalle ajautumista.
Kaista-avustin taas on se joka ohjaa sun autoas autonomisesti 15 sekunnin ajan kerrallaan vaikkei kädet ole ratissa.
Tämän featuren tarkoitus on myös estää esim omalta kaistalta pois ajautuminen esim tilanteessa jossa kuski on nukahtanut rattiin.
Kaistavahti toimii myös itsenäisesti, mutta kaista-avustin vaatii toimiakseen tuon kaistavahdin aktivoinnin.
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
-kaistavahti varoittaa (vakiovaruste)
-kaistanpitoavustin korjaa ajolinjan (vakiovaruste) ja estää parhaassa tapauksessa onnettomuuden
-ajolinja-avustin ajaa autonomisesti tasolla 2(lisävaruste)
ja yrittää pitää auton keskellä kaistaa.
Jos tuntuu ettei omasta autosta noita vakiovarusteita löydy, niin asetukset ja viiksen pää tarkastukseen
-kaistanpitoavustin korjaa ajolinjan (vakiovaruste) ja estää parhaassa tapauksessa onnettomuuden
-ajolinja-avustin ajaa autonomisesti tasolla 2(lisävaruste)
ja yrittää pitää auton keskellä kaistaa.
Jos tuntuu ettei omasta autosta noita vakiovarusteita löydy, niin asetukset ja viiksen pää tarkastukseen
Ford
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko täällä kellään jakaa kokemuksia 1,5 litrasen 182 hp A8 kulutuksesta (ST-line, 18'' vanteet). Olen nyt omallani ajellut n. 2kk ja 2000km. Toiminut hyvin mutta kulutus mietityttää. Normaalissa ajossa maantie kulutus on normaali ajotilassa 100 km/h vauhdissa ajotietokoneen mukaan noin 7,0 l / 100km. Vastaavasti kaupunkiajossa (pääosin alle 5km pätkäajoa) rauhallisella ajotyylillä kulutus nousee yli 10 l / 100 km ajotietokoneen mukaan. Onko tuolla koneella, noilla vanteilla ja automaattilaatikolla kulutus todella noin kova?
Vertailun vuoksi itsellä oli sijaiskäytössä farmari 1,5l 150hv automaattilaatikolla ja kulutus oli selkeästi pienempi, vaikka kyseessä oli wagon, toki pienemmillä vanteilla. Sijaisauto tuntui myös huomattavasti pirteämmältä kuin omani, mutta saattaa johtua erosta vanteissa. Sijaisautossa taisi olla 16''.
Vertailun vuoksi itsellä oli sijaiskäytössä farmari 1,5l 150hv automaattilaatikolla ja kulutus oli selkeästi pienempi, vaikka kyseessä oli wagon, toki pienemmillä vanteilla. Sijaisauto tuntui myös huomattavasti pirteämmältä kuin omani, mutta saattaa johtua erosta vanteissa. Sijaisautossa taisi olla 16''.
Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line ’19
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kun nettiä selaa niin Transitissa on ollut ongelmia 2.0 ecobluen kanssa mutta ne ovat tainneet liittyä alkupään valmistussarjoihin.
Jotain jakopää- ja suutinongelmia on raportoitu.
Focuksen 2,0 dieseleistä ei kovin paljon löydy pahaa mainintaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ajelen itse 182hp A8:lla ja alla 18" Michelinit ja ajelen päivittäin yhteensuuntaan 20km työmatkaa moottoritiellä jossa käytössä useita rajoituksia työmaista johtuen eli vaihtelevat nopeudet. Auto näyttää kulutukseksi 7.6-7.7l. Jos ajelen pientä kaupunkiajoa niin kulutus nousee n. 8.5l tuntumaan. Pitkässä matka-ajossa kulutus tippuu luokkaan 5.6-5.8l/100km nätisti ajaen. Kilometrejä takana nyt 5600km ja kakkos trippimittari on alusta asti mitannut kulutuksen 8.1l/km sisältäen kaikki ajot helmikuusta lähtien.Jonez kirjoitti: ↑24 Touko 2019 19:09 Onko täällä kellään jakaa kokemuksia 1,5 litrasen 182 hp A8 kulutuksesta (ST-line, 18'' vanteet). Olen nyt omallani ajellut n. 2kk ja 2000km. Toiminut hyvin mutta kulutus mietityttää. Normaalissa ajossa maantie kulutus on normaali ajotilassa 100 km/h vauhdissa ajotietokoneen mukaan noin 7,0 l / 100km. Vastaavasti kaupunkiajossa (pääosin alle 5km pätkäajoa) rauhallisella ajotyylillä kulutus nousee yli 10 l / 100 km ajotietokoneen mukaan. Onko tuolla koneella, noilla vanteilla ja automaattilaatikolla kulutus todella noin kova?
En tiedä miten poljetat sitä autoa mutta mielestäni sinun auton kulutuksessa on ehkä jotain pielessä. Tarkista kulutus laskemalla se ensin itse tankatuista litroista ja ajetuista kilometreistä. Jos menet autoliikeeseen valittamaan niin nehän varmaan vaan neuvovat seuraamaan kulutusta 20tkm saakka ja sitten takasin valittamaan. Mitäpä ne tuolle kulutukselle paljoa voivat. Mitäs ostit.
Onhan tuo aika syöppö pikkuautoksi ja ei kannata hankkia jos alkaa laskemaan kulutettuja litroja tarkkaan. Suosittelen menemään niihin hybridimerkkeihin jos haluaa höyryillä ajella.
Nyk. Focus 1.5 EcoBoost 182hp A8 Vignale Wagon -19
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei valitettavasti ole kokemusta automaatista, mutta nyt kahden kuukauden ja noin 3000 km ajon jälkeen meidän keskikulutus on 6.2 koko matkalle.Jonez kirjoitti: ↑24 Touko 2019 19:09 Onko täällä kellään jakaa kokemuksia 1,5 litrasen 182 hp A8 kulutuksesta (ST-line, 18'' vanteet). Olen nyt omallani ajellut n. 2kk ja 2000km. Toiminut hyvin mutta kulutus mietityttää. Normaalissa ajossa maantie kulutus on normaali ajotilassa 100 km/h vauhdissa ajotietokoneen mukaan noin 7,0 l / 100km. Vastaavasti kaupunkiajossa (pääosin alle 5km pätkäajoa) rauhallisella ajotyylillä kulutus nousee yli 10 l / 100 km ajotietokoneen mukaan. Onko tuolla koneella, noilla vanteilla ja automaattilaatikolla kulutus todella noin kova?
Vertailun vuoksi itsellä oli sijaiskäytössä farmari 1,5l 150hv automaattilaatikolla ja kulutus oli selkeästi pienempi, vaikka kyseessä oli wagon, toki pienemmillä vanteilla. Sijaisauto tuntui myös huomattavasti pirteämmältä kuin omani, mutta saattaa johtua erosta vanteissa. Sijaisautossa taisi olla 16''.
Sen verran voin kokemuksesta todeta, että 18" kesärenkaat ja lämpimien ilmojen myötä ilmastoinnin aktivoituminen ovat nostaneet kulutusta puoli litraa tai vähän yli verrattuna 16" kitkoihin ja viileämpiin keleihin.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Samankaltaisija kokemuksia nastarenkaat/17" kesärenkaat.calculus kirjoitti: ↑25 Touko 2019 16:54 Ei valitettavasti ole kokemusta automaatista, mutta nyt kahden kuukauden ja noin 3000 km ajon jälkeen meidän keskikulutus on 6.2 koko matkalle.
Sen verran voin kokemuksesta todeta, että 18" kesärenkaat ja lämpimien ilmojen myötä ilmastoinnin aktivoituminen ovat nostaneet kulutusta puoli litraa tai vähän yli verrattuna 16" kitkoihin ja viileämpiin keleihin.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä taas litraisella automaatilla kaupunkikulutus jopa 11, ainakin ennen kuin start/stoppia korjailtiin. Maantiellä oli nastoilla reilua viittä, kesärenkailla reilua kuutta, ekan 2500+km keskiarvo taisi olla 8,2. Ei minusta ihan mitä pitäisi.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Kun katselee noita kulutus lukemia helposti ajattelee että herroilla on vapaasti hengittävä 2,5 litraan moottori konepellin alla. Tietysti noi tehtaan antamat kulutuslukemat on pelkkää humpuukkia se normi käyttö eroaa aikaa paljon noista testeistä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuo automaatti on kyllä koeajon perusteella erittäin pehmeä ja mukava, mutta kulutus on ilmeisesti aika karmea verrattuna manuaaliin. Ainakin, jos viitsii noudattaa vaihto-opastinta ja/tai hyppiä yli pykälien tilanteen mukaan. 
Kilpailijoihin verrattuna... No. Ei se ainakaan yhtä polttoainetaloudellinen ole kuin kaksoiskytkinlaatikot. Kokonaistaloudellisuus huollot ja muut mukaan laskettuna... Paha sanoa.

Kilpailijoihin verrattuna... No. Ei se ainakaan yhtä polttoainetaloudellinen ole kuin kaksoiskytkinlaatikot. Kokonaistaloudellisuus huollot ja muut mukaan laskettuna... Paha sanoa.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Edellinen oli BMW E46 2.5 vapari rivikutonen, ja melkein samoilla kulutuksilla mennään kaupungissa... noh, ainakin matka-ajossa säästää mutta kaupunkiautoksi tuo ostettiin.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Veikkaan, että kaupungissa 2 litraa ja matka-ajossa litra on automaatin lisä. Mukava varuste se on. Meillä 1.0 a8 keskikulutus nyt kesäisillä ilmoilla 6.8-7 painottuen voimakkaasti matka-ajoon. Ihan pelkällä 80 alueella saattais parhaillaan päästä 6 ja vähän yli. Aina vakkari käytössä ja vääntö kyllä riittää eikä hae jatkuvasti pienempää. Mitäköhän toi veisi pelkässä kaupunki pyörityksessä, ehkä 8.5-9.
Ford