Sivu 11/11

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Lähetetty: 02 Heinä 2025 15:57
Kirjoittaja tikola
Ei mitään tukkoisuusoiretta - tai jos on niin en niitä huomaa vaan siihen on tottunut. Minä hoidin öljyvuodot pesemällä koneen puhtaaksi - jarrusta minulla ihan sama hylsy, mutta se nyt oli oma moka. Eli toisen puolen takasatula oli jumissa - vaihdoin sen ja katsoin, että eiköhän tuo toinen vielä kelpa, mutta ei kelvannut. Osat valmiina takakontissa, eli se oli vain saamattomuutta.

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Lähetetty: 02 Heinä 2025 22:58
Kirjoittaja yritäedes
Zac4all kirjoitti: 02 Heinä 2025 12:37 No jos suoraan noita lukemia vertaa (odotusarvot vs. mitä raportoit @tikola) niin kyllähän se noiden perusteella tukkoiselta vaikuttaa...?
MUTTA: Noissa yksiköissä eri testereiden kanssa olen havainnut epämääräisyyttä, sellainen korjaamon "PADikin" antoi jotain ihan hassua lukuja aikoinaan ... --> Varmistuttaisin nuo lukemat vielä toisella testerillä? JA tosiaan sulla taisikin olla nyt myös uusi anturi?

POintti on tämä: kun mulla oli PDF kunnolla tukkeessa, niin sen kyllä huomasi muustakin!
Auto ei mennyt mihinkään ja saumat ennen DPF:ää "vihelsi" koska siellä oli niin paljon painetta putkessa... Onko noita oireita? ;)

Nyt kohti katsuria!
Samaa mieltä. Juuri joku aika sitten oli jonkun testerin mukaan (en muista mikä) 10x DPF arvot. Eli kPa /hPa oli sekaisin. Kannattaa ottaa toinen mittaus varmuuden vuoksi.

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Lähetetty: 03 Heinä 2025 05:26
Kirjoittaja tikola
yritäedes kirjoitti: 02 Heinä 2025 22:58 Samaa mieltä. Juuri joku aika sitten oli jonkun testerin mukaan (en muista mikä) 10x DPF arvot. Eli kPa /hPa oli sekaisin. Kannattaa ottaa toinen mittaus varmuuden vuoksi.
Nyt pitää myös vähän ajaa ensin ja saada poltto varmasti onnistumaan. Eli nythän minulla on useamman kuukauden seisonut auto, jossa on sitä ennen ollut satunnaista limb modea ja vastaavaa.

Re: Kuga 2.0TDCi Engine malfunction ?

Lähetetty: 03 Heinä 2025 11:56
Kirjoittaja Zac4all
ForScan tieto edellisestä poltosta pitää lienee kutinsa?
Voin katsella myös verrokkiarvot tuosta "DPF-DIY-pestystä" yksilöstä.. ;)

AI tiesi kertoa että yksikön ero on 10X - joten jos yksikkö väärä niin sulla @tikola mahtuisi vielä em. speksiin:

Kilopascals (kPa) and hectopascals (hPa) are both units of pressure, but they differ in scale. One kilopascal is equal to 10 hectopascals. Kilopascals are used more frequently in some fields like engineering, while hectopascals are more common in meteorology.