Ja huomenna kevät huolto jatkuu..

Tuleeko kuinkakin iso talli? Lämmöt, oma ryhmäkeskus tms.?Duzter kirjoitti:Autotallin pohja ois liipattu, p*skahommat kuten maansiirto ja tuo valanta pikkuhiljaa nipussa..
Edit: päivän tuunailuthan se oli...
Nääh, ~30 neliötä lämmittämätöntä. Pikkutaulu automaattipaukuilla. Voimavirta tulee, sais ton hitsin toimimaan, saattaa olla tarvetta kohtaduckworth kirjoitti: Tuleeko kuinkakin iso talli? Lämmöt, oma ryhmäkeskus tms.?
Ite irrottelin taivasalla muutama vuos sitten, mukavalta tuntu kun piti poteroa kaivaa että sai makuulle käytyä auton alle, lopulta koko murikka putos syliinduckworth kirjoitti:Jep joo, itse irroittelin Sierran perää
Jees, itelläkin talli on mallia kylmä. Valu kyllä tehtiin hyvin, etenkin raudoitus ja finfoamit. Ei tullut kovasta roudasta ja pakkasista huolimatta yhtään halkeamaa lattiaanDuzter kirjoitti:Nääh, ~30 neliötä lämmittämätöntä. Pikkutaulu automaattipaukuilla. Voimavirta tulee, sais ton hitsin toimimaan, saattaa olla tarvetta kohta.
Niin ja etenkin insssit on nerouksissaan suunnitellu pultteihin aivan h_lvetin matalat kannatDuzter kirjoitti:Ite irrottelin taivasalla muutama vuos sitten, mukavalta tuntu kun piti poteroa kaivaa että sai makuulle käytyä auton alle, lopulta koko murikka putos syliin. Stanan tiukkaan menee ne pitkät pultit ajan myötä...
Täälläkin katottiin vähän tuon valun kanssa että ei halkeilis, kuorma ~30mm seulottua sepeliä pohjalle eli noin 20 senttiä nostettiin sillä ja sitten hiekka-styroksi~10mm-rautaverkot. Savipohjalla, elää niin pirusti jos ei varmistele tuollainduckworth kirjoitti: Jees, itelläkin talli on mallia kylmä. Valu kyllä tehtiin hyvin, etenkin raudoitus ja finfoamit. Ei tullut kovasta roudasta ja pakkasista huolimatta yhtään halkeamaa lattiaanOma sähkösyöttö vielä väliaikaisessa tilassa, eli virta tuodaan yksivaiheisena kolmesta kaapelista jatketulla roikalla
Ainakin maadoitus pelittää
Olen tulevaisuuten kaavaillu kyllä ruuvavani jonkun työmaakeskuksen seinälle (esim. Apollo), tuoden siihen päärannuksesta syötön 5x2,5 VSBllä, kallista lystiä vaan..
![]()
Niin ja etenkin insssit on nerouksissaan suunnitellu pultteihin aivan h_lvetin matalat kannat
Heh.. saman homma tein omaan ST220 muutama viikko sitten siis tuo tulppien vaihtaminen, onnistui muuten yllättävän helposti kun kaverin työpaikalla ad-korjaamossa suoritettiin toimenpiden. Ei ihan paria tuntia mennyt mutta ilkeät ne oli kuitenkinTeRoK kirjoitti:Vaihdoin mondeoon tulpat...
Voi v***u mutta on tehty vaikeeksi sekin. Pari tuntia siinä sen kanssa tuhersin. Imusarjan takana on pari pulttia niin pahassa paikkaa, että ne pitää sormikopelolla sieltä ruuvata irti erinäisiä työkaluja apuna käyttäen.
Oli jo kyllä aikakin vaihtaa kun autolla on ajettu 120tkm ja niitä ei ilmeisesti merkkihuollossa ennen 120tkm huoltoa vaihdeta.
Oli sieltä parista platinatulpasta pää kummasti hävinnyt. Täytyy vielä huohottimen letkun alkukäyrä käydä ostamassa kun se oli pahannäkösesti murtuillut.
Öljyt ja suodattimet kun vielä vaihdan niin on n.400e rahaa säästynyt.
120tkm huollon hinta arvio oli nimittäin n.500e.
Joku tais neuvoa täällä, että pistää semmosen kympin pullotunkin sinne väliin, niin se irtos mulla yhellä kädellä ilman lekoja ja rautakankia, ku joskus jousia vaihoin...., tiukassahan se muuten on...duckworth kirjoitti:Vaihdoin Sierraan eteenkin -40mm madaltavat Lesjöforsit ja uudet iskarit suojakumeineen. Voi v*ttu että osas olla tiukassa se olkatuki, vähän pitäs kammeta vaan...Uusien asennus meni sentään kivuttomasti, kun vaan viitsi kieritellä jousenpuristimia. Eteen vielä pitäs heittää levyt ja satulat
Se pannaan se pullotunkki siihen akselin ja iskarin alakupin väliin....ja vot...duckworth kirjoitti:32mm lenkki ja vasara, ei mitään pullotunkkeja...![]()
Hallitunkkilla avitin toki uudet paikoilleen
Lisää tuunaillin putsatessa uusia satuloita fossiloituneesta p@skasta, ja tutkiessa palojen ja levyn sopivuutta, ainakin öfsetti näyttäis olevan kohdillaan, eli ei ongelmia istuvuuden suhteen.
Tässä vaan mietin muutaman kessun ohessa kehtaisko sitä aloittaa jo toista projektia kun saa tämän taas tassuilleen? Tyrkyllä olisi työkaverin konevikainen Mk2 SierraMottina e-max. Kuulemma satkulla lähtisi