seuraava autoni?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
JS
Viestit: 29
Liittynyt: 30 Touko 2007 01:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JS »

Toden näköisesti ajan tällä nykyisellä tosi kauan. -04/05 ostettu Focus on massattu ja vetarit liimattu uutena joten luulis nyt kestävän jonkin aikaa. Kilsoja on tullut 40t. Kilsat on vähäisiä johtuen moottoripyörästä jolla tulee ajettua työmatkat ja huvit.
Vaimolla on oma auto (Ford Puma) jolla hän hoitaa omat ajonsa.
-97 Yamaha Drag Star Custom
-99/00 1.7 Puma(vaimon)
-99 Focus 1.6 Ambiente STW
-04 Focus 1.6 TREND STW
05 Mondeo 1.8 125 TREND STW
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

KajS kirjoitti: Mutta totta tossa mun aivottomuuskommentissa oli se, että ekaks itse kuolasin buickkia/sämpyläcapricefarmaria LT-1:lla, mutta niiden ikä hirvitti. .
Sämpylät on helkkarin lujia autoja, ikä kannattaa unohtaa jos on ostamassa autoa itselleen eikä myyntiä varten. Kunto ja ajomäärä merkitsevämpiä, ja kaikki mahdolliset uudempien varustekeksinnöthän noissa sämpylöissä jo onkin. Lisäksi helkkarin paljon tilaa.
Ei se mondeokaan huono olisi mutta vetää väärästä päästä prkl. itsekin menneen aikojen fordistina olisin varmaan joskus laittanutkin mondeon jos se olisi ollut takaveto. Etuvedoilla kun ei tee tositoimissa eli kärryn ja trailerin vedossa suoraan sanottuna yhtään mitään.
jate2
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Helmi 2006 23:30

Viesti Kirjoittaja jate2 »

Sämpylä-Capricet on lujia autoja, mutta niiden historia kannattaa selvittää tarkkaan. On korinvaihtoja, tekniikanvaihtoja, itse-tein-ja-säästin-miesten pilaamia, paketti- ja hautausautoja. Jos historia näyttää hyvältä, mikäs siinä. Huollot sais olla tehty ajallaan ja automaattiinkin pitäis öljyt joskus vaihtaa, kuten peräänkin.
Kori täytyy tarkastaa, ettei siellä ole ruostevaurioita. Niitä voi löytyä. Oven alaosat kertoo jo paljon auton muusta kunnosta. Jos kone pöläyttää sinistä, venttiilinohjurikumit on kypsät. Ovat halvat. Chek engine- valo jos vilkkuu tai palaa ajon aikana, etkä ole perehtynyt autoihin, siirrä huomiosi toisiin yksilöihin.
Perustekniikka on varmaa ja yksinkertaista. Halpaa huoltaa ja korjata.

Käy sämpylämallin farkkucapricella koeajolla, ota perhe mukaan ja heitä semmonen 100-300km. lenkki, esim. liikkeestä pyydä viikonlopuksi ajoon. Sitten kannattaa vasta muodostaa mielipide autosta.

Itsellä "puukylki"caprice käyttiksenä. Pinnakapselit ja puuteipit, kromilistat paikallaan... Kunnon puritanistilaituri...
Vastaa Viestiin