Sivu 2/2

Lähetetty: 16 Marras 2006 14:43
Kirjoittaja fragmented
eli johtuis sytkäst tai polttoainepuolest ku ei tolpasta lämmitettynä lähe käyntii?

Lähetetty: 16 Marras 2006 16:03
Kirjoittaja tursas
fragmented kirjoitti:http://i4.photobucket.com/albums/y150/sutari/sff.jpg eli siis tässä on elävä kuva omasta kaasarista ja tässä tuo ohjekirjan kuva http://i4.photobucket.com/albums/y150/sutari/ryyppy.jpg
siis mulla ei tota yhtä jousta ole siellä? onko se tarkoituksellista vai onko tuollanen juosi kadonnu?
Kyllä ne sittenkin taitaa olla samasta kohdasta noi kuvat, kuhan sekoan. Ja jos toi jousi tosiaan puuttuu, ni se on se jousi, näin ymmärrän, joka kääntää tai auttaa kääntää sitä läppää kiinni kone kylmänä, onko se niin ? Koita vähän matkia sormilla, kuminauhalla tai muulla jousella tekeekös se niin kun kaasun käyttää pohjassa. Elikkä silloin siinä ryypyssä se kellojousi lämmettyyään kääntää läppää auki ja toi vääntää läppää vastaan toiseen suuntaan (kiinni).

Musta ryypyn pitäisi kuitenkin toimia ilman tota pikkujoustakin ja sitä pitäis nyt sitten seurata kone kylmänä ja kone lämpimänä, että tekeekös se ryyppykellojousi niin ja säätää sitä pikkusen kerrallaan oikeaan kohtaan pyörittäen...= kone lämpimänä läppä aivan auki ja kylmänä sitten vähän kiinnempänä.

On aina tietenkin mahollista, että se pikkujousi on napattu sieltä joskus pois ja ryyppyjousen kantta käännetty niin, ettei ryyppy ole ikinä varmasti päällä (kesäaikaan) ja sitten unohdettu koko juttu.... :roll:

Lähetetty: 16 Marras 2006 17:33
Kirjoittaja janzamar
Kyllähän Fordit lähtee käymään ilman lämpöjä,jos kunnossa ovat.
Mulla Taunuksessa saman ikänen kone (89-90)ja käytän tolppaa kun kerran on,mutta lähtee kyllä suht helposti käyntiin ilmankin.
Pakkasilla siis,lämpimällä ei mitään miettimisiäkään,ja ei ole ryyppyä ollenkaan tuossa webrussa mikä nyt on kiinni.
Ei jaksanut miettiä vaijereita eikä vesiletkuja tai sähköstä ryyppyä,ruuvattiin irti kaasarin kyljestä koko koneisto.

Lähetetty: 17 Marras 2006 09:07
Kirjoittaja tursas
janzamar kirjoitti:Kyllähän Fordit lähtee käymään ilman lämpöjä,jos kunnossa ovat.
Mulla Taunuksessa saman ikänen kone (89-90)ja käytän tolppaa kun kerran on,mutta lähtee kyllä suht helposti käyntiin ilmankin.
Pakkasilla siis,lämpimällä ei mitään miettimisiäkään,ja ei ole ryyppyä ollenkaan tuossa webrussa mikä nyt on kiinni.
Ei jaksanut miettiä vaijereita eikä vesiletkuja tai sähköstä ryyppyä,ruuvattiin irti kaasarin kyljestä koko koneisto.
Totta.....kaippa se tärkeä on se, ettei se ryyppy jostain syystä jumi itteään pysyvästi kokonaan päälle(jousi poikki), niinku mulla oli...., ei jaksanu käydä kunnolla ja tulpat oli paksussa paksassa....katotaan nyt miten tässä menee....jostain se vika löytyy se on aivan varma ja jostakin täytyy aloittaa.... :lol:

Lähetetty: 17 Marras 2006 11:30
Kirjoittaja fragmented
tänää meen ostaa tulpat ja koitan oisko siit jotain apua,eilen tuli jo tulosta, oli auto ollu lämmitykses jotain tunnin, ja lähti ihan mukisematta käyntii...josko oisin pikkuräpellyksillä taas saanu jotain aikaseks...

Lähetetty: 17 Marras 2006 15:09
Kirjoittaja tursas
fragmented kirjoitti:tänää meen ostaa tulpat ja koitan oisko siit jotain apua,eilen tuli jo tulosta, oli auto ollu lämmitykses jotain tunnin, ja lähti ihan mukisematta käyntii...josko oisin pikkuräpellyksillä taas saanu jotain aikaseks...
Satuitkos ostamaan jotkut näistä vai mitkä ?

NGK SYTYTYSTULPPA FORD SIERRA
Japanilainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
1,3-2,0 4-syl OHC-moott APR6FS=WR5. . . . . . . . . . . . . 11-1135 3.50 ???
1,6 CVH-Kat 89-- BCPR7ES. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1317 3.30 ???
2,0 DOHC-moott 89-- BCPR6ES. . . . . . . . . . . . . . . . 11-1316 3.30 ???
V6-moott 2,0-2,8 BPR6ES. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1166 3.10 ???
V6-moott 2,8 myös BPR7ES. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1167 3.30 ???
V6-moott 2,9 BPR6EFS jos kartiotiivistys. . . . . . . . . . 11-1346 3.30 ???
V6-moott 2,9 BCPR6ES jos tiivisterengas. . . . . . . . . . 11-1316 3.30 ???


--------------------------------------------------------------------------------

DENSO SYTYTYSTULPPA FORD SIERRA
Japanilainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
OHC 1,3/1,6/1,8/2,0 --90 MA20PRU. . . . . . . . . . . . . . 11-1708 2.50 ???
CVH-Kat 1,6 90--93 Q22PRU-11. . . . . . . . . . . . . . . . 11-1757 2.70 ???
DOHC 2,0 89--93 Q20PRU. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1713 2.50 ???
V6 2,8 82--89 W22EPRU. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1725 2.70 ???
V6 2,9-110kW 89--93 Q20PRU (RENGAStiiviste). . . . . . . . 11-1713 2.50 ???
V6 2,9-107kW 90--93 T20EPRU (KARTIOtiivistys). . . . . . . 11-1716 2.70 ???
Cosworth PK20PR-P11. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1843 11.50 ???


--------------------------------------------------------------------------------

BOSCH SYTYTYSTULPPA FORD SIERRA
Eurooppalainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
OHC 1,3/1,8 DR7BC. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1910 3.30 ???
OHC 1,6/2,0 DR8BC. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1911 3.30 ???
CVH 1,6-Kat 89--93 FR7DCX+. . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0841 3.30 ???
CVH 1,6-Kat Super4-FR78X. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0805 4.50 ???
DOHC 2,0 89--93 FR7DC+ (ei i). . . . . . . . . . . . . . . 11-0838 3.50 ???
DOHC 2,0i 89--93 FR6DC+. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0843 3.50 ???
DOHC 2,0i Super4-FR56. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0803 4.50 ???
V6 2,3/2,8 Super4-WR78. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0824 4.50 ???
V6 2,3/2,8 WR7DC+ SuperPlus. . . . . . . . . . . . . . . . 11-0831 3.50 ???
V6 2,9-110kW Super4-FR78. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0804 4.50 ???
V6 2,9-110kW FR7DC+ SuperPlus. . . . . . . . . . . . . . . 11-0838 3.50 ???

Lähetetty: 17 Marras 2006 21:41
Kirjoittaja fragmented
jotkuu densot ne oli...en musita nyt tarkkaa mallia, kuis niin?

Lähetetty: 20 Marras 2006 08:07
Kirjoittaja tursas
...eipä mitään, tulppia on niin monenlaisia...