Sivu 2/2
Lähetetty: 20 Loka 2006 20:39
Kirjoittaja jaska74
ei ainakaan mulla maksanu
Lähetetty: 20 Loka 2006 23:41
Kirjoittaja Monteonisti
Meillä katastus tapahtuu kokonaan hallissa, siis ei enää inssi aja koeajoa kuten muinaisuudessa! 8)
Lähetetty: 21 Loka 2006 00:12
Kirjoittaja VesQ
Iso PeBe kirjoitti:
Maksaako tuo db-mittaus muuten extraa?
Eihän se nyt voi maksaa jos kerran "korvakuulolla" sitä vaativat
Ja eikös ne sen mittaa samoin kuin esim ralliautojen katsastuksella eli tietyn matkan päästä putkesta
Lähetetty: 21 Loka 2006 02:05
Kirjoittaja Iso PeBe
Mulla on käsitys että kun autoo katsastetaan, niin jos inssi on sitä mieltä korvakuulolla, että on liian äänekäs, niin sitten pistetään ihan desibeli-mittaukseen joka taas maksaa extraa?
Lähetetty: 21 Loka 2006 20:00
Kirjoittaja jiiwee
Korvakuulolla ja tuli lappuun vielä maininta, että äänenvaimennusta parannettava. Pitäsköhän mennä takas ja vaatia mittaus?
Lähetetty: 21 Loka 2006 20:39
Kirjoittaja GeeTee-
Nojoo, mulla on tuommonen laikka-avo kupla ja viriäkin siinä on vähäsen, niin katsastuksessa kyllä testasivat ihan mittarilla. Toinen kisko pihaa ympäri ja toinen seisoskeli mittarin kanssa seuraten tuloksia. En muista paljoko niitä desibelejä lähti (oli muuten "tyhjä" änkkäri+käärmeenpesä), mutta jälkitarkastukseen se vaadittiin samoin kun toinen etuiskari joustamattomuuden johdosta.
Vaihdoin änärin ja painoin vaseliinia etupään joka nippaan ja konttorille, äijä kuunteli ja totes, että "on se hiljasempi" ja paino 2 kertaa etulokasuojasta ja tuumas, että "joustaa se". 10e 20 sekunnin työstä, ei paha.
Edit: Mittauksesta ei tullut lisäkustannuksia
Lähetetty: 23 Loka 2006 21:45
Kirjoittaja jiiwee
Suurella tuskalla vaimennusta parannettu... Tilaahan on varsinkin matalassa autossa, ettei sitten jää maavarasta kii! Jos vielä nilkki konttorilla vinkuu, niin vaadin kyllä tuon mittauksen ja saatan avata sanaisen arkkuni muutenkin.......... OTTAA PATTIIN. Mites nää kasit menee läpi suorilla tuplaputkilla, jotain rajaa tähän pelleilyyn ja vaikka sellainen laki, että joka ...keleen konttorilla samat säännöt. Nykyisin homma tuntuu olevan ihan mielivaltaista, eli jos naama ei miellytä, niin HYLÄTTY! Ja aina kuitenkin käyttäny valtion konttoreita, liekö siinä juuri vika? Alipalkatut pas..kantärkeet juokaleet leikkii isäänsä suurempaa virkamiestä. ..kele kun niitä vedän lättyyn.. Kaiken vapaa-ajan, rahan ja muun käyttää autoon, kaikki toimii, on turvallinen, muuten ok, mutta voi hellanlettas ku on kova ääninen.. AAArgh! Anteeksi kaikki, paitsi katsastusmiehet.
Lähetetty: 23 Loka 2006 21:46
Kirjoittaja jiiwee
Pattiin ottaa...

Lähetetty: 23 Loka 2006 21:57
Kirjoittaja jiiwee
tupu kirjoitti:Yleensä rikkinäisellä katilla tyhjäkäynti arvot on korkeat ja kierroksilla hyvät. onko 2 lambda-anturia? omassa 2.9i;ssä ainakin on.

Niin.. ja on kyllä kahdella lambdalla, auto on ollut niin vähän aikaa etten kerennyt kunnolla kattoo.

Katti nyt vaihdettu, käydään testissä ja sit lambdat!
Lähetetty: 30 Loka 2006 20:58
Kirjoittaja jiiwee
Jatketaanpa vielä, eli katti, lambdat ja tulpat vaihdettu. Tulpanjohdot mitattu, ok ja ei muutosta. Ajossa ei mitään vikaa, mutta seuraavaksi mitataan puristuspaineet, tarkastetaan venttiilit, vaihdetaan öljyt! jne... Sytytys vielä hienosäätöön.. Eli onko vielä ideoita, mitä tehdä??? Auto toimii ja kulkee hyvin, bensan kulutus ok, eli normaaliajossa kaikki toimii, mut kun ne päästöt...
Lähetetty: 30 Loka 2006 23:58
Kirjoittaja Monteonisti
Minulla aiheutti ongelmia imusarjan pieni imuvuoto, tosin ei ollut Voorti! 8)