Sivu 2/6
Lähetetty: 14 Huhti 2005 16:29
Kirjoittaja jushi69
Mitä öljyjä ootte käyttäny CVH koneissa?
Lähetetty: 14 Huhti 2005 20:11
Kirjoittaja heikki_1081
Hiljeneekö cvh:n venttiilien silppukonemainen ääni jos laittaa sisään paksummat öljyt? Mie oon käyttännä Mobil super rally formula 5w-40 ja hyvin muuten pelanneet.
Lähetetty: 14 Huhti 2005 20:26
Kirjoittaja COSSUHENKKA
5W50:stä, merkkiä en muista oli kuitenkin edullisinta mitä varaosaliikkeestä
löytyi

Lähetetty: 14 Huhti 2005 20:30
Kirjoittaja s.o.h.c
Valvoline VR1 Racing 10w-60
Lähetetty: 14 Huhti 2005 20:53
Kirjoittaja ford86
15w-40 diesel öljyä!!! oho! cvh koneista oli kyse, no ei voi mitää ku lipsahti kirjoittaa tänne...
Lähetetty: 14 Huhti 2005 21:38
Kirjoittaja evolution
nyt vaihtu öljyt kun sai uuden koneen valmiiks.
uus öljy on Shellin helix ultra racing 10w-60
haittapuolena tossa on vaan hinta hiukan vajaa 26e/litra
Lähetetty: 14 Huhti 2005 21:46
Kirjoittaja ZyaS
noo. tänää kaatelin just koneeseen mobil delvac:t hiljeni käynti

Lähetetty: 15 Huhti 2005 10:01
Kirjoittaja Eemeli
Valvoline VR-1 Racingiä olen sierrassa käyttänyt.
Taikka sitten Mobil 1 5W-50 ja STP sekaan.
Tahtoo olla vaan hiukka kallista toi Valvoline.
Pitää vain noilla "liistereillä" muistaa käyttää ensin kone kunnolla lämpimäksi.
Lähetetty: 15 Huhti 2005 17:01
Kirjoittaja TDK
Käyttöautossa Kendall superB100
Turbossa Kendall GT1
Lähetetty: 15 Huhti 2005 18:57
Kirjoittaja s.o.h.c
Eemeli kirjoitti:Valvoline VR-1 Racingiä olen sierrassa käyttänyt.
Taikka sitten Mobil 1 5W-50 ja STP sekaan.
Tahtoo olla vaan hiukka kallista toi Valvoline.
Pitää vain noilla "liistereillä" muistaa käyttää ensin kone kunnolla lämpimäksi.
Onhan se valvoline kallista mutta viritettyihin koneisiin (mun tapauksessa ohc), on melkein pakko käyttää tuota valvolinea tai castrolin racing öljyjä.
Jollain täys synteettisellä mobil 1 rally formulalla saa kyllä takuulla viritetyn koneen paskaksi. Vakio koneissa se kyllä toimii.
Lähetetty: 15 Huhti 2005 23:34
Kirjoittaja Eemeli
s.o.h.c kirjoitti:
Onhan se valvoline kallista mutta viritettyihin koneisiin (mun tapauksessa ohc), on melkein pakko käyttää tuota valvolinea tai castrolin racing öljyjä.
Jollain täys synteettisellä mobil 1 rally formulalla saa kyllä takuulla viritetyn koneen paskaksi. Vakio koneissa se kyllä toimii.
Tuntuu ne viri koneetikin kyl ihan hyvin toimivan tolla Mobilin oljyllä... Itel oli Ohc, alakerta vakio(mutta punametalli laakereil), kisakannel(psuhde melkee 12:1), pääl 300 ast nokka n.12,5 nostolla, tuplat ja peltisarja. Ja sai todellakin kenkää! Kierrokset ei paljo alle 4000rpm lukuja nähnytkään kuin sammuksissa.

Muuten toimi helv. hyvin Mobilin 1 oljyllä + STP:l mut piti vaihtaa aikaa usein kun puski bensaa oljyn sekaan.
Lähetetty: 15 Huhti 2005 23:46
Kirjoittaja Monteonisti
Pyroilia olla pitää, 15€ kannu, Mobil on mielestäni huonompi, hinnaltaan kyllä parempi!

Lähetetty: 16 Huhti 2005 08:58
Kirjoittaja s.o.h.c
Eemeli kirjoitti:
Tuntuu ne viri koneetikin kyl ihan hyvin toimivan tolla Mobilin oljyllä... Itel oli Ohc, alakerta vakio(mutta punametalli laakereil), kisakannel(psuhde melkee 12:1), pääl 300 ast nokka n.12,5 nostolla, tuplat ja peltisarja. Ja sai todellakin kenkää! Kierrokset ei paljo alle 4000rpm lukuja nähnytkään kuin sammuksissa.

Muuten toimi helv. hyvin Mobilin 1 oljyllä + STP:l mut piti vaihtaa aikaa usein kun puski bensaa oljyn sekaan.
Poikkeus vahvistaa säännön, mutta ainakaan mulla ei kestänyt mylly ajaa mobil 1:llä. Meni seuraajia ja nokan laakereita mobil:n litkuilla.
Valvolinen racing öljyillä ei ole ollut mitään ongelmaa..
Öljyt
Lähetetty: 16 Huhti 2005 10:47
Kirjoittaja fiesta89
Olen laittanut muutaman kerran peräkkäin EUROL 5W-50 SJ-CF öljyä, tarjoustalossa maksanut noin 15 Euroa 4 litran purkki. Just tarkistin niin tällä hetkellä maksoi 12,90, oli ilmeisesti tarjouksessa.
Missä semmosta 15 Euron Pyroilia myydään? Onko se kans jonku ketjun oma merkki?
Lähetetty: 16 Huhti 2005 11:31
Kirjoittaja TuningUkkeli
Laitoin tuossa Monttuun Mobil 0w30 Longelilifet...

Ihan huvikseen, ei maksa mitn... Mix helv. tääl aina pitää tapella jostain helv öljyistä, ainaista vääntöä!! Moneskohan kerta???
Lähetetty: 16 Huhti 2005 18:36
Kirjoittaja Eemeli
s.o.h.c kirjoitti:
Poikkeus vahvistaa säännön, mutta ainakaan mulla ei kestänyt mylly ajaa mobil 1:llä. Meni seuraajia ja nokan laakereita mobil:n litkuilla.
Valvolinen racing öljyillä ei ole ollut mitään ongelmaa..
Eli paine ei riittänyt voitelemaan yläkertaa kunnolla notkeilla mobilin öljyillä.
Lähetetty: 17 Huhti 2005 17:42
Kirjoittaja Herkko
lapazu kirjoitti:
Lähinnä siksi siitä puhutaan niin paljon että monikaan ei tiedä zetec -moottorin tiukasta voiteluöljyspeksistä, koska se ei ole kovin yleistä perheautomaailmassa. Siitäpä syystä valistus ei liene pahasta silloin tällöin.
Juuri näin,joillakin ei vaan meinaan millään mahtua
ymmärrykseen että -95 ylöspäin oleviin Zetecceihin
ei suositella laitettavaksi kuin 5w/30 Ford öljyä,
mm.hydrauliset nostajat eivät pitemmän päälle
siedä toisenlaista öljyä.
Toisiin moottoreihin nyt on melkein aivan se ja sama
minkä öljyn sinne tyrkkää.
Mutta niinkuin on tullut todettua,omaansahan
saa laittaa mitä haluaa jos siltä tuntuu.
Lähetetty: 17 Huhti 2005 18:11
Kirjoittaja TuningUkkeli
Herkko kirjoitti:
Juuri näin,joillakin ei vaan meinaan millään mahtua
ymmärrykseen että -95 ylöspäin oleviin Zetecceihin
ei suositella laitettavaksi kuin 5w/30 Ford öljyä,
mm.hydrauliset nostajat eivät pitemmän päälle
siedä toisenlaista öljyä.
Toisiin moottoreihin nyt on melkein aivan se ja sama
minkä öljyn sinne tyrkkää.
Mutta niinkuin on tullut todettua,omaansahan
saa laittaa mitä haluaa jos siltä tuntuu.
Sitä vaan että näitä Zeteci keskusteluja on ainakin 3!! Jos ailoitat jonkun keskustelun nii heti valitetaan että taas tästä!!! Osaatko lukea tai käyttää haku toimintoa kuuluu ensimmäisenä

Et semmosta vaan ajoin takaa

Lähetetty: 17 Huhti 2005 18:11
Kirjoittaja TuningUkkeli
TuningUkkeli kirjoitti:
Sitä vaan että näitä Zeteci keskusteluja on ainakin 3!! Jos aloitat jonkun keskustelun nii heti valitetaan että taas tästä!!! Osaatko lukea tai käyttää haku toimintoa kuuluu ensimmäisenä

Et semmosta vaan ajoin takaa

Joutavaa vaantämistä.
Lähetetty: 17 Huhti 2005 23:43
Kirjoittaja ZyaS
isot pojat itkee taas..nyyh nyyh
öljyt on yks tärkeimmistä asioista autoissa.
eikä tässä topicissa hirveesti oo puhuttu tosta zetecistä. tuol ekalla sivulla jotain.
viritettyyn OHC:n en ainakaan itte kaatais missään nimessä mitään mobilin litkuja. ennemmin jonkun paremman valmistajan öljyt jotka voiteleekin sitä konetta kiertäessään..
Lähetetty: 18 Huhti 2005 20:26
Kirjoittaja TuningUkkeli
ZyaS kirjoitti:isot pojat itkee taas..nyyh nyyh
öljyt on yks tärkeimmistä asioista autoissa.
eikä tässä topicissa hirveesti oo puhuttu tosta zetecistä. tuol ekalla sivulla jotain.
viritettyyn OHC:n en ainakaan itte kaatais missään nimessä mitään mobilin litkuja. ennemmin jonkun paremman valmistajan öljyt jotka voiteleekin sitä konetta kiertäessään..
No hyvin tuo on pelannu penkitetty 150hv ja mobil 1 konees. Kiertää 8 tonttuu ja siellä se myös kiekuu kun sillä ajetaan. Mikä se niis on vikana?? Kerropas mullekin!!
Lähetetty: 16 Kesä 2005 23:49
Kirjoittaja jesse1987
joo pitäs tossa sierraan vaihtaa kaikki öljyt(moottori,laatikko,perä) niin minkälaista ja mitenkä paljon sitä pitäisi mihinkin laittaa? auto on 86-vuoden is sierra.
Lähetetty: 17 Kesä 2005 20:48
Kirjoittaja asn
"Eihän sitä tarvii öljyjä vaihtaa kun vaan kaataa koneeseen motor uppia. Ja tehotkin tuplaantuu"
Juu ei, kyl tuota mobilin 5w50:stä on tullu käytettyy.. peltorasseissa ollu tosin "maatalousöljyä" (jotain 10w30 litkua). Eipähän oo kallista, 250e 205l

Lähetetty: 17 Kesä 2005 21:02
Kirjoittaja s.o.h.c
TuningUkkeli kirjoitti:
No hyvin tuo on pelannu penkitetty 150hv ja mobil 1 konees. Kiertää 8 tonttuu ja siellä se myös kiekuu kun sillä ajetaan. Mikä se niis on vikana?? Kerropas mullekin!!
Käy ihmeessä lottoamassa jos oot saanut 150 heppasen oharin kestämään mobilin litkuilla.
mobil 1:sen litkuilla on alhainen pintapaineenkestokyky. OHC:ssä varsikin "virinokilla" on suuret pintapaineet eikä mobil 1 voitelukyky riitä. OHC:n laahaintyyppisessä venakoneistossa on jo vakionakin kovat pintapaineet, mutta vakio myllyssä toi mobil 1 saattaa kestääkin.
Lähetetty: 17 Kesä 2005 22:16
Kirjoittaja Eemeli
s.o.h.c kirjoitti:
Käy ihmeessä lottoamassa jos oot saanut 150 heppasen oharin kestämään mobilin litkuilla.
mobil 1:sen litkuilla on alhainen pintapaineenkestokyky. OHC:ssä varsikin "virinokilla" on suuret pintapaineet eikä mobil 1 voitelukyky riitä. OHC:n laahaintyyppisessä venakoneistossa on jo vakionakin kovat pintapaineet, mutta vakio myllyssä toi mobil 1 saattaa kestääkin.
Sohc tingataanko samat asiat (jotka tossa yllä)toiseen kertaan viellä.
Jokainen miettikööt itse tuosta yllä olevasta että pistääkö juurikin sitä kyseistä mobil 1:stä.
Oma motti oli: Vakio 2.0 OHC 205 alakerta ja siel normaali öljypumppu, Enem A8 308ast. nosto 12.7mm nokka, burtonin pitkäpinta seuraajat. En mä vain mitään vikaa Mobillin täyssynteettisissä huomannu. lisänä seassa oli STP. Öljynpaineet siel 4-6 baris kokoajan ja kyllä minusta toimi ihan täydellisesti siihen asti kun alakerrasta petti mäntä. Koneen kun purin niin nokka ja seuraajat talven huudatuksen jälkeen edelleen huippukunnossa. Eli moottori oli jäärata vehkeessä, motti täydessä vedossa kokoajan ja kierrokset siel n.4000-8500rpm.