Mitä oljyä käytät??
-
- Viestit: 28
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 18:22
- Paikkakunta: Pohjos-Karjala
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: 18 Maalis 2005 21:08
- Paikkakunta: Humppila
Valvoline VR-1 Racingiä olen sierrassa käyttänyt.
Taikka sitten Mobil 1 5W-50 ja STP sekaan.
Tahtoo olla vaan hiukka kallista toi Valvoline.
Pitää vain noilla "liistereillä" muistaa käyttää ensin kone kunnolla lämpimäksi.
Taikka sitten Mobil 1 5W-50 ja STP sekaan.
Tahtoo olla vaan hiukka kallista toi Valvoline.
Pitää vain noilla "liistereillä" muistaa käyttää ensin kone kunnolla lämpimäksi.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Onhan se valvoline kallista mutta viritettyihin koneisiin (mun tapauksessa ohc), on melkein pakko käyttää tuota valvolinea tai castrolin racing öljyjä.Eemeli kirjoitti:Valvoline VR-1 Racingiä olen sierrassa käyttänyt.
Taikka sitten Mobil 1 5W-50 ja STP sekaan.
Tahtoo olla vaan hiukka kallista toi Valvoline.
Pitää vain noilla "liistereillä" muistaa käyttää ensin kone kunnolla lämpimäksi.
Jollain täys synteettisellä mobil 1 rally formulalla saa kyllä takuulla viritetyn koneen paskaksi. Vakio koneissa se kyllä toimii.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Tuntuu ne viri koneetikin kyl ihan hyvin toimivan tolla Mobilin oljyllä... Itel oli Ohc, alakerta vakio(mutta punametalli laakereil), kisakannel(psuhde melkee 12:1), pääl 300 ast nokka n.12,5 nostolla, tuplat ja peltisarja. Ja sai todellakin kenkää! Kierrokset ei paljo alle 4000rpm lukuja nähnytkään kuin sammuksissa.s.o.h.c kirjoitti: Onhan se valvoline kallista mutta viritettyihin koneisiin (mun tapauksessa ohc), on melkein pakko käyttää tuota valvolinea tai castrolin racing öljyjä.
Jollain täys synteettisellä mobil 1 rally formulalla saa kyllä takuulla viritetyn koneen paskaksi. Vakio koneissa se kyllä toimii.

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Poikkeus vahvistaa säännön, mutta ainakaan mulla ei kestänyt mylly ajaa mobil 1:llä. Meni seuraajia ja nokan laakereita mobil:n litkuilla.Eemeli kirjoitti: Tuntuu ne viri koneetikin kyl ihan hyvin toimivan tolla Mobilin oljyllä... Itel oli Ohc, alakerta vakio(mutta punametalli laakereil), kisakannel(psuhde melkee 12:1), pääl 300 ast nokka n.12,5 nostolla, tuplat ja peltisarja. Ja sai todellakin kenkää! Kierrokset ei paljo alle 4000rpm lukuja nähnytkään kuin sammuksissa.Muuten toimi helv. hyvin Mobilin 1 oljyllä + STP:l mut piti vaihtaa aikaa usein kun puski bensaa oljyn sekaan.
Valvolinen racing öljyillä ei ole ollut mitään ongelmaa..
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Öljyt
Olen laittanut muutaman kerran peräkkäin EUROL 5W-50 SJ-CF öljyä, tarjoustalossa maksanut noin 15 Euroa 4 litran purkki. Just tarkistin niin tällä hetkellä maksoi 12,90, oli ilmeisesti tarjouksessa.
Missä semmosta 15 Euron Pyroilia myydään? Onko se kans jonku ketjun oma merkki?
Missä semmosta 15 Euron Pyroilia myydään? Onko se kans jonku ketjun oma merkki?
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Eli paine ei riittänyt voitelemaan yläkertaa kunnolla notkeilla mobilin öljyillä.s.o.h.c kirjoitti: Poikkeus vahvistaa säännön, mutta ainakaan mulla ei kestänyt mylly ajaa mobil 1:llä. Meni seuraajia ja nokan laakereita mobil:n litkuilla.
Valvolinen racing öljyillä ei ole ollut mitään ongelmaa..
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Juuri näin,joillakin ei vaan meinaan millään mahtualapazu kirjoitti:
Lähinnä siksi siitä puhutaan niin paljon että monikaan ei tiedä zetec -moottorin tiukasta voiteluöljyspeksistä, koska se ei ole kovin yleistä perheautomaailmassa. Siitäpä syystä valistus ei liene pahasta silloin tällöin.
ymmärrykseen että -95 ylöspäin oleviin Zetecceihin
ei suositella laitettavaksi kuin 5w/30 Ford öljyä,
mm.hydrauliset nostajat eivät pitemmän päälle
siedä toisenlaista öljyä.
Toisiin moottoreihin nyt on melkein aivan se ja sama
minkä öljyn sinne tyrkkää.
Mutta niinkuin on tullut todettua,omaansahan
saa laittaa mitä haluaa jos siltä tuntuu.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Sitä vaan että näitä Zeteci keskusteluja on ainakin 3!! Jos ailoitat jonkun keskustelun nii heti valitetaan että taas tästä!!! Osaatko lukea tai käyttää haku toimintoa kuuluu ensimmäisenäHerkko kirjoitti: Juuri näin,joillakin ei vaan meinaan millään mahtua
ymmärrykseen että -95 ylöspäin oleviin Zetecceihin
ei suositella laitettavaksi kuin 5w/30 Ford öljyä,
mm.hydrauliset nostajat eivät pitemmän päälle
siedä toisenlaista öljyä.
Toisiin moottoreihin nyt on melkein aivan se ja sama
minkä öljyn sinne tyrkkää.
Mutta niinkuin on tullut todettua,omaansahan
saa laittaa mitä haluaa jos siltä tuntuu.


Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Joutavaa vaantämistä.TuningUkkeli kirjoitti: Sitä vaan että näitä Zeteci keskusteluja on ainakin 3!! Jos aloitat jonkun keskustelun nii heti valitetaan että taas tästä!!! Osaatko lukea tai käyttää haku toimintoa kuuluu ensimmäisenäEt semmosta vaan ajoin takaa
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
isot pojat itkee taas..nyyh nyyh
öljyt on yks tärkeimmistä asioista autoissa.
eikä tässä topicissa hirveesti oo puhuttu tosta zetecistä. tuol ekalla sivulla jotain.
viritettyyn OHC:n en ainakaan itte kaatais missään nimessä mitään mobilin litkuja. ennemmin jonkun paremman valmistajan öljyt jotka voiteleekin sitä konetta kiertäessään..

öljyt on yks tärkeimmistä asioista autoissa.

eikä tässä topicissa hirveesti oo puhuttu tosta zetecistä. tuol ekalla sivulla jotain.
viritettyyn OHC:n en ainakaan itte kaatais missään nimessä mitään mobilin litkuja. ennemmin jonkun paremman valmistajan öljyt jotka voiteleekin sitä konetta kiertäessään..
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
No hyvin tuo on pelannu penkitetty 150hv ja mobil 1 konees. Kiertää 8 tonttuu ja siellä se myös kiekuu kun sillä ajetaan. Mikä se niis on vikana?? Kerropas mullekin!!ZyaS kirjoitti:isot pojat itkee taas..nyyh nyyh![]()
öljyt on yks tärkeimmistä asioista autoissa.![]()
eikä tässä topicissa hirveesti oo puhuttu tosta zetecistä. tuol ekalla sivulla jotain.
viritettyyn OHC:n en ainakaan itte kaatais missään nimessä mitään mobilin litkuja. ennemmin jonkun paremman valmistajan öljyt jotka voiteleekin sitä konetta kiertäessään..
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
joo pitäs tossa sierraan vaihtaa kaikki öljyt(moottori,laatikko,perä) niin minkälaista ja mitenkä paljon sitä pitäisi mihinkin laittaa? auto on 86-vuoden is sierra.
- Ford Focus Rs -03
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
- Mitsubishi Lancer Evolution III -ex
- Ford Sierra -87 -Turboprokkis -ex
- Ford Escort RS 2000 -92 -ex
- Ford Sierra 2.0is -86 Cossu look -ex
Käy ihmeessä lottoamassa jos oot saanut 150 heppasen oharin kestämään mobilin litkuilla.TuningUkkeli kirjoitti: No hyvin tuo on pelannu penkitetty 150hv ja mobil 1 konees. Kiertää 8 tonttuu ja siellä se myös kiekuu kun sillä ajetaan. Mikä se niis on vikana?? Kerropas mullekin!!
mobil 1:sen litkuilla on alhainen pintapaineenkestokyky. OHC:ssä varsikin "virinokilla" on suuret pintapaineet eikä mobil 1 voitelukyky riitä. OHC:n laahaintyyppisessä venakoneistossa on jo vakionakin kovat pintapaineet, mutta vakio myllyssä toi mobil 1 saattaa kestääkin.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Sohc tingataanko samat asiat (jotka tossa yllä)toiseen kertaan viellä.s.o.h.c kirjoitti: Käy ihmeessä lottoamassa jos oot saanut 150 heppasen oharin kestämään mobilin litkuilla.
mobil 1:sen litkuilla on alhainen pintapaineenkestokyky. OHC:ssä varsikin "virinokilla" on suuret pintapaineet eikä mobil 1 voitelukyky riitä. OHC:n laahaintyyppisessä venakoneistossa on jo vakionakin kovat pintapaineet, mutta vakio myllyssä toi mobil 1 saattaa kestääkin.

Jokainen miettikööt itse tuosta yllä olevasta että pistääkö juurikin sitä kyseistä mobil 1:stä.
Oma motti oli: Vakio 2.0 OHC 205 alakerta ja siel normaali öljypumppu, Enem A8 308ast. nosto 12.7mm nokka, burtonin pitkäpinta seuraajat. En mä vain mitään vikaa Mobillin täyssynteettisissä huomannu. lisänä seassa oli STP. Öljynpaineet siel 4-6 baris kokoajan ja kyllä minusta toimi ihan täydellisesti siihen asti kun alakerrasta petti mäntä. Koneen kun purin niin nokka ja seuraajat talven huudatuksen jälkeen edelleen huippukunnossa. Eli moottori oli jäärata vehkeessä, motti täydessä vedossa kokoajan ja kierrokset siel n.4000-8500rpm.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG