

Onhan noissa vanhemmis v6-koneis sama homma ku ohc:issa.. Eli viimeistely on siel omassa tallissa.. Eiköhä siit sais viimeistelyviilalla ja kunnon säädöillä hiuka enempi.. Tottakai ne pakosarjat ja imusarjat(/kaasari yleensä) kannattaa sovittaa parempaa...Tahveli kirjoitti:joo kyllä toi pirssi siirtyy varmaa intin jälkee projekti/kesä autoks. Mut seuraava auto on sitte 2000-2006/diesel/automaatti/1.8 litranen "käyttö auto"
joten siinä ei oo tiedossa mitää mahtavia tehoja. Eli siis tohon pitää niitä saada.
Tollasta v6 konetta oon aatellu, ku vaa löytyis sopivan hintanen. Ainut vaa että noissa vanhemmissa fordin v6:sissä on vaa ilmeisesti noin about 150 heppaa. Mutta mitens, soveltuisko tollanen kone turbotusta miettien?
Tai sit vaan tekee ja kiihdyttelee minkä ehtii.. Ainakin katsastukseen saakka, jossa voi sanoa, et "tää on ollu tollaine monta vuotta"..jate2 kirjoitti:Aikalailla samaa tyyliä, 2,9 cossu on sitte asia erikseen. Saa tehoa, mutta pitää myös olla tietoa mitä tekee... Sitte vaan tarkastamaan onko projektiaihio vähäpäästöinen vai ei. Sitten miettimään jatkoa, metsästämään tietoa asiasta, laskemaan budjettia, ottamaan selvää lupa-asioista jne. Kyllä kiukuttaa kun on pistänyt xxx euroa jo rahaa ja konttorilla sanotaan: ei tämä näin, tässä pitäisi...
Jos isompaa projektia suunnittelet, tee suunnitelmat tarkkaan, hommaa kaikki luvat, osat, tarpeelliset työkalut ja työtilat. Sitten vasta alkaa saamaan valmista, eikä hermo mene ihan niin nopeasti...
Sama runko nois vanhemmis ainaki. Eli "sama motti"..TeRoK kirjoitti:Ei oo... tanareissa ei oo kun 2.3 litraseen asti ja granadassa se 150hummanen 2.8i. Capreissa on myös ollu 160heppasena.
Vai oliko puhe evo tanarista? (Sierra)
Tuo tosiaan luki siellä jollain viripaja sivulla. Mitähän muutoksia tuohon tehtiin, että saatiin kesytettyä? Erilaiset nokat varmaan ainakin, jos radalle oli meinattu.TeRoK kirjoitti: Noi 24V koneethan on alunperin suunniteltu 300hv touringcar koneiksi, mutta voortilla päädyttiin ratkasuun, että kuristetaan pikkasen "pitovaikeuksien" vuoksi. Itse luulisin syyksi sitä ,että noihin sai uutena ainostaan A4LD tomaattia
joka tuskin olisi kauaa tota 300 kaakkia jaksanut kattella.
Se olis kyllä kiva tietäämarkkul kirjoitti: Tuo tosiaan luki siellä jollain viripaja sivulla. Mitähän muutoksia tuohon tehtiin, että saatiin kesytettyä? Erilaiset nokat varmaan ainakin, jos radalle oli meinattu.
Tuntuu aika kovalta juu! Ei tommosta 100hv häviötä oikein saa kuin "pilaamalla" moottorin täysin. Tuossa on muistaakseni nokka jotain 270 asteen kieppeillä. Tietty kisakoneessa se voisi olla päälle 300 kauhealla nostolla. Sitten kun kansi on tehty kunnolla ja imu/pakosarja tehty asianmukaiselle kirrrosalueelle, ei tuo 300hv ole mikää ihmeluku, pikkasen reilu 100hv/l. Mielestäni tuon mooottorin voi miletää moderniksi moottoriksi, koska kannet ovat kuitenkin nykytekniikkaa ja yhteistä vanhojen vuodelta miekka ja kypärä olevien Colognejen kanssa ei ole kuin lohko, jolla ei oikeastaan ole muuta virkaa kuin pysyä kasassa. Toisaalta tuntuu vähän kummalta, että kilpasarjaan olisi aiottu käyttää valurautaista lohkoa, joka painaa aika paljon enemmän kuin alumiininen. (Tietty voi olla joku sääntöpykälä, että pitää olla valmistuksessa oleva...)TeRoK kirjoitti: Se olis kyllä kiva tietääAika isolla kädellä on rauhoteltu, että noin paljon on tippunut.