Sivu 2/5
Lähetetty: 02 Huhti 2005 21:45
Kirjoittaja janzamar
paksumpi kannentiiviste?
Lähetetty: 02 Huhti 2005 21:49
Kirjoittaja evolution
tarkotin että kalkulaattorilla laskee sen puristus paineen.
mielestäni se täytyy mitata kasassa olevasta koneesta eikä sellaisesta mikä on osina pitkin pitäjää
Lähetetty: 02 Huhti 2005 21:57
Kirjoittaja p3
miten niitä venttiilinjousia sai lyhennettyä
mitattava puristuspaine riippuu aika pitkälti puristussuhteesta ja sylinterintiiviydestä eli voihan sen periaatteessa laskea, mutta miksi kun puristussuhteelllakin pärjää.
Lähetetty: 02 Huhti 2005 22:03
Kirjoittaja Jaakko85
evolution kirjoitti:tarkotin että kalkulaattorilla laskee sen puristus paineen.
mielestäni se täytyy mitata kasassa olevasta koneesta eikä sellaisesta mikä on osina pitkin pitäjää
voihan sen laskea jos tietää kannentiivisteen paksuuden ym. kun kansi on kiristetty oikeaan momenttiin.
Lähetetty: 02 Huhti 2005 22:05
Kirjoittaja evolution
venajousista otettiin molemmista päistä varovasti hiomalla pois n0.5mm per pää
Lähetetty: 02 Huhti 2005 23:44
Kirjoittaja janzamar
tekee tulpasta läpi poraamalla ja siihen mittari kiinni
sellaisen halvan puristuspainemittarin?
Lähetetty: 03 Huhti 2005 01:25
Kirjoittaja ZyaS
janzamar kirjoitti:tekee tulpasta läpi poraamalla ja siihen mittari kiinni
sellaisen halvan puristuspainemittarin?
miks tehä itte kun kaupasta saa valmiita? niin saa "tomivan"
Lähetetty: 03 Huhti 2005 08:25
Kirjoittaja evolution
miksi ylipäätään mitata purustus painetta hos kone käy nätisti ja kaikilla
Lähetetty: 03 Huhti 2005 11:45
Kirjoittaja ford86
mikä on seuraava koko mitä saa is:ään noitten vakio suuttimien jälkeen??

(167cm3...)
Lähetetty: 03 Huhti 2005 14:18
Kirjoittaja ZyaS
no 170cm3 suuttimia ainakin näyttäis löytyvän. mikäs on teho tavote?
EDIT: ei hirveitä vaikutuksia noin pienellä suurennuksella, siis ei riitä paljoo suuremmille tehoille.
Lähetetty: 03 Huhti 2005 17:44
Kirjoittaja ford86
eiku ajattelin jotai 180-200hp tehoja..., jos nyt meinaan tolla is ruiskulla rupee tappelemaan..ei tiiä vielä??
Lähetetty: 03 Huhti 2005 21:07
Kirjoittaja ZyaS
no käypäsiä suuttimia suurin piirtein noille tehoille. (mun laskujen mukaan)
BOSCH
tehot n.200hp
0 280 150 001 265 cm3/min
0 280 150 002 265 cm3/min
0 280 150 009 265 cm3/min
tehot n.190hp
0 280 150 201 236 cm3/min
Ps. noi on suuntaa antavia.. ja pensan paine on noilla 300kPa=tais olla 3bar

Lähetetty: 04 Huhti 2005 11:12
Kirjoittaja MustaRiesa
kerran kun turboista puhutaan niin tietääkö joku Kokkolassa tai lähistöllä paikkaa josta voisin tiedustella hintoja ja tarvittavia muutoksia??olisin kiitollinen jos joku tietäisi

Lähetetty: 04 Huhti 2005 13:04
Kirjoittaja Eemeli
evolution kirjoitti:miksi ylipäätään mitata purustus painetta hos kone käy nätisti ja kaikilla
Kysyin vaan, kun sanoit et puristukset on 8. Porukka usien tuntuu sekoittavan suhteen ja paineen, joten kysyin kumpaa tarkoitit.
Antaahan se painekkin vähän suuntaa et miten se tulee kestää.
Vaikkakin kone käy kaikkilla ja jopa "natisti" ei se välttämättä kerro että se kunnossa olisi. Oma virikone nimittäin teki sen. Ainoa mistä huomas et jotain on nyt vialla ku tuntu et ei oikeen vetäny enää, käynti oli kyllä ohc:n normaalia virirtetyn moottorin käyntiä. Tulipa sitten paineet mitattua niin kauhistuksekseni huomasin et: 1: 16,5bar 2: 12,5bar 3: 11,5bar 4: 16,5bar. Pakovenat solmussa, eikä kyl etes paukutellu putkes. Psuhde oli jotain n.11,9:1
Kaverin kone kävi nätisti ja kaikilla vaikka yhdes pytys oli vain 4baria painetta ja muissa 13.
Et sillee.

Lähetetty: 04 Huhti 2005 13:43
Kirjoittaja ford86
eemeli, käykö toi sun myymäs kansi turbokäyttöön...?? lähteekö 250eurolla ilman nokkaa ja seuraajia...??

Lähetetty: 04 Huhti 2005 23:56
Kirjoittaja Eemeli
ford86 kirjoitti:eemeli, käykö toi sun myymäs kansi turbokäyttöön...?? lähteekö 250eurolla ilman nokkaa ja seuraajia...??

Kansi menny kuten melkein kaikki muutkin osat tuolta. Joku laiskimus ole taas jaksanu päivittää---> minä itse.
Ei tuo olis kyl ollutkaan tbo käytöön oikeen passeli, kun oli vapariin virikanneksi tehty, turhan kovat litistykset tulis varmaan turbol.
Lähetetty: 05 Huhti 2005 09:48
Kirjoittaja Qtka
Minkä kokoset on muuten 2 litrasen ohc ruiskukannen palotilat.... Kärsiikö niitä jyrsiä ihan rauhassa isommiks vai onko jossain kohin ohutta valua? Onko joku mittaillu paljoko pelkällä palotilan isontamisella saa puristussuhdetta putoamaan?
Lähetetty: 05 Huhti 2005 14:13
Kirjoittaja Jaakko85
Qtka kirjoitti:Minkä kokoset on muuten 2 litrasen ohc ruiskukannen palotilat.... Kärsiikö niitä jyrsiä ihan rauhassa isommiks vai onko jossain kohin ohutta valua? Onko joku mittaillu paljoko pelkällä palotilan isontamisella saa puristussuhdetta putoamaan?
palotilan koko on 60cc
Lähetetty: 05 Huhti 2005 22:47
Kirjoittaja ZyaS
helpompi vaihtaa "matalammat" männät. saa ne jo ostetut "liian" korkeat" männät aina jollekkin kaupattua. tai sitten sorviin

Lähetetty: 06 Huhti 2005 10:02
Kirjoittaja Qtka
Ei oo männät liian korkeat, mutta lohko on liian matala

Pitää vaihtaa lohko (laskettu mäntien tasolle kun oli ensin vapari) kun ei nuitten kupla mahle:jen lakia kehtaa mennä ohentelemaan

... Mutta palotilaa aatelin jyrsiä avarammaksi ainakin venttiilien ympäriltä ettei ahista... paljoko puristus kuplan mahle:illa jos lohkoa ei ole laskettu?
Lähetetty: 06 Huhti 2005 17:27
Kirjoittaja ZyaS
muistelisin jotain 8-8,5:1
Lähetetty: 07 Huhti 2005 19:52
Kirjoittaja Qtka
Vielä tuohon turbotus hommaan liityen alustasta/jarruista... Eli voiko scorpion jarruja käyttää eli onko samat kun xr4i:ssä? Etulevy kai ainakin on 260mm, mutta onko sylinteri saman kokoinen?
Lähetetty: 13 Huhti 2005 19:10
Kirjoittaja ford86
kävisköhän jotkut näistä vaihtoehdoista turbo ohari projektiin: 2wd kanget, 4wd kanget, tai sit ihan cossun kanget... tarkotus ei oo ylittää hirveesti yli 200hp??

ja sit viel yks juttu: cossun männäthän on vakiona kokoa 90.82, ni myydäänkö niitä samoja mäntiä ylikokoina...? lohkossa on aika pahat naarmut ja pitäs porauttaa, ja riittää seuraavaan ylikooon...
Lähetetty: 13 Huhti 2005 22:02
Kirjoittaja Sierrain
Ok eli tässä tyhmältä ihmiseltä tyhmiä kysymyksiä:
Joten alottelen turbotus rojektia ja mietin voinko vain vääntää 2.0l ohc:hen pako sarjan johon turbo kiinni siitä suoraan kaasarin "paine koteloon"
En siis meinannut purkaa konetta ja vaihtaa kampuroita,mäntiä jne... enkä laittaa intercooleria...
tuleeko moinen värkki ikinä käymään?
tehoja tavottelen sen verran mitä irtoaa.... Kärsiikö turbon kesto paljonkin bumpin / passin puutteesta?
Lähetetty: 13 Huhti 2005 22:09
Kirjoittaja ZyaS
kyllähän se varmaan hetken käy.. mutta sit alkaa oleen "rautaa ilmassa" tai saattaa ne pysyä sisä puolel jos vaan mäntä sulaa
mut kyllä se onnistuu noinkin mutta järkeähän siinä ei olee