Lähetetty: 12 Marras 2007 21:52
Eiköhän nuo "sekoamis" jutut ole siitä lähteneet että jos autossa on ilmamäärämittari (tai ilmamassamittari) niin kun laittaa dump-valven eli venttiilin joka suhauttaa ulkoilmaan niin seuraa se että moottori luulee että se on saannut enemmän ilmaa mitä todellisuudessa ja tuuppaa liikaa bensaa ja vetää paksulle
Eli siis kun koneeseen imetään ilmaa ilmamäärämittari kautta vaikka 50L ja moottorinohjaus laskee että tarvitaan vaikka 5L bensaa niin homma toimii. Mutta kun koneeseen on imetty se 50L ilmaa ja hellätään kaasu ja dumppi venttiili suhauttaa paineita ulkoilmaan niin todellinen koneeseen mennyt ilmamäärä onkin vaikka 35L ilmaa. Ja kun ruisku luulee että on mennyt se 50L niin se syöttää edelleen 5L bensaa vaikka oikea määrä olisi 3L
Eli kun on mitattu ilmamäärä joka koneeseen menee niin kun mittauksen jälkeen suhautetaankin osa ilmasta harakoille niin menee liian paksulle seokselle
Bybass venttiilillä taas se ylimääräinen ilma päästetään takaisin kiertoon ilmamäärämittarin ja ahtimen väliin jolloin ilmamäärämittarin ilmoittama ilmamäärä pysyy todellisena
Litramäärät siis päästä heitettyjä mutta kai siitä joku ymmärsi
Itse dumpeilla ei juurikaan ole eroa, suurin ero on mäntä mallisessa dumpissa ja kalvomallisessa. Mäntämallinen kestää isoja ahtopaineita paremmin kuin kalvo
Eli siis kun koneeseen imetään ilmaa ilmamäärämittari kautta vaikka 50L ja moottorinohjaus laskee että tarvitaan vaikka 5L bensaa niin homma toimii. Mutta kun koneeseen on imetty se 50L ilmaa ja hellätään kaasu ja dumppi venttiili suhauttaa paineita ulkoilmaan niin todellinen koneeseen mennyt ilmamäärä onkin vaikka 35L ilmaa. Ja kun ruisku luulee että on mennyt se 50L niin se syöttää edelleen 5L bensaa vaikka oikea määrä olisi 3L
Eli kun on mitattu ilmamäärä joka koneeseen menee niin kun mittauksen jälkeen suhautetaankin osa ilmasta harakoille niin menee liian paksulle seokselle
Bybass venttiilillä taas se ylimääräinen ilma päästetään takaisin kiertoon ilmamäärämittarin ja ahtimen väliin jolloin ilmamäärämittarin ilmoittama ilmamäärä pysyy todellisena
Litramäärät siis päästä heitettyjä mutta kai siitä joku ymmärsi
Itse dumpeilla ei juurikaan ole eroa, suurin ero on mäntä mallisessa dumpissa ja kalvomallisessa. Mäntämallinen kestää isoja ahtopaineita paremmin kuin kalvo