Täristävä Fiesta -98
Vielä jatkan, tunnen suurta sympatiaa, kun kelpo auto rupeaa muuttumaan ooppeliksi.
Yleensähän virheelliset auraukset eivät aiheuta tärinää, mutta, kulkeeko se mainio (?) laite suoraan? Eihän kysessä ole kolariauto? Nelipyöräsuuntauksen paikka?
Koeajoin kerran '97 mondeota, jonka vasen etupyörä tuntui pyörivän epäkeskosti. Automyyjä ei luonnolliseti "ottanut kantaa" väitteeseeni. Auton piti olla 150% kunnossa...
No, noihin neuvoihin pitäisi jo raadin puuttua, mutta resetoinnin ja uudelleenkäynnistyksen lisäksi korjauspakissani on vain kalliita neuvoja.
Yleensähän virheelliset auraukset eivät aiheuta tärinää, mutta, kulkeeko se mainio (?) laite suoraan? Eihän kysessä ole kolariauto? Nelipyöräsuuntauksen paikka?
Koeajoin kerran '97 mondeota, jonka vasen etupyörä tuntui pyörivän epäkeskosti. Automyyjä ei luonnolliseti "ottanut kantaa" väitteeseeni. Auton piti olla 150% kunnossa...
No, noihin neuvoihin pitäisi jo raadin puuttua, mutta resetoinnin ja uudelleenkäynnistyksen lisäksi korjauspakissani on vain kalliita neuvoja.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Juu, ehtikinhän tuo pelata kuin enkeli lähes 5 vuotta.KajS kirjoitti:Vielä jatkan, tunnen suurta sympatiaa, kun kelpo auto rupeaa muuttumaan ooppeliksi..

Ei puolla suuntaan eikä toiseen. Ei pitäisi olla kolariauto. Ja kun tuo vika on tullut nyt vasta myöhemmin, eli alkuun oli ihan ok.KajS kirjoitti:Yleensähän virheelliset auraukset eivät aiheuta tärinää, mutta, kulkeeko se mainio (?) laite suoraan? Eihän kysessä ole kolariauto? Nelipyöräsuuntauksen paikka?.
Mut jos siinä vääntyi jo runko tai jotain siinä mun suojatietörmäyksessä?
On kyllä ihmeellinen juttu että kun se tärinä/ vatkaus on niin voimakasta, niin se vika ei ole selkeästi huomattavissa.

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Tuota voi helpoimmillaan kokeilla vaihtamalla takaa eteen ja päinvastoin, siis renkaita. Jos vika ei renkaissa, niin sitten jarrulevyissä tai vetareiden nivelissä. Vetely taas johtuu väärästä aurauksesta tai tukivarsien puslista, siis yleensä. 8) Tärryytys johtuu joskus myös kytkimestä tai vaihdelaatikosta, mutta kylläkin harvinaista! 

Se renkaiden tarkastus siirtyykin maanantaille...
Monteonistille muistutukseksi että jarrulevythän on vaihdettu molemmille puolille ja koko vetoakseli vänkärin puolelle. Kuskin puoleinen on tarkastettu ja hyväksi havaittu.
Nuo kytkimeen tai laatikkoon meneminen on kyllä niitä ihan viimeisiä... mutta kaikki taitaa olla tämän auton kyseessä mahdollista...
Monteonistille muistutukseksi että jarrulevythän on vaihdettu molemmille puolille ja koko vetoakseli vänkärin puolelle. Kuskin puoleinen on tarkastettu ja hyväksi havaittu.
Nuo kytkimeen tai laatikkoon meneminen on kyllä niitä ihan viimeisiä... mutta kaikki taitaa olla tämän auton kyseessä mahdollista...

Tukivarret on tarkastettu perusteellisesti.juhak kirjoitti:Etutukivarret on katottu? Itellä orionista lähti tärinät kun vaihto ohjausvaihteen, et vika VOI olla siinä...
Kun lukee täältä netistä vastaavista kokemuksista, 99 % kyseessä on ollut sisempi vetonivel.
Tässähän nyt siinä vänkärin puoleisessa oli hieman väljyyttä ja se vaihdettiin. Kuskin puoleisessa ei tarkastelujen mukaan kuulemma pitäisi olla vikaa... mutta minua alkaa epäilyttämään josko se sittenkin on se. Mutta tuntuisiko se enemmän kuskin puolella? Nythän se tuntuu selvästi vänkärin puolella.
En mä tiedä... hermot menee.

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Uusinta uutta.
Renkaat tutkittu. Niistä kaksi vaihdettu (takuuseen), vaikka niissä ei heittoa niin paljon ollut kuulemma mutta olivatten vaihtaneet kun ei ne olleet asettuneet tasapainotuksessa oikein.
Sitten isäntä oli käyttänyt Fordin merkkihuollossa tarkastuksessa (onneksi ilmaiseksi). Kytkin testattu ja ollut ok. Eikä ne olleet löytäneet mitään muuta kuin sen kuskin puolen vetoakselin, jossa aavistus heidän mielestään löysää. Tosin olivat meinanneet ettei sen pitäisi aiheuttaa noin kovaa tärinää, mutta silti se nyt on laitettu tilaukseen... kun eihän se kaiken järjen mukaan enää voi olla mikään muu.
Varsinkin kun se selkeästi tuntuu nimenomaan veto päällä... voihan se olla että pienemmissä nopeuksissa se ei vielä tunnu...
En mie tiedä enää mistään mitään.
Nyt taas odotetaan osaa ja jännätään...

Renkaat tutkittu. Niistä kaksi vaihdettu (takuuseen), vaikka niissä ei heittoa niin paljon ollut kuulemma mutta olivatten vaihtaneet kun ei ne olleet asettuneet tasapainotuksessa oikein.
Sitten isäntä oli käyttänyt Fordin merkkihuollossa tarkastuksessa (onneksi ilmaiseksi). Kytkin testattu ja ollut ok. Eikä ne olleet löytäneet mitään muuta kuin sen kuskin puolen vetoakselin, jossa aavistus heidän mielestään löysää. Tosin olivat meinanneet ettei sen pitäisi aiheuttaa noin kovaa tärinää, mutta silti se nyt on laitettu tilaukseen... kun eihän se kaiken järjen mukaan enää voi olla mikään muu.
Varsinkin kun se selkeästi tuntuu nimenomaan veto päällä... voihan se olla että pienemmissä nopeuksissa se ei vielä tunnu...
En mie tiedä enää mistään mitään.

Nyt taas odotetaan osaa ja jännätään...


No niin.
Vihdoin se kuskin puolen vetoakselikin on vaihdettu... ja......
TÄRINÄ LOPPUI!

Juu, eli irtaallaan siinä tuntuu välys, mitä paikallaan ollessa ei huomannutkaan.
Vinkiksi kyllä tämän kokemuksen perusteella sanoisin, että 99,9 % tuollaisissa oireissa se on vetonivel, vaikkei välttämättä välystä tuntuisikaan.
Nyt on kyllä sen verran jäsy etupää autosta ettei ihan heti tarvitse tehdä mitään.
Onneksi ei tarvinnut korjauttaa missään merkkikorjaamossa, ois tullut aika kalliiksi.
On muuten osien hinnoillakin eroa. Tuo lyhyempi vetoakseli maksoi 220 €. Ensin oli Fordin liikkeeseen vahingossa tullut Focuksen akseli, niin se ois maksanut yli 500 €
Vihdoin se kuskin puolen vetoakselikin on vaihdettu... ja......
TÄRINÄ LOPPUI!


Juu, eli irtaallaan siinä tuntuu välys, mitä paikallaan ollessa ei huomannutkaan.
Vinkiksi kyllä tämän kokemuksen perusteella sanoisin, että 99,9 % tuollaisissa oireissa se on vetonivel, vaikkei välttämättä välystä tuntuisikaan.
Nyt on kyllä sen verran jäsy etupää autosta ettei ihan heti tarvitse tehdä mitään.

Onneksi ei tarvinnut korjauttaa missään merkkikorjaamossa, ois tullut aika kalliiksi.
On muuten osien hinnoillakin eroa. Tuo lyhyempi vetoakseli maksoi 220 €. Ensin oli Fordin liikkeeseen vahingossa tullut Focuksen akseli, niin se ois maksanut yli 500 €
