Sivu 2/2

Lähetetty: 29 Maalis 2005 21:44
Kirjoittaja overboost
Monteonisti kirjoitti:Kyllä alipainesäädin säätää sytkää myös kierroksilla! :twisted: Lisäksi oli myös keskipakosäädin! Nyt on kyllä kyse "antiikkiautoista" joten en muista tarkkaan vaikutuksen määrää ja suhdetta!
Onko sulla ollut alipainemittaria koskaan "antiikkiautossa"? Kyllä se nollaa näyttää kun painat kaasun pohjaan. Tai testaa seuraavasti: Jos autossa(bensa) on alipainetehostin, niin kiihdytä ja pumppaa vasemmalla jalalla samaan aikaan jarrua. Muutaman polkaisun jälkeen poljin tulee kovaksi, kun tehostajasta loppuu alipaine, eikä moottorista tule lisää.

Lähetetty: 29 Maalis 2005 23:44
Kirjoittaja Monteonisti
Yleensä painelen kaasua ja jarrua eri aikaan! :D Jotenkin kulku tökkii jos molemmat painaa pohjaan! :shock: Onkos sulla ollut koskaan kiekkamittaria autossa? Jos on, niin nostappa kiekat vaikka 500 yli tyhjäkäynnin ja tempase sytkän alipainesäädin irti, kait jotain tapahtuu? :shock:

Lähetetty: 29 Maalis 2005 23:55
Kirjoittaja janzamar
hyvähän se on painella eri aikaan pedaaleja jos on tyhjäkäynti :)
itellä ei oo minkäännäköstä ryyppyä autossa,niin lämpimäksi tulee ajeltua aina vasen jalka aika paljon jarrulla ja oikea kaasulla koko ajan..
ja joskus mutkissa pieni samanaikainen jarruttaminen auttaakin vähän
kun keula nyökkää matalammalle..lähtee sivuheitto
aika hyvin.. :lol: :lol:

Lähetetty: 30 Maalis 2005 05:55
Kirjoittaja overboost
Hommahan menee ihan OT:ksi, eikä tästä ole threadin aloittajalle mitään hyötyä :D
Kuten aikaisemmeni kirjoitin:"Alipainesäädin lisää ennakkoa pintakaasulla ajettaessa vähentäen kulutusta."
Kyllä se alipaine-ennakko on varmasti 500rpm yli tyhjäkäynnin on iso, jos kaasu ei ole pohjassa :wink:

Lähetetty: 30 Maalis 2005 23:55
Kirjoittaja Monteonisti
No joo! :D Tuolla vaan aikaisemmin kirjoitettiin, että säätää vain tyhjäkäynnillä? :shock: Jos säätäs vain tyhjäkäynnillä niin silloinhan se ois tarpeeton kun tyhjäkäynnillä sytkän saa (tai vanhoissa sai) kohdalleen säätämällä? :D Kyllähän se säätelee sytkää "kykyjensä mukaan", eli alipaineen muutoksen ja kalvon liikevaran mukaan, kun tuo loppuu ja kiekat nousee, keskipakosäätäjä hoitaa loput! :D

Lähetetty: 31 Maalis 2005 00:04
Kirjoittaja ZyaS
kai mun pitää vähän sotkee tätä soppaa lisää..
olemassa myös alipaine säätimiä jotka myöhästyttää ajotusta. myöskin sellaisia jakajia löytyy joissa on kaksi alipainekalvoa toinen kääntää myöhäselle ja toinen aikaselle..

Lähetetty: 31 Maalis 2005 00:10
Kirjoittaja Monteonisti
Tuo mulle outoa! :shock: Oli kyllä yhdessä tojossa "satoja pieniä mustia letkuja", ei niistä hullukaan selvää ottanut, varsinkin kun ei viitsinyt eikä ollut tarvetta! :D

Lähetetty: 31 Maalis 2005 08:45
Kirjoittaja Megado
Monteonisti kirjoitti:Tuo mulle outoa! :shock: Oli kyllä yhdessä tojossa "satoja pieniä mustia letkuja", ei niistä hullukaan selvää ottanut, varsinkin kun ei viitsinyt eikä ollut tarvetta! :D
tojo onkin alipaine hel vetti, varsinki noi rotollat 80-luvun puolesta välistä.

Lähetetty: 31 Maalis 2005 08:49
Kirjoittaja Megado
ZyaS kirjoitti:kai mun pitää vähän sotkee tätä soppaa lisää..
olemassa myös alipaine säätimiä jotka myöhästyttää ajotusta. myöskin sellaisia jakajia löytyy joissa on kaksi alipainekalvoa toinen kääntää myöhäselle ja toinen aikaselle..
Ihan sama, omassa autossa ei mene kuin kaksi alipaine letkua, toinen MAP:iin ja toinen hiilisäiliöön joten :D

Lähetetty: 07 Huhti 2005 22:31
Kirjoittaja Minäitte
Osaako joku kertoa minulle, miksi omassa Fiesta 1.4 cvh:ssa nuo alipaineletkun "läppäventtiilit" (2 kpl) ovat niin päin asennettu, että päästävät vain "puhalluksen" kaasarista jakajaan päin. Venttiilien päissä vieläpä lukee dist ja carb ja ne on niiden mukaan asennettu. Eikö tuo kuitenki pitäisi alipaineella toimia? Kaasari on muuten weber dftm ja jakaja muistaakseni lucas.