Sivu 2/2

Lähetetty: 25 Kesä 2006 08:59
Kirjoittaja turbiiniriesa
seosmittari saa tiedon lamda-anturilta ja näyttää bensan/ilman seossuhteen.

sama tehtävä sillä siellä autossa on paitsi tieto menee boxille joka säätelee suuttimien aukasua oikeen seossuhteen saamiseksi.

http://www.vpv-motorracing.com/ tuossa etusivulla yks malli seosmittarista.

Lähetetty: 27 Kesä 2006 23:51
Kirjoittaja jpisteh
Sotketaan soppaa...

MAF ilmamassamittari (sisältää usein IAT:n)
IAT imuilman lämpötila
VAF ilmamäärämittari (läppä malli, kuten Sierra 2.0 iS)
MAP imuilman painetunnistin

Imuilman lämpötila on apusäätösuure, jolla hieno säädetään ilmamassamittarin antamaa signaalia.

j.h

Lähetetty: 28 Kesä 2006 18:28
Kirjoittaja TeRoK
Mun ymmärtääkseni MAF ei nimenomaan tarvitse IAT:tä koska se "ottaa huomioon" imuilman lämpötilan. Eli MAF vehkeissä IAT mittailee sitten muita toimintoja esim. IAC:n toimintaa yhdessä TPS:n ECT:n kanssa :D

Lähetetty: 01 Heinä 2006 00:23
Kirjoittaja Monteonisti
On minulla ylimääräinen MAF myös, siis toimiva! 8)

Lähetetty: 08 Heinä 2006 01:42
Kirjoittaja Monteonisti
Kait arvoin oikean anturin kun kulutus ei noussut, jopa hieman laski mutta pitää seurailla seuraavakin tankillinen! 8)

Lähetetty: 11 Heinä 2006 22:26
Kirjoittaja GeeTee-
Onkos tuossa 2.5 v6 Duratecissä tuommonen kuumalankatyyppinen MAF vai mikä? Jos koittas sitä vähä putsailla.. Vaatiikos se sitten uuden tiivisteen vai passaako laittaa tiivisteliimaa vai tarviiko minkäänlaista tiivistettä?

Lähetetty: 12 Heinä 2006 20:41
Kirjoittaja GeeTee-
Dudii, kaks pikkuruista lankaa sieltä löytyi, elektroniikkapuhdistus-spraytä pikkusen niihin suhuttelin. näkyvää likaa niissä ei kyllä ollutkaan.. Eikä mitään tiivistettä löytyny niin en mitää laittanukkaa, toivotaan nottei vuotele omiansa.

Lähetetty: 29 Maalis 2007 18:29
Kirjoittaja duratec V6
Pitäskös ton IAT anturin todella näyttää tavallisella yleismittarilla jotain järkevää vastusarvoa?Äsken mittasin ja tuntuis olevan poikki kun ei reagoi mihinkään lämpötilaan , vaan näyttää koko ajan ääretöntä.

Lähetetty: 29 Maalis 2007 19:00
Kirjoittaja NiceMan
Niin ja Vantaa/Helsinki alueella voi tarvittaessa pientä korvausta vastaan purkaa vikakoodit omalla odb lukijallani.

Lähetetty: 29 Maalis 2007 21:41
Kirjoittaja TeRoK
duratec V6 kirjoitti:Pitäskös ton IAT anturin todella näyttää tavallisella yleismittarilla jotain järkevää vastusarvoa?Äsken mittasin ja tuntuis olevan poikki kun ei reagoi mihinkään lämpötilaan , vaan näyttää koko ajan ääretöntä.
Kyllä sieltä ihan vastus arvoja pitäs tulla. Kannattaa haulla koittaa. On ne täälläkin jossain kun kerran puitiin mun korpparin tyhjäkäyntivenan ongelmia.
Kannattaa varmistaa vielä mittaus sitten ihan sieltä itse anturin navoista. Mulla kävi silleen, että kun anturi on imusarjan alla niin mittasin moottorin johtosarjan liittimestä ja sepä ei sitten yhdistänytkään.

Lähetetty: 29 Maalis 2007 23:11
Kirjoittaja jpisteh
duratec V6 kirjoitti:Pitäskös ton IAT anturin todella näyttää tavallisella yleismittarilla jotain järkevää vastusarvoa?Äsken mittasin ja tuntuis olevan poikki kun ei reagoi mihinkään lämpötilaan , vaan näyttää koko ajan ääretöntä.
En jaksa tsekata mistään, mutta minusta se on ns. perus NTC, joten nuo pitäsi natsata

20C = 2 - 3 kohm
80C = 200 - 300 ohm

j.h

Tosin Fordilta on löytynyt ei standardi NTC-tunnistimia

Lähetetty: 30 Maalis 2007 21:04
Kirjoittaja jaska74
tuli vaan mieleen se tv mainos missä sillä jampalla on d.i.g.i.t.v. missä on s.c.a.r.t ja e.p.g. jne jne... :D

Lähetetty: 30 Maalis 2007 22:16
Kirjoittaja TeRoK
jaska74 kirjoitti:tuli vaan mieleen se tv mainos missä sillä jampalla on d.i.g.i.t.v. missä on s.c.a.r.t ja e.p.g. jne jne... :D
:lol: Joo sitä tässä vähän haettiinkin :lol: :lol: