Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mun ymmärtääkseni MAF ei nimenomaan tarvitse IAT:tä koska se "ottaa huomioon" imuilman lämpötilan. Eli MAF vehkeissä IAT mittailee sitten muita toimintoja esim. IAC:n toimintaa yhdessä TPS:n ECT:n kanssa
Onkos tuossa 2.5 v6 Duratecissä tuommonen kuumalankatyyppinen MAF vai mikä? Jos koittas sitä vähä putsailla.. Vaatiikos se sitten uuden tiivisteen vai passaako laittaa tiivisteliimaa vai tarviiko minkäänlaista tiivistettä?
Dudii, kaks pikkuruista lankaa sieltä löytyi, elektroniikkapuhdistus-spraytä pikkusen niihin suhuttelin. näkyvää likaa niissä ei kyllä ollutkaan.. Eikä mitään tiivistettä löytyny niin en mitää laittanukkaa, toivotaan nottei vuotele omiansa.
Pitäskös ton IAT anturin todella näyttää tavallisella yleismittarilla jotain järkevää vastusarvoa?Äsken mittasin ja tuntuis olevan poikki kun ei reagoi mihinkään lämpötilaan , vaan näyttää koko ajan ääretöntä.
duratec V6 kirjoitti:Pitäskös ton IAT anturin todella näyttää tavallisella yleismittarilla jotain järkevää vastusarvoa?Äsken mittasin ja tuntuis olevan poikki kun ei reagoi mihinkään lämpötilaan , vaan näyttää koko ajan ääretöntä.
Kyllä sieltä ihan vastus arvoja pitäs tulla. Kannattaa haulla koittaa. On ne täälläkin jossain kun kerran puitiin mun korpparin tyhjäkäyntivenan ongelmia.
Kannattaa varmistaa vielä mittaus sitten ihan sieltä itse anturin navoista. Mulla kävi silleen, että kun anturi on imusarjan alla niin mittasin moottorin johtosarjan liittimestä ja sepä ei sitten yhdistänytkään.
duratec V6 kirjoitti:Pitäskös ton IAT anturin todella näyttää tavallisella yleismittarilla jotain järkevää vastusarvoa?Äsken mittasin ja tuntuis olevan poikki kun ei reagoi mihinkään lämpötilaan , vaan näyttää koko ajan ääretöntä.
En jaksa tsekata mistään, mutta minusta se on ns. perus NTC, joten nuo pitäsi natsata
20C = 2 - 3 kohm
80C = 200 - 300 ohm
j.h
Tosin Fordilta on löytynyt ei standardi NTC-tunnistimia