Sivu 2/2

Lähetetty: 20 Huhti 2005 19:46
Kirjoittaja TuningUkkeli
8)

Re: Zetec ja kartiosuodatin

Lähetetty: 07 Elo 2008 17:35
Kirjoittaja Lebanner
Jep! Aikaa taas vierähtynyt edellisestä kerrasta.

Odottelin vielä miten tuo kesäilmat vaikuttaa vaparin käyttäytymiseen.Kokoajan ilmoittaa koodia "system too lean".Laitoin pari päivää sitten alkuperäisen ilmanputsarin koteloineen paikoilleen ja johan muuttu koneen käyttäytyminen paremmaksi.Vaparin kanssa kierrosten laskiessa alas pakoputki alkoi rämistä katin ja pakosarjan liitoskohdasta ja piti välillä aika ilkeää (tärinä) ääntä.Nyt kone käy pehmeämmin ja ylimääräiset kolinat sekä räminät hävisi samantien ja tehokin tuli hieman lisää.

Plussana vielä että vikakoodit hävis (seurailen vielä tilannetta). Pakko vetää johtopäätös kaikesta kokemasta että 1.8 16v -97 Mondeossa ei vaparit toimi. Se sotkee MAF-anturin kokonaan jonka seurauksena kone säätää tietyt vakioarvot jonka seurauksena tehojakin tippuu (vaikkei noita juuri olekaan) Hetken aikaa pelittää kivasti kun tietokoneen nollaa mut kone seurailee aikansa noita arvoja huomaa ettei kaikki olekaan ihan kohdillaan ja laittaa kiinteät arvot hetken päästä tilalle ja vikakoodi tulee voimaan. Siis ÄLÄ LAITA vaparia samaiseen autoon. Taitavat olla enemmän kaasari ja vanhempiin ruiskuihin olevia turhia vempaimia. KIITOS!

Re: Zetec ja kartiosuodatin

Lähetetty: 09 Elo 2008 10:53
Kirjoittaja Swami
Näistä kartiosuodatin hommista sen verran että ekkerissä en ole käyttänyt, ainakaan toistaiseksi, ex autossa volvo v40 vääntö oli tasaisempi muttei muuta. Melkeinpä voisi sanoa että idea noissa on se kun tehdään lastutus niin ilman tarve kasvaa tai ainakin lisäilman kera soppaa lisää ja seokset optimaaliseksi kuten myös tehon, ilman lastutusta ilo ja hyöty on lähinnä äänissä, joku sopiva lastutus, suodatin sekä putkiston laitto tuottaa todellista tehon kasvua eikä pelkästään kasvaneita ääniä 8) useammissa lastutuksissa yleensä suositellaan asennettavan "tehofiltteri"