Ford Fous 2002

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Taunusautomaatti
Viestit: 2796
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Ford Fous 2002

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

eihän se vikavalo sammukaan ilman sitä lukua ja nollausta... eikä mene läpi katsatuksestakaan ilman sitä.
duckworth
Viestit: 4283
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ford Fous 2002

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Taunusautomaatti kirjoitti: 14 Elo 2025 11:15 eihän se vikavalo sammukaan ilman sitä lukua ja nollausta... eikä mene läpi katsatuksestakaan ilman sitä.
Tuokin on tosiaan hyvä pointti katsastukseen liittyen, koska -02 vuoden auto :) Itse vaan epäilen että valo syttyy todennäkösesti uudelleen vaikka se koodi pyyhkäistään pois hetkeksi, jos vika onkin anturin sijaan ajoituksessa. Mulla oli yhdessä autossa ihan rehellisesti nokka-akselinasentotunnistin sökö (tyyppivika GM:n ecoteceissä :twisted: ) ja sillon anturin uusiminen kyllä sai vikavalon sammumaan, vaikka koodi oli muistiin jäänytki.

Nyt pitäisi ensin lukea vikamuisti ja selvittää tilanne, ennen kuin alkaa uusia bensapumppua tai antureita enempää.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Taunusautomaatti
Viestit: 2796
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Ford Fous 2002

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

tuo vikamuisti on se ykkösjuttu, koska se on tosiaan pakko kuitenkin lukea ja nollata.
Se vika koodi jää sinne muistiin ja katsuri sen lukee ja iskee hylätty leiman paperiin koska mootorissa on ollut vika.
Noin kävi yhdelle tutulle kun EGR ronasi ja vaihtoivat sen. Valo sammui ja olivat tyytyväisiä. Puolen vuoden päästä katsuri hylkäsi koska vikamuistissa näkyi vika.
Vastaa Viestiin