Ihan totta mutta nyt on kyseessä tupla tai kuitti, halvalla tai ei mitään.duckworth kirjoitti: ↑03 Tammi 2022 11:10En tiedä niistä teorioista, mutta moottorikoneistaja oli sitä mieltä että kansi pitää tasohioa kyseisen rempan yhteydessä. Kun puhutaan kansi- tai koneremontista niin mä vähän karsastan pelkkää pura ja kasaa menetelmääMk3Mondeo kirjoitti: ↑03 Tammi 2022 10:33 Teoriassa kyllä, käytännössä tasohiontaa ei tarvita jos vuotoa ei ole ollut.
Olen teettänyt usein tasohionnan ja erityisesti dieselille se on jokseenkin tarkastuksen osalta välttämätön. Mutta esimerkkinä halvasta rempasta on kun vaihdoin 260tkm ajettuun neloskoneeseen sylinterikannen, joka asennettiin jo kolmatta kertaa ilman tasohiontaa (tehdasasennus, jakopääremppa ed. om., itse irroittanut/asentanut kerran ja nyt siis kolmatta kertaa kiinni).
Lopputulos oli ihan ok ja nyt ajettu yli 90tkm lisää ilman ongelmia.
Yhden Duratec HE 2.0 peruskorjannut myös eikä kantta tasohiottu kun mitään vikaa pinnoissa ei ollut. Sehän menee huonommaksi jos koneistaa turhaan ja maksaa mikä varmasti merkitsee kun kysyjälle remppa ei ole välttämätön.![]()
Joskus nuorempana kasasin Fordin Kentin kolmesta eri moottorista ja kasausvaiheessa yksi männänrengas meni poikki. Koska ei ollut tarkoitus ostaa yhtään mitään muuta kuin öljypohjan- ja kannentiiviste niin otin varaosamoottorista ylikoon (0,5mm) männänrenkaan josta sitten viilalla sovitus std-sylinterin katkosraolle.
Tuolla moottorilla ajoin 80 000km eikä kuluttanut öljyäkään kun männänrengasurat oli huolellisesti puhdistettu.