Liikaa öljyä koneessa.
Re: Liikaa öljyä koneessa.
Se on kyllä kumma kuinka ne osaakin laittaa suodattimet semmosiin paikkoihin että kotivaihtaja ei niitä yleensä auki saa jos tiukassa ovat...
On vaikka minkälaista avaajaa niin jos avaaja käy siihen liitettävä väännin ei mahdu paikalleen,tai ei pääsekkään vääntämään kuin kiinni auki ei mahdu,tuommosiinkin autoihin olen törmänny
On vaikka minkälaista avaajaa niin jos avaaja käy siihen liitettävä väännin ei mahdu paikalleen,tai ei pääsekkään vääntämään kuin kiinni auki ei mahdu,tuommosiinkin autoihin olen törmänny
Re: Liikaa öljyä koneessa.
Ihan totta. Käsikireyteen ne pitää laittaa. Ennenaikaan ne vedettiin just tuommosilla vehkeillä hampaat irvessä kiinni. Ja avattiin lyömällä meisseli läpi.
-
- Viestit: 2448
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Liikaa öljyä koneessa.
tuo on hyvä, mulla vanhempi versio jossa tapit hieman erilaiset mutta aina on auennut, pahoistakin paikoista ja tiukatkin.Renee kirjoitti: ↑27 Helmi 2021 22:41 Ostaa tämän tyyppisen öljysuodatinavaimen ei tarvitse arvailla saako auki. Itsellä on ja mahtuu myös ahtaseen paikkaa jos suodatin on ns upotettu.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/803044/Ba ... -65-120-mm
Re: Liikaa öljyä koneessa.
Minulla ollut kaksi Fiestaa, vm 2014 ja 2018, joissa litrainen Ecoboost-kone. Öljyt vaihdettu kerran vuodessa ja kahdessa eri valtuutetussa Ford-huoltopaikassa. Joka kerta on ollut öljytikusta tarkistaen ylitäyttöä varmankin sellainen lähes puoli litraa. Kerran tuosta sähköpostiste huomautin huoltoa. Kehottivat ajamaan huoltopisteeseen(matkaa noin 40 km), jotta voivat tarkistaa asian. Kai ne pitivät asiakasta osaamattomana, joten jätin asian sikseen. Jostain syystä siis Fordin huolto-ohjeissa on väärä öljyn täytösmäärä ja asiaa ei ole korjattu. Mitään haittaa tuosta ylitäytöstä ei ole, hyvin on öljy pysynyt koneessa, öljymäärä ei vajene oikeastaan lainkaan 12-13 tkm vaihtovälillä. Koneessahan on se öljyllä voideltava nokkahihna, lienee siis hihna hieman syvemmällä öljyssä.
Re: Liikaa öljyä koneessa.
https://images.app.goo.gl/6thDddVED64GN7UP6Taunusautomaatti kirjoitti: ↑05 Maalis 2021 08:02tuo on hyvä, mulla vanhempi versio jossa tapit hieman erilaiset mutta aina on auennut, pahoistakin paikoista ja tiukatkin.Renee kirjoitti: ↑27 Helmi 2021 22:41 Ostaa tämän tyyppisen öljysuodatinavaimen ei tarvitse arvailla saako auki. Itsellä on ja mahtuu myös ahtaseen paikkaa jos suodatin on ns upotettu.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/803044/Ba ... -65-120-mm
Itsellä on kolme tappia pyöreitä ja jossa on karkea kuvio. Kyllä lähtee auki kun asentaessa tiivisteseen on sivelty öljyä ja kiristetty siihen sormitiukkuteen eli puhutaan 20-25 Nm. Kun meista jokaisen näppivoimat on 70-80 kg jos olette testanneet puristusvoimanne kädessä. Tuosta öljymäärän tarkistus mittatikusta eikö ne siellä huolossa kerkiä katsoa sitä kun öljyt on vaidettu .Vai onko niin tiukalle mitoitettu että.kaikki ylimääräinen on poistettu työnsuorituksesta. Ei hyvä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 2448
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Liikaa öljyä koneessa.
oliskohan niin että imuvaihtajalla imevät öljyt pois ja ohjekirjan mukaisen määrän lurauttavat sisään...
siitä seuraa se että sinne jää alimmissa koloissa oleva likaisin puol litraa ja määrä on sitten vähän liikaa täytön jälkeen.
Jos päästelee kotona tulpasta pois öljyt ja vaihtelee suodattimen ja kaataa ohjekirjan mukaisen määrän niin on justiinsa viivassa...
III Mondeon bensakoneissa on sellanen ihme ilmiö muuten että kun nyppäät mittatikun pois ja niin öljyn pinta on alhainen
mutta kun tökkäät tikun samantien takasin ja vetäset ylös niin pinta on ookoo...
ihme homma. (tikku oli ekalla vetäsyllä aivan pohjassa)
siitä seuraa se että sinne jää alimmissa koloissa oleva likaisin puol litraa ja määrä on sitten vähän liikaa täytön jälkeen.
Jos päästelee kotona tulpasta pois öljyt ja vaihtelee suodattimen ja kaataa ohjekirjan mukaisen määrän niin on justiinsa viivassa...
III Mondeon bensakoneissa on sellanen ihme ilmiö muuten että kun nyppäät mittatikun pois ja niin öljyn pinta on alhainen



mutta kun tökkäät tikun samantien takasin ja vetäset ylös niin pinta on ookoo...
ihme homma. (tikku oli ekalla vetäsyllä aivan pohjassa)
Re: Liikaa öljyä koneessa.
Mun voorrtti 2.0 Duratec käyttäytyy aina samoin että öljy on loppu ja toisella mittauksella selviää totuus 

-
- Viestit: 2448
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Liikaa öljyä koneessa.
Just noin toimii pihassa olevat 1.8 Duratec ja 2.0 Duratec mutta sitten taas 2.0 Dutarorg ja 2.4 Duratorg näyttävät kerrasta oikein. 

Re: Liikaa öljyä koneessa.
Tuohon suodattimen irroitukseen liittyyen; jos kyseessä se perus peltitötterö, eikä muovikopan sisässä oleva panos, niin senhän nyt voi avata vaikka siirtoleuka- tai jopa putkipihdeillä, kunhan vaan saa irti. Siitä tosin en tiedä mitä auttaa Ecoboost ketjussa pohdiskella kuinka Duratec ja Duratorq koneessa homma menee öljyn tarkistuksen osalta
, mutta ainakin täkäläisessä Ford- merkkihuollossa ongelmana on että työmääräimessä ilmoitettu lukema täyttötilaavudesta oli hyvin viitteellinen eli jäi asentajan omalle kontolle varmistaa että om maksimissa öljy kun konetta on pyöräytetty ja viimeinen lisäys tehty.

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Liikaa öljyä koneessa.
Tuohan se juuri nyktyään onkin kun vaihtavat imuvaihdolla öljyt niin voi jonnekkin jäädä... syy miksi imulla vaihdetaan taitaa olla homman nopeus,puhtaus ja sekin että monessa uudemmassa autossa pitää JO vaihtaa öljypoistoproppukin kun se aukaistaan,tais olla jo kaverin VW Transportterissa noin kirjoitettu huolto ohjelmaan?
Eli ei tarvi vaihtaa proppua eikä kääntää siitä kulmia solmuun,säästyypähän joku osa sentään heh!
Sitten kun suuressa huoltoliikkeessä öljyt tulee putkistosta ja väännetään litrat mittariin niin ei ihme jos on liikaa kun ei tarvi tikkuja tuijotella.
Eli ei tarvi vaihtaa proppua eikä kääntää siitä kulmia solmuun,säästyypähän joku osa sentään heh!
Sitten kun suuressa huoltoliikkeessä öljyt tulee putkistosta ja väännetään litrat mittariin niin ei ihme jos on liikaa kun ei tarvi tikkuja tuijotella.
Re: Liikaa öljyä koneessa.
Noissa se öljy mittatikun putki menee melkein öljypohjan pohjalle asti, siitä johtuu tuo miksi se näyttää ensimmäisellä kerralla liian vähän kun putki on täynnä ilmaa, joka ei pääse tikun o-renkaan takia poistumaan putkesta.